Det här svarade jag på härom dan i Z4 tråden (fast där gällde frågan HS50).
Har testat min (Iris-tweakade ) Z4 sida vid sida mot HS60 och slutsatsen är att HS60 är väl något bättre, fast inte så mycket som det sägs ibland.....den har både fördelar och nackdelar.
Dock skulle jag nog ta HS60 om jag inte behövde betala mer än ett par tusen emellan.... mer är det inte värt (enligt mig då).
HS60 har några klart sämre egenskaper också (mer screendoor, ljussvagare, mindre flexibel...).
Har du inte ett nästan perfekt mörklagt rum så är Z4 det bättre valet (där öppnar man bara upp linsirisen om man ska se en fotbollsmatch när man inte har helt mörklagt).
Skillnaden mellan LCD projjar i den här prisklassen är inte så stora att det är värt att byta...det är min slutsats.
Koncentrera dig på att kalibrera Z4:an så att du får ut max ur den tills att det kommer något klart bättre i stället (D6 med C2 fine är ju på väg...i början på nästa år), Z4:ans kontrast (inkl. autoiris)går ju också att nära dubblera med ett iris tweak (som dock innehåller ändringar i servicemenyn och ev. blåsta garantier....så på egen risk).
Det här är ju min slutsats, vill du vara säker så måste du till en handlare och jämföra själv.
Mvh/Stefan
Redigerat av Unregistered4b026b86, 18 augusti 2006 - 12:41.