Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play.com

258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 september 2006 - 09:51

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Hittade ett par gamla trådar med div frågor men tänkte att det kanske går att samla snacket i en tråd....?


Som det har pratats om i div. andra trådar så verkar det ju som om Play har ändrat lite i sina förhavanden. Det går bl.a inte att handla för £ som det har gjorts innan utan man måste ändra i kassan till Euro och då blir med ens priset lite mycket dyrare...? Någon som har fått svar från dom angående detta....?

#2

Postad 23 september 2006 - 08:59

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Varför ska priserna skilja mellan pund och eur egentligen? Nån krona kan man ju förstå men inte mer.

#3

Postad 23 september 2006 - 12:48

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Ja,jag la märkte till detta igår när jag skulle beställa. Lite konstigt är det allt. Men jag la en order i alla fall, får hoppas den dyker upp som den ska...utan tulltjaffs ;)

Gillar Play.com skarpt, har handlat där nu i flera år. Har nog endast råkat ur för tullen en eller två gånger.

#4

Postad 25 september 2006 - 10:53

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Håller med... Play har varit/är en av favoriterna men nu verkar det ju onekligen som om dom har trillat ner ett par pinnar iaf på min stege... försöker få svar på div frågor av dom och återkommer om/när jag får några vettiga svar....

#5

Postad 28 september 2006 - 08:01

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Provade att lägga div. saker i kundkorgen idag och ändra från GBP till Euro och på vissa artiklar kom det upp att det inte blev nån träff över huvud taget och på de andra gick det inte att ändra alls... vet inte om det är nåt vajsing på Plays system eller inte men som det är nu går det inte att beställa över huvud taget.... surt sa räven.... :)

#6

Postad 28 september 2006 - 10:54

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Provade att lägga div. saker i kundkorgen idag och ändra från GBP till Euro och på vissa artiklar kom det upp att det inte blev nån träff över huvud taget och på de andra gick det inte att ändra alls... vet inte om det är nåt vajsing på Plays system eller inte men som det är nu går det inte att beställa över huvud taget.... surt sa räven....  :(

<{POST_SNAPBACK}>


Hörde samma sak av en bekant... Illa! Jag testade att byta från £ till EUR, men det går ju inte ens att klicka på EUR-flaggan längre!? Fan har hänt? Ska också kontakta dom och se vad som står på, vore ju trist om detta är slutet på Play.com.

Fick i alla fall mina 3 DVD's idag som jag beställt :)

#7

Postad 28 september 2006 - 19:56

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Jag hade lagt i 4 filmer i varukorgen, priserna var i GBP, men när jag gick till checkouten så stod det att filmerna bara kunde levereras till Brittiska adresser. Efter ha gått tillbaka och ändrat priserna till euro så gick det beställa, så nu verkar det funka.

#8

Postad 28 september 2006 - 19:58

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
På tal om att ta kontakt med Play.... det kan ju iofs vara så att jag är helt tappad bakom en vagn men jag har attans svårt att hitta nån bra mailadress på deras sida som man kan använda för att fråga lite allmäna frågor....? Me stupid eller är det så....?? :)

#9

Postad 28 september 2006 - 20:39

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Jag hade lagt i 4 filmer i varukorgen, priserna var i GBP, men när jag gick till checkouten så stod det att filmerna bara kunde levereras till Brittiska adresser. Efter ha gått tillbaka och ändrat priserna till euro så gick det beställa, så nu verkar det funka.

<{POST_SNAPBACK}>


Precis, det är så man får göra. Detta fungerade dock inte tidigare idag, eller igår kväll. Verkar som om dom fixat detta nu :)

Hylle. Det är lite svårt att hitta en bra adress, jag skickade till - [email protected]

#10

Postad 29 september 2006 - 06:02

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Satt och kollade priser på div. filmer nu.... och bytte från £ till Euro och det verkar som ökningen av priset som var innan inte är kvar längre...?? Iaf inte så jäkla stor som den var innan....

