Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prissnack till leda

27 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 27 augusti 2006 - 22:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Kan man inte separera teknik och prisdiskussioner ...

Ta tex den officiella tråden för Hitachi pj Tx200

Jag är stå trött på alla dessa inlägg om var man kan köpa den billigare och "nu har jag beställt"
"längtar till den kommer" :P bla bla ...

Kan inte dessa diskussioner vara i en "köptråd" och sedan snackar man teknik o inställningar i en annan tråd ..

Det är ju omöjligt att gå tillbaka o läsa då man skall plöja igenom alla dessa
inlägg ... om hur mycket den kostar på en annan internet site och om alla andra
tror att det är bra att köpa där osv ..

Det finns ju Omdömme om varje handlare så det är bara att gå dit o läsa där ..

Min lösning är alltså... Dela upp forumet i två delar och förbjud prissnack i teknikforumet,
som det bör sig heta ...

MaVeRiC :D

Redigerat av Unregistered1103, 27 augusti 2006 - 22:32.

Postad 28 augusti 2006 - 15:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Låter som en sjukt bra idé MaVeRiC! Hoppas prisjägarna hänger på förslaget.
*imitation är den främsta formen av smicker* :) :blink:

Redigerat av pacman, 28 augusti 2006 - 15:51.

Postad 28 augusti 2006 - 16:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Låter som en sjukt bra idé MaVeRiC! Hoppas prisjägarna hänger på förslaget.
*imitation är den främsta formen av smicker:blink:  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Pacman...

Kul att där är någon som tycker som jag .. och som kommenterar :)

Annars finns det ju ett fantastiskt alternativ.. det är att alla som är mer intresserade
av tekniken tar dessa diskussioner i Component forum :lol: :lol: :lol:

Vilket jag redan gör .. :D

MaVeRiC B)

Postad 28 augusti 2006 - 16:08

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
I am holding with you!

Postad 28 augusti 2006 - 16:17

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Är det bara jag som ser likheterna mellan det här: http://www.component...p?showtopic=210
...och det som du beskriver MaVeRiC? :blink:

Vi på component bestämde oss tidigt för att inte beblanda oss i lägsta-priset-diskussionerna.
Det har förhoppningsvis gjort att vi kan hålla en lite högre nivå på det som är viktigt, nämligen prestandan på produkterna. Prestandan är ju direkt relaterad till priset varför det är viktigt att ha med priser som en utgångspunkt för hur bra en produkt är. Kalla det att sätta produkten i sitt sammanhang om du vill. Men det ältande som du pratar om är totalt onödigt och borde separeras från tekniksnacket i större utsträckning.
Tyvärr tror jag denna förhoppning är för mycket begärt av skygglappsbeklädda prisjägare, men det är en mycket intressant frågeställning som du tar upp. Jag stöttar dig gärna i en sådan 'quest', men eftersom jag av naturliga själ lägger största delen av min tid på Component så vet jag inte om jag är lika fokuserad som du på att få till en förändring. När jag redan har Component blir det lite som att uppfinna hjulet en gång till. B)

PM:a gärna moderatorerna med dina idéer och se om du får någon respons. Vore kul att veta deras syn på det hela oxå. :)

MVH
/Jakob

Edit: Du hann visst emellan igen MaVeRiC. Nåja, det blir väl lite upprepning bara. :D

Redigerat av Colamannen, 28 augusti 2006 - 16:19.

Postad 28 augusti 2006 - 16:24

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Om detta forums moderatorer inte läser här så får de vara utan tipsen till ett bättre
forum.. För den som vill se vad jag pratar om så gå gärna in på
Officiella tråden för Hitachi tx 200
och titta... det är nästan så det blir löjligt ...
Det räcker med att du kollar sidan ner som jag har länkat till och betänk sedan
att det ser likadant ut ... flera mil tillbaka .. :)

MaVeRiC :blink:

Redigerat av Unregistered1103, 28 augusti 2006 - 16:27.

Postad 28 augusti 2006 - 18:30

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Inte för att jag brukar diskutera pris. (Har säker gjort det) Men det är väll ingen som tvingar er att läsa det.

Postad 28 augusti 2006 - 18:42

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
MaVeRiC, bara att hålla med, som det är nu så består hälften av inläggen av dravel, typ; har du fått din TV än? hur vet man när man får den? kan man hämta den på posten eller kör dom ut den? hur mycket väger den? får den plats i en Golf? osv, mycket tröttsamt, kolla off tråden om Pana PV60 tex, eller Hyundai 320/321 jösses, att hitta nåt vettigt tekniksnack i dom trådarna är nästan omöjligt!

Postad 28 augusti 2006 - 19:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Inte för att jag brukar diskutera pris. (Har säker gjort det) Men det är väll ingen som tvingar er att läsa det.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det var väl bara så dumt .. :blink: "ingen som tvingar er att läsa det"

Fatta poöngen hur jobbigt det är med att plöja igenom allt detta dravel för att
hitta teknisk info ... som tex speciella inställningar som någon gjort och som man
vill pröva eller... hur högt resp lågt projjen skall sitta i taket ... etc

MaVeRiC :D

Skulle vara trevligt om någon av er moderatorer som jag sett läsa i denna tråden
om ni kunde ge en kommentar .. :)

Redigerat av Unregistered1103, 28 augusti 2006 - 19:07.

Postad 29 augusti 2006 - 10:12

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Var ett av de bättre förslagen på länge.

Det är ibland helt omöjligt att hitta rätt i trådarna då de sväller upp med massa onödig information som bättre skulle kunna tas i en officiell hitta_bäst_pristråd eller liknande.

Postad 29 augusti 2006 - 11:24

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Inlägg av typen "nu har beställt" och annat oväsentligt har en tendens spamma en tråd alldels för mycket. Dessutom så är frågorna om en produkt totalt olika 2 månader innan en produkt släpps mot de frågorna som kommer upp 2 månader efter.

Vi funderar på ett system att dela upp trådar beroende på område som t.ex kända problem, spec:ar osv.. För att kunna skriva om köpångest och vad man har beställt så skall vi ändra gästbokskonceptet till att bli lite mer personligt.

Håll ut :)

//Jonas

Postad 29 augusti 2006 - 12:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Inlägg av typen "nu har beställt" och annat oväsentligt har en tendens spamma en tråd alldels för mycket. Dessutom så är frågorna om en produkt totalt olika 2 månader innan en produkt släpps mot de frågorna som kommer upp 2 månader efter.

Vi funderar på ett system att dela upp trådar beroende på område som t.ex kända problem, spec:ar osv.. För att kunna skriva om köpångest och vad man har beställt så skall vi ändra gästbokskonceptet till att bli lite mer personligt.

Håll ut :)

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Ni behöver inte göra det så avancerat ... då är risken att man inte hittar av den anledningen.

Ni kan ju börja med att separera Teknik och Prisforum. Dvs prisforum får öppnas för det finns
det inget idag .. Idag talar man priser i Teknikforum.

Det är viktigt att varje produkt fortsätter att ha egen "officiell tråd".. Det är helt ok att diskutera allt i en o samma ... bara det enbart handlar om teknik.. Skulle det ändå bli att någon "dravledreglare"
skriver i tråden ... är det bara att radera det inlägget för allas trevnad.

Vi håller ut .. men gör det enkelt och börja med det enkla ...

Ps. har inte uttalats ett ord om priser i Tx200 tråden sedan vi tog upp det..

Postad 29 augusti 2006 - 19:09

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1 832 inlägg
  • 0
Tror det är en extremt dålig idé med ett prisforum..

Vi har ju redan ett butiks & Import forum där man kan diskutera olika butiker , vill man veta var något är billigast så har vi ju Prisjakt till det :wub:

Däremot är Prisvärde alltid intressant, t.ex diskutera skillnader mellan olika projektorer och tekniker, för majoriteten av användare finns det bara ett viss mängd pengar att spendera och då är det så klart viktigt att få mest bang for the buck.
Att läsa var folk har köpt grejor eller ställer frågor om butiker hör ju inte alls hemma i en tråd om en produkt/teknik.
Jag kolla igenom tråden som du nämde och kan bara hålla med om att där är på tok för mycket off topic i den. Men som jag skrev innan vi har lite planer på hur vi skall strukturera upp trådar och förbättra off-topic trådar genom att arbeta mer med gästböckerna :)

//Jonas

Redigerat av jonasbonde, 30 augusti 2006 - 06:17.

Postad 29 augusti 2006 - 22:15

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Tror det är en extremt dålig idé med ett prisforum..

