Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony lanserar världens första musikanläggning med Bluetooth

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 November 2006 - 00:41

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Pressmeddelande - Sony, 2006-11-13

Sony lanserar världens första musikanläggning med Bluetooth

Nu kommer en mikrostereo som också kan spela upp musik trådlöst och med hög kvalitet direkt från en bärbar musikspelare, musikmobil eller pc.

Man behöver inte ladda ner någon speciell programvara för att spela upp musiken från de olika Bleuetooth-enheterna. Systemet hanterar alla de vanliga filformaten och är kompatibelt programvaror som SonicStage, iTunes, Windows Media player och Disc2Phone. Oavsett vilken applikation man använder är det bara att trycka på play så spelas musiken upp via anläggningens digitala ”S-Master”-förstärkare, med fyllig bas- och tydlig diskant-återgivning.

För att ytterligare underlätta anslutning av olika enheter har Sony CMT-U1BT också en USB-anslutning, för enkel ”plug and play”. Samtidigt som den är inkopplad laddas spelarnas batterier, vilket eliminerar behovet av en separat laddare. Med Quick Charge-funktionen går det att få tre timmars speltid efter bara tre minuters laddning i mikroanläggningen.

USB-porten kan även användas för att koppla in en pc med en vanlig USB-kabel. Det går även att ansluta en USB-minne laddad med musikfiler direkt till USB-porten.

Även använd som ”vanlig” mikrostereo är CMT-U1BT en riktigt bra hifi-anläggning, med en hög uteffekt och med Sonys högkvalitativa heldigitala S-Master-förstärkare. Högtalarna är utrustade med en kombination av aluminium-woofer, vilket ger en rik och fyllig basåtergivning. Även diskantåtergivningen är klar och distikt, tack vare högtalarnas ”soft silk” dome-diskant. Anläggningen har en vertikalmatad cd-spelare som också klarar MP3- och Atrac-filer från CD-R/RW-skivor.

RDS-radio ingår också, liksom en komplett fjärrkontroll.

.

– Bluetooth och USB ger en oöverträffad funktionalitet. Sony har ett viktigt arv att förvalta när det gäller musik och med denna banbrytande produkt flyttar vi än en gång gränserna framåt. Den ger musikälskare nya möjligheter att njuta till sin musik, oavsett var de befinner sig, säger Anthony Douglas, som är Sonys produktansvarige i Norden.

Pris: Ca 4 300 kronor (inkl moms)

Lansering på marknaden: November 2006

Postad 14 November 2006 - 01:54

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
är ljudet bra så visst... som sovrumspaket tror jag stenhårt på detta.

Postad 14 November 2006 - 10:19

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Varför inte använda Wifi ?
Bluetooth har väl en ganska dålig räckvid jämfört med Wifi.

Postad 14 November 2006 - 10:33

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Varför inte använda Wifi ?
Bluetooth har väl en ganska dålig räckvid jämfört med Wifi.

<{POST_SNAPBACK}>

men så kan du ju använda blåtand till alla möjliga och omöjliga pryttlar också...

Postad 14 November 2006 - 11:15

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
funkar detta med markandens nuvarande blåtands mobiler eller är det något som måste in i dom, kanman tex. använda en SE W810i ?

Postad 14 November 2006 - 17:50

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

funkar detta med markandens nuvarande blåtands mobiler eller är det något som måste in i dom, kanman tex. använda en SE W810i ?

<{POST_SNAPBACK}>

man kan ju bara anta att den har stöd för sony ericssons mobiler... typ jag söker ett ord: blåtandsstereo eller liknande... på min samsung i300 kan jag iaf skicka musik till trådlösa hörlurar osv... borde ju vara samma här.

Postad 14 November 2006 - 23:49

true_fuse
  • true_fuse
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Som jag förstog det så måste prylen man vill koppla in stödja a2dp och det är det inte alla mobiler som gör, w810 gör det inte har jag för mig, medans s/e k800 gör det..

Postad 16 November 2006 - 07:34

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Som jag förstog det så måste prylen man vill koppla in stödja a2dp och det är det inte alla mobiler som  gör, w810 gör det inte har jag för mig, medans s/e k800 gör det..

<{POST_SNAPBACK}>

ohhh nej... då måste man börja tjafs med sånt :) Sorry att jag trodde fel... :P

Postad 27 March 2007 - 10:10

Unregistered9f39f115
  • Unregistered9f39f115
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är den någon som tjackat en sån här stereo? Jag är sugen just för blåtanden så att jag kan streama från burken till stereon. Frågan är ju hur det går till rent praktiskt? Det känns ju som att man behöver ett program för att få ut strömmen ur blåtanden på datorn?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.