Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PC1D

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 september 2006 - 20:31

Unregistered2fca91dd
  • Unregistered2fca91dd
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Undrar om någon vet om det är en slot för CA-modul på denna LG eller om det är som det står på Inwarehouse:s hemsida, inbyggd digitaltuner för de fria kanalerna? Kan inte hitta någon information på LG:s hemsida heller.

Postad 15 september 2006 - 12:04

Unregistered5c8ea7f4
  • Unregistered5c8ea7f4
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nej , den har ingen plats för CA-modul (men annars är den väldigt bra!)

Postad 15 september 2006 - 15:06

THO
  • THO
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Vad skiljer PC1D från PC1R??

P.

Postad 15 september 2006 - 15:25

Unregistered2fca91dd
  • Unregistered2fca91dd
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Inbyggd digitalmottagare D-modellen. Annars tror jag inte det skiljer något alls. Tyvärr är det ingen slot för CA-modul eller kortplats så du kan bara ta in de "fria" kanalerna.

Postad 15 september 2006 - 16:00

THO
  • THO
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Förlåt för min okunighet men vilka är de fria kanalerna?

Du menar alltså att man måste ha digitalbox likväl?

Har funderat på att köpa PC1R men drar mig för det pga
klagomålen om det surrande ljudet....
Är det risk för samma surr i PC1D?

När lanserades denna TV i Sverige?
Hittar inget om den på Lgs svenska hemsida..

P

Postad 15 september 2006 - 16:48

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Förlåt för min okunighet men vilka är de fria kanalerna?

Du menar alltså att man måste ha digitalbox likväl?

Har funderat på att köpa PC1R men drar mig för det pga
klagomålen om det surrande ljudet....
Är det risk för samma surr i PC1D?

När lanserades denna TV i Sverige?
Hittar inget om den på Lgs svenska hemsida..

P

<{POST_SNAPBACK}>

Det kanske är en tysk importerad modell?

Risken för surr borde ju vara lika stort som på R modellen, tror knappast det är mycket som skiljer, men man kan ju alltid hoppas :D

Postad 15 september 2006 - 17:08

Unregistered2fca91dd
  • Unregistered2fca91dd
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
De "fria" kanalerna i marknätet är för närvarande SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen, Barnkanalen, TV6, The Voice, Axess TV och Aftonbladet TV. Du måste ha en Boxer för att kunna se betalkanalerna.

Risken för surr är nog som Preddan säger lika stor som om du köper en PC1R.

Tv:n hittade jag på Inwarehouse igår.

Redigerat av Unregistered2fca91dd, 15 september 2006 - 17:09.

Postad 07 oktober 2006 - 17:08

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tjena
Har hittat på hembiobutiken där står det att d bara e o plugga in en ca-modul så harman Boxers utbut.Har även kollat via andra kanaler o det är inte bara en freewiver mottagare i den.Ska nog beställa en själv då jag tycker att designen e grym

Postad 22 oktober 2006 - 09:48

Unregistered2fca91dd
  • Unregistered2fca91dd
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Fick min info av Inwarehouse men jag har också sett att det finns en slot för CA-modul nu. Bor du i Stockholm så kan jag tipsa om att den kostar 14995 kr på Media Markt. Bra pris!

Postad 23 oktober 2006 - 11:13

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Hembiobutiken LG 42PC1D

Citerat från hembiobutikens sida.

LG 42PC1D är samma skärm som PC1R och PC1RR, skilnnaden är att PC1D har en inbyggd digitalmottagare för Boxer samt en högblank ram runt bilden. Komplettera med CA-modulen som finns som tillbehör här intill så är det sedan bara att stoppa i programkortet från Boxer.

Edit: Rättat mig själv, var ute och reste.

Redigerat av Joopy, 23 oktober 2006 - 11:17.

Postad 23 oktober 2006 - 23:24

Cleveland
  • Cleveland
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Elgiganten i Kungens Kurva säljer 42pc1d modell för 14495:- & 42PC3RA för 13995:-
Skilnnaden mellan grundmodellen 42PC3RA och dom övriga är följande.

42PC1D: Inbyggd digital DVB-T tuner med slot-in för ca modul (kortplats för boxer).
Samt att denna modell har en pianolackerad ram runt om.

42PC1R: Inbyggd 80 gb hårddisk för inspelning samt en lackerad svart ram men har om
man jämför med 42PC1D en silvrig ram utanför den lackerade. Skall dock tilläggas att dennba modell surrar pga. den inbyggda fläkten i hårddisken ej från tvn!