Vi har ju redan ett butiks & Import forum där man kan diskutera olika butiker , vill man veta var något är billigast så har vi ju Prisjakt till det :)

Däremot är Prisvärde alltid intressant, t.ex diskutera skillnader mellan olika projektorer och tekniker, för majoriteten av användare finns det bara ett viss mängd pengar att spendera och då är det så klart viktigt att få mest bang for the buck.
Att läsa var folk har köpt grejor eller ställer frågor om butiker hör ju inte alls hemma i en tråd om en produkt/teknik.
Jag kolla igenom tråden som du nämde och kan bara hålla med om att där är på tok för mycket off topic i den.  Men som jag skrev innan vi har lite planer på hur vi skall strukturera upp trådar och förbättra off-topic trådar genom att arbeta mer med gästböckerna.

//Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bryr mig inte om vad ni gör .. bara ni får bort skiten från tekniktrådarna. .

Sedan var denna tråden bara ett exempel.. det är likadant i de flesta trådarna..

Vad ni sedan kallar det .. prisforum eller dravelforum gör detsamma..

MaVeRiC :wub:

Postad 30 augusti 2006 - 06:32

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0
Tycker Maverric`s ide är mkt bra . I stället för en tråd kan man inte göra som ni har gjort för XBOX360 en egen avd , för just dom produkter som är mest populära & trådarna är jätte stora . Det finns ett antal trådar som är jätte stora & gör det nästan omöjligt att hitta den info man är ute efter pga trådarna är så stora . Exempel Hitachis proj TX-200 om man gör en egen avd för den & sen minst 2 trådar iden en för tekniksnack & en för pris & var köpa .

Redigerat av Unregistered421f5d40, 30 augusti 2006 - 06:34.

Postad 01 september 2006 - 18:06

Unregistered43444287
  • Unregistered43444287
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
jag förstår inte riktigt nyttan med "officiella trådar" man kan väl ändå inte få reda på vilken plats i tråden det man söker finns? Jag menar om jag letar efter custom timings till TX-200 och söker på det får jag garanterat upp den officiella tråden.. men jag vet fortfarande inte var i hela tråden just det inlägget finns som jag söker.. man borde ta varje problem i enskilda trådar.. och sen se till att alla söker.. så att det inte skapas dubletter av samma problem.

Postad 01 september 2006 - 19:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

jag förstår inte riktigt nyttan med "officiella trådar" man kan väl ändå inte få reda på vilken plats i tråden det man söker finns? Jag menar om jag letar efter custom timings till TX-200 och söker på det får jag garanterat upp den officiella tråden.. men jag vet fortfarande inte var i hela tråden just det inlägget finns som jag söker.. man borde ta varje problem i enskilda trådar.. och sen se till att alla söker.. så att det inte skapas dubletter av samma problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Testa söka på något som du vet "finns" i Component forumet .. de har gjort det smart
Där får du upp tråden det står i och ordet är sedan gulmarkerat ..

Postad 01 september 2006 - 19:27

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=121215 :blink:

Sökbegrepp markeras i minhembio oxå

Postad 01 september 2006 - 19:52

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...howtopic=121215 :lol:

Sökbegrepp markeras i minhembio oxå

<{POST_SNAPBACK}>

Gör det ?

Sökte på denon ... valde en tråd i högen och inte var denon markerat i texterna.. :blink:

Postad 01 september 2006 - 20:08

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Min sökning:
https://www.minhembi...&highlite=denon

Vad tror du "highlite=denon" i adressen står för?

//Loofy

Postad 01 september 2006 - 20:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Min sökning:
https://www.minhembi...&highlite=denon

Vad tror du "highlite=denon" i adressen står för?

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Okey jag såg det nu .. när man kört en avancerad sök ...
Men det är inte det man gör .. innan man vet .. :blink:

Postad 01 september 2006 - 22:06

SweVictor
  • SweVictor
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Loofy: MYCKET bra initiativ så länge. Tyvärr tror jag inte att folk orkar läsa alla 10 länkarna, lika lite som man orkar läsa 30 forumsidor. Frågan är hur man skulle kunna komma tillrätta med detta. Det sätt som jag tror hade varit allra bäst, men som också bör vara förhållandevis svårt att implementera är att man för varje inlägg man skriver i varje tråd måste välja en kategori. Alltså: "Mitt inlägg handlar om [insert Loofy-kategorier här]".

När man sedan läser tråden kan man på motsvarande sätt som i "Visa nya inlägg" välja vilka kategorier man vill se.
[OT: varför fungerar inte den funktionen för mig? Firefox mest, men har inte lyckats med IE heller. Nej, jag har inte läst buggforum, bara snabbfråga om någon skulle veta]

Vad tror ni om förslaget? Kanske är det inte så mycket jobb som jag tror eftersom det redan finns "smileykategorisering" i inläggen.

