Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Panasonic DMP-BD10(A) *

234 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD10 (Blu-ray & DVD-spelare) 2 9.124998 (7) Inga priser
Panasonic DMP-BD10 Region A (Blu-ray & DVD-spelare) 1 6.5 (1) Inga priser
Panasonic DMP-BD10A (Blu-ray & DVD-spelare) 8 8.833332 (5) Inga priser
3 relaterade trÄdar

Postad 11 October 2006 - 13:25

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlĂ€gg
  • 0
Panasonic DMP-BD10
Spelaren Àr slÀppt i bÄde Europa ( Region B ) och USA ( Region A ) och kostar ca 14000kr respektive $1300.

Blu-ray Disc Player
-High Definition Player: 1080p Playback Capability with P4HD (Pixel Precision Progressive
Processing for HD)
-High Quality Sound: High-Precision 192kHz/24bit Audio DAC
-Intelligent Control: HDAVI Control for Panasonic BD Product Lineup

Bifogad fil  BD10EG_GN_2.PNG   113.1K   3 Antal nerladdningar

Video
‱ P4HD (Pixel Precision Progressive Processing for HD)
‱ Precise Pixel Generation
‱ 16-Level Motion Detection with Pixel-Based Motion Adaptive
‱ Diagonal Processing
‱ 3:2/2:2 Pull-Down Progressive Processing
‱ i/p Conversion for 1080p* Playback
‱ Up-conversion to 1080p* Playback
* HDMI connection required.
‱ 297MHz/14bit Video D/A Converter
‱ Progressive Scan* for Plasma Display/ LCD/ LCD Projector** [4:4:4 Signal Processing/
Letterbox Zoom]
‱ Digital Noise Reduction (DNR/ 3D-NR/ Integrated DNR)
‱ Picture Mode (Normal, Soft, Fine, Cinema, User)
‱ Picture Adjustment (Brightness, Color, Contrast, Sharpness, Gamma Correction)

* To enjoy a progressive scan picture, a TV with progressive scan capabilities must be used.
** With compatible inputs

Audio
‱ Dynamic Range of 118dB
‱ 192kHz/24bit Audio D/A Converter
‱ Audio Re-Master
‱ Virtual Battery Operation
‱ Built-in Dolby Digital Plus & DTS Decoder
‱ Advanced Surround (V.S.S.) Creates a Surround Effect for DVD from Only Two Speakers
(2 Modes)
‱ Dialogue Enhancer
‱ Dynamic Range Compression

Output
‱ 1 HDMI Terminal
‱ SCART Terminal (RGB Output)
‱ Component Video Out
‱ S-Video Out
‱ Video Out
‱ 7.1ch Analogue Audio Out
‱ 2ch Analogue Audio Out x2
‱ 2 Digital Audio Output (1 Optical, 1 Coaxial)

Convenience Features
‱ Multi-Format Playback [BD-Video, DVD-Audio, DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW*1,
DVD-R*1, DVD-R (Dual Layer)*1, +R*1, +R (Double Layer)*1, +RW*1, CD, CD-R/RW*2,
MP3*3, JPEG]
‱ Super Hi-Speed Scan: 5 Speeds up to x200
‱ Easy Setting Guide
‱ Graphical User Interface
‱ Audio/JPEG Navigation Menu
‱ Triple Laser Pickup for BD/DVD/CD Playback
‱ Remote Control

*1 Discs recorded and finalized on DVD video recorders/cameras.
*2 Playability may vary depending on the contents, discs and quality of the recording.
*3 For contents recorded for your personal use only.

Redigerat av Guppa, 07 July 2007 - 13:51.

Postad 12 October 2006 - 10:28

erixon
  • erixon
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0
Var inne pÄ Tele-HÄ och sÄg att dom fÄtt in den nya Blu-ray spelaren frÄn Panasonic.
:( Sicken bild B)

Postad 14 October 2006 - 00:43

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
Siba verkar vara tidiga med Panasonic DMP-BD10EG-S för 14990 och det stÄr att den finns i lager nu !

Inte illa, trodde Siba skulle vara sega med detta.