Postad 23 oktober 2006 - 23:41

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Elgiganten i Kungens Kurva säljer 42pc1d modell för 14495:- & 42PC3RA för 13995:-
Skilnnaden mellan grundmodellen 42PC3RA och dom övriga är följande.

42PC1D: Inbyggd digital DVB-T tuner med slot-in för ca modul (kortplats för boxer).
Samt att denna modell har en pianolackerad ram runt om.

42PC1R: Inbyggd 80 gb hårddisk för inspelning samt en lackerad svart ram men har om
man jämför med 42PC1D en silvrig ram utanför den lackerade. Skall dock tilläggas att dennba modell surrar pga. den inbyggda fläkten i hårddisken ej från tvn!

<{POST_SNAPBACK}>

PC1RR har hårddisk, inte PC1R

Postad 24 oktober 2006 - 17:39

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
14495 på giganten i KK verkar ju riktigt vettigt pris.vet du om det är lagervara eller tar dom hem på beställning?Någon som har köpt denna och kan ge någon info om det funkar bra med boxer m.m.Blir nog en sådan till julen e ju vettigt med inbygd digital mottagare när man bor i villa så slipper man ju åtminstonde en box.Gör ju inget att den e snygg oxå.

Postad 30 oktober 2006 - 18:29

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hur äre om man bor i lägenhet med endast analog kabeltv? Kan man fortfarande plugga i antennen i en tv med digitaltvtuner och köra typ 3an, 5an osv? Eller är det så illa att TVns tvtuner blir "värdelös" ?

Sen har jag frågor på en del ovanstående kommentarer... Hur kan 42PC1R surra när den är fläktlös? 42PC1RR förstår jag eftersom det sitter en hårddisk i den som förmodligen spinner på rätt höga varv. Är det inte en högblank finish på PC1R:en också? Eller är den mer utbredd på PC1D?

Postad 01 november 2006 - 06:12

Robelind
  • Robelind
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som har denna TV och kan berätta om den har samma missljud som PC1R?

Postad 01 november 2006 - 07:49

preddan
  • preddan
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Är det någon som har denna TV och kan berätta om den har samma missljud som PC1R?

<{POST_SNAPBACK}>

Med största sannolikhet är det i stort sett samma TV.
Det är inte alla PC1R som har missljud.
Min har det inte. Tror inte att det är ett jättestort problem, men se till att få den på öppet köp ifall att.

Postad 01 november 2006 - 11:03

ronneby-benny
  • ronneby-benny
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
:huh: Jag har modellen hemma och cardslot finns på baksidan så det är bara att skaffa CA-modul och stoppa in så Boxers betalkanaler kan abonneras!

Hör inget surr, då surrar min "tysta" projektor sanslöst mycket mera!! Den digitala tunern ger mycket bra bilder ifrån de fria mark-kanalerna, de som bor i lägenhet med central-antenn får prova om det går att få in digitala mark-kanalerna. Mycket beror på hur central-antennen är utformad signal-mässigt. Annars ska ändock central-antenner "digitaliseras" i takt med nersläckningen av analoga nätet!

Digital-tunern är viktigast för de som bor i hus!!

Omdöme: Mycket bra bild, bara den matas med bra bildmaterial exempelvis Digitaltunern eller DVD eller HD-box eller Dator. Enda negativa är att audio ut signalen varierar med högtalarljudet, tar man ut audiosignalen via DTV scart ut så fås bara ljudet från tunern, ej ljud från annan signalkälla så phono kontakterna audio ut måste användas. ("audio out")

Men har man hemmabio anläggning så är det bara att stänga av ljudet från tv:ns högtalare i menyn, så kan ljudet från audio ut phonokontakterna justeras till rätt nivå via tv:ns volymkontroll!

Mycket positivt också att reflexerna från "glaset" är mycket mindre än Glasbestyckta Plasmor!

Postad 03 november 2006 - 00:11

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tjena Ronneby-benny
Har du hunnit kolla hur det funkar med att spela in boxerkanaler.Funkar det bara med DTV scarten till en video/dvd recorder eller kan man ta allt via HDMI.Måste tvn vara på för att kuna spela in en betalkanal eller går det att ställa den i något standby läge där bara digitalmottagaren är på med typ timer ,jobbigt om tvn måste vara on om man ska spela in något när man inte är hemma typ.Har du kollat vad som kommer ut på antenna out från tvn är det bara dom analoga kanalerna som han skickar vidare eller kommer det ut bild från digitalmottagaren.Lutar åt denna tv och ett kombinerat LG hembio med Hdd/Dvd recorder men inte riktigt bestämt mig ännu sitter ivalet o kvalet eftersom man får inte riktigt kläm på hur det funkar med inspelningmöjligheterna på denna.Har laddat ner manualen och pluggat den men får ingen riktig klämm på detta.Gumman jobbar natt så det blir mycket att spela in :angry:

Postad 06 november 2006 - 09:42

ronneby-benny
  • ronneby-benny
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Putte, på Dtv-scarten kommer antingen den analoga eller digitala kanalen du valt via tunern. Tyvärr måste burken vara på för möjliggöra inspelning på hdd/Dvd recordern! Ingen signal kan tas ut via Hdmi kontakten, överlag vad det gäller alla plasmor är det dåligt utbyggt med UTSIGNALER till övriga enheter i hemmen.
Hade varit superbt om komponentingångarna hade bestyckats med komponentutgångar också så min projektor kunnat vara inkopplad via plasman!

Men givetvis bör du välja en hdd/Dvd recorder med inbyggd digital-tuner!!
Enda signal jag tar ut ifrån tv:n är ljudet för inkoppling till hörslinga pga hörselskada, därför är jag lite besviken på att audio ut nivån varierar med ljudstyrkan på högtalarna så jag stänger av högtalarna och använder hemmabio-förstärkaren istället.

Jag valde denna burk pga digitaltunern och skippade modellen med inbyggd hårddisk för det är bättre att ha en separat Hdd/Dvd recorder MED inbyggd digitaltuner.

I mitt fall är allt i inspelningsväg inkopplat till datorn så datorn används som medica-central och bilden är ypperlig då VGA ut från datorn kopplas till burkens VGA in. Datorn har dessutom digital-tuner för inspelning av marksändaren.

Till sist HD signalen från canaldigitalboxen är underbar att beskåda!

Redigerat av ronneby-benny, 06 november 2006 - 09:48.

Postad 07 november 2006 - 00:00

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tackar ronneby-benny
För ett rakt o klart svar.Då lutar det nog mer åt Philips för mig för på deras burkar med inbyggd digitalmottagare går det att ställa timer som slår på mottagaren endast när tvn står i standby.Så då behöver man inte ha tvn igång.Utan får ut en signal på scart2 ändå.Synd för LGn ligger bättre i pris och är snyggare.

Postad 07 november 2006 - 11:15

ronneby-benny
  • ronneby-benny
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ööööh ursäkta men är den funktionen viktigare än bilden?? Jag har studerat Philips plasmorna väldigt mycket och föredrar helt klart bilden på LG och Panasonic Pv60! Panasonicen föll pga ingen digitaltuner samt det enormt reflexerande glaset!

En annan sak är att jag alltid bryter strömmen till apparaterna via nätförgreningsdosa med strömbrytare. Undantaget datorn och satellitmottagaren vid inspelning. Annars även dem också.

Tycker inte om att sticka iväg med apparaterna i standby läge pga den onödiga strömförbrukningen samt åskrisk på sommaren.

Redigerat av ronneby-benny, 07 november 2006 - 11:27.

Postad 07 november 2006 - 23:30

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tjena
Håller med om att bilden är viktigare än funktion.Men vill ha en smidig o ch enkel lösning dom gånger det behövs spela in.Budgeten räcker inte till tv och Hdd/dvd recorder med digitalmottagare och hembiopaket.Därför tyckte jag att med tanke på priset för en 42PC1D och ett kombinerat LG hembio och Hdd/Dvd recorder så hade det varit vettigt om det funkade som jag trodde att kuna spela in på Hdd/Dvd recordern från tvn när den står i standby.Annars stänger även jag av tvn på knappen finns ingen anledning annars att ha den stå på.Får fundera lite mera på vad jag ska göra fick beslutsångest nu.

Postad 21 december 2006 - 16:20

RJM
  • RJM
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Finns nu hos MediaMarkt för 12990kr....

Postad 27 december 2006 - 18:25

Richmond
  • Richmond
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte den på MediaMarkt för 12.990:-. Kanon bra bild! :D
Verkar dock finnas ett problem med support av DVB-SUB. Dvs. jag får inte textning när det finns flera alternativ, t.ex. Canal+ Film1 där det finns "Svensk, Dansk, Norsk, Finsk, Ingen" som alternativ för texten. Nån som fått det att funka? :blink:
Har kollat i servicemenyn, (meny på TV+Fjärr samtidigt i några sek.), men hittar inget att ändra där för "subtitles". (Var inne där för att sätta över 4:3 "kantfärgen" från Grå till Svart).

