Om grafikkortet kan generera 720p över DVI, så borde väl även Samsung kunna visa 720p via HDMI (i manualen står det att Samsung stödjer 720p (50 och 60 Hz) via DVI/HDMI).
Absolut, poängen är dock att allt annat än 1360x768 via VGA ger sämre bild.
Det är ju ingen stor grej eftersom VGA ger bra bild också, men det skulle vara kul att testa och det finns ju en poäng med att köra digitalt 
Inte på en Samsung 
<{POST_SNAPBACK}>
Finns det grafikkort som kan generera 720p i 50Hz, via DVI port? Problemet är väl snarare att det än så länge finns "för många standarder", och att integrationen inte hunnit tillräckligt lång. Alla tillverkare verkar sätta standarden...
Jag funderar på nVidia (7300LE), som klarar "custom resolutions" och 50hz/59.94hz. Någon som testat? Som sagt har jag en Samsung R7 serien, som jag vill koppla in till mitt vanliga Media Center via DVI.
Problemet med att köra LiveTV via VGA, som uppdaterar TV bilden 60 ggr/s, och TV
live TV formatet (PAL) som skickar 50 bilder/s, är att några av bilderna måste visas mer än en gång, och detta upplever man som att bilden "hackar". Men det syns bara vid speciella sekvenser, t.ex om det är rullande text eller svepande kamera.
Ett annat problem att köra via DVI porten är ju som bekant att den standarden kräver 720p/1080i eller 1080p vilket inte är TV:ns native upplösning (1366x768). Vilket innebär att bilden måste skalas om, eller hur funkar det?