Yamaha E810 verkar mest intressant på pappret men Sonyn och Yamaha E700 väldigt mycket för pengarna. AudioPro och Denon har ingen DVD men fick följa med ändå. Det är Lars Begtsson, HiFiKlubben (1, 2), Reference Audio och Ljudmakarn som är aktuella. Finns det fler Sthlmsbutiker?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
7 relaterade trådar
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 24 november 2006 - 13:04
Yamaha E810 verkar mest intressant på pappret men Sonyn och Yamaha E700 väldigt mycket för pengarna. AudioPro och Denon har ingen DVD men fick följa med ändå. Det är Lars Begtsson, HiFiKlubben (1, 2), Reference Audio och Ljudmakarn som är aktuella. Finns det fler Sthlmsbutiker?
Postad 24 november 2006 - 18:50
JVCn ser ut som den med träelement i högtalarna så den kunde ju vara intressant av det skälet.
//erikli
Postad 25 november 2006 - 12:39
Den tar även dvd-skivor och ska ha väldigt bra bild. Audio Pro:s t.ex. tar varken dvd el. mp3 vilket kan spela in också beroende vad man ska ha anläggningen till.
Hittade för någon dag sedan en svensk recension av Pianocraft e600mk II, jvc ex-d1, Sony CMT-WS2D och en till, minns inte vilken. Tyvärr har jag inte kvar länken, men hursomhelst så hade yamahan bäst ljud och bild av dessa.
Postad 25 november 2006 - 22:26
forsberg_80, beställde du från Pixmania och det är därför du får vänta?
Sedan kan jag varna för Ljudmakarn på Drottninggatan i Sthlm och deras otrevliga personal. De utgår från att någon som är intresserad av denna typ av "låtsas HiFi" inte vet något och vägrar lyssna på kundens behov, prisgräns eller att skillnaden mellan CD och DVD i denna prisklass inte är ett problem för de behov man har.. fick bl a de oproffsiga svaren att
- "vi ligger på en högre nivå och säljer inte sånt" [ang HiFiklubbens prisvärda 4995:- paket]
- "begagnade högtalare är inget att ha och dumt" [ang att man helst inte vill lägga 3-5000 på dessa också för en andrastereo]
- "Yamahan har DVD och låter skit jämfört med Teacen" [ingen diskussion utan det var bara så det var. Bara Teacen var inkopplad så..]
- "Teac DR-H300 är omöjlig att få tag på innan jul i Sverige" [när vi timmen innan varit på Reference Audio och lyssnat och nästan blivit påsålda en sådan..]
HiFi försäljare som de var för 5 år sedan. Trodde jag. Men överlägsenhets-ränderna går visst aldrig ur..
Postad 29 november 2006 - 14:59
Ok, det blev en E810 från Elgiganten då vi inte riskerar att hamna i klorna på Pixmania. El-giganten är kanske inte heller superkundvänliga men de har butiker och butikschefer om det skulle strula
Postad 30 november 2006 - 14:17
Jag var inne en sväng på Ljudmakarn också för ett par veckor sedan, och blev snabbt mätt på personalens attityd. Reference Audio har jag tyvärr också genomgående dåliga erfarenheter av.Sedan kan jag varna för Ljudmakarn på Drottninggatan i Sthlm och deras otrevliga personal.
...
HiFi försäljare som de var för 5 år sedan. Trodde jag. Men överlägsenhets-ränderna går visst aldrig ur..
Sontec på Odengatan tycker jag är en av de få HiFi-butiker jag varit i där man får lika gott bemötande varken man säger att man har 2000:- eller 20000:- att spendera. Dessutom är de kunniga och hjälpsamma, men har respekt för kunden. Dit återkommer jag gärna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar