Köpte häromdan en LCD tv en LG 42LB1R
Blev antagligen nåt missförstånd mellan mig och försäljaren angående ingångar och så...1 hdmi ..var iaf 2 scart varav bara 1 var rgb...som var besvikelsen + kompontent ingången satt på sidan... som gör att ev kommer dom satt synas när man har kablar där...blev nog lite väl snabbt köp där kanske...
Å andra sidan var det kanonbild med både xbox (scart) digitalmottagare (scart) dvd(hdmi)
dator (dvi/hdmi)
Började sen fundera på att jag behöver ju verkligen mer än en rgb scart...och jag hade satt som princip att när jag väl köpte platt tv så skulle det vara dubbla hdmi...
Så vet inte nu hur jag ska göra..har blivit lovad jag kan byta eftersom jag inte var så nöjd med några grejjer... har kollat lite på adapters och så både till scart och hdmi och vet inte hur pass bra scart adapters och så är...och hur mycket man ska behöva ge för en sådan för att få en bra...hdmi adapters var ju inte direkt billiga heller...
När jag kom till butiken så hade jag innan bestämt jag skulle ha en Panasonic Plasma 42PV60..eftersom den hade fått så mycket bra omdömen..en kompis var extremt nöjd med den... sen hade den ju dubbla hdmi och 3 scart (2rgb) som kändes viktigt för mig eftersom man har en del enheter som ska kopplas in...men lgn var så snygg och bilden som var inkopplad grym så blev den istället....
Så skulle vilja ha lite förslag på ev adapters vad dom kostar och även om det är värt kanske byta till en PV60 istället..dock jag vet iaf inte data bild kommer bli lika bra...eller rekommendera nån annan lcd i prisklassen strax under 20 000..
Tack på förhand