Hej
Då jag planerar att bygga en HTPC så har jag börjat med att köpa mig ett tv-kort (twinhan cab-ci (2033 mantis)) och försöker få det att fungera.
I kortet finns plats för en CA-modul.
För att spara pengar om allt skiter sig har jag inte köpt någon CA-modul utan tänkte först och främst få det att fungera med en softcam.
Tilläggas bör väl att jag har en USB phoenix kortläsare (emulerar comport).
Här börjar problemen.
Jag har lyckats hitta alla kanaler och har tankat hem en del nödvändiga softcams och gränssnitt mm..
För att inte riskera att trampa i klaveret beträffande forumregler så väljer jag att inte nämna nån av dem.
Men frågan jag har är:
Har någon lyckats få tele2vision att fungera med softcam? Och i så fall hur??
(för övrigt skall tilläggas att jag för tillfället kör windows)
Jag vet ju att flera har fått det att funka med dreambox och även med fire-dtv så det borde ju inte vara några problem att få det att lira med en softcam.. Men HUR??
/Fulis
Då jag planerar att bygga en HTPC så har jag börjat med att köpa mig ett tv-kort (twinhan cab-ci (2033 mantis)) och försöker få det att fungera.
I kortet finns plats för en CA-modul.
För att spara pengar om allt skiter sig har jag inte köpt någon CA-modul utan tänkte först och främst få det att fungera med en softcam.
Tilläggas bör väl att jag har en USB phoenix kortläsare (emulerar comport).
Här börjar problemen.
Jag har lyckats hitta alla kanaler och har tankat hem en del nödvändiga softcams och gränssnitt mm..
För att inte riskera att trampa i klaveret beträffande forumregler så väljer jag att inte nämna nån av dem.
Men frågan jag har är:
Har någon lyckats få tele2vision att fungera med softcam? Och i så fall hur??
(för övrigt skall tilläggas att jag för tillfället kör windows)
Jag vet ju att flera har fått det att funka med dreambox och även med fire-dtv så det borde ju inte vara några problem att få det att lira med en softcam.. Men HUR??
/Fulis
Redigerat av fulis, 28 October 2006 - 13:34.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?