Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nokia 112T mediamaster blinkar rött - fungerar ej

16 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2006 - 21:12

dinc
  • dinc
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Är det nĂ„gon som vet vad som har hĂ€ntmin digitalbox nokia 112T mediamaster? SĂ„ fort jag pluggar i strömsladden sĂ„ börjar den blinka rött. HĂ€nder ingenting med den. Typ helt död. Har testat att trycka in resetknappen, kopplat ur den en lĂ€ngre tid osv. Men inget hĂ€nder. NĂ„gon som har haft liknande problem eller vet vad det betyder nĂ€r den blinkar rött? Har inte hittat nĂ„gon info pĂ„ nĂ€tet.

Mvh L

Postad 20 December 2006 - 08:43

Lynott
  • Lynott
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
@Dink: Vad var det för fel?......jag har nÀmligen fÄtt samma problem...sÄhÀr lagom till jul :blink: .

Redigerat av Lynott, 20 December 2006 - 08:44.

Postad 20 December 2006 - 13:49

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
98% av alla trafos till just 112T dör för eller senare. Har ni garanti kvar Àr det bara gÄ till inköpsstÀllet och fÄ en ny.

Postad 23 June 2007 - 21:00

ejwbegysv
  • ejwbegysv
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
SAmma problem, inge garanti kvar..

Postad 27 June 2007 - 23:43

delorian
  • delorian
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Min första box dog första dan.
Min andra har fungerat bra men blivigt vÀldigt varm.
Den visar rött men nÀr jag skall slÄ pÄ den sÄ blinkar det bara?
Boxen Àr2 Är Àr det bara att kasta?

Postad 28 June 2007 - 07:34

eddgge
  • eddgge
  • AnvĂ€ndare

• 233 inlĂ€gg
  • 0
Jag har lösningen, om det blinkar nÀr ni pluggar i strömmen sÄ beror det pÄ en defekt nÀtadapter (men inget fel pÄ sjÀlva boxen). Detta Àr ett vanligt problem med just 112T. TyvÀrr Àr det ingen vanlig spÀnning sÄ det gÄr inte att ersÀtta med universal adapter alå Cales Ohlson eller liknande. Kontakta en Nokia ÄterförsÀljare eller service verkstad, ny kostar ca 150.

Postad 12 November 2007 - 23:44

Per-Olov
  • Per-Olov
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
12 november 2007
Min Nokia 112T började blinka rött idag och efter att jag lÀst ovanstÄende inlÀgg sÄ tog jag helt enkelt en justerbar nÀtdel som jag hittade hemma pÄ hyllan. Jag klippte lös kabeln frÄn den trasiga nÀtdelen och kopplade in denna till min nÀtdel, viktigt att + (pluspolen) hamnar pÄ mittstiftet, stÀllde inspÀnningen till 16 volt och kopplade in denna till dekodern och sÄ fungerar det igen.
DÄ min nÀtdel har inbyggda mÀtare för bÄde ström (ampere) och spÀnning (volt) och Àr justerbar sÄ jag passade pÄ att labborera med dekodren och resultatet blev följande. Den fungerar utan problem med alla spÀnningar mellan 8 till 16 VDC men nÀr jag sÀnkte ner till 7 volt sÄ fungerar den inte alls. Strömförbrukningen lÄg konstant pÄ 0,5 Amper oavset matningsspÀnning. Detta sÀger mig att Nokia Mediamaster med störstasÀkerhet har en inbyggd spÀnningsregulator till elektroniken och att denna arbetar internt med 5 volt.
Vidare sÄ mÀtte jag spÀnningen frÄn den trasiga orginalnÀtdelen och denna visade dÄ 16 volt obelastad men nÀr den var inkopplad pÄ dekoder fick orginalnÀtdelen problem dÀrav det blinkande betendet pÄ dekodern.
SÄledes borde det gÄ att anvÀnda vilken nÀtdel som helst som klarar av att lÀmna minst 0,6 Amper och med en spÀnning mellan 8 - 16 volt, Àven ett 12 volts batteri gÄr bra för er som tÀnkt anvÀnda dekodern i solcellsanÀgningar. Just nu kör jag med 12 volt som lÄngtidstest, eftersom jag tÀnkt ta med dekodern till stugan dÀr vi inte har tillgÄng till annat Àn just 12 volt. LÀmplig kabel för strömförsörjning tar man frÄn den trasiga nÀtdelen, kom dock ihÄg rÀtt polaritet, + plus pÄ mittstiftet.

5 december 2007
Nu har det gĂ„tt tre veckor sedan min nĂ€tdel gick sönder och jag ersatte original nĂ€tdelen med en enkel nĂ€tdel utan stabiliserad DC-spĂ€nning d.v.s. att den nĂ€tdel som jag nu anvĂ€nt i 2 œ veckor lĂ€mnar 12 volt men med rejĂ€lt med spĂ€nningsrippel dĂ„ den endast innehĂ„ller transformator, likriktarbrygga och en elektrolytkondensator. Detta fungerar hur bra som helst och det bĂ€sta av allt Ă€r att min Mediamaster 112T inte blir sĂ„ varm numera mot för vad den blev tidigare och detta beror pĂ„ att spĂ€nningsregulatorn internt i burken bara behöver kyla bort 3,5 Watt nu mot för tidigare 5,5 Watt med original nĂ€tdel. SĂ„ledes var det bara ett stort PLUS att original nĂ€tdelen nu Ă€r kass.

