Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Premier League

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 november 2006 - 12:07

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Det blev Canal+(sbs) och Canal Digital som vann rättigheterna till Premier League, ni som teckna abbonemang för fotbollen kan va lugn iaf :P

http://www.propagand.../art357525.html
http://www.kampanje....rticle51082.ece

bara tre år dock... ;)

Postad 09 december 2009 - 22:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Nu ser det ut som om Canal + kommer att tappa Premier League
http://www.kampanje....ticle527807.ece

Postad 09 december 2009 - 23:38

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Nu ser det ut som om Canal + kommer att tappa Premier League
http://www.kampanje....ticle527807.ece

Men hvordan har Medge Consulting tenkt å distribuere Premier League ? Såvidt jeg har forstått det så er Medge Consulting kun et selskap som kun kjøper og selger sportsrettigheter.

Tipper at de selger rettighetene videre til f.eks. Viasat/MTG eller Canal+/Bonnier. Alternativt deler de opp rettighetene og selger de pr. land og ikke for hele Skandinavia.

Postad 08 februari 2010 - 10:55

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nån som vet hur det blir med detta?? Har ett 24-mån abonnemang som löper ut om tre månader på CanalPlus, så det börjar ju bli dags att säga upp det om inte C+ på något sätt får till rättigheterna för nästa säsong.

Postad 08 februari 2010 - 14:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Om tre månader är väl PL slut för i år så då kan du gott säga upp sport-delen och bara köra vidare med film om du nu vill det. Sedan i höst när PL närmar sig..

Sedan har du rätt att säga upp när du vill under året, det är bara om du tecknar dig med specialerbjudande som de binder dig för en tid. Vill jag minnas ivartfall. Har inte avtalet framför mig ska sägas.

Postad 16 februari 2010 - 18:28

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Rättigheterna till Premier League är nu klart i Norge. Köpare norska TV2
Där förlorade Canal+ rättigheterna

Redigerat av lindo, 16 februari 2010 - 18:28.

Postad 16 februari 2010 - 23:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

den som lever får se... 1,3 miljarder för rättigheterna i norden (ed: ryktas det om ivartfall). På sätt och vis hoppas jag att C+ inte slantar upp med det, priserna är ofantliga.

hur många tittare/abb har C+?
600 000? Säg att de slantar upp och köper rättigheterna. 2 200 kr per abb. fast över hur lång tid? det är väl ändå några år? Säg tre. Det blir då 60 kr/månad...
inte så farligt kanske ändå. Fast har C+ sport verkligen 600 000 betalande abb? Och 60 kr är en del ändå på en kanal som kostar ... ehh, ja... lite svårräknat då man får rejäl bonus om man har C+ total jämfört med bara sport eller film.

Redigerat av Monshi, 17 februari 2010 - 10:44.

Postad 17 februari 2010 - 00:24

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0

Dock är det inte hela sanningen, TV2 Norge måste få med sig fler kanaler från resten av de nordiska länderna för att det skall gälla.

" Striden om de engelska fotbollsrättigheterna i Norden fortsätter. Enligt medieuppgifter har norska TV2 säkrat sändningarna – men Canal Plus hävdar att ingenting är klart.

Bakgrunden är att bolaget Medge Consulting lagt ett vinnande bud till Premier League om att få sälja vidare rättigheterna i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Nu är den första pusselbiten, Norge, på plats.

- Vi är otroligt nöjda över att säkra de mest attraktiva sporträttigheterna, säger norska TV2:s sportchef Björn Taalesen till VG.

Men när fotbollskanalen ringer Jonas Eriksson, vd på Canal Plus, ger han en annan bild. Enligt honom spelar det ingen roll om TV2 kommer överens med Medge Consulting om ett avtal – eftersom de sistnämnda måste hitta köpare i resten av de skandinaviska länderna för att få ihop hela sitt bud till Premier League.

- De har löst finansieringen i ett land av fyra. Faller ett av länderna faller alla. Sannolikheten att vi inte visar Premier League i slutändan är väldigt liten, säger Jonas Eriksson."