/Hans

Postad 29 december 2006 - 21:31

naasapa
  • naasapa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej Richmond, jag har samma problem med DVB-SUB. Bara på Canal + vad jag märkt.

Kan du beskriva närmare hur du kom in i servicemenyn?

/Johan

Postad 31 december 2006 - 09:34

Richmond
  • Richmond
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej Johan,

Tryck samtidigt på "Meny" på fjärren och på knappen i Tv'ns underkant märkt "Meny". Efter 5-7 sek så öppnas servicemenyn.

Fick följande svar från LG support ang. DVB-SUB dvs. textningen :

-----------Reply to Customer Enquiry------------
Hello Hans, These TV we launch are for free to air digital broadcasting but have a slot in where you can use CA module but this we don’t guaranty it works and we have no support for it. Best Regards Pernilla LG Electronics Customer Service

Alltså är vi rökta på textningen för betalkanalerna!! Hur i H*****E kan man ha en CA module och inte garantera att den fungerar???? :rolleyes:

/Hans

Postad 02 januari 2007 - 17:24

Putte O
  • Putte O
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej Johan,

Tryck samtidigt på "Meny" på fjärren och på knappen i Tv'ns underkant märkt "Meny".  Efter 5-7 sek så öppnas servicemenyn.

Fick följande svar från LG support ang. DVB-SUB dvs. textningen :

-----------Reply to Customer Enquiry------------
Hello Hans, These TV we launch are for free to air digital broadcasting but have a slot in where you can use CA module but this we don’t guaranty it works and we have no support for it. Best Regards Pernilla LG Electronics Customer Service

Alltså är vi rökta på textningen för betalkanalerna!! Hur i H*****E kan man ha en CA module och inte garantera att den fungerar????  :D

/Hans

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Richmond
jag har problem med texttv och kanalsortering av kanaler på digitalmottagaren.Jag har kollat med boxer dom har inte godkänt och kommer inte godkänna denna tv ännu på ett tag.Pratade med Lgs fuckade support om det och det var ungefär jaha vadå det skulle du kollat före du köpte den.Jag säger samma sak hur F*N kan man sälja en sak som inte är godkänd och testad.

Postad 04 januari 2007 - 10:55

Ziegler
  • Ziegler
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hej Johan & Richmond,

jag är ute efter en Plasma eller LCD med inbyggd digitalmottagare. 42PC1D är ett alternativ för mig. Efter att ha läst era inlägg blev jag ju naturligtvis mycket tveksam. Skickade ett mejl till Hembiobutiken och frågade om plamsans stöd för Boxer + lite annat. Fick följande svar om just stödet för boxer:

...Vi köper den här tvn från svenska LG och den är uppdaterad med senaste mjukvaran som skall vara säkrad med boxer.

Lite knepigt att Richmond fick det svaret han fick från LG om det nu finns en mjukvaruuppdatering.
Hembiobutiken skriver uttryckligen på produktsidan för skärmen att den har den senaste mjukvaran. Kolla upp om ni kan få tag i denna uppdatering eller få skärmarna servade.

/Mats

Redigerat av Ziegler, 04 januari 2007 - 10:56.

Postad 22 januari 2007 - 21:06

Bubbe!
  • Bubbe!
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
DVB-SUB fungerar fint för mig på Canal+. Kör just nu via tele2, skulle dock inte förvåna mig om det bara finns "svenska" som val med tele2.

Är i övrigt väldigt nöjd med tv'n. Bilden på TV3 är dock kassare än dem andra kanalerna. Men vet inte om det har med deras utsändning att göra. Någon som har ett liknande problem?

Postad 04 februari 2007 - 20:38

Yeste
  • Yeste
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har ett litet problem som jag hoppas nån kan hjäpa mig med. Bor i lägenhet mitt i Jönköping och har skaffat oss ett Boxer-kort och använder oss av en inomhusantenn med förstärkare.
Bilden är finfin förutom att det med jämna mellanrum blir korta störningar på någon sekund, dessa störningar återkommer med några minuters mellanrum. Har en signalstyrka på 75-85% och funderar på om det är där problemet ligger eller om det är något me ca-modulen eller än värre med själva tvn?

Tacksam för svar! ;)

Postad 18 februari 2007 - 18:57

Unregistered47fd9fe2
  • Unregistered47fd9fe2
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag är klart nyfiken på denna TV, men en sak som talar emot är ju att den inte verkar helt Boxerkompatibel.