Kul om inget annat.

Undrar om den spelar NTSC och PAL och Àr regionsfri... ?

Redigerat av Unregisteredaefc9833, 14 October 2006 - 00:43.

Postad 14 October 2006 - 09:38

PureLink
  • PureLink
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Jo, den skall allt klara PAL.
FrÄgan Àr ifall de inte bör sÀlja ett antal BD-filmer pÄ SIBA dÄ ocksÄ? Hmmm...

Redigerat av PureLink, 14 October 2006 - 09:39.

Postad 14 October 2006 - 22:08

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0
Det hÀr var ju riktigt frÀckt !!!!

15k Àr dyrt, men ack sÄ sugen jag blev....

Postad 14 October 2006 - 22:15

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlĂ€gg
  • 0
Tror att det var tÀnkt att de första svenska releaserna skulle dyka upp 17 november iom PS3. De verkar dock som om de ska slÀppas dÄ Àven fast PS3 lanseringen vart framflyttad i Europa.

Postad 14 October 2006 - 22:39

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
Undrar om den klarar att spela

DVD, NTSC & PAL och regionfri

samt samma dÄ med BLU-RAY ( NTSC+PAL och alla regioner..)

Dyrt ja... men JAG VILL HA !!!

Postad 14 October 2006 - 22:48

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlĂ€gg
  • 0
Spelaren lÀr med största sannolikhet klara bÄde PAL och NTSC. Den lÀr dock vara lÄst till Region 2 för DVD och Region B för Blu-ray (som vi delar med Afrika och Australien). Alla Blu-ray filmer som slÀppts hittils har inte varit regionskodade men det vet man aldrig nÀr de fÄr för sig att Àndra sig gÀllande kommande releaser.

NTSC och PAL-skivor Àr förövrigt nÄgot som till 99% försvinner i Blu-ray formatet eftersom filmer lagras i 1080p/24fps.

Redigerat av Guppa, 14 October 2006 - 22:51.

Postad 14 October 2006 - 23:35

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • AnvĂ€ndare

• 211 inlĂ€gg
  • 0
Bara hoppas att den gÄr att "lÄsa upp" vill ju kunna spela mina NTSC Reg 1 DVD med.

Postad 15 October 2006 - 09:54

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlĂ€gg
  • 0

NTSC och PAL-skivor Àr förövrigt nÄgot som till 99% försvinner i Blu-ray formatet eftersom filmer lagras i 1080p/24fps.

<{POST_SNAPBACK}>

Liet petigt kanske, men NTSC och PAL försvinner till 100% i och med att det Àr 1080p.
NÀr det gÀller framerate sÄ Àr det vÀl sÄ att det Àr 24 fps som majoriteten kommer att lagras pÄ. Har i alla fall lÀst att det kommer att komma HD DVD filmer med 25 fps (eller 50 fields) ocksÄ, vilket ju dÄ krÀver att spelaren kan hantera bÄde och om man vill kunna se allt.
Är inte sĂ€ker, men troligtvis blir det nog samma Ă€ven för BD.

Postad 15 October 2006 - 12:49

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0
http://www.engadget....layer-reviewed/

Postad 15 October 2006 - 12:58

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Liet petigt kanske, men NTSC och PAL försvinner till 100% i och med att det Àr 1080p.
NÀr det gÀller framerate sÄ Àr det vÀl sÄ att det Àr 24 fps som majoriteten kommer att lagras pÄ. Har i alla fall lÀst att det kommer att komma HD DVD filmer med 25 fps (eller 50 fields) ocksÄ, vilket ju dÄ krÀver att spelaren kan hantera bÄde och om man vill kunna se allt.
Är inte sĂ€ker, men troligtvis blir det nog samma Ă€ven för BD.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kanske skulle ha nÀmnt det men jag reserverade min 1% för om man nu skulle vÀlja att lÀgga t.ex. hela sÀsonger av serier i SD pÄ en Blu-ray skiva och att fenomenet 50hz och 60hz kan dyka upp Àven i eventuella 720p/1080i releaser, Àven fast det senare egentligen inte har nÄgot med NTSC och PAL att göra om man vill vara fullt korrekt.

