Vilket paket skall en mamma köpa till sina pojkar
46 svar till detta ämne
Postad 30 november 2006 - 23:45
MammaLinda
-
MammaLinda
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Jag är en ensamstående mamma som återigen tar hälp av detta forum, ni killar här är så mycket trevligare än alla försäljare på El***anten *ler*.
Mina pojkar har länge tjatat om ett litet multimediadagis här hemma, där de kan se på film, spela Xbox ocjh kolla TV. Tekniken har längre skrämt mig *skäms* för att våga köpa nåt.
Men jag har insett nu att allt, förutom Xboxen då ;-) kan ju även ge mig en upplevelse i Tv-tittandet.
Jag tänkte lägga mycket mer pengar på en LCD ärn på en hammabioanläggning. Kan hjälpa mig *rodnar* med ett tips på ett hammabiopaket under 4.000:-.
Killarna får ofta skivor från skolkompisar som är DivX så det måste klara det, sen skall där gärna vara lite tryck som killarna säga och stödja alla ljudsystem (tiitta vad jag kan :-)) som de nya filmerna är i.
Är ett hemmabiopaket mer äne 5 högtalare och en DvD? Varför pratar vissa om receivers här på forumet? Det får man aldrig höra från nån säljare som säljer på S**a. Sitter det i DVD:n då?
Tack alla ni på förhand!
Postad 01 december 2006 - 01:54
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hej MammaLinda! Kul att du vågar ge dig på det här med hemmabio. Som du själv säger, så kan du också ha stor glädje av det. Tror att det är många tjejer som tycker om att lyssna på bra ljud och få en bra filmupplevelse hemma, de gillar bara inte att pyssla med tekniken som vi grabbar gör… Jag kan tyvärr inte ge dig ett specifikt råd på en hemmabioanläggning för under 4000:- som jag själv har erfarenhet av. Ju mer man blir intresserad, desto mer vill man ha ut av sin anläggning, så tyvärr har pengarna börjat rulla på…  Det brukar vara så för oss som gillar hifi och hemmabio, att när man får möjlighet att se och lyssna på något som är mycket bättre så vet man själv vad man hela tiden har saknat. Så det är dyrt att vara intresserad, eftersom man hela tiden jagar det mest "riktiga/naturliga" ljudet (och bilden)…  Till slut vill man ha hela upplevelsen som får en att bara njuta! Men tillbaks till din fråga nu; Ett hemmabio-paket kan se ut på många olika sätt, men vanligtvis har det 5 högtalare (+ en extra bashögtalare). En "center" som placeras under bilden (oftast TV:n), två "frontar" som placeras till höger och vänster om TV:n (ungefär som man brukar placera vanliga högtalare vid en stereo…). Sedan finns det två stycken som placeras till höger och vänster på väggen bakom soffan, eller där man brukar sitta när man ser på TV. De kan också vara placerade på stativ om man inte har en lämplig vägg att sätta upp dom på. Dessutom finns det då en extra bashögtalare som kallas sub, och den kan man placera på lite olika ställen i rummet. Men oftast funkar det bäst att placera den mellan fronthögtalarna. Det är den som brukar ge det extra mullret vid t.ex. explosioner i en film. Speciellt viktigt vid enklare/billigare anläggningar som du är ute efter. Sen finns det andra anläggningar och högtalare som klarar av mer. Frågan är bara hur mycket man är beredd att spendera? Kanske kan en sån här funka?:
Vet inget om det paketet mer än vad man kan läsa sig till. Men det har fått gott betyg av de på forumet som betygsatt det. Klicka bara på länken, så kan du själv se mer. Det verkar kunna spela upp alla ljudformat som din grabbar kan önska. Det har även en sk. HDMI-utgång som du kan koppla den nya LCD-TV:n till. (Se bara till att TV:n har en sådan HDMI-ingång. Brukar finnas på alla nya platta TV som är märkta HD-ready.) När du klickat på länken till detta paket, så finns det lite olika flikar. Så här:
Bild_1.png 44,91K