Därför undrar jag ni som har TV-n och använder den inbyggda DVB-T mottagaren, funkar allt som det ska, ex. text-TV? För kodade kanaler, någon rekommenderad CA-modul?

P.S: Det berömda surret som många råkat ut för på denna TV har jag förstås läst om på forumet, känns som öppet köp är att föredra.

Postad 20 februari 2007 - 03:02

KentaG
  • KentaG
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag är klart nyfiken på denna TV, men en sak som talar emot är ju att den inte verkar helt Boxerkompatibel.

Därför undrar jag ni som har TV-n och använder den inbyggda DVB-T mottagaren, funkar allt som det ska, ex. text-TV? För kodade kanaler, någon rekommenderad CA-modul?

P.S: Det berömda surret som många råkat ut för på denna TV har jag förstås läst om på forumet, känns som öppet köp är att föredra.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har prövat med CA-modul och kunnat konstatera att de kanaler som kör med DVB-text (t ex Canal Plus och några till) inte funkar med denna apparat. Kanaler med "färdiga" texter (typ SVT, TV4, TV3 med fler) funkar alldeles utmärkt.

Hur "Bubbe!" får ihop det med både Boxer och "via Tele2" är något som jag inte begriper. Jag utgår för tillfället från att han missuppfattat något och inte använder den inbyggda digitalmottagaren. Fast det kan ju landa på att jag är den som missuppfattat...

/Kent

Postad 27 mars 2007 - 17:01

Unregistered209a0405
  • Unregistered209a0405
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja, kan också bekräfta det.
Beställde en 42PC1D hos en återförsäljare idag, men han ringde tillbaka efter en timme och hade då varit i kontakt med LG i Sverige.

De upplyste om att det är kända problem att få Boxer-kort att lira ordentligt. LG har tydligen haft tekniker från Korea på plats för att lösa problemet, men utan att lyckas.

DVB-T från denna TV är alltså endast rekommenderat för FTA-kanaler (Free-To-Air).

Postad 28 mars 2007 - 10:19

timmeh
  • timmeh
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en annan fråga angående denna TV.. det är om inställningarna. Jag har hört att man kan ha 720p och undrar om det redan är för inställt eller om man måste ställa in det själv? Skulle också bli tacksam om någon kunde skriva upp alla inställningar till att få ut det mesta bildmässigt.

Tack på förhand

Postad 27 april 2007 - 19:31

Unregistered47fd9fe2
  • Unregistered47fd9fe2
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
9995 SEK !

Det säljer AudioVideo-kedja i Västsverige ut denna utmärkta TV för nu och jag slog till. Hade spanat in efterträdaren 42PC55 och nog köpt den nu om den bara funnits inne, och tur var väl det att den inte fanns :)

Postad 16 maj 2007 - 09:12

Zingoinci
  • Zingoinci
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte min på AudioVideo för ett par veckor sedan och har även köpt en Ca-modul på On-off(Viaccess V 483, Hårdvara 904240 Rev 1.0, DVB nummer 2297). Alla kanaler fungerar utmärkt med modulen och Boxer kortet (inklusive Canal+). Har inga problem att ändra textspråk. Har inte heller upptäck några problem med text-TV.

I vissa lägen kan jag höra ett surr från Tv'n som antagligen kommer från nätdelen. Inget som stör mig jättemycket men det finns där.

Är för övrigt nöjd med TV'n och fick den till ett kanonpris (9995:-)!

Postad 16 maj 2007 - 12:04

Unregistered44c973e7
  • Unregistered44c973e7
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hur funkar digital-tunern: när man tar upp listan över kanaler, kan man se vad det är för program på varje kanal utan att byta kanal?

Denna funktion saknar jag verkligen på min billiga Philips-box (har den på min Humax för Com hem).

Postad 17 maj 2007 - 22:57

Zingoinci
  • Zingoinci
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hur funkar digital-tunern: när man tar upp listan över kanaler, kan man se vad det är för program på varje kanal utan att byta kanal?

Denna funktion saknar jag verkligen på min billiga Philips-box (har den på min Humax för Com hem).

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en 8 dagars EPG (Electronic Program Guide) som man få fram via en "GUIDE" knapp på fjärren. Har inte använt den så mycket ännu men har fungerat bra det lilla jag provat den. Kan se alla pågående program på respektive kanal (utan att byta kanal) och som jag förstått det kommande program 8 dagar fram i tiden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.