Källa: http://www.fotbollsk...en.se/1.1512311

Postad 03 mars 2010 - 18:22

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Nu är Premier Leauge klart i Danmark. Köpare är SBS Danmark

Postad 03 mars 2010 - 18:36

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Nu är Premier Leauge klart i Danmark. Köpare är SBS Danmark

Ojoj, 2 av 4, börjar det bli svettigt på C+?

Postad 16 mars 2010 - 14:44

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Vilken kanal i Sverige har muskler för att bjuda på PL?
Det finns väll egentligen bara Viasat och C+, (SVT räknar jag inte, deras pengapåse för sport räcker inte till öht)
Frågan är om Viasat har pengar över för att få rättigheterna???

Postad 16 mars 2010 - 19:12

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Som jag ser det.

SVT: Ska inte lägga sina pengar på detta, tv-licensen är redan dyr nog. Med tanke på hur dyra dessa licenser är så passar de bäst i premiumkanaler där de som är villiga att betala får göra det, alternativt reklamfinansierade som tror de får nog betalt för reklamtiden.

TV4/canal+ : Kan de köpa loss rättigheterna enbart för Sverige/Finland? Kanske, men det blir trångt om HD kanalerna på satelliterna då. Skulle kunna lägga sändningarna i TV4, men vem skulle då betala för c+ sport?

Viasat: Samma som ovan, samt att de redan sitter på många dyra fotbollsrätter.

Kanal5/9: ProSiebenSat fick ju loss rätt mycket pengar när de sålde canal+, men hade väl rejäla skulder också. Kanske de kan tänka sig att spendera dem här, till och med starta en egen sportkanal.

Medge: Varför skulle Medge inte kunna starta en egen kanal, eller satsa på säsongskortsliknande lösningar.

Tror själv på canal+, ny kanal av medge eller kanal9 i den ordningen.

Postad 17 mars 2010 - 18:19

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Som jag ser det.

SVT: Ska inte lägga sina pengar på detta, tv-licensen är redan dyr nog. Med tanke på hur dyra dessa licenser är så passar de bäst i premiumkanaler där de som är villiga att betala får göra det, alternativt reklamfinansierade som tror de får nog betalt för reklamtiden.

TV4/canal+ : Kan de köpa loss rättigheterna enbart för Sverige/Finland? Kanske, men det blir trångt om HD kanalerna på satelliterna då. Skulle kunna lägga sändningarna i TV4, men vem skulle då betala för c+ sport?

Viasat: Samma som ovan, samt att de redan sitter på många dyra fotbollsrätter.

Kanal5/9: ProSiebenSat fick ju loss rätt mycket pengar när de sålde canal+, men hade väl rejäla skulder också. Kanske de kan tänka sig att spendera dem här, till och med starta en egen sportkanal.

Medge: Varför skulle Medge inte kunna starta en egen kanal, eller satsa på säsongskortsliknande lösningar.

Tror själv på canal+, ny kanal av medge eller kanal9 i den ordningen.

Dette er ganske spennende :-)

Det ville overraske om TV4/Canal+ kjøper rettighetene for Sverige. Strategien til TV4/Canal+(Bonnier) er sannsynligvis at Medge ikke klarer å videreselge rettighetene uten tap og dermed kan få problemer med å finansiere kjøpet av Premier League rettighetene.
http://www.fotbollsk...ligt_canal_plus

I et slikt scenario så vil sannsynligvis Premier League kunne annulere hele avtalen med Medge - forutsatt at Premier League ikke får de økonomiske garantier osv. som skal til. I England har de jo erfaring med at fotballen fikk store tap når ITV Digital gikk konkurs. Derfor vil jeg anta at rettigheter ikke selges uten at kjøper stiller med bankgarantier for at Premier League får sine penger selv om kjøperen går konkurs under rettighetsperioden. Dette er sikkert ikke blitt mindre aktuelt pga. finanskrisen.

SBS(PriSiebenSat1) har kjøpt rettigheter til en del Premier League kamper i Danmark (ikke alle matcher). Derfor er sikkert SBS med Kanal5/9 en aktuell kjøper. SBS har ingen premium betal-tv kanaler.