Redigerat av Unregistered36883, 29 september 2006 - 06:10.


#11

Postad 30 september 2006 - 21:00

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Gillar inte att riskera att åka på tull så play går bort.

#12

Postad 01 oktober 2006 - 01:45

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Gillar inte att riskera att åka på tull så play går bort.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fattar inte... Det är aldrig tull från play.com. Hur skulle det gå till?
upp till 300kr är ingen tull
över 300kr skickar de från fastlandet - inom eu - ingen tull

så snälla. berätta hur du skulle få betala tull. lika stor chans som att du skulle få betala tull inom sverige.

#13

Postad 01 oktober 2006 - 08:23

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Det skulle jag oxå vilja veta.... Har beställt väldigt mycket från Play och aldrig råkat ut för tull...

#14

Postad 01 oktober 2006 - 09:25

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Gillar inte att riskera att åka på tull så play går bort.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag fattar inte... Det är aldrig tull från play.com. Hur skulle det gå till?
upp till 300kr är ingen tull
över 300kr skickar de från fastlandet - inom eu - ingen tull

så snälla. berätta hur du skulle få betala tull. lika stor chans som att du skulle få betala tull inom sverige.

<{POST_SNAPBACK}>


Mmm så tycker jag med, MEN jag har två kompisar som åkt dit på tull när de köpt boxar (aldrig jag dock), så jag går på faktiska händelser och inte hur det borde vara.

#15

Postad 01 oktober 2006 - 09:34

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

  • 581 inlägg
  • 0
Tull och moms är faktiskt bra. Man kan inte hålla på och skicka ut pengar ur landet hela tiden, det funkar helt enkelt inte. Den svenska moralen har börjat ramla sönder. Allt skall vara så billigt som möjligt samtidigt som man skall tjäna så mycket som möjligt för så lite arbete som möjligt. Det går liksom inte ihop sig. Så för er tullmotståndare måste jag dock beklaga och säga att den behövs för att se till att inte ekonomin trillar i bitar.

Lite fundersam på vart Play.com ligger? Ett icke-EU-land?

#16

Postad 01 oktober 2006 - 12:13

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Tull och moms är faktiskt bra. Man kan inte hålla på och skicka ut pengar ur landet hela tiden, det funkar helt enkelt inte. Den svenska moralen har börjat ramla sönder. Allt skall vara så billigt som möjligt samtidigt som man skall tjäna så mycket som möjligt för så lite arbete som möjligt. Det går liksom inte ihop sig. Så för er tullmotståndare måste jag dock beklaga och säga att den behövs för att se till att inte ekonomin trillar i bitar.

Lite fundersam på vart Play.com ligger? Ett icke-EU-land?

<{POST_SNAPBACK}>


play.com ligger på Jersey, ett så kallat skatteparadis tillhörandes Storbritannien. De må ligga i EU, fast de tvingas ändå betala tullar.

och till nåt helt annat. var är min kabel? får inte tag på dig via mail.......

#17

Postad 01 oktober 2006 - 18:35

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Jo, men play har ett lager på fastlandet därifrån de bruka skicka dyrare saker, typ boxar och eftersom detta då blir inom EU så blir det ingen tull o moms. Inget olagligt med det..... Jag antar att man kan få betala tull o mom s om man beställer flera fimer på en gång som går från Jersey (som inte tillhör eu:s tullunion). Varje film behandlas av Play som en separata order men om man har flera sådana på gång kan tullen här besluta att de är samma order och slå ihop dem.

#18

Postad 01 oktober 2006 - 18:43

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
svaret jag fick från play.com den 21 september:

Dear

Thank you for your email.

We sincerely apologise for the recent problems you have been
experiencing with our website.

Currently our Technical Support department is in the process of making
vital updates to both the Play.com and PlayUSA.com websites and we ask
that you please bear with us during these changes.

