Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray vinner över HD DVD enligt Forrester Research

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 October 2006 - 14:38

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Enligt det "oberoende" analysföretaget Forrester Research så kommer Blu-ray att gå segrande från kriget mot HD DVD, det kan dock ta upp till två år innan Blu-ray kan utses som vinnare.

Som argument nämner Forrester Research att Blu-ray är ett mer universellt format med bättre stöd för andra funktioner än enbart video, t ex i datorer och tv-spel. En annan fördel till Blu-ray är lagringskapaciteten, Blu-ray har som teknik större möjligheter att lagra mer på en skiva än HD DVD vilket kommer att behövas för morgondagens spel och filmer.

Källa: CDRinfo.com

Postad 21 October 2006 - 15:16

geggen
  • geggen
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Detta gillar vi :)

Postad 21 October 2006 - 15:42

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Vänta lite nu... Vilket stort konsol-/tillbehörs-/hårdvaru-/mjukvaru-företag är det som backar upp HD-DVD... Hmm, kommer inte på namnet. Pyttemjuk någonting... :)

Postad 21 October 2006 - 16:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Vänta lite nu... Vilket stort konsol-/tillbehörs-/hårdvaru-/mjukvaru-företag är det som backar upp HD-DVD... Hmm, kommer inte på namnet. Pyttemjuk någonting... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vänta lite nu... Vilka stora konsol-/tillbehörs-/hårdvaru-/mjukvaru-företag är det som backar upp Blu-ray... Hmm... det är så många så jag kan inte lista alla... B)

Postad 21 October 2006 - 17:25

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Allt jag säger är att det inte går att förutse hur marknaden till 100% kommer att reagera.
Time will tell :)

Postad 21 October 2006 - 17:45

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Det enda som troligtvis kommer vara bättre med HD dvd är väl att skivorna kommer vara billigare eftersom de kan produceras i samma frabriker som vanliga dvd skivor.

Postad 21 October 2006 - 17:54

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Och att Toshiba ger ut billiga spelare genom prisdumpning...men mars 07 förlorar de även den grenen

Postad 21 October 2006 - 20:50

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Tror båda är förlorare, DVD var det sista hopaps jag.

Postad 21 October 2006 - 21:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tja det är ju faktiskt inte omöjligt att bägge floppar.
Personligen så skulle jag faktiskt kunna stå ut med DVD i tio år till ;)
När HD-DVD eller Blu-Ray tar över efter DVD så hoppas jag fan att det dröjer minst 20 år innan nästa format. Vill inte behöva byta till ett nytt format var 10:e år :D
Först köpte man alla filmer på VHS, sen Laserdisc, sen DVD, sen blir det HD-DVD kanske och sen om tio år så kommer väl hd-dvd ;)

Postad 21 October 2006 - 23:16

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Frågan är hur länge man orkar vänta på att en ska vinna. Det är inte så kul om man köper en spelare för 5000 kr och så läggs formatet ner.

Postad 22 October 2006 - 01:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Jag väntar till mars nästa år, sen har jag valt format... ;)

Postad 22 October 2006 - 08:21

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Låter konstigt, kan inte HD-DVD användas till annat än film? Jo, det kan det. Det formatet som kommer bli billigast i budgetsegmentet vinner. Minns ni när DVD fick sitt genombrott? Precis. När de kinesiska spelarna kom hit och man helt plötsligt kunde köpa en DVD spelare för runt tusenlappen.

Samma kommer att ske med nästa generations format och Sony ligger (som vanligt måste jag tyvärr säga) ganska risigt till vad gäller sannolikheten att de kommer inom överskådlig framtid med en budgetspelare och lågprisfilmer.

Tänk dig en familj som ska köpa en DVD-spelare och står i en Elgiganten, där finns det en spelare för (nu snackar vi några år i framtiden) för 349kr (DVD), en för 699kr (HD-DVD) och en för 4999kr (Bluray) och så säger försäljaren: "Jag rekommenderar en spelare som kan spela upp nästa generations format också, inte bara DVD" varpå pappan frågar: "Vad är skillnaden mellan HD-DVD och Bluray då" och säljaren säga: "Ingen större skillnad egentligen, men tekniskt sett så är Bluray snäppet bättre."........ vilken kartong plockar pappan?

