Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dålig (ojämn) fokus på Hitachi TX200

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2006 - 14:38

cats
  • cats
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har märkt en sak som jag stör mig enormt mycket på. När jag kör ut bilden från datorn på projektorn kan jag inte få skarp bild över hela bilden samtidigt. Om jag ställer så det blir bra i ovankant blir det urdåligt i nederkant o viceversa. Kör pixelmappat, 0 i keystone.

Vet inte om jag har samma problem med DVD´n som signalkälla för det syns ju inte lika tydligt då men misstänker att fenomenet borde vara detsamma då jag inte kan förstå vad som skulle framkalla detta endast när jag kör via dator.

Postad 28 October 2006 - 07:46

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Hade samma problem i förut, felet var att projektorn inte stog helt rakt.
Den får inte vara vinklad varken vertikalt eller horisontelt.
I ditt fall vetikalt förmodligen.

Hade lite svårt att mäta där min projektor står så jag flyttade den i mycket små steg tills jag fick lika skärpa över hela bilden.

Det kan säkert finnas andra orsaker men detta är nog vanligaste.

Postad 28 October 2006 - 09:15

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Hade också samma fel, det berodde på att duken inte hängde lodrätt och att projektorn inte hängde plant i sitt takfäste. Så fram med vattenpasset :-)

Postad 31 October 2006 - 13:15

Puff
  • Puff
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag har samma problem sj att jag inte får den skarp i ivissa hörn, men jag tror att det e objektivet som inte sitter rakt för petar jag på den så blir det skärpa, väldigt skumt, o vänder jag den upp o ner o hänger den i taket så blir det värre... jag har en TX 300

Redigerat av Puff, 31 October 2006 - 13:15.

Postad 13 November 2006 - 15:11

cats
  • cats
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hade för mig att den satt i våg men kollade för säkerhets skull och den satt bråkdelen av någon grad fel men ingen skillnad på fokus efter att jag rättat till det.

Kan det vara lensshift som är boven i dramat? har ganska nära max nedåt då projektorn sitter takmonterad relativt nära taket.. Trist om det är så för då kommer jag ju inte runt det för jag kan inte ha projektorn mitt för bilden som är mittenläget. Och om det är så, varför bygger man en projektor på det sättet, de allra flesta har väl projektorn en bit under eller ovanför mitten av duken!?

Redigerat av cats, 13 November 2006 - 15:12.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.