Ska berätta lite kort om mina erfarenheter, om det kan vara till nytta för någon.
Jag åkte alltså ner och köpte två TV-apparater i Berlin på medianess (www.medianess.de) Klart prisvärt måste jag säga, även om priset på "min" TV har sjunkit en hel del i Sverige efter att jag köpte den i Tyskland.
Jag åkte Trelleborg-Sassnitz-färjan och körde från Sassnitz ner till Berlin. Det gick snabbt, eftersom det var Autobahn det mesta av vägen, och 130 km/h är laglig fart. Väl framme i Berlin så var stället lite svårt att hitta, eftersom min medhavda vägbeskrivning visade sig något obrukbar. Genom att fråga om vägen på ett par ställen så kom jag fram till Medianess lagerbutik i Westhafen. Priserna var lika låga som på hemsidan, inga extra avgifter eller något strul. Jag kunde betala med VISA-kort och jag fick hjälp med att lasta in varorna i bilen. Efter att ha tankat fick jag rådet att åka väg E251 upp till Stalsund igen, vilket visade sig vara en ganska dålig idé, trots att det är kortare sträcka. Vägen var stängd så man fick åka en Umleitung med omväxlande 70-, 50- och 30-sträckor. Inte bra för blodtrycket när man har en färja att hinna med. Det hade varit bättre att ta Autobahn på vägen tillbaka också (A20/A11).
Mitt intryck är positivt, och jag tycker att det är konstigt att inte fler skåningar väljer att göra samma sak istället för att betala för mycket. Att kunna handla billiga starkdrycker är en bonus.
Tack till alla som gör minhembio till ett kanonbra forum.
Mvh
Andreas
Redigerat av Andreas.N, 18 oktober 2006 - 11:23.