Postad 22 October 2006 - 09:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ha Ha Ha den här Nyheten fanns redan förra året ;)
Vi får nog vänta et tag till :D

Postad 22 October 2006 - 09:43

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
De sa ju förut att till jul iår, så ska det bara finnas högupplösta spelare att köpa i butik. DVD spelarna ska bort tills dess. Det verkar ju tyvärr inte bli så iår.

Postad 22 October 2006 - 09:48

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Låter konstigt, kan inte HD-DVD användas till annat än film? Jo, det kan det. Det formatet som kommer bli billigast i budgetsegmentet vinner. Minns ni när DVD fick sitt genombrott? Precis. När de kinesiska spelarna kom hit och man helt plötsligt kunde köpa en DVD spelare för runt tusenlappen.

Samma kommer att ske med nästa generations format och Sony ligger (som vanligt måste jag tyvärr säga) ganska risigt till vad gäller sannolikheten att de kommer inom överskådlig framtid med en budgetspelare och lågprisfilmer.

Tänk dig en familj som ska köpa en DVD-spelare och står i en Elgiganten, där finns det en spelare för (nu snackar vi några år i framtiden) för 349kr (DVD), en för 699kr (HD-DVD) och en för 4999kr (Bluray) och så säger försäljaren: "Jag rekommenderar en spelare som kan spela upp nästa generations format också, inte bara DVD" varpå pappan frågar: "Vad är skillnaden mellan HD-DVD och Bluray då" och säljaren säga: "Ingen större skillnad egentligen, men tekniskt sett så är Bluray snäppet bättre."........ vilken kartong plockar pappan?

<{POST_SNAPBACK}>

Att antal spel som kommer att säljas på Blu-ray diskar till PS3 kommer kraftigt överstiga antal HD-DVD spel till Xbox 360 och PC under de närmaste åren är väl rätt klart. Vilka planer finns det på HD-DVD spel över huvudtaget?

När det gäller kundsegmentet som bränner egna skivor, så kan man sedan flera månader tillbaka redan bränna 50GB Blu-ray skivor, och det finns möjligheter att på lång sikt komma upp i både 100 GB och 200 GB. Har inte sett någon butik som säljer HD-DVD brännare än, men det lär komma 15GB och 30 GB brännare så småningom. På längre sikt har man åtminstonde pratat om 45 GB HD-DVD skivor. Så även i detta kundsegment ligger Blu-ray väldigt bra till.

Det är bara i filmsegmentet som HD-DVD för tillfället leder, men där är Blu-ray på väg att ta igen försprånget, och på sikt finns potential att även passera rent funktionellt (pga 50 GB diskar).

Den enda egentliga problemet idag för Blu-ray är att skivorna är några enstaka tior dyrare att tillverka och att själva drivemekanismen och optiken är lite dyrare (hur mycket vet jag inte). De prisskillnader vi har sett hittills mellan t.ex. Toshibas HD-DVD spelare och Samsungs Blu-ray spelare är uppenbart ett resultat av Toshibas prisdumpning för att ta marknadsandelar, så det går inte utgående från det dra några slutsatser om hur mycker dyrare en Blu-ray drive är.

För övrigt så har jag sett prediktioner att en Blu-ray drive kommer att kosta en bra bit under 1000 kr om några få år, så exemplet med en Blu-ray spelare för 4999 kr är inte speciellt realistiskt.

Dessutom, och detta är egentligen det allra viktigaste, om det är så att antalet Blu-ray drivar som säljs blir klart större än antal HD-DVD drivar, då kommer Blu-ray drivarna att bli billigare än HD-DVD drivarna, trots att de svårare tekninskt att bygga. Det blir en enorm prispress om man t.ex. beställer 6 miljoner Blu-ray driver som Sony har gjort, jämfört med (vild gissning) 100000 HD-DVD drivar som Toshiba har gjort.

Postad 22 October 2006 - 09:54

dp79.com
  • dp79.com
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Ha Ha Ha den här Nyheten fanns redan förra året  ;)
Vi får nog vänta et tag till :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, orginalrapporten är från 2005 då Forrester Research kom fram till denna slutsats. Nu har man dock gjort en ny utvärdering i en ny kortare rapport men slutsatsen blev densamma.

Mer information finns här.

Redigerat av dp79.com, 22 October 2006 - 09:54.

Postad 22 October 2006 - 10:47

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Enligt det "oberoende" analysföretaget Forrester Research så kommer Blu-ray att gå segrande från kriget mot HD DVD, det kan dock ta upp till två år innan Blu-ray kan utses som vinnare.

<{POST_SNAPBACK}>

Undrar just vad "oberoende" innebär i detta fall??

Postad 22 October 2006 - 14:43

ohlin_j
  • ohlin_j
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
intressant! tror också at det är blue-ray kommer vinna tillslut

Postad 22 October 2006 - 15:14

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Det är mycket tjat om PS3 hit och dit, men vad tror ni själva? att en PS3 kombinerad konsoll/BD för 6000kr ger samma bild som de 15.000kr spelarna som släpps idag? nej knappast. Toshibas 5000kr spelare ger redan idag en något bättre bild än BD's motsvarande som är 2-3ggr dyrare och troligtvis rejält bättre än vad PS3 kommer att prestera. I annat fall är ju de dyra BD lirarna som släpps nu i princip en ren bluff, om en PS3'a prestera lika bra.

Jag har ingen aning om vem som vinner till slut och bryr mig inte heller direkt, men BD lägret ligger risigt till med sin dyra teknik (läs snåle-Sony) som jag ser det. Kommer själv att vänta tills det faktiskt släpps lite titlar till formaten. Utbudet idag är ju pinsamt dåligt.

Postad 22 October 2006 - 16:29

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag minns rätt så shoppar du ju runt efter en projektor just nu. När du väl har fått tag på en så kommer du nog backa och äta upp ovanstående förhoppning! ;)

DVD=Gammalt, sunkigt förlegat skit. Bort, bort, bort! ;)

Angående MarkSix´s fundering så måste det väl finnas en anledning till att "minhembio" har skrivit oberoende inom citationstecken. Vad är den anledningen Minhembio? :D

Postad 22 October 2006 - 16:54

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1743 inlägg
  • 0
Även om jag hoppas på Bluray så skulle jag inte våga sätta någon större slant på det. Vad som är tekniskt bäst är ofta irrelevant åtminstone för slutkonsumenter. I stället handlar det snarare om vilka teknijättar som är beredda att pumpa in mest pengar. Att Microsoft inte drar sig för att lägga enorma summor på något utan omedelbar vinst (med hopp om stor vinst i framtiden) är rimligt.

Jag tror HDDVD har en chans att vinna på att det inte är någon större skillnad mot DVD och satsa på det faktum att man kan ha en DVD-version på en HDVD film. HD DVD är enkelt och bra namn som känns igen. Tryggt och bra. Bluray känns nog för många betydligt mer främmande.

Å andra sidan så har bluray en betydligt större chans att slå på den lite eklusivare fronten där höga priser inte är något direkt negativt. Och om inte HDDVD-spelare dumpas REJÄLT i pris snabbt och det kommer ut massor av filmer som även funkar i vanliga dvd-spelare så kommer slaget mest vara bland entusiasterna och där (om vissa problem löses..) så har Bluray mycket goda chanser...

PS3:an är dock en joker. Om den letar sig in hos tillräckligt många barnfamiljer så kan bluray komma stort där förutom hos rena filmentusiaster. Men det är som Perssonspack säger fortfarande väldigt osäkert kring bildkvaliteten där.

Det är märkligt att de inte börjat dyka upp HD-DVD-brännare/läsare till PC än? (inte så att det är annonserat så pass att jag märkt det i alla fall!).

Lite sorgligt men sedan tror jag att det hela hänger lite på hur warezscenen reagerar. Vad är smärtgränsen för filstorlek egentligen? Blurays extra lagringsutrymme är föga intressant för de som vill ladda hem film och bränna ut. Om warezscenen lutar åt en filstorlek för 1080p-film som utan problem får plats på en HD-DVD så kommer intresset för BLURAY vara tämligen begränsat. Ingen vill ha 2 eller tre filmer på en skiva...