Viasat kan sikkert være interessert dersom prisen er gunstig men da vil garantert prisen på Champions League rettigheter gå rett til himmels siden Bonnier (TV4/C+) da antagelig vil ha større evne til å by på disse rettighetene ved neste anledning. Dersom Viasat kjøper Svenske Premier League rettigheter så kan det indirekte føre til at Viasats konkurrerende kommersielle kanaler i Danmark og Norge får sende Premier League.

Medge har ikke noe nettverk for å distribuere Premier League. Det de risikerer er kostbar distribusjon og få abbonenter til å betale de første årene. At Medge har laget avtaler i Danmark og Norge tyder vel på at de ikke ønsker å distribuere matcher selv.

Det er ikke utenkelig at Premier League har hyret inn Medge og Rune Hauge kun for å presse opp prisen på rettighetene. Premier League har ikke noe å tape på at Medge & Rune Hauge forsøker å presse opp prisen. Premier League har varslet 80% økning i TV inntekter for rettighetssalg utenfor UK selv midt i finanskrisen. Det gjenstår å se om de klarer dette.
http://www.usatoday....league-tv_N.htm

Hvis man skal tro artikkelen og antydningen om at Medge skal gi 1.3milliarder for rettighetene så vil det bety at Skandinavias 20 millioner innbyggere skal generere mer enn 15% av "world TV" inntektene. (dvs. distribusjon utenfor UK).

Redigerat av Bobben_no, 17 mars 2010 - 19:01.

Postad 19 mars 2010 - 21:51

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
I følge kampanje.com og digitalt.tv så har nå Premier League godkjent Medge's kjøp av Premier League rettighetene for Skandinavia. Infoen sier også at Medge ikke har solgt rettighetene i Sverige og Finland enda. http://digitalt.tv/p...ud-til-at-holde

http://www.kampanje....ticle557928.ece
http://www.kampanje....ticle558396.ece
http://www.kampanje....ticle558332.ece
http://www.kampanje....ticle558028.ece
http://www.kampanje....ticle558127.ece

Redigerat av Bobben_no, 19 mars 2010 - 21:55.

Postad 20 mars 2010 - 09:55

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Enligt AB så blev det viasat som köpte rättigheterna till the Premiership.
Nu finns det ingen anledning att ha kvar C+ för egen del iaf.

Postad 20 mars 2010 - 10:13

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Enligt AB så blev det viasat som köpte rättigheterna till the Premiership.
Nu finns det ingen anledning att ha kvar C+ för egen del iaf.

Vilken otrolig besvikelse... Canal+ är ju så mycket bättre, men hur ska man klara sig utan PL... Nåja, vi får väl se om detta blir bekräftat officiellt också. AB skriver ju så mycket skit i vanliga fall så man ska ju inte lita på allt de säger.

Postad 20 mars 2010 - 10:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Om C+ tappar, ja det verkar som så, PL då MÅSTE de sänka avgiften. För trots allt, om jag tänkt rätt i siffror, utgör licensen för PL någonstans mellan 10-30 kr på avgiften på sportpaketet.

Jag trodde i min enfald att höjningen de gör nu var för att få muskler att behålla PL men å andra sidan kan man vara glad att de inte köper det för PL är hiskeligt dyrt, jag hade hoppats att denna historia om rättigheterna skulle bli en riktig långdragare och att Medge som satsat vilt inte skulle få in det de önskar.

Hur mycket pengar "försvinner" i mellanledet Medge?

Postad 20 mars 2010 - 10:44

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

• 683 inlägg
  • 0
Verkar som om C+ har gett upp nu... Länk, med andra ord så finns det ingen som helst anledning att ha kvar ett dyrt C+ abonnemang, visst det är kul men La liga men med tanke på att det alltid är kvällsmatcher så är det inte lika attraktivt och det är absolut inte värt 300:- i månaden!

Postad 20 mars 2010 - 10:56

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Hoppas dom inte "kompenserar" genom att flytta La Liga till C+.

Postad 20 mars 2010 - 11:05

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Skulle passa mig bra om Viasat tog hem PL - då finns det ingen anledning att ha kvar Canal + Sport längre (Filmkanalerna döda jag för ett år sedan). NAckdelen är väl att Viasat har ALL sport av betydelse och då blir väl prisbilden därefter?