/Victor

Postad 13 september 2006 - 13:29

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Bullshitsnacket fortsätter i de officiella produkttrådarna ..

Vore det inte på plats att Moderatorerna gjorde något åt det istället för att låsa
trådar hit o dit så att viktiga inlägg försvinner i mängden... Hade ett exempel idag ..
vad gäller låst tråd ang Hifiklubben ....

Ta hand om de trådar vi har istället och värna om teknikforumet
och skicka folk som bara snackar om sin shoppingrundor i tyskland dit
de hör hemma... DET FINNS JU ETT FORUM FÖR SÅDANT ELLER HUR ?
Fattar inte vad det är som är så svårt ...... :(

MaVeRiC ;)

Postad 13 september 2006 - 16:21

SweVictor
  • SweVictor
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Svårigheten, tror jag, är att en tråd som handlar om inköp av DVD-spelare exv dels handlar om research före och konsultation, inköp och kontakt med handlare, intryck vid ankomst och efter ett tag samt i värsta fall reklamation.

Självklart skulle alla kunna göra 5 olika trådar för detta, men samtidigt hör ju de olika delarna ihop!

Att sedan folk "lånar" trådar för att få svar om just den dvdspelare som trådskaparen till slut skaffade är kanske inte heller så konstigt, även om det självklart går ut över kärnfrågan

/Victor

Postad 13 september 2006 - 19:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Svårigheten, tror jag, är att en tråd som handlar om inköp av DVD-spelare exv dels handlar om research före och konsultation, inköp och kontakt med handlare, intryck vid ankomst och efter ett tag samt i värsta fall reklamation.

Självklart skulle alla kunna göra 5 olika trådar för detta, men samtidigt hör ju de olika delarna ihop!

Att sedan folk "lånar" trådar för att få svar om just den dvdspelare som trådskaparen till slut skaffade är kanske inte heller så konstigt, även om det självklart går ut över kärnfrågan

/Victor

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande finns det en tråd för sådant snack som inköp reklamationer
att man längtar till sin apparat som "just nu måste befinna sig i en lastbil någonstans
i östra tyskland" :P

För den som inte vet var den är så är den HÄR

Man måste inte göra 5 trådar .. det räcker med att de som talar teknik får göra det
i officiella produkttråden och de som vill tala om inköp och sina känslor för detta HÄR

Börjar bli trött på ämnet nu ... :D Det skall väl inte vara så svårt :)

MaVeRiC

Postad 13 september 2006 - 19:52

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Det stora problemet är att vi helt enkelt inte har tillräckligt med moderatorer för att läsa alla trådar och alla inlägg som genereras under en dag/kväll/natt.

Det är en omöjlighet att hinna med detta. Vi som jobbar med detta gör det på helt frivillig basis och för att vi tycker det är skoj samt att det är ett av våra stora intressen.

Vi gillar att få feedback och vi gör allt vi kan för att tillmötesgå era önskemål men såsom det ser ut nu så är det en personalfråga först och främst som jag ser det.

Men om det är någon av er som känner sig manad att hjälpa till med modereringen så är det bara att skicka PM till mig med en liten presentation och så ska vi se vad vi kan göra för att ni ska få hjälpa till i forumet.

Postad 13 september 2006 - 20:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Ni gör ett jättebra jobb så ... ni skall absolut inte ta åt er .. ( allt i alla fall :) )

Men som sagt .. konstruktiv kritik som jag ger .. skall det alltid vara högt till tak för
och det är det också ... :D

MaVeRiC :P

Postad 22 september 2006 - 17:24

Andreas79
  • Andreas79
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur skulle det vara om man t.ex har en "undertråd" knuten,länkad till den officiella tråden Hitachi PJ-TX200. Så när man är inne i officiella tråden och tittar så finns det en undertråd "mapp" att "klicka" och gå in under.

"undertråd" Här skulle man kunna hänvisa allt "icke" tekniskt snack.

Detta gör att de som vill diskutera butiker,priser,leveranser m.m-snack om PJ-TX200 snabbt och smidigt kan gå in under denna "undertråd". När man är klar är det bara och hoppa tillbaka snabbt och smidigt till den officiella tråden när man vill läsa tekniksnack.

Jag vet inte vad ni tycker, men det vara bara en idé som kom upp. :lol:

Redigerat av Andreas79, 22 september 2006 - 17:28.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.