Sedan är frågan vilket är lättast att knäcka? Jag tänker regionskod, kopieringskydd osv. Är inte insatt men är det skillnad där så kan det också påverka väldigt mycket. Väldigt många tar genuint illa upp av kopieringsskydd antingen de har några planer på att kopiera eller inte. Känner massvis med personer som är noga med att köpa dvd-spelare som fixar divx, brända skivor av alla slag osv men som *aldrig* laddar ned något sedan. Utan det är själva möjligheten som tilltalar. Sedan är man ändå ärlig (eller bekväm?) och hyr filmer eller så vill man allt som oftast äga filmen och köper därför.

Nu kanske en del tycker att det är att uppmuntra piratkopiering men det är faktiskt inte min poäng. Poängen är att vilket format som vinner inte bara kommer drivas av filmälskare utan även av teknikälskare. Just fildelare är bland de mest teknikintresserade grupperna. Det är ofta unga människor som (just nu) lägger så mkt pengar de bara har på ny teknik och sedan väljer att ladda hem film istället för att köpa den... Det är den här gruppen som kommer köpa eventuella brännare till datorerna m.m. De är också dessa personer som sedan kommer inför (ointresserade) föräldrar och släktingar komma med råd om HD DVD eller Bluray är de bästa köpet så därför ska inte en sådan grupp underskattas heller....

Postad 22 October 2006 - 17:26

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det format som är billgast och enklast och får störst stöd bland tillverkare och mediaproducenter kommer att vinna. Det troliga är såldes att HD DVD går segrande ur leken. Blue Ray kan möjligen leva kvar som ett krympande high-end format utan bredd i utbudet.

Postad 22 October 2006 - 17:37

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det är mycket tjat om PS3 hit och dit, men vad tror ni själva? att en PS3 kombinerad konsoll/BD för 6000kr ger samma bild som de 15.000kr spelarna som släpps idag? nej knappast. Toshibas 5000kr spelare ger redan idag en något bättre bild än BD's motsvarande som är 2-3ggr dyrare och troligtvis rejält bättre än vad PS3 kommer att prestera. I annat fall är ju de dyra BD lirarna som släpps nu i princip en ren bluff, om en PS3'a prestera lika bra.

Jag har ingen aning om vem som vinner till slut och bryr mig inte heller direkt, men BD lägret ligger risigt till med sin dyra teknik (läs snåle-Sony) som jag ser det. Kommer själv att vänta tills det faktiskt släpps lite titlar till formaten. Utbudet idag är ju pinsamt dåligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Digital signalhandling är billigt. Speciellt om man tillverkar 6 miljoner PS3 på ett halvår....

Det kommer att skilja väldigt lite i bildkvalite mellan de billigaste och de dyrast spelarna, givet att man tar ut bilden digitalt via HDMI. De dyrare spelarna erbjuder fler och bättre analoga utgångar, plus i vissa fall även mer funktionalitet.

De dyra spelarna är inte en ren bluff. De kostar så mycket (tillverkningskostnad + utvecklingskostnad). Detta innefattar även Toshiba "billiga" spelare, som innehållsmässigt är i det närmast identiskt med de "dyrare" spelarna. PS3 har en helt annan intern struktur och tillverkas i väldigt många fler exemplar, så det är inte så lätt att försöka gissa hur mycket förlust Sony gör nu i början på varje PS3.

Postad 22 October 2006 - 17:39

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det format som är billgast och enklast och får störst stöd bland tillverkare och mediaproducenter kommer att vinna. Det troliga är såldes att HD DVD går segrande ur leken. Blue Ray kan möjligen leva kvar som ett krympande high-end format utan bredd i utbudet.

<{POST_SNAPBACK}>

Blu-ray har störst stöd bland tillverkare och mediaproducenter...

Postad 22 October 2006 - 19:22

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Även inom porrbranchen? Där gäller nog BOB dvs billigt och bra och det är en mycket stark kraft i USA samt SONY vinstvarnar och måste lyckas med alla pågående projekt.

Har någon fler för och emot krafter som inte varit uppe?
På mässan tyckte jag Blue...var vassast, men som sagt i andra forum, det var svårt att jämföra på mässan.

Mvh tommyhugo

Postad 22 October 2006 - 22:29

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1374 inlägg
  • 0
Sucker som man är kommer man förmodligen sitta med detta innan 2008:
Denons 2930
MS HD-DVD addon till Xbox360
Bluerayspelare.

