Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

FjÀrrkontroller

9 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 12 september 2006 - 15:57

nosslo77
  • nosslo77
  • AnvĂ€ndare

• 182 inlĂ€gg
  • 0
Jag skall börja bygga en HTPC efter lön och det Àr egentligen bara en sak jag har kvar att bestÀmma mig för, vilken fjÀrrkontroll skall jag ha.

Lite förutsÀttningar:
Jag kommer att installera MCE, men jag vet inte om jag kommer att anvÀnda det eller Mediaportal.
Jag kommer att köpa antingen en firedtv eller en floppydtv till mitt boxerabb.
Jag vill helst kunna styra mitt Logitech Z-680 surround med det ocksÄ, samt min TV (Àn sÄ lÀnge en Samsung CRT)

Jag har ingen IR-mottagare förutom FireDTV, om det blir en floppydtv har jag ingen alls iom att jag kommer att montera den via PCI

tacksam för svar

//O

Postad 12 september 2006 - 16:53

Hnke
  • Hnke
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0
Med MCE-fjÀrren kan du ju programmera sÄ du kan sÀtta pÄ / stÀnga av högtalarna + höja/sÀnka ljudet, sen Àr den ju vÀldigt billig och funkar bra till MCE och personligen trivs jag vÀldigt bra med den.

iMon Àr ocksÄ billig, har ingen erfarenhet men den bör vara riktigt bra om man dÄ ska programmera högtalarna ocksÄ, frÄgan Àr hur smidig den Àr med MCE.

Logitech Harmony har ju en nackdel, dÀr Àr ingen IR-mottagare, har svÄrt för att tÀnka mig att du kommer fÄ igÄng den med det som hÀnger med TV-kortet.

Jag hade nog köpt en MCE/iMon, nÀstan helst MCE eftersom du ska anvÀnda MCE och den funkar bÀst till den.

Är du dĂ€remot sugen pĂ„ multifjĂ€rrlösningar och villig att lĂ€gga lite mer pengar köp en harmony + MCE fjĂ€rren sĂ„ du fĂ„r IR-mottagaren sen kan du ju göra en massa roliga saker.

Postad 12 september 2006 - 17:46

nosslo77
  • nosslo77
  • AnvĂ€ndare

• 182 inlĂ€gg
  • 0
Tack, det var ett bra svar.

Men jag söker fortfarande nÄgon med erfarenhet av en Imon-fjÀrris. Helst Knob eller MM plus

//O

Postad 12 september 2006 - 20:39

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlĂ€gg
  • 0
Har en Imon knob, kör ju ingen ren htpc men startar mediaportal ibland :(
FjÀrren har bra rÀckvidd och Àr hyffsat enkel att programmera som man vill ha den, bara man vet kortkommandona för tangentbordet.

NÄgot specifikt du vill veta? ;)

Postad 13 september 2006 - 07:10

nosslo77
  • nosslo77
  • AnvĂ€ndare

• 182 inlĂ€gg
  • 0
GÄr den att anvÀnda som en multifjÀrr, alltsÄ, gÄr det att styra sin TV eller stereo med den?

Postad 13 september 2006 - 12:42

ttboy
  • ttboy
  • Amatör

• 95 inlĂ€gg
  • 0
Jag letar ocksÄ efter en fjÀrr. Helst en multi sÄ jag kan dumpa den till tv'n och stereon. Har ir pÄ datorn sÄ det Àr lugnt.

Postad 13 september 2006 - 19:32

Hnke
  • Hnke
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0

Jag letar ocksÄ efter en fjÀrr. Helst en multi sÄ jag kan dumpa den till tv'n och stereon. Har ir pÄ datorn sÄ det Àr lugnt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade nog valt Harmony 525 i ditt fall eftersom du redan har befintliga IR-mottagare.

Postad 13 september 2006 - 19:45

nosslo77
  • nosslo77
  • AnvĂ€ndare

• 182 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade nog valt Harmony 525 i ditt fall eftersom du redan har befintliga IR-mottagare.

<{POST_SNAPBACK}>

Men gÄr det att fÄ mottagaren i FireDTVn att prata med harmonyn fullt ut?

Hur Ă€r den att programera? Är det stor skillnad pĂ„ vilka macron man kan göra med den och pĂ„ t ex en harmony 855? Är 855:an vĂ€rd de extra pengarna?

//N

Postad 13 september 2006 - 20:20

Hnke
  • Hnke
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0
Vet ej hur det Àr med macro, det ska vara lite pill med att fÄ det att fungera som man vill, inga större problem tar bara lite tid att mata in allt. NÀr man sen Àr klar med det ska det funka skitbra!

Postad 20 september 2006 - 08:25

nosslo77
  • nosslo77
  • AnvĂ€ndare

• 182 inlĂ€gg
  • 0
StÀllde samma frÄga i tystpc-forumet och fick detta svar. Bara sÄ att folk inte köper nÄgot de inte kan anvÀnda. Finns det nÄgon som har en lösning pÄ detta som inte inkluderar att man mÄste ge sig in pÄ osÀker programvara?

Finns ir-öga, helt riktigt.

Idag finns inget officiellt stöd för MCE via det ir-ögat.

Men du kan slÀnga dig ut i okÀnt testande med en betamjukvara hÀrifrÄn: http://www.firedtv.c...04/Default.aspx
Vad som gÄr eller inte med den Àr lite okÀnt....

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2021 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.