Redigerat av Guppa, 15 October 2006 - 12:59.

Postad 16 October 2006 - 20:26

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

• 143 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som fallit för frestelsen och handlat ?

Postad 19 October 2006 - 15:05

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlĂ€gg
  • 0
Filmerna som hittils har slÀppts i usa till Blu-ray Àr de lÄsta till deras region eller gÄr de bra att köra i denna spelare. Har bestÀllt en svensk Panasonic Blu-ray, men vore ju lite trÄkigt om man inte kan köra nÄgra amerikanska filmer i den :D

Postad 19 October 2006 - 19:38

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlĂ€gg
  • 0
NÀstan alla amerikanska releaser hittils ska inte vara regionskodade. Click och The Great Raid skall vara de första.

Redigerat av Guppa, 31 October 2006 - 18:09.

Postad 19 October 2006 - 19:42

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlĂ€gg
  • 0
Detta Àr ju godis!

Är den BRA sĂ„ stannar den :lol:.

Hoppas BARA att Panasonic gjort det BÄTTRE Ă€n vad Samsung gjorde.

Nej nu sÀtter vi in Click och kollar lite Film B) .

//Mikael

Redigerat av mikee, 19 October 2006 - 19:43.

Postad 21 October 2006 - 23:33

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlĂ€gg
  • 0
Me like ;) .

Den Àr bra.

BÄde med VW100 och VW50 Àr det en Gudomlig BILD ;) .

Men den visar ocksÄ DIREKT om Kvallen pÄ Filmen Àr dÄlig som den tyvÀrr Àr pÄ mÄnga BD slÀpp.

Men har de kommit sÄ hÀr lÄngt med sina spelare sÄ kommer de nog ocksÄ satsa hÄrdare pÄ att Release Kvalitetes filmer.

Good work Panasonic :D .

Mvh Mikael

Postad 22 October 2006 - 02:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlĂ€gg
  • 0

Men den visar ocksÄ DIREKT om Kvallen pÄ Filmen Àr dÄlig som den tyvÀrr Àr pÄ mÄnga BD slÀpp.

Du som Àr insatt i det hela, upplever du det som att en effektivare codec som VC-1 eller MPEG-4 "tvÀttar" bilden frÄn brus eller "filmkorn" mer Àn MPEG-2, alltsÄ att de Àr mer förlÄtande.

NÄgot mÄste ju hÀnda med bilden eftersom den komprimeras, och det Àr inte förlustfri komprimering. En MPEG-2-bild Àr alltsÄ bÀttre ur transparenssynpunkt mot mastern (dÀr bruset ligger kvar) men en VC-1/AVC-MPEG-4 bild Àr bÀttre ur ett... upplevt perspektiv?

?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 October 2006 - 02:10.

Postad 01 November 2006 - 17:01

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Du som Àr insatt i det hela, upplever du det som att en effektivare codec som VC-1 eller MPEG-4 "tvÀttar" bilden frÄn brus eller "filmkorn" mer Àn MPEG-2, alltsÄ att de Àr mer förlÄtande.

NÄgot mÄste ju hÀnda med bilden eftersom den komprimeras, och det Àr inte förlustfri komprimering. En MPEG-2-bild Àr alltsÄ bÀttre ur transparenssynpunkt mot mastern (dÀr bruset ligger kvar) men en VC-1/AVC-MPEG-4 bild Àr bÀttre ur ett... upplevt perspektiv?

?

<{POST_SNAPBACK}>

En kodarens funktion Àr ju att minska antalet bitar som behövs för att visa en viss videosekvens. Det finns ingen "tvÀttningsfunktion" vad jag kÀnner till. Om man anvÀnder för lÄg bitrate sÄ försvinner brus, men det brukar man kalla "komprimeringsartifakter", nÄgot oönskat. Om det Àr sÄ att man vill ta bort brus och filmkorn, sÄ gör man en förfiltering av videosekvensen innan man komprimerar. Brus Àr svÄrt att komprimera sÄ om man tar bort det först kan man komprimera vÀldigt effektivt.

Det finns dock en allmÀn kommentar man kan göra angÄende enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm Àr vÀldigt dÄlig, sÄ har enkla algoritmer en tendens att prestera bÀttre Àn avancerade algoritmer. Om detta praktiskt kan hÀnda för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 kÀnner jag inte till.

Postad 01 November 2006 - 17:16

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0
Firmware version 1.2 finns tillgÀnglig för nerladdning.

Improvements
1.Picture Quality of disc menus
2.Playability and stability enhancements

Om nÄgon Àr intresserad av hur DMP-BD10 ser ut innuti, titta hÀr.

Postad 01 November 2006 - 20:46

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
AngĂ„ende lĂ€nken med pics av insidan sĂ„ stĂ„r det ju dĂ€r att BD lĂ€saren Ă€ven Ă€r kapabel att brĂ€nna Blu-Ray.... Är detta möjligt? Finns det videoingĂ„ngar?

Postad 01 November 2006 - 21:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlĂ€gg
  • 0

En kodarens funktion Àr ju att minska antalet bitar som behövs för att visa en viss videosekvens. Det finns ingen "tvÀttningsfunktion" vad jag kÀnner till. Om man anvÀnder för lÄg bitrate sÄ försvinner brus, men det brukar man kalla "komprimeringsartifakter", nÄgot oönskat. Om det Àr sÄ att man vill ta bort brus och filmkorn, sÄ gör man en förfiltering av videosekvensen innan man komprimerar. Brus Àr svÄrt att komprimera sÄ om man tar bort det först kan man komprimera vÀldigt effektivt.

Det finns dock en allmĂ€n kommentar man kan göra angĂ„ende enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm Ă€r vĂ€ldigt dĂ„lig, sĂ„ har enkla algoritmer en tendens att prestera bĂ€ttre Ă€n avancerade algoritmer.  Om detta praktiskt kan hĂ€nda för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 kĂ€nner jag inte till.

<{POST_SNAPBACK}>

De flesta codecs, som i det hÀr fallet Àr baserade pÄ MPEG, mig veterligen delar in en bildruta i en massa mindre rutor. Dessa jÀmförs sedan med de nÀstföljande delrutorna i nÀsta helframe. Beroende pÄ vilket tröskelvÀrde som anvÀnds sÄ sparas bara en ny delruta om det har skett förÀndringar i den delrutan.

PÄ detta sÀtt Àr det vÀldigt lÀtt att t.ex brus försvinner om det Àr enda skillnaden mellan tvÄ eller fler delrutor och bruset faller inom tröskelvÀrdet.

Det Àr ju sjÀlvklart mer komplext Àn sÄ, men nog finns chansen att en bild blir "tvÀttad" frÄn brus alltid.

Postad 01 November 2006 - 21:24

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Det finns dock en allmĂ€n kommentar man kan göra angĂ„ende enkla och avancerade algoritmer. Ifall insignalen till en algoritm Ă€r vĂ€ldigt dĂ„lig, sĂ„ har enkla algoritmer en tendens att prestera bĂ€ttre Ă€n avancerade algoritmer.  Om detta praktiskt kan hĂ€nda för MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 kĂ€nner jag inte till.

<{POST_SNAPBACK}>

De flesta codecs, som i det hÀr fallet Àr baserade pÄ MPEG, mig veterligen delar in en bildruta i en massa mindre rutor. Dessa jÀmförs sedan med de nÀstföljande delrutorna i nÀsta helframe. Beroende pÄ vilket tröskelvÀrde som anvÀnds sÄ sparas bara en ny delruta om det har skett förÀndringar i den delrutan.

PÄ detta sÀtt Àr det vÀldigt lÀtt att t.ex brus försvinner om det Àr enda skillnaden mellan tvÄ eller fler delrutor och bruset faller inom tröskelvÀrdet.

Det Àr ju sjÀlvklart mer komplext Àn sÄ, men nog finns chansen att en bild blir "tvÀttad" frÄn brus alltid.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var precis det jag tÀnkte pÄ nÀr jag skrev "Om man anvÀnder för lÄg bitrate sÄ försvinner brus".

Edit: Detta Àr en egenskap som bÄde MPEG2 och VC-1/AVC-MPEG4 (som bygger pÄ MPEG2) har.

Redigerat av random111, 01 November 2006 - 22:10.

Postad 01 November 2006 - 21:25

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

AngĂ„ende lĂ€nken med pics av insidan sĂ„ stĂ„r det ju dĂ€r att BD lĂ€saren Ă€ven Ă€r kapabel att brĂ€nna Blu-Ray.... Är detta möjligt? Finns det videoingĂ„ngar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det gÄr inte att brÀnna med DMP-BD10. Jag har lÀst pÄ andra forum om personer som har kopplat in sjÀlva driven pÄ en PC, men jag har inte sett att nÄgon har lyckats brÀnna nÄgot. Det Àr t.ex inte sÀkert att den firmware som finns i driven klara av att brÀnna.

Postad 09 November 2006 - 11:16

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • AnvĂ€ndare

• 209 inlĂ€gg
  • 0
fick hem mediamarkts annons dÀr dom sÀljer denna spelare för 14990 kr, vilket Àr dyrast om man tittar pÄ prisjakt.
Är spelarna dyrare i tyskland Ă€n i sverige?

Postad 09 November 2006 - 14:34

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0

NÀstan alla amerikanska releaser hittils ska inte vara regionskodade. Click och The Great Raid skall vara de första.

Finns det nÄn förteckning över vilka som Àr reg kodade och inte? Möjlighet till att gör regionsfri?

Har bestÀllt Fifth Element, Black Hawk Down samt Superman Returns kommer jag att fÄ anvÀnda dom som glasunderlÀgg eller kan jag kolla pÄ dem??

Postad 09 November 2006 - 15:47

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som vet varför man inte kan köpa BD filmer frÄm Amazon.kÄm?

Postad 09 November 2006 - 16:35

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Amazon.com

GÄr det inte att bestÀlla eller vad?

Finns ju annars axelmusic som jag har bestÀllt ifrÄn.
Axel Music

Postad 09 November 2006 - 18:11

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

Amazon.com

GÄr det inte att bestÀlla eller vad?

Finns ju annars axelmusic som jag har bestÀllt ifrÄn.
Axel Music

<{POST_SNAPBACK}>

Nopp, de tillÄter det inte.

Axel, Àr de lika billiga?

Postad 09 November 2006 - 18:27

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
2270307 Blu-Ray Blu-Ray/Superman Returns 1 pcs. SEK 242,44 SEK 242,44
Postage and delivery SEK 11.99

2270308 Blu-Ray Blu-Ray/Black Hawk Down 1 pcs. SEK 187,44 SEK 187,44

2270310 Blu-Ray Blu-Ray/Fifth Element 1 pcs. SEK 199,94 SEK 199,94

Om det Àr "billigt" eller ej har jag inte nÄn uppfattning om dÄ hjag inte har letat runt speciellt mycket. Du kan iaf vÀlja att fÄ priserna visade i olika valutor inkl. SEK. De skickar frÄn antingen Danmark, Holland eller Tyskland.

Postad 09 November 2006 - 19:03

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄn förteckning över vilka som Àr reg kodade och inte? Möjlighet till att gör regionsfri?

Har bestÀllt Fifth Element, Black Hawk Down samt Superman Returns kommer jag att fÄ anvÀnda dom som glasunderlÀgg eller kan jag kolla pÄ dem??

<{POST_SNAPBACK}>

AngÄende vilka filmer som Àr regfria sÄ har du en lÀnk hÀr:
avsforums

AngÄende regionsfrihet för uppspelning av Blu Ray sÄ tror jag tyvÀrr att du fÄr leva med att din spelare Àr lÄst till en region...
Kanske framtida Blu Ray spelare blir regionsfria! Ifall de blir det sÄ kommer jag att köpa en sÄdan...

Postad 09 November 2006 - 20:26

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Tack för lÀnken!

Fifth Element verkar inte vara nÄgra problem. Hittade dock ingen info om de titlar som inte Àr slÀppta Àn (Supermen Returns, Black Hawk Down), om de inte gÄr att spela sÄ kan man ju Àndra sin order till nÄgot annat som Àr bekrÀftat att de fungerar.

Postad 10 November 2006 - 15:01

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
OT. Fick hem The Fifth Element frÄn Axel Music idag, skickades i mÄndags sÄ leveranstiden var helt ok. Dock grymt dÄlig kvalitet pÄ trycket pÄ omslaget och fodralet kÀndes "billigt".

Bifogad fil  Bild_009.jpg   2.15MB   175 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_010.jpg   2.27MB   74 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_011.jpg   2.18MB   97 Antal nerladdningar

Postad 10 November 2006 - 23:03

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlĂ€gg
  • 0
BerÀtta hur LPCM ljudet Àr!

Postad 11 November 2006 - 00:55

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Hehe... inte sÄ lÀtt, har inte fÄtt hem spelaren Àn..... Ligger pÄ bestÀllning och skall landa hemma hos mig nÀsta vecka. Börjar lite i fel ordning :P

Postad 11 November 2006 - 01:51

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlĂ€gg
  • 0

Hehe... inte sĂ„ lĂ€tt, har inte fĂ„tt hem spelaren Ă€n..... Ligger pĂ„ bestĂ€llning och skall landa hemma hos mig nĂ€sta vecka. Börjar lite i fel ordning  :P

<{POST_SNAPBACK}>

alltid en bra början! B) Har hört att i början pÄ filmen sÄ Àr det massa repor frÄn film mastern.

Postad 13 November 2006 - 10:10

lorenzo
  • lorenzo
  • AnvĂ€ndare

• 223 inlĂ€gg
  • 0
Vilken upplösning Ă€r det pĂ„ Blu-Ray filmerna? Är det alltid i full HD 1080p som filmerna visas i eller kan det vara sĂ„ att vissa filmer har en lĂ€gre upplösning eller bara ligger i vanlig "HD"?

Redigerat av lorenzo, 13 November 2006 - 10:14.

Postad 13 November 2006 - 11:24

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Alltid full HD (1920x1080p). Det sÀger ju viserligen inte mycket om kvaliten men som jag fattat det sÄ ska iaf filmerna alltid leverera full HD upplösning.

Finns mer om detta i Blu-Ray och HD DVD trÄden Blu-Ray, HD DVD

Postad 20 November 2006 - 23:50

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • ForumrĂ€v

• 848 inlĂ€gg
  • 0
Helt otrolig marknadsföring, hur ska denna spelare fördubbla kvalitén pÄ mina DVD-filmer? Bullshit.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 20 November 2006 - 23:50.

Postad 21 November 2006 - 15:29

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Finns den inga fler testar av spelaren en det som Àr listat pÄ prisjakt?? NÄgon som har hÀrt nÄt om tillgÀnglighet och leveranstid? Har min spelare liggande pÄ order men vet inget leveransdatum.

Postad 22 November 2006 - 10:15

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

• 922 inlĂ€gg
  • 0

Finns den inga fler testar av spelaren en det som Àr listat pÄ prisjakt?? NÄgon som har hÀrt nÄt om tillgÀnglighet och leveranstid? Har min spelare liggande pÄ order men vet inget leveransdatum.

<{POST_SNAPBACK}>

CNET.co.uk har gjort en test. I korthet:
- BÀttre bildkvalité för Blu-ray Àn Samsung BD-P1000
- Inte lika imponerade bildkvalité pÄ uppskalade DVD
- Inte sÄ bra fjÀrrkontroll

Och sÄ tyckte de inte om designen och priset...

Postad 22 November 2006 - 13:56

Likvid
  • Likvid
  • LĂ€rjunge

• 421 inlĂ€gg
  • 0

Helt otrolig marknadsföring, hur ska denna spelare fördubbla kvalitén pÄ mina DVD-filmer? Bullshit.

<{POST_SNAPBACK}>

Den femdubblar bildkvaliten, inte fördubblar.

Om du aldrig sett BD eller HD-DVD vet du inte vad du gÄr miste om, skillnaden Àr ENORM

Edit:Du anmÀrkte pÄ fördubbling vanliga gamla DVDs, mitt fel, lÀste inte riktigt ordentligt. B)

Redigerat av Likvid, 22 November 2006 - 13:58.

Postad 27 November 2006 - 23:58

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlĂ€gg
  • 0
HĂ€r var det tyst

Ingen som har en som kan berÀtta lite..

Hur blir bilden med vanlig dvd tex..

MaVeRiC :)

Postad 28 November 2006 - 13:07

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • LĂ€rjunge

• 445 inlĂ€gg
  • 0
Kan man inte fÄ dessa spelare regionsfria som med dagens DVD-spelare?

Ngn hÀr sa att BR inte Àr ntsc eller pal kodade, men det finns ju region a samt b vilket jag förstÄr Àr samma som dagens kodade ntsc och pal dvdn. Om man dÄ ska se pÄ utbudet av filmtitlar och sÄ vidare, sÄ lutar det vÀl Ät att man bör inrikta sig pÄ att köpa en BR eller HD dvdspelare frÄn USA.

Blir lite som gammla tiden dĂ„ man köpte LD frĂ„n USA. Men stora frĂ„gan Ă€r vilket av dessa BR eller HD dvd kommer SLÅ igenom?

Ni som har BR eller Hd dvd kan vÀl lÀmna lite info om vad ni tycker e bÀst med dessa bÄda format och bildkvalite pÄ titlar som finns.
BR verkar ha mÄnga titlar som det Àr dÄlig Hd kvalite pÄ.. Underworld evolution e en av dom bÀst upplösta filmtitlarna pÄ BR, en demonstrationsskiva medans andra har bara Dvd kvalite.

Redigerat av Unregistered665b7df5, 28 November 2006 - 13:08.

Postad 28 November 2006 - 13:31

SvÀrta
  • SvĂ€rta
  • ForumrĂ€v

• 848 inlĂ€gg
  • 0

Ni som har BR eller Hd dvd kan vÀl lÀmna lite info om vad ni tycker e bÀst med dessa bÄda format och bildkvalite pÄ titlar som finns.

Nej tack! Det finns redan en utmÀrkt (pajkastar)trÄd för det ÀndamÄlet. HÄll den hÀr trÄden fri frÄn BD/HD DVD-debatt tack.

Denna spelare Àr troligen mitt nÀsta inköp.

Postad 28 November 2006 - 15:30

Likvid
  • Likvid
  • LĂ€rjunge

• 421 inlĂ€gg
  • 0
JÀkla svÀrta du har :o

Postad 30 November 2006 - 13:25

Stefff
  • Stefff
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
MÀste dom se ut som gamla VHS spelare kunde dom inte satsat lite mer pÄ designen :)

Postad 30 November 2006 - 15:24

Likvid
  • Likvid
  • LĂ€rjunge

• 421 inlĂ€gg
  • 0

MĂ€ste dom se ut som gamla VHS spelare kunde dom inte satsat lite mer pĂ„ designen  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo den ser lite bögig ut. :blink:

Postad 06 December 2006 - 18:02

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0
Börjar bli otÄlig :D

NÄn som vet hur det ser ut med tillgÄngen, snackade med Panasonic och de skulle fÄ ett lass pÄ 150 spelare (med res. för antalet) första veckan i december och det kÀnns som typ nu.... Har haft min pÄ bestÀllning sedan 1mÄn tillbaxs och BD filmerna brÀnner snart hÄl i tvbÀnken.

Postad 07 December 2006 - 08:06

uras
  • uras
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='lobo' date='Dec 6 2006, 20:02 ']Börjar bli otĂ„lig  :D

NÄn som vet hur det ser ut med tillgÄngen, snackade med Panasonic och de skulle fÄ ett lass pÄ 150 spelare (med res. för antalet) första veckan i december och det kÀnns som typ nu.... Har haft min pÄ bestÀllning sedan 1mÄn tillbaxs och BD filmerna brÀnner snart hÄl i tvb script:emoticon(':D')

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.