Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Audioengine 5 recenserade - flexibla monitorhögtalare

13 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 November 2006 - 19:34

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlĂ€gg
  • 0
Audioengine 5 är en liten monitorhögtalare som har inbyggd förstärkare, det vill säga de hamnar i kategorin aktiva högtalare.

En given fördel med
Audioengine 5 och den aktiva driften är att man kan koppla in en mp3-spelare, tv-spel eller varför inte en laptop direkt till högtalarna och partyt är igång!

Den aktiva driften gör att det är lätt att jämföra Audioengine 5 mot billigare datorhögtalare och högtalarna kan kännas dyra vid en första anblick men för pengarna verkar det som man får mer HiFi-högtalare än datorhögtalare.

Anpassade element, den inbyggda förstärkaren som lämnar 45 kontinuerliga watt, högtalarlåda i MDF, inbyggd usb-laddare för t ex iPoden och en del annat har gjort att högtalarna har hyllats i flertalet recensioner och nu senast är det erkända (och ofta kräsna) Secrets of Home Theater And High Fidelity som publicerat en recension och inte helt oväntat så blir det bra betyg.

Slutsatsen från recensionen:

"If you would like to treatyourself to self-powered speakers that give portable MP3 devices, computers,or miscellaneous audio sources, high quality lifelike sound, the Audioengine5 system fits the bill. With ample volume, balanced sound, versatilesetup options, and a 30 day money-back guarantee (shipping not included),there is little reason not to put them on your short list."

Flera andra recensioner hittas via
Audioengineusa.com som har sparat ner ett antal i pdf.

Recensionen av Secrets of Home Theater And High Fidelity hittas här.

Postad 14 November 2006 - 21:18

northernlight
  • northernlight
  • LĂ€rjunge

• 413 inlĂ€gg
  • 0
för 3400kr fÄr man en fet usbsticka + sonys nya blÄtandsmikropaket... det kÀnns mer vÀrt eller?

Postad 14 November 2006 - 23:23

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0

för 3400kr fÄr man en fet usbsticka + sonys nya blÄtandsmikropaket... det kÀnns mer vÀrt eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Har svÄrt att tro att Sony presterar bÀttre ljud Àn DŽfeldt. Förutom tvÄ högtalare Àr det ju en enhet till som ska klara av en massa saker (och dÀrmed kostar pengar som inte lÀggs pÄ sjÀlva högtalarna). Sedan tycker jag tjusningen med DŽfeldt Àr att man bara har tvÄ högtalare och inget annat. Less is more liksom.

Det vimlar av microsystem pÄ marknaden, men vÀldigt fÄ presterar "hifi-ljud" om man fÄr dra till med en sÄn klyscha.

P.S Har inte hört Sonyn, men DŽfeldt rockar loss bra hemma i köket D.S.

/GB

Redigerat av Glen Benton, 15 November 2006 - 13:07.

Postad 15 November 2006 - 00:48

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • AnvĂ€ndare

• 120 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har svÄrt att tro att Sony presterar bÀttre ljud Àn DŽfeldt. Förutom tvÄ högtalare Àr det ju en enhet till som ska klara av en massa saker (och dÀrmed kostar pengar som inte lÀggs pÄ sjÀlva högtalarna). Sedan tycker jag tjusningen med DŽfeldt Àr att man bara har tvÄ högtalare och inget annat. Less is more liksom.

Det vimlar av microsystem pÄ marknaden, men vÀldigt presterar "hifi-ljud" om man fÄr dra till med en sÄn klyscha.

/GB

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle inte en T-amp och ett par stativare slÄ DŽfeldt med motsvarande pris?

Postad 15 November 2006 - 09:22

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det vimlar av microsystem pÄ marknaden, men vÀldigt presterar "hifi-ljud" om man fÄr dra till med en sÄn klyscha.

/GB

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle inte en T-amp och ett par stativare slÄ DŽfeldt med motsvarande pris?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns nog en hel drös kombinationer som slÄr DŽfeldt. Men jag Àlskar designen, de smarta lösningarna samt det faktum att det rÀcker att ha tvÄ enheter (endast tvÄ högtalare dÄ alltsÄ) framme nÀr man ska köra musik.

/GB

Postad 15 November 2006 - 12:29

Unregisteredb3eb763d
  • Unregisteredb3eb763d
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Àr inte dessa högtalare förbluffande lik. "ipods" hifi anlÀgning. ipods hifi högtalare Àr dock bara en enda pjÀs. lyssnade pÄ denna högtalare och tyckte inte allsom det jag hörde.
Àr Audioengine 5 pris vÀrd, eller Àr det samma burk ljud som i ipods. nÄgon som vet?

Postad 15 November 2006 - 13:04

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0
Jag har lyssnat pÄ iPod-hifi och tyckte den kÀndes alldeles för dyr jÀmfört med vad den presterade. Sedan Àr det vÀldigt illa att sjÀlva docken sitter pÄ toppen. VÀrdelöst om man vill ha den i en tajt hylla till exempel. DŽfeldt Àr en klart bÀttre högtalare med större möjligheter. Att Apples design Àr lÀcker Àr en annan femma.

/GB

Redigerat av Glen Benton, 15 November 2006 - 13:04.

Postad 15 November 2006 - 22:05

eviltwin
  • eviltwin
  • AnvĂ€ndare

• 205 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker de Àr lite vÀl lika M-Audios mindre studiomonitorer.
Och egentligen Àr det ju samma sak, bortsett frÄn USB och BlÄtand.

Postad 14 December 2006 - 23:49

Fantana
  • Fantana
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
NÄn som prövat koppla högtalarna till en receiver och kört musik ? Fastnade för designen och priset sÄ tÀnkte höra vad de duger till....

Postad 19 December 2006 - 17:30

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0

NÄn som prövat koppla högtalarna till en receiver och kört musik ? Fastnade för designen och priset sÄ tÀnkte höra vad de duger till....

<{POST_SNAPBACK}>

Dom Àr MYCKET bra med tanke pÄ priset. Spelar detaljerat och nyktert. Man kan inte spela svinhögt, det Àr vÀl det enda minuset jag kan komma pÄ ... Jo förresten, det hade rÀckt med USB-borten som finns pÄ baksidan. Den som sitter pÄ översidan Àr iofs bra, men stör det snygga utseendet litegrann.

Mvh
/GB

Postad 19 December 2006 - 17:32

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker de Àr lite vÀl lika M-Audios mindre studiomonitorer.
Och egentligen Àr det ju samma sak, bortsett frÄn USB och BlÄtand.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske det, men vem vill ha en studiomonitor i svart vinylutförande i sitt hem om man inte Àr musiker?

Mvh
/GB

Postad 07 January 2007 - 22:30

optimus
  • optimus
  • ForumrĂ€v

• 811 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon annan som införskaffat dessa?
Blev lite sugen. Finns det uttag för sub pÄ dessa eller behövs det inte?
Skall först o frÀmst anvÀndas till datorn.

Postad 16 January 2007 - 02:19

Glen Benton
  • Glen Benton
  • LĂ€rjunge

• 371 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon annan som införskaffat dessa?
Blev lite sugen. Finns det uttag för sub pÄ dessa eller behövs det inte?
Skall först o frÀmst anvÀndas till datorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Sub behövs inte (om du syftar pÄ Audioengine 5). Dom har inbyggd sub men det gÄr inte att stÀlla volym etc. Dom gÄr inte jÀttedjupt i basen, men jÀmför man med nÄgra "pinnar" med separat subba sÄ krossar dom nog dest mesta nÀr det kommer till ren och skÀr ljudkvalitet.

Mvh
/GB

Postad 09 August 2007 - 09:07

Unregistered958
  • Unregistered958
  • ForumrĂ€v

• 582 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ett par som spelar frÄn min dator i arbetsrummet. Ljudkvalitén Àr riktigt bra och det gÄr, i mitt rum, att spela tillrÀckligt högt. Det Àr nog inga partyhögtalare men som stereohögtalare Àr det riktigt bra. Snygga med en fin finish som fÄr en del kommentarer hos kompisar :)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.