Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony kdf-50e2010 vs Panasonic TH-42PV60E

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2006 - 22:28

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Fråga är ju vad man ska välja en 50" bakprojektion eller en 42" plasma?
Sony tv är ju billigare och större, men vilken har bäst bild? Och vilken ger mest tv för pengar.
Jag kan leva med att sonyn är 40cm djup jämfört med pannans 9,5cm.

Vilken skulle ni välja?

Redigerat av zalsson, 01 november 2006 - 13:04.

Postad 01 november 2006 - 13:42

Stars
  • Stars
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har varit i exakt samma situation som dig.
Hade först bestämt mig för PV60, sen blev jag intresserad av sonyn och kollade på den ett par gånger och kom tillslut fram till att en bakprojektion på 50 tum blir lite väl maffigt i mitt vardagsrum.
Sedan är en plasma lite mer framtidssäker om man tänker på möblering eftersom den går att hänga upp på väggen. Så för mig blir det en PV60 inom kort.

Postad 01 november 2006 - 13:49

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag har varit  i exakt samma situation som dig.
Hade först bestämt mig för PV60, sen blev jag intresserad av sonyn och kollade på den ett par gånger och kom tillslut fram till att en bakprojektion på 50 tum blir lite väl maffigt i mitt vardagsrum.
Sedan är en plasma lite mer framtidssäker om man tänker på möblering eftersom den går att hänga upp på väggen. Så för mig blir det en PV60 inom kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Man måste nog fara och kolla på båda och se hur stor igentligen sonyn blir. Men 40cm djup är ju inte mer än en vanlig crt-tv. Så den platsen kan man nog offra :huh: man får ju då 8" extra!

Postad 02 november 2006 - 17:18

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Nå vad säger folket? 50" bakprojektion eller 42" plasma?

Postad 02 november 2006 - 18:49

181wolf
  • 181wolf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Med tanke på att pv60:an är ner på "bra pengar" nu och har en grymt mycket bättre svärta, och ej att glömma en bättre sido vinkel när man tittar på den så är det inte mycket att diskutera sedan vill jag nämna att jag tycker inte sonyn är allt för vacker men sådant är ju upp till var man att avgöra :)

Postad 02 november 2006 - 21:04

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Med tanke på att pv60:an är ner på "bra pengar" nu och har en grymt mycket bättre svärta, och ej att glömma en bättre sido vinkel när man tittar på den så är det inte mycket att diskutera sedan vill jag nämna att jag tycker inte sonyn är allt för vacker men sådant är ju upp till var man att avgöra  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Pv60an verkar ju definitivt vara ett bra köp. Som sagt jag får nog fara ut och kolla lite i butik själv, men man vill ju alltid ha så stor tv som möjligt :P

Postad 07 november 2006 - 15:49

Sebbe89
  • Sebbe89
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Inget fel på Sonyns utseende, tycker den är snygg.

Det negativa med den är att fläkten kan låta en del när allt annat är tyst. Bilden är i stort sett bra men svärtan kunde varit bättre. Såg på en bränd film häromdan och vid mörka scener såg jag ingenting. Detta berodde dock också på att filmen var av usel kvalitet och mörk även på en crt tv.

Å andra sidan så är det en grym tv för pengarna, den känns mycket större än Panasonicen och är billigare :D Att den är 40 cm djup gör mig ingenting eftersom jag inte skall ha den på väggen. Kan överhuvudtaget inte förstå mig på folk som köper en platt tv och sedan ställer den på en bänk, då tappar man ju hela poängen :P

Båda är grymma, det är upp till dig egentligen.

"Det man vinner i tum, förlorar man i kvalitet, om priset är det rätta"

Kom på den själv faktiskt ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.