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 20 mars 2010 - 15:22.

Postad 20 mars 2010 - 11:14

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

• 683 inlägg
  • 0

Hoppas dom inte "kompenserar" genom att flytta La Liga till C+.

Enligt vad jag har förstått så har Tv4 sport rättigheterna fram till 2012, vad som händer efter det är väl upp till budgivning antar jag men, räkna med att C+ är sugna. Skulle dock inte förvåna mig om tv4 sport kan "sälja" vidare La Liga till C+. Hur som så anser jag att det vore bra om Viasat tar över då det innebär att jag inte behöver ha både C+ och viasat längre, skulle priset på viasat stiga så kan jag acceptera det då jag ändå tjänar på det. Det som är tråkigt är ju att Jens, Jonas och Lasse försvinner från rutan men Viasat kan kanske få över Jens åtminstone så slipper vi kanske Bosse P...

Redigerat av Flightcrank, 20 mars 2010 - 11:15.

Postad 20 mars 2010 - 11:19

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Skulle passa mig bra om Viasat tog hem PL - då finns det ingen anledning att ha kvar Canal + Sport längre (Filmkanalerna döda jag för ett år sedan). NAckdelen är väl att Viasat har ALL sport av betydelse och då blir väl prisbilden därefter?

Skulle passa mig bra om Viasat tog hem PL - då finns det ingen anledning att ha kvar Canal + Sport längre (Filmkanalerna döda jag för ett år sedan). Nackdelen är väl att Viasat har ALL sport av betydelse och då blir väl prisbilden därefter?

Problemet med Viasat är ju också att man måste ha en hel drös med olika paket för att kunna välja till Sport-paketet.
Dessutom har de sunk-sunk-utbud på HD tycker jag.

Postad 20 mars 2010 - 11:48

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Enligt vad jag har förstått så har Tv4 sport rättigheterna fram till 2012, vad som händer efter det är väl upp till budgivning antar jag men, räkna med att C+ är sugna. Skulle dock inte förvåna mig om tv4 sport kan "sälja" vidare La Liga till C+. Hur som så anser jag att det vore bra om Viasat tar över då det innebär att jag inte behöver ha både C+ och viasat längre, skulle priset på viasat stiga så kan jag acceptera det då jag ändå tjänar på det. Det som är tråkigt är ju att Jens, Jonas och Lasse försvinner från rutan men Viasat kan kanske få över Jens åtminstone så slipper vi kanske Bosse P...

Är väl TV4 som äger rättigheterna och inte specifikt tv4Sport. Tror inte LFP sätter några käppar i hjulen om TV4 vill flytta över till sin premiumkanal.

Nu är det inte säkert att det är Viasat som köper det, men oavsett så blir det ju färre matcher att välja mellan, om nu inte Viasat bestämmer sig för att sluta med profilkanalerna.

Gällande Lasse och pojkarna, Viasat köpte ju över NHL gänget från C+, varför inte samma sak här, kan ju inte låta Glenn köra alla matcher.

Postad 20 mars 2010 - 12:15

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Är väl TV4 som äger rättigheterna och inte specifikt tv4Sport. Tror inte LFP sätter några käppar i hjulen om TV4 vill flytta över till sin premiumkanal.

Är det inte TV4 som äger Canal+? Då kan dom nog göra som dom vill.

Postad 20 mars 2010 - 14:00

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Beror lite på avtalet. F1 hade ju i alla fall förut att det skulle visas på en icke premium kanal för att nå så många tittare som möjligt.

Postad 20 mars 2010 - 15:21

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Problemet med Viasat är ju också att man måste ha en hel drös med olika paket för att kunna välja till Sport-paketet.
Dessutom har de sunk-sunk-utbud på HD tycker jag.

Inte hos Comhem :)

Utbudet hos Viasat HD må var skrallt (det tycker dock inte jag), men bilden är hur bra som helst. PL på Viasat HD blir ett kanonlyft. PL på Canal + HD är tyvärr ingen höjdare med alla "halvmåneskuggor" vid närbildspanoreringar.

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 20 mars 2010 - 15:25.