You may be able to place the order if you attempt to purchase the item
using the currency Euros rather then GBP.

We sincerely apologise for any inconvenience caused and thank you for
your patience and valued custom.

Kind Regards

Play

#19

Postad 03 oktober 2006 - 16:27

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning nu i helgen och det verkar som om Play.com är tebax i gammal god form. Skillnaden mellan Pund och Euro är marginell..... :)

#20

Postad 11 oktober 2006 - 22:45

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Kan man inte längre beställa från play.com om man inte bor i UK? Står nämligen "This item can only be delivered to a UK address." på varenda film jag tänkte beställa.

Någon som vet?

#21

Postad 12 oktober 2006 - 00:53

C0LD
  • C0LD
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0

Kan man inte längre beställa från play.com om man inte bor i UK? Står nämligen "This item can only be delivered to a UK address." på varenda film jag tänkte beställa.

Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo då. Du måste dock ändra till Euro först. Väljer man Pund så får man det meddelandet.

Redigerat av C0LD, 12 oktober 2006 - 00:55.


#22

Postad 12 oktober 2006 - 17:50

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Ahaa, tackar.

#23

Postad 12 oktober 2006 - 17:58

esskung
  • esskung
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Tackar för den här tråden! :(

Om jag nu skulle åka på tullavgifter, vad ligger de på för dvd-filmer? (%)

#24

Postad 12 oktober 2006 - 18:30

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
25% + lite andra avgifter. Men alltså oddsen talar ju till din fördel. Moms från Play är ju lika ovanligt som 13 rätt på tipset känns det som. Har inte hört nån på länge som råkat ut för det, och inte nån som åkt på moms från Play heller.

#25

Postad 12 oktober 2006 - 18:45

esskung
  • esskung
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Då bör jag klara mig, jag har aldrig spelat på tipset! :D
Skämt åsido, men det låter ju som att oddsen är med oss iallafall! :(

Läste lite om tullavgifter osv. på http://www.tullverket.se/ och såg att det går att skicka varor upp till 500kr som gåva så slipper man den där tullavgiften.

Finns det någon sida med liknande priser som Play.com har, där jag kan skicka ett meddelande med ordern?
Isf vore det ju väldigt lätt att be företaget att skriva att det är en gåva, om de nu skulle gå med på en sån grej. B)

Jag antar att Play.com har fina priser just eftersom de är i stort sett skattebefriade(om jag fattat rätt) i Jersey.

#26

Postad 12 oktober 2006 - 20:17

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Har som redan sagts i tråden aldrig råkat ut för eller hört talas om någon som sprungit på tull eller någon annan avgift när dom beställt från Play.com. Har köpt därifrån åtminstonde ett femtital gånger och det är hur smidigt som helst....

#27

Postad 12 oktober 2006 - 20:23

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Har som redan sagts i tråden aldrig råkat ut för eller hört talas om någon som sprungit på tull eller någon annan avgift när dom beställt från Play.com. Har köpt därifrån åtminstonde ett femtital gånger och det är hur smidigt som helst....

<{POST_SNAPBACK}>


Word! :D

#28

Postad 12 oktober 2006 - 20:25

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Play.com är nästan lite som en engelsk variant av DiscShop.....

#29

Postad 14 oktober 2006 - 13:28

esskung
  • esskung
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hehe ok..

Jag la en beställning i torsdags iallafall, så jag bör väl ha fått grejorna i början av veckan.
Berättar då jag fått grejorna om det blev några extra avgifter osv.

Beställde:

Friday / Next Friday / Friday After Next - Box Set
American Dad: Season 1
The Reel Collection: Boyz N The Hood (2 discs)
Menace II Society
Team America: World Police
Get Rich Or Die Tryin'

Så det var ju ingen stororder, men om det funkar bra med allt så läggs det en fet order den 25:e! :)

#30

Postad 14 oktober 2006 - 15:05

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Play brukar skicka varje film som en separat order så det kan nog spridas ut under nästa vecka...

