Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Challenger Sub 10

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 augusti 2006 - 23:14

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Tja....det har skrivits en del om M65orna nu så jag tänkte höra ifall det är någon som har köpt
Dynavoice Challenger Sub 10? Hur låter detta tillsammans då undrar jag? Skulle nämligen vilja ha lite som fyller ut de riktigt låga tonerna!

Tacksam för svar!

*Pappahårding*

Postad 28 augusti 2006 - 23:21

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Eh för det första prova med att lägga denna fråga i Sub forumet istället. Nån mod kan säkert ordna det. Har inte hört subben men är nog helt ok för denna prisklass. Med tanke på vad den kostar kan du nog inte kräva så mycket.

// Sat

Postad 29 augusti 2006 - 11:54

Bluex
  • Bluex
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag har en Challenger Sub 10 tillsammans med ett par M65 och jag tycker att
det låter kanon (med tanke på vad dom kostar).

M65 är duktig i det lägre registret med en Sub 10 är helt klart en förbättring
till ljudbilden.

Driver hela paketet med en Pioneer VSX915 (tror ett det är rätt modell).
Och jag tycker att dom passar väldigt bra ihop, att köpa en dyrare reciever
är nog bara slöseri med pengar.

Men svaret på din fråga är helt enkelt att Challenger Sub 10 är ett fynd för
det priset.

Mvh Bluex

Postad 29 augusti 2006 - 12:54

Matten
  • Matten
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har läst att den slår igenom väldigt lätt. Speciellt i snabba partier (typiska techno-låtar). Ligger det någon sanning i det? Någon som har eller har haft en sub10 som kan kommentera?

Postad 29 augusti 2006 - 13:34

wOOt
  • wOOt
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Har en sub 10 och jag har inte haft bekymmer med genomslag (lyssnar mestadels på tung snabb hårdrock) på rätt rejäl volym.

Har bara gott att säga om denna subba då den definitivt tillförde mera "bottendrag" till mina stora Pioneer högtalare.

Rekomenderas varmt med tanke på pris kontra ljud.

Postad 29 augusti 2006 - 14:58

Matten
  • Matten
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag blir lite sugen på subben nu när ni skriver att den låter bra. Jag förväntar mig inget underverk för 2000, men lite tryck vill man ju ändå ha. Jag vill åtminstone ha samma kvalitet som på mina M65:or.

Om ingen skriver något dåligt tills imorrn så lägger jag nog en beställning :)

PS. Skall användas till både musik och film (musik - 75%)

Redigerat av Matten, 29 augusti 2006 - 15:06.

Postad 01 september 2006 - 10:36

Matten
  • Matten
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
DHL knackade på dörren för ett par timmar sedan och levererade subwoofern. Hittills har jag inget att klaga på, men jag kan återkomma med en mindre recension när jag lyssnat lite mer (i helgen nån gång).

Postad 03 september 2006 - 19:30

Matten
  • Matten
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Ok, mina intryck av Dynavoice Challenger sub 10:

Det enda jag stört mig på hittills är att det uppstår ett litet blåsljud (tror jag) när alla baspluggar sitter i. Det där blåsljudet hörs dock enbart när man bara spelar subwoofern och inte de andra högtalarna. Turligt nog så hörs inte detta om man spelar normalt, dvs med alla högtalarna inkopplade. Plockar jag ur en basplugg så försvinner det nästan helt och hållet.

Annars är jag otroligt nöjd. Subben kostar bara 2000 kr och för det får man mycket bra ljud. De kompletterar mina M65:or väldigt bra. Nu har jag det tryck jag önskar för att musik ska bli riktigt roligt att lyssna på. Jag lyssnar på all sorts musik, dock en riktigt tung hårdrock. Subben känns lite slapp när man lyssnar på snabba technolåtar, men jag hoppas att det blir lite bättre efter inspelningen. Idag körde jag och en polare första seriösa testet och drog på ordentligt, på gränsen till vad M65:orn klarar av antar jag, och subwoofern hade inga problem med den volymen. Och den har inte slagit igenom än (som vissa skriver att den lätt gör) ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.