Jag menar, vad annars är vitsen med kredit på kortet och helgjobb :)

Postad 22 October 2006 - 23:51

dny
  • dny
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det lär ju knappast vara någon högoddsare att bluray blir det största formatet. Bättre teknik, väldigt mycket större stöd bland hårdvaru och mjukvarutillverkare, och samma eller lägre pris än HDDVD. Visst, bluray är dyrare idag, men det är bara tillfälligt. Om nått blir bluray i längden billigare pga högre volymer.

Postad 23 October 2006 - 13:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Det lär ju knappast vara någon högoddsare att bluray blir det största formatet. Bättre teknik, väldigt mycket större stöd bland hårdvaru och mjukvarutillverkare, och samma eller lägre pris än HDDVD. Visst, bluray är dyrare idag, men det är bara tillfälligt. Om nått blir bluray i längden billigare pga högre volymer.

<{POST_SNAPBACK}>

När du säger att bluray blir billigare på grund av större volym har du ju redan diskat dig från debatten gällande vilket format som vinner...

HD-DVD är en billigare teknik då befintliga produktionslinor kan användas (efter viss anpassning). För att producera BD behövs helt nya produktionslinor vilka onekligen måste ligga priset (eller tillverkarens marginal) till last.

Hade blu-ray haft lika bra och billiga spelare som HD-DVD hade jag skaffat Blu-ray. Nu kör jag med HD-DVD och hoppas fler resonerar som jag (samt att EU och/eller försäljningsiffor bryter media-alliansen kring blu-ray).

Cheers

Postad 23 October 2006 - 14:21

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag minns rätt så shoppar du ju runt efter en projektor just nu. När du väl har fått tag på en så kommer du nog backa och äta upp ovanstående förhoppning! :rolleyes:

DVD=Gammalt, sunkigt förlegat skit. Bort, bort, bort! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Gillar HD, vad jag menar är att jag inte vill ha det på någon form av skiva. Ge mig högupplöst utan att lägga det på en skiva.

Postad 23 October 2006 - 16:29

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

När du säger att bluray blir billigare på grund av större volym har du ju redan diskat dig från debatten gällande vilket format som vinner...

HD-DVD är en billigare teknik då befintliga produktionslinor kan användas (efter viss anpassning). För att producera BD behövs helt nya produktionslinor vilka onekligen måste ligga priset (eller tillverkarens marginal) till last.

Hade blu-ray haft lika bra och billiga spelare som HD-DVD hade jag skaffat Blu-ray. Nu kör jag med HD-DVD och hoppas fler resonerar som jag (samt att EU och/eller försäljningsiffor bryter media-alliansen kring blu-ray).

Cheers

<{POST_SNAPBACK}>

dny och letmefly, ni pratar om olika saker.

Det är billigare att göra HD-DVD skivor pga att man kan använda befintliga DVD produktionslinor. Idag är det en signifikant skillnad, men med den naturliga teknikutvecklingen och större volymer, så kommer skillnaden att minska. Men Blu-ray diskar kommer knappast att bli billigare än HD-DVD diskar.

När det gäller själva HD-DVD driven och Blu-ray driven så är situationen helt annorlunda. Där har även HD-DVD sidan en stor utvecklingskostnad (det går inte att göra en HD-DVD drive med samma komponenter som en DVD drive). Och då får volymen en väldigt stor inverkan på priset.

Ett litet exempel, med "slumpvisa" siffror:

Tillverkningskostand HD-DVD drive: 1000 kr
Tillverkningskostand Blu-ray drive: 1500 kr

Pålägg (för att täcka utvecklingskonstnader och ge vinst) om man säljer 100000 enheter: 1000 kr
Pålägg (för att täcka utvecklingskonstnader och ge vinst) om man säljer 6 miljoner enheter: 200 kr

Kostnad per styck att köpa 100000 HD-DVD drivar: 2000 kr
Kostnad per styck att köpa 6 miljoner Blu-ray drivar: 1700 kr

Så bara för att något är dyrare att tillverka så innebär det inte i sig att det blir dyrare att köpa. Man måste ta hänsyn till volymen också.

Postad 24 October 2006 - 11:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Well, innan Sony har sålt 6 miljoner PS3 lär det finnas mer än 10 miljoner 360 som kan utrustas med en viss HDDVD-drive. Och vad händer om MS bestämmer sig för en 360 med inbyggd HDDVD? Kan nog bli rätt stora volymer på HDDVD oxå med andra ord.