#31

Postad 14 oktober 2006 - 20:22

knutte
  • knutte
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Försökte beställa från play idag, men fick upp en röd triangel med texten "This item can only be delivered to a UK address". :) Har nån annan fått nåt liknande? Det har ju aldrig varit nåt problem förut. Provade med dvd, spel men samma med allihop.Konstigt.
Knutte

Edit
Man var tvungen att ha inställt på Euro för att det skulle fungera.

Redigerat av knutte, 14 oktober 2006 - 20:34.


#32

Postad 14 oktober 2006 - 20:33

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
den frågan har redan besvarats två gången i denna tråd.................

#33

Postad 14 oktober 2006 - 20:36

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
För att summera din fråga lite snabbt så välj EURO som valuta istället för £ så ska du se att det löser sig...!!

#34

Postad 14 oktober 2006 - 21:03

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Någon som har Föreningssparbankens ekort och försökt att beställa från Play nu? Beställt några år utan problem, men nu verkar de inte köpa mina ekort längre...någon som får det att funka?

/ Erik

#35

Postad 15 oktober 2006 - 17:18

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Har du provat att ändra valutan som det nämnts några gånger i tråden innan...?

#36

Postad 15 oktober 2006 - 17:25

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Detta forumet är hur grymt som helst !

Höll på att få ett frispel när Play inte ville skicka utanför UK,
men naturligtvis finns svaret här :blink:

#37

Postad 15 oktober 2006 - 18:25

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur Play är på att paketera saker nuförtiden?
Jag funderar på att beställa den kompletta samlingen av Ally McBeal nu när den släpps i slutet av månaden, men av tidigare erfarenhet har man ju fått erfara att paketeringen inte är deras starkaste sida.
Nu var det dock ett bra tag sen jag handlade från dom och undrar om de kanske blivit bättre på den fronten?

De andra Uk-butikerna verkar ju vara minst en 10 pund dyrare, förutom Sendit men de vet jag inte alls hur de är att göra med.

Tacksam för svar. :blink:

#38

Postad 16 oktober 2006 - 08:35

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på hur Play är på att paketera saker nuförtiden?
Jag funderar på att beställa den kompletta samlingen av Ally McBeal nu när den släpps i slutet av månaden, men av tidigare erfarenhet har man ju fått erfara att paketeringen inte är deras starkaste sida.
Nu var det dock ett bra tag sen jag handlade från dom och undrar om de kanske blivit bättre på den fronten?

De andra Uk-butikerna verkar ju vara minst en 10 pund dyrare, förutom Sendit men de vet jag inte alls hur de är att göra med.

Tacksam för svar.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>



En fråga som även jag vill ha svar på.

Har för avsikt att beställa Will And Grace - Seasons 1-8 Box Set. Vill ju gärna den ska vara fin när den komemr fram.

Beställde tidigare sagan om ringen extended versionerna. Den paketeringen var väll inte helt hundra tyvärr.

Någon som beställt stora boxar?

#39

Postad 16 oktober 2006 - 08:57

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Jag som hade hoppats att du visste :blink:
Jag beställde Two Towers Gift Set därifrån en gång, boxen klarade sig helskinnad men det var nog bara mer tur än bra paketering eftersom boxen bara låg i en kartong utan något emballage whatsoever.

Annars så kan ju vara Amazon vara ett alternativ, men jag vet inte heller hur de är med paketering.

#40

Postad 16 oktober 2006 - 09:04

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Vill man vara så nära 100% som man kan komma med skicket på sina boxar skulle jag inte välja Play. Amazon skickar dom alltid i kartonger.

#41

Postad 16 oktober 2006 - 09:31

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

Vill man vara så nära 100% som man kan komma med skicket på sina boxar skulle jag inte välja Play. Amazon skickar dom alltid i kartonger.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur är Amazon på att emballera paketen?
Är Amazon bättre på paketering än Play?
Isånafall får det bli dom, skiljer ju ändå bara några pund mellan dom.

