Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony KDL32V2000

159 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 november 2006 - 05:23

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag ger snart upp. Trodde jag hade hittat en bra TV när jag bytte ut Samsung 32N71 mot en Philips 32PF7531D, men självklart så ska det vara nåt fel på den också. Visar sig att den har en väldigt irriterande funktion som justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt och det går inte att stänga av. Så nu ska jag byta ut TV:n... igen.

Innan jag ens funderade på att köpa Samsungen så gick jag och tittade på Sony KDL32V2000. Den har fått skitbra recensioner och kritik. Så nu blir det den här modellen. Men jag måste få veta om den här modellen har liknande funktioner som Philipsen. Kommer jag bli besviken och få en TV som justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt och som inte går att stänga av? Har den några funktioner som justerar bilden automatiskt? Flimrar bilden för den har nåt liknande som DNIe?

Varför är jag så ###### petig? Jo, för det är otroligt mycket pengar för mig att slänga ut på en TV. Ska jag slänga ut över 16 000:- på en TV då ska den fanimig vara perfekt och inte ha några jobbiga funktioner som inte går att stänga av.

Tack på förhand.

Redigerat av Andy Hexagon, 08 november 2006 - 05:25.

Postad 08 november 2006 - 10:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det går att stänga av allt lull-lull på Sonyn. Enda bildförbättringsfunktionen jag använder är LCC. Resten är avstängt.
Du kan justera backlight precis som du själv vill ha det eller låta ljussensorn ställa in det automatiskt.
När det gäller färg så kan man justera färgtemperaturen själv och hur mycket färg man vill ha. Man kan dock inte justera färgerna individuellt. Eller ja. I nån servicemeny kan man såklart göra det om man vågar rota i dem.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 november 2006 - 10:31.

Postad 08 november 2006 - 14:16

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det går att stänga av allt lull-lull på Sonyn. Enda bildförbättringsfunktionen jag använder är LCC. Resten är avstängt.
Du kan justera backlight precis som du själv vill ha det eller låta ljussensorn ställa in det automatiskt.
När det gäller färg så kan man justera färgtemperaturen själv och hur mycket färg man vill ha. Man kan dock inte justera färgerna individuellt. Eller ja. I nån servicemeny kan man såklart göra det om man vågar rota i dem.

<{POST_SNAPBACK}>

Och det är en bra TV för DVD/spel? Bra bild?

Postad 08 november 2006 - 14:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är jättenöjd. Mycket bra bild må jag säga. Men kolla in den nya 32V2500 (tror den kommer snart), som har två HDMI ingångar men i övrigt skall vara lik 32V2000.

Postad 08 november 2006 - 15:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kollar inte på DVD så värst mycket men den funkar strålande till mina spelkonsoller och min dator.
Hade inte skadat med ett par komponentingångar till dock.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 november 2006 - 15:03.

Postad 08 november 2006 - 15:19

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hejsan!

Skulle satsa på W2000 om jag hade budgeten.
Den har de nya bildbehandlingskretsarna och levererar otroliga
färger och skärpa i bilden. tom svärtan blev jag imponerad av trots att
det är en LCD.

Postad 08 november 2006 - 23:11

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Om man har en Samsung N71:a tror ni man vinner mycket på att byta till en V2000? Vet inte om jag är riktigt nöjd med min N71:a.
Känns som att Sony V2000 verkar bättre !!

Postad 09 november 2006 - 00:58

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1 429 inlägg
  • 0

Hejsan!

Skulle satsa på W2000 om jag hade budgeten.
Den har de nya bildbehandlingskretsarna och levererar otroliga
färger och skärpa i bilden. tom svärtan blev jag imponerad av trots att
det är en LCD.

<{POST_SNAPBACK}>

men finns verkligen denna i 32" version?

Postad 09 november 2006 - 00:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

men finns verkligen denna i 32" version?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej.

Postad 09 november 2006 - 15:51

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Om man har en Samsung N71:a tror ni man vinner mycket på att byta till en V2000? Vet inte om jag är riktigt nöjd med min N71:a.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade ju en N71:a innan. Byt till Sonyn. Sonyn verkar vara överlägsen.

Postad 09 november 2006 - 21:31

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade ju en N71:a innan. Byt till Sonyn. Sonyn verkar vara överlägsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm sugen.. men prata med nätbutiken ja köpte den ifrån och nu ska den in på service då den har fått en massa konstiga streck tvärrs över hela skärmen i mörka scener och att det hackar när ja kollar film genom vga-porten.. kanske samma fel som m71:an har.
hon sa att det där med strecken troligtvis var panel fel och nu ska den alltså iväg på service i 4 veckor =(

Frågan är då om man kan seja att man vill ha en v2000 istället och lägga pengar i mellan, eller om man är låst till sin N71:a och måste köra på den efter service, har ju haft den ca en månad nu !

Postad 09 november 2006 - 23:55

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Jag har en Sony KDL-46V2000 och är supernöjd.
Som tidigare skrevs, allt lull-lull går att stänga av, dessutom har du individuella inställingar för alla ingångar så du kan ha en inställning för TV-mottagning, en för Scart (digitalbox/DVD/whatever), en annan för VGA och så vidare.
Ett tips på Sonyn är att gå in och sätta strömsparläge till högt och sedan börja justera färger och ljusstyrka, det gjorde underverk för svärtan, som jag nu är mycket nöjd med.

Postad 10 november 2006 - 23:50

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Var inne på SIBA igår och bytte ut min Philips till en Sony KDL32V2000. Fick tag på samma säljare som hjälpte mig byta ut N71:an, men eftersom det var tredje apparaten så fick jag lägga till en tusenlapp, men det var det värt. V2000 är så mycket bättre än Philipsen och N71:an. Så otroligt mycket inställningar för bilden, man kan få en riktig grym bild om ställer in det rätt. Att spela Xbox 360 på den här modellen är en fröjd för ögat. Och inga irriterande eftersläpningar/röda skuggor som det var på N71:an och inga automatiska ljus och färgjusterare som det var på Philipsen - Sonyn är perfekt i mina ögon.

Postad 11 november 2006 - 00:25

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Var inne på SIBA igår och bytte ut min Philips till en Sony KDL32V2000. Fick tag på samma säljare som hjälpte mig byta ut N71:an, men eftersom det var tredje apparaten så fick jag lägga till en tusenlapp, men det var det värt. V2000 är så mycket bättre än Philipsen och N71:an. Så otroligt mycket inställningar för bilden, man kan få en riktig grym bild om ställer in det rätt. Att spela Xbox 360 på den här modellen är en fröjd för ögat. Och inga irriterande eftersläpningar/röda skuggor som det var på N71:an och inga automatiska ljus och färgjusterare som det var på Philipsen - Sonyn är perfekt i mina ögon.

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen hem :P

Om du inte redan gjort det, koppla den till datorn och dra ner något HD-material (finns t.ex. på Microsofts site).
KÄRLEK B)

Postad 11 november 2006 - 15:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
de enda negativa med v2000 är väl att det bara finns 1 st hdmi. va gör man om man tex vill ha både en hd-box och kanske en ps3 om några månader ?? kanske finns någe alternativ?

Postad 11 november 2006 - 16:15

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Köp en receiver med 4 in och 1 HDMI ut. Eller en helt vanlig HDMI-switch.

Postad 11 november 2006 - 18:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, en hdmi-switch verkar ju nice..
Har iaf skickat iväg ett mail nu å frågat ifall jag får byta till en V2000 efter att min N71:a vart på service.

Furumo, är det stor skillnad på bildkvalite på v2000 vs N71 ??
tycker du att sonyn är mycket bättre på allt än N71:an ??

Postad 11 november 2006 - 18:58

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

V2000 är en kraftfull TV. Många inställningar för bara bilden är ett stort plus. Det enda minuset är att man måste kalibrera om bilden, originalinställningarna är inte så vassa. Men när man lyckats "tweaka" rätt kan man få en otroligt detaljrik bild som hoppar ut ur skärmen. Svärtan är nåt av det läckraste jag har sett.

Robbazz, tycker du ska byta ut N71:an mot V2000. Det är värt pengarna. Detta är en TV jag kommer behålla i många, många år. Fattar inte varför jag köpte den från början...

Postad 11 november 2006 - 19:11

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, en hdmi-switch verkar ju nice..
Har iaf skickat iväg ett mail nu å frågat ifall jag får byta till en V2000 efter att min N71:a vart på service.

<{POST_SNAPBACK}>

Själv har jag ju aldrig ägt en N71:a, dock så tittade jag ju en hel del på samsungs maskiner innan jag bestämde mig för Sonyn. Jag tyckte helt enkelt att färgåtergivning, svärta och bildbearbetning var bättre på Sonyn.

Postad 11 november 2006 - 19:30

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
khaan, märker du också lite bakgrundsljus på skärmen när det är mörka/helt svarta scener? Jag kör Låg på Energisparläge och Bakgrundsbelysningen är på 4. Annars tycker jag det blir för mörkt.