74 Antal nerladdningarKlicka på den som det står "Forum(3)/Recensioner(0)/Nyheter(1)" på. Där kan läsa vidare om vad folk på forumet tycker om det. Du kan även se under fliken "Blder(4)" en bild på paketet hemma hos någon här på forumet. Dock är det ett mycket dåligt exempel i detta fallet, eftersom det inte är uppställt som det ska vara… Det finns något som kallas för Prisjakt här på forumet. (Det är som Pricerunner, om du har hört talas om det? Fast mycket bättre tycker jag...) Längst upp till höger på denna sida, bland flikarna, finns länken dit. Där kan du söka efter t.ex vilket pris du kan tänka dig att betala, vilket märke eller vad du vill att varan (hembiopaketet i ditt fall) ska klara av. Om du klickar här så har jag gjort en sökning för dig. Maxpris 4000:- och ska klara av alla de formaten som dina killar vill. Dvs. DivX + att de ska kunna köra alla möjliga hembrända DVD och CD:s, även om de har brända mp3-filer på skiva… Den ska även klara av att visa brända bilder/foton på en CD (sk. JPEG-format). Men jag vet som sagt inget om kvalitén eller riktigheten i uppgifterna. Ljudet vet jag heller inget om, men du kan ju söka vidare och läsa lite i trådarna om detta hembiopaket. Säkert är här fler som kan tipsa dig, men jag hoppas att jag kunnat hjälpa dig en bit på vägen… Och du har helt rätt om försäljarna på de stora varuhusen, de kan oftast inte (eller vill) hjälpa en till ett bra köp… Lycka till! Thomas PS. Hoppas jag nu inte har gjort en miss ibland länkarna, eller snurrat till det för dig. Det blev en del text…  Edit: Har ändrat till rätt paketinfo med HDMI-utgång.
Redigerat av Thomas S., 01 december 2006 - 09:38.
Postad 01 december 2006 - 09:05
Unregisteredfd1d78ce
-
Unregisteredfd1d78ce
-
Lärjunge
-
-
386 inlägg
Jag håller med Thomas i allt han säger  Men jag undrar lite över detta; Det har även en sk. HDMI-utgång
I specen på Prisjakt står det att det inte finns DVI eller HDMI. Vad gäller?
Postad 01 december 2006 - 09:14
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Håller med Thomas i det han skrev, men skriver ändå några korta rader: Jag tänkte lägga mycket mer pengar på en LCD ärn på en hammabioanläggning. Kan hjälpa mig *rodnar* med ett tips på ett hammabiopaket under 4.000:-. Killarna får ofta skivor från skolkompisar som är DivX så det måste klara det, sen skall där gärna vara lite tryck som killarna säga och stödja alla ljudsystem (tiitta vad jag kan :-)) som de nya filmerna är i.
<{POST_SNAPBACK}>
Vi böjar med det som Thomas hoppade över - ett konkret förslag: Jag föreslår Logitech 5500. Egentligen tänkt främst som ett datahögtalarsystem, men funkar till den enklare biouppsättningen. Kort: + Litet och smidigt och lättplacerat + Mycket bas (vilket troligen vases med "tryck"?) + Mycket ljud för pengarna + Billigt - En del tycker att det blir för mycket bas - Ingen radio - Svårt att bygga vidare på om man blir intresserad och vill "byta upp sig" - Begränsat med ingångar, men bör räcka till Er. Till detta köper du en BILLIG dvd som har de format du önskar. Summan borde hamna UNDER din budget med några hundralappar som kanske kan räcka till ett spel eller en film.  Ett alternativ kan vara fyndas paket. Ett "instegspaket" med mycket snällt pris. Finns även i andra färger. + Radio + Bra om man senare vill bygga vidare + "Bra ljud för penagrna" + För pengen ett bra stereoljud - Ingen sub ingår. (Kostar någon tusenlapp extra) Därmed inte samma "tryck" som i paketet ovan, men med i övrigt klart bättre ljud. - Ingen dvd ingår. (Kostar någon femhundring extra) - Inget kablage ingår. (Kostar ett par hundra) - Budget spräcks något. - Mer svårmöblerat Sista förslaget är ett "stormarknadspaket" typ https://www.prisjakt...ukt.php?p=30279 . Jag