#42

Postad 16 oktober 2006 - 15:29

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Har beställt många stora boxar bl.a Alien huvudet och Sonny huvudet och div andra större ordrar och mina paket har då iaf varit väldigt väl paketerat och inslaget i en drös med kartonger...

Sen att när man beställer filmer så skickas dom ju styckvis en och en i paketen även om man beställer flera och då ligger dom i regel i en kartong typ DiscShop....!!

Redigerat av Unregistered36883, 16 oktober 2006 - 15:34.


#43

Postad 16 oktober 2006 - 17:29

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

Har beställt många stora boxar bl.a Alien huvudet och Sonny huvudet och div andra större ordrar och mina paket har då iaf varit väldigt väl paketerat och inslaget i en drös med kartonger...


Sluta!
Nu vet jag ju inte hur jag ska göra B)
Själva retail-pricet på boxen verkar ju vara samma på både Play och Amazon men hos Amazon tillkommer frakt.
Du kanske har koll på vad frakt för en sån box som Ally-samlingen kostar hos dom?

EDIT : Kollade upp det själv, så ni behöver inte kolla upp det. Skiljde visst sammanlagt en 70 spänn mellan Amazon och Play. Nu vet jag definitivt inte what to do.

Redigerat av X5-452, 16 oktober 2006 - 17:36.


#44

Postad 16 oktober 2006 - 18:04

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Prova att beställa från en av dom och är du nöjd och glad så är det ju huvudsaken....!! B)

#45

Postad 16 oktober 2006 - 19:06

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0

Prova att beställa från en av dom och är du nöjd och glad så är det ju huvudsaken....!!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Jovisst är det så :angry:
Blir nog Play ändå, snå...ehh,ekonomisk som jag är B)
Skiter det sig totalt vet man ju att man aldrig kommer köpa större boxar därifrån igen iaf.

#46

Postad 18 oktober 2006 - 00:16

esskung
  • esskung
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har nu fått hem mitt paket från Play.com, ingen tull alls.
De skickade ut varje dvd / box i separata paket.

Men nu är det så att jag ska returnera en dvd eftersom
skivan hade lossnat i fodralet och är totalt sönderrepad.

Så här står det i deras return policy:
If the item is valued at under £75 please send by recorded delivery only.

Vad är recorded delivery? Hur mkt kostar det att skicka tillbaka?

#47

Postad 18 oktober 2006 - 17:33

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Lite OFF-TOPIC men det handlar ju nästan om samma ställe.... ;)

Nu till helgen har Hmv.co.uk 20% rabatt men erbjudandet gäller ENDAST 20:e och 21:a Oktober... och man måste använda sig av denna rabattkod SQ1515 !!! Shoppa lugnt...!! ;)


//Hylle

Redigerat av Unregistered36883, 18 oktober 2006 - 17:35.


#48

Postad 18 oktober 2006 - 17:43

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Gäller den för förbokningar också?

#49

Postad 18 oktober 2006 - 18:28

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Fick ett mail innan idag där detta stod:

Dear Erik,

This Friday and Saturday (20th / 21st October) HMV.co.uk is offering you a 20% online discount*. Just use the promotional code: SQ1515 to save 20% on thousands of CDs, DVDs, games and accessories (future releases are excluded and terms and conditions apply.)

This is a Friends-and-Family offer, so please forward to anyone you think would enjoy 20% off at HMV.co.uk. Remember it's only valid for two days.

Best wishes,

The HMV.co.uk Team


Så tyvärr verkar det inte gälla förbokningar nej.....

#50

Postad 23 oktober 2006 - 20:34

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Angående tull-o-moms, så noterade jag att på två av mina paket så stod det tryckt "Import VAT pre-paid" vilket skulle tyda på att de verkligen momsar för grejorna de skickar från Jersey.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.