Postad 11 november 2006 - 20:51

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

khaan, märker du också lite bakgrundsljus på skärmen när det är mörka/helt svarta scener? Jag kör Låg på Energisparläge och Bakgrundsbelysningen är på 4. Annars tycker jag det blir för mörkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, lite bakgrundsljus är det såklart, det är trots allt en LCD.
Dock är det många gånger bättre än alla andra LCD:er jag tittat på.

Postad 11 november 2006 - 21:13

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Älskar verkligen min V2000.

:P

Postad 11 november 2006 - 21:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

V2000 är en kraftfull TV. Många inställningar för bara bilden är ett stort plus. Det enda minuset är att man måste kalibrera om bilden, originalinställningarna är inte så vassa. Men när man lyckats "tweaka" rätt kan man få en otroligt detaljrik bild som hoppar ut ur skärmen. Svärtan är nåt av det läckraste jag har sett.

Robbazz, tycker du ska byta ut N71:an mot V2000. Det är värt pengarna. Detta är en TV jag kommer behålla i många, många år. Fattar inte varför jag köpte den från början...

<{POST_SNAPBACK}>

Har som sagt skickat iväg ett mail till inwearhouse och frågat ifall jag får byta. ( e ju inte helt säker på att jag får det :P ) dom verkar vara lite knepiga på kundservice.
Men har kommit fram till att det är nog värt dom där 2500 kr om jag får..

Sen det där med kalibrering e jag inte så haj på men det kanske finns folk här på forumet som hjälper till sen om man får byta :P

Hoppas jag får byta nu bara B)

Postad 11 november 2006 - 21:54

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har som sagt skickat iväg ett mail till inwearhouse och frågat ifall jag får byta. ( e ju inte helt säker på att jag får det :P ) dom verkar vara lite knepiga på kundservice.
Men har kommit fram till att det är nog värt dom där 2500 kr om jag får..

Sen det där med kalibrering e jag inte så haj på men det kanske finns folk här på forumet som hjälper till sen om man får byta :P

Hoppas jag får byta nu bara B)

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns trådar om det, jag har sett någon skriva upp värden man ska ha på olika...

Postad 11 november 2006 - 22:43

goransjoberg
  • goransjoberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag ger snart upp. Trodde jag hade hittat en bra TV när jag bytte ut Samsung 32N71 mot en Philips 32PF7531D, men självklart så ska det vara nåt fel på den också. Visar sig att den har en väldigt irriterande funktion som justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt och det går inte att stänga av. Så nu ska jag byta ut TV:n... igen.

Innan jag ens funderade på att köpa Samsungen så gick jag och tittade på Sony KDL32V2000. Den har fått skitbra recensioner och kritik. Så nu blir det den här modellen. Men jag måste få veta om den här modellen har liknande funktioner som Philipsen. Kommer jag bli besviken och få en TV som justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt och som inte går att stänga av? Har den några funktioner som justerar bilden automatiskt? Flimrar bilden för den har nåt liknande som DNIe?

Varför är jag så ###### petig? Jo, för det är otroligt mycket pengar för mig att slänga ut på en TV. Ska jag slänga ut över 16 000:- på en TV då ska den fanimig vara perfekt och inte ha några jobbiga funktioner som inte går att stänga av.

Tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Furumo: Hur väl märker man av det här att Philips:n justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt? Är det vid nån speciell typ av scenförändring i bilden?
Fundrar (eller kanske funderade) på en sån här Philips. Såg en 37pf7521d (som jag antar är en föregångare till din -31d), tyckte bilden såg kanon ut där den stod jämte en del andra i en butik och de körde samma slinga i alla apparterna. Men bilderna kom från en HD-dvd och med omgivningsljus som inte motsvarar vad man har hemma.

Postad 11 november 2006 - 23:47

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Furumo: Hur väl märker man av det här att Philips:n justerar ljusstyrkan och färgtemperaturerna automatiskt? Är det vid nån speciell typ av scenförändring i bilden?
Fundrar (eller kanske funderade) på en sån här Philips. Såg en 37pf7521d (som jag antar är en föregångare till din -31d), tyckte bilden såg kanon ut där den stod jämte en del andra i en butik och de körde samma slinga i alla apparterna. Men bilderna kom från en HD-dvd och med omgivningsljus som inte motsvarar vad man har hemma.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag märkte det väldigt tydligt. Är man kräsen med bilden så märker man det. Det skedde mycket vid mörka scener. Men även i "vanliga" scener, när färgtemperaturerna justerades automatiskt - såg inte normalt ut.

Postad 12 november 2006 - 20:58

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man kommer in på servicemenyn?

Postad 12 november 2006 - 21:51

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
En fråga till er som har denna eller någon annan TV i V2000 serien:

Är det någon som kopplat ihop TV'n med en dator men Intel's inbyggda grafik och fått pixelmappat?
Berätta gärna vilken grafikkrets som ni har om det fungerade.

Vänliga hälsningar
Tomas

Postad 13 november 2006 - 01:13

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man kommer in på servicemenyn?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns instruktion på den här sidan:
http://www.lyris-lit...ravia_tips.html

Dock så ser servicemenynerna i nya Sonys helt annorlunda ut än de gör på den siten, och jag har iaf inte fått ut något vettigt av att gå in och titta i dem.
Antagligen kan kanske någon med mer koll få ut något av dem..

Postad 13 november 2006 - 09:32

jowik
  • jowik
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är något mer än en HDMI som skiljer v2000 och v2500?

Postad 13 november 2006 - 11:19

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Sonys hemsida skiljer även skärmkontrasten (fast om det verkligen är fallet eller om de har mätt på nytt sätt är inte lätt att veta):
v2000: 1300:1
v2500: 1700:1

Postad 13 november 2006 - 16:38

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Sonys hemsida skiljer även skärmkontrasten (fast om det verkligen är fallet eller om de har mätt på nytt sätt är inte lätt att veta):
v2000: 1300:1
v2500: 1700:1

<{POST_SNAPBACK}>

Skärmkontrast är ju som sagt ingen exakt vetenskap och olika tillverkade använder olika värden, och byter ibland också hur de mäter.. För i stort sett samma pris skulle man såklart välja 2500, men om det är stor skillnad i pris (vilket jag inte har någon aning om) skulle jag nog välja 2000, jag har inte upplevt några kontrastproblem på den.

Postad 13 november 2006 - 17:47

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Tyvär så får jag inte byta tv då det gått mer än 2 veckor. Spelade ingen roll att den e defekt och ska iväg på service redan efter en månad. Dom har 3 reparations tillfällen att försöka laga teven, efter det så kan man få ersättning !!
Jävligt tråkigt...........
jag som ville byta till en V2000 :)

Postad 13 november 2006 - 18:20

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Är N71 verkligen så dålig?

Postad 13 november 2006 - 18:33

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Jag har ju en Sammy, men m61 då. Den är bra, men hade hellre valt V2000 om inte tjejen hade ställt sig i vägen.

Postad 13 november 2006 - 18:36

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Är N71 verkligen så dålig?

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm nja de är den väl inte !! bara fått i min skalle att V2000 är bättre och därför ville byta..
Men man får väl se det från den ljusa sidan. sparar 2500 kr nu :)
Sen så kör jag ju bara Com Hem analogt och kanske blir mer nöjdare när jag skaffar en hd box som dom sagt kommer innan jul :blink:

Men den ska iaf in på service pga att den får konstiga streck rakt över skärmen på mitten ungefär, men bara sett det på mtv och eurosport men min andra m51 får inte det så nått måste vara fel..
Och sen att den blinkar till ibland i mörka scener e väldigt irriterande oxå !!

men får se efter service !!

Postad 13 november 2006 - 23:09

YaKoSTaR
  • YaKoSTaR
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Är det någon här som äger en V2000 och spelar Pro Evolution Soccer 6 på Xbox 360? Hur är det med eftersläpningarna? Har hört att det är mycket eftersläpningar pga att allt rör sig väldigt snabbt och mycket.

Postad 14 november 2006 - 08:06

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Är det någon här som äger en V2000 och spelar Pro Evolution Soccer 6 på Xbox 360? Hur är det med eftersläpningarna? Har hört att det är mycket eftersläpningar pga att allt rör sig väldigt snabbt och mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte spelat just det spelet, men jag ha aldrig upplevt eftersläpningar på min V2000.

Postad 14 november 2006 - 10:28

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har inte heller upplevt några eftersläpningar. Nåt som jag har märkt är att det förekommer 2-3 ljusfläckar på skärmen p.g.a. bakgrundsbelysningen. Det är bara synligt när man har TV:n på en AV-ingång som inte är kopplad till en källa, och när det är väldigt mörka scener/filmer. Detta fenomen är visst vanligt med V2000, men egentligen så ska det inte vara där. Så antingen är det bakgrundsbelysningen som läcker eller så ska det vara så. Bifogar en bild på min TV.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  v2000.jpg   121,61K   519 Antal nerladdningar

Redigerat av Andy Hexagon, 14 november 2006 - 10:47.

Postad 14 november 2006 - 11:02

YaKoSTaR
  • YaKoSTaR
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hmm ok.. Finns väl bara en sak att göra, ta med mig min 360 till någon affär o prova.

Postad 14 november 2006 - 13:26

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Har inte heller upplevt några eftersläpningar. Nåt som jag har märkt är att det förekommer 2-3 ljusfläckar på skärmen p.g.a. bakgrundsbelysningen. Det är bara synligt när man har TV:n på en AV-ingång som inte är kopplad till en källa, och när det är väldigt mörka scener/filmer. Detta fenomen är visst vanligt med V2000, men egentligen så ska det inte vara där. Så antingen är det bakgrundsbelysningen som läcker eller så ska det vara så. Bifogar en bild på min TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte samma fenomen på min 46-tummare iaf.

Postad 14 november 2006 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte samma fenomen på min 46-tummare iaf.

<{POST_SNAPBACK}>

Inget jag har märkt av på min 40-tummare.

Postad 14 november 2006 - 14:10

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Någon som kan säga något negativt med V serien?
Känns som det bara finns lovord :D

Postad 14 november 2006 - 14:29

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

Någon som kan säga något negativt med V serien?

1. Det är dåligt med ingångar, då det endast finns en HDMI-ingång och en Komponent-ingång.
Det går inte att få ut ljudet digital från TV:n

2. Kontaktytorna är inte med guldbeläggning.

3. Fjärrkontrollen känns inte så lyxig (dock nöjd med smidigheten).

4. Programguiden för DigitalTV:n är sparsam jfm japanska och amerikanska marknaden.

I övrigt så har jag svårt att hitta nackdelar med TV:n. Enligt mig så vägar fördelarna upp de nackdelar som finns. Andra märken har mer "lyx" *host* Sam *host* sung *host* , men de kommer inte i närheten av bildkvaliteten på V2000.

Postad 14 november 2006 - 14:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det sämsta är att det är overscan som inte går att justera bort på samtliga ingångar utom VGA vilket gör dem rätt värdelösa om man vill köra film och se hela bilden.
Svärtan kunde vara bättre.

Postad 14 november 2006 - 15:22

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Var på och SIBA och bytte ut Sonyn p.g.a. dessa ljussfläckar. Och den nya TV:n är felfri! Så nu är TV:n perfekt. Jag rekommenderar den starkt. Och ni som köper den, hoppas ni inte har lika mycket som jag har haft med LCD TV-apparater.

Postad 14 november 2006 - 16:13

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Var på och SIBA och bytte ut Sonyn p.g.a. dessa ljussfläckar. Och den nya TV:n är felfri! Så nu är TV:n perfekt. Jag rekommenderar den starkt. Och ni som köper den, hoppas ni inte har lika mycket otur som jag har haft med LCD TV-apparater, för detta går ner till historien. Har aldrig haft det svårt att få tag på en vettig apparat. Helt galet.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 14 november 2006 - 17:43

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0
Skönt att det gick bra med bytet och att du fick en felfri TV till slut. Själv var jag livrädd över döda pixlar på min V2000, men oroade mig helt i onödan. Den är helt perfekt! ;)

Postad 14 november 2006 - 21:28

R*zzie
  • R*zzie
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det sämsta är att det är overscan som inte går att justera bort på samtliga ingångar utom VGA vilket gör dem rätt värdelösa om man vill köra film och se hela bilden.
Svärtan kunde vara bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, har ganska tunn kunskap om LCD tvs så jag undrade bara var det här betydde? =)

Postad 18 november 2006 - 20:33

Andy Hexagon
  • Andy Hexagon
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Skönt att det gick bra med bytet och att du fick en felfri TV till slut. Själv var jag livrädd över döda pixlar på min V2000, men oroade mig helt i onödan. Den är helt perfekt! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Önskar jag kunde säga jag fick en felfri TV. Men efter en dag så var fläckarna tillbaka. Vet inte vad jag ska göra. SIBA tar inte TV:n för service för dessa ljusfläckar måste synas i deras butik, vilket det inte gör. Visst, det är inte störande, man ser dom bara när det är mörkt/svart, men dom finns där ändå. Är det någon mer som har dessa ljusfläckar?

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.