Postad 24 October 2006 - 14:19

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Well, innan Sony har sålt 6 miljoner PS3 lär det finnas mer än 10 miljoner 360 som kan utrustas med en viss HDDVD-drive. Och vad händer om MS bestämmer sig för en 360 med inbyggd HDDVD? Kan nog bli rätt stora volymer på HDDVD oxå med andra ord.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst kan det bli så. Jag gav bara ett allmängiltigt exempel på att det som är enklare inte alltid behöver bli billigare. Volym har en väldigt stor inverkan på priset.

Med tanke på PS2s enormt stora kundbas, så ska det mycket till för att 360s HD-DVD drive ska komma ens i närheten av den volym som PS3 kommer att få. Men vem vet, kanske PS3 floppar totalt...

Postad 24 October 2006 - 15:15

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Random111: Du verkar ta för givet att alla med en PS2 kommer köpa en PS3... jag tror faktiskt inte att så är fallet. Jag tror att det är väldigt långt ifrån verkligheten för tillfället i och med att PS3 kommer vara så otroligt dyr.

Postad 24 October 2006 - 15:21

Offa
  • Offa
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fråga: Vad är det som händer mars 07 ?

Postad 24 October 2006 - 17:06

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Random111: Du verkar ta för givet att alla med en PS2 kommer köpa en PS3... jag tror faktiskt inte att så är fallet. Jag tror att det är väldigt långt ifrån verkligheten för tillfället i och med att PS3 kommer vara så otroligt dyr.

<{POST_SNAPBACK}>

Oroa dig inte! Jag tror inte heller att så är fallet.
Är man inte enbart intresserad av spel, så tycker jag att PS3 är billig.

Postad 25 October 2006 - 20:30

offndr
  • offndr
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Porrindustrin är den industri som kommer att avgöra vilket format som går vinnandes ur kriget.

Postad 25 October 2006 - 20:53

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Porrindustrin är den industri som kommer att avgöra vilket format som går vinnandes ur kriget.

<{POST_SNAPBACK}>

?? :blink: inte många som köper XXX nuförtiden... så det tror jag inte.

Postad 24 February 2007 - 14:30

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Och vad händer om MS bestämmer sig för en 360 med inbyggd HDDVD? Kan nog bli rätt stora volymer på HDDVD oxå med andra ord.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det som jag själv hoppas på! Att Microsoft ska släppa en ny version av Xbox 360(helst men nytt chassi), stöd för HDMI, stöd för VANLIGA hårddiskar(kommer aldrig att ske) och med integrerad HD-DVD läsare!

Då kommer jag till 100% att köpa en Xbox 360 också. Annars finns det en risk att det endast blir PS3 och Wii.

Ni måste väl ändå hålla med om att en extern HD-DVD till Xbox 360 inte är så ###### sexigt precis? Burk på burk liksom. :\

Postad 24 February 2007 - 15:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Och vad händer om MS bestämmer sig för en 360 med inbyggd HDDVD? Kan nog bli rätt stora volymer på HDDVD oxå med andra ord.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är det som jag själv hoppas på! Att Microsoft ska släppa en ny version av Xbox 360(helst men nytt chassi), stöd för HDMI, stöd för VANLIGA hårddiskar(kommer aldrig att ske) och med integrerad HD-DVD läsare!

Då kommer jag till 100% att köpa en Xbox 360 också. Annars finns det en risk att det endast blir PS3 och Wii.

Ni måste väl ändå hålla med om att en extern HD-DVD till Xbox 360 inte är så ###### sexigt precis? Burk på burk liksom. :\

<{POST_SNAPBACK}>

It seems to be your lucky day! ;) Microsoft Xbox 360 HD-DVD och en lite äldre artikel Microsoft to offer Xbox 360 with built-in HD-DVD drive, say makers

Redigerat av diabolo, 24 February 2007 - 15:27.

Postad 26 February 2007 - 16:44

hobbex
  • hobbex
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
diabolo: Hoppas helt klart att en sådan kommer, men jag hoppas även att det dröjer tills nu i vinter nån gång innan den släpps. Annars kommer jag inte ha råd att köpa allt jag tänkt i sommar, hehe.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.