Redigerat av Per-Olov, 05 December 2007 - 13:51.

Postad 13 November 2007 - 08:51

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • LĂ€rjunge

• 477 inlĂ€gg
  • 0
Perfekt Per-Olov! Återkom gĂ€rna nĂ€r du kört den pĂ„ 12V en lĂ€ngre tid, funkar det utan problem sĂ„ Ă€r det ju kalas :)

Postad 13 November 2007 - 08:56

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • LĂ€rjunge

• 337 inlĂ€gg
  • 0
Denna boxen Àr ökÀnd för att ha vÀrdelösa nÀtadaptrar. Boxen Àr sÀkert helt okej men din adapter Àr nog trasig.

Postad 30 November 2007 - 16:23

Unregistered995
  • Unregistered995
  • Amatör

• 94 inlĂ€gg
  • 0
Tack för tipsen! Lyckades fÄ igÄng min 112T med en 12V nÀtadapter.

Postad 12 February 2008 - 10:32

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlĂ€gg
  • 0
Har ett jobbigt problem med en 112t. VÀldigt ofta sÄ tappar den alla kanaler och kollar man mottagningen sÄ stÄr den nere pÄ rött. Oftast sÄ kommer bilden tillbaka efter en ominstallation och nÄgra kanalsökningar men det Àr vÀldigt tidsödande och irriterande nÀr man mÄste göra om alla instÀllningar och kanalsorteringar plus att det inte alltid funkar pÄ första försöket. Sedan at det Àr förÀldrarna som anvÀnder den gör inte saken bÀttre dÄ dom stÄr handfallna nÀr det gÀler sÄdant hÀr.

Antennkabel har bytts 3-4 gÄnger och mottagningen pÄ andra apparater funkar utan problem.

Postad 28 March 2008 - 16:21

Daniel Nord
  • Daniel Nord
  • AnvĂ€ndare

• 183 inlĂ€gg
  • 0
Jag har problem med att min 112T inte visar nÄgon kanal alls nÀr den slÄs pÄ. Enda lösningen Àr att stÀnga av boxen i en minut och sedan försöka igen. Ibland blir det tvÄ omstarter.

NÄgon idé? Ska dock prova det dÀr med nÀtadaptern, Àven om det inte verkar vara samma fel som i mitt fall.

Postad 12 July 2008 - 15:05

spinout
  • spinout
  • AnvĂ€ndare

• 221 inlĂ€gg
  • 0
idag blev det strömavbrott och dÄ det kommit tebaks blinkade lampan - sist fick jag igÄng den efter antal försök, men inte idag.
lÀste inlÀgg om att testa andra adaptrar - testade en 12v 300ma yahama keyboard adapter och det gick inte riktigt - den tog inte emot signalenm ordentligt .MEN jag har ju en till keyboard och den hade 12v 600 mA och dÄ funkade det!!!!!!!!!!!!! nu har det rullat i 4 timmar klockrent!

Postad 05 September 2008 - 20:23

djatman
  • djatman
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Lösningen Àr vÀldigt enkelt! tyvÀrr Àr adapter sÄ pass dÄlig o kass till boxen att en spÀnning utöver nivÄn eller strömavbrott kan leda till att den pajar helt enkelt. DÀrför köpte jag en ny adapter pÄ clas ohlson för 149 kr 12 voltare tadaa boxen funkar som vanligt,utan nÄgra problem dessutom med drar den nu lÀgre energi o man undviker fÄ boxen upphettad som man fick med den zuper dpÄliga original adaptern...

dr electronics :)

Postad 20 January 2009 - 01:07

sebolon
  • sebolon
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0
Börjar bli riktigt trött pĂ„ en den hĂ€r Boxern!! Har varken tid eller lust hĂ„lla pĂ„ med den... Om man Ă€r kund hos Boxer och har abonnemenag hos dem sĂ„ kan vĂ€l dem fixa fram en ny? Är det inte sĂ„ det funkar?

Postad 20 January 2009 - 08:16

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlĂ€gg
  • 0

Börjar bli riktigt trött pĂ„ en den hĂ€r Boxern!! Har varken tid eller lust hĂ„lla pĂ„ med den... Om man Ă€r kund hos Boxer och har abonnemenag hos dem sĂ„ kan vĂ€l dem fixa fram en ny? Är det inte sĂ„ det funkar?

Har du garanti kvar sÄ Àr det nog inga problem.

Postad 27 July 2009 - 21:51

Jaymz
  • Jaymz
  • AnvĂ€ndare

• 197 inlĂ€gg
  • 0
Kanoninfo!! Köpte en adapter frÄn biltema för 79:- o den funkade som förr igen
http://www.biltema.s...p?iItemId=92958

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.