Postad 20 mars 2010 - 15:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

PL på Viasat HD blir ett kanonlyft. PL på Canal + HD är tyvärr ingen höjdare med alla "halvmåneskuggor" vid närbildspanoreringar.

Nja, bra bild tycker jag de har men har inte fattat varför de (C+) ALDRIG sänder premium matchen kl 16 på lördag på HD-kanalen. Nej, då är det bara SD-sändningar med reklam på arenan för Sky HD :)

Nåja, jag Viasat Sport via kabel och C+ via satellit idag. Får se hur det ser ut i höst, dels om PL kommer i de kanaler som jag i kabeln och om de är "billiga" nog att få vara kvar i gruppanslutningen. dels om C+ sport får vara kvar (80 kr i månaden med dagens pris).

Postad 20 mars 2010 - 17:11

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
C+ visar ju redan en massa Spansk fotboll så någon större skillnad lär det väl inte bli på den fronten förutom lite studiosnack.

Postad 20 mars 2010 - 17:25

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Nja, bra bild tycker jag de har men har inte fattat varför de (C+) ALDRIG sänder premium matchen kl 16 på lördag på HD-kanalen. Nej, då är det bara SD-sändningar med reklam på arenan för Sky HD :)

Nåja, jag Viasat Sport via kabel och C+ via satellit idag. Får se hur det ser ut i höst, dels om PL kommer i de kanaler som jag i kabeln och om de är "billiga" nog att få vara kvar i gruppanslutningen. dels om C+ sport får vara kvar (80 kr i månaden med dagens pris).

Bra undran där, för det gör jag med. Sedan måste ju tyvärr PL finna sig i skuggan av Elitserien i hockey under sista fjärdedelen av säsongen på C + :) Händer inte på Viasat!

Postad 22 mars 2010 - 18:52

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Årsaken er at Engelskmennene ikke produseres kamper i HD Lørdag kl. 16. Husk at ingen Britiske TV eller paytv kanaler sender Premier League fotballkamp på Lørdag kl. 16. Derfor er det heller ingen TV selskaper i Storbritannia som er interessert i å betale for en dyr HD produksjon. Premer League har derfor i praksis ikke tilbudt TV kanaler HD kamp på Lørdag kl. 16. Det er kun Sky og EPSN sine HD PL live matcher som har vært tilgjengelig i HD kvalitet. Hverken Sky eller ESPN har lov å sende Premier League kamp kl. 16 på Lørdag. Ryktene vil ha det til at Premier League selv skal tilby egen HD kanal som en del av rettighetene. Da øker kanskje muligheten for HD kamp på Lørdag kl. 16 dersom Premier League prioriterer dette.

Redigerat av Bobben_no, 22 mars 2010 - 18:53.

Postad 25 mars 2010 - 20:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Bobben_no, tack för svar!

Postad 29 maj 2010 - 02:11

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ska bli intressant med PL och Viasat! Kan säga att branschen ser oerhört ljus ut. Vi jobbar på och försäljningen har ökat markant i och med PL rättigheterna.

Intresset för Viasats förvärv av Premier League är enormt. Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om världens bästa fotbollsliga inför säsongen 2010/11.

Vi kommer att direktsända samtliga 380 matcher på våra betal-TV-kanaler, främst Viasat Fotboll och Viasat Sport men också Viasat Sport HD. Vi kommer dessutom att utveckla bevakningen av Premier league genom en helt ny kanal i HD-kvalité som enbart fokuserar på Premier League – Viasat Premier League HD. Denna kanal kommer att innehålla direktsända Premier League matcher, dagliga nyhetssändningar, dokumentärer och klassiska stormatcher från förr.

Men det här har ni väl redan koll på? :)

Ni som har Fiber indraget via ett stadsnät kan få en grym kampanj på begränsad tid. 1 Augusti kommer en prishöjning inom hela TV-branschen. Jag kan ordna så att ni har prisgaranti under bindningtiden...

Förresten... just nu levererar vi en öppen Fiberbox om du har möjlighet till Fiber! Detta innebär att du kan plocka in det bästa av alla världar via en och samma box! :)

Skicka över ett PM vid intresse så ringer jag upp eller besvarar så fort jag kan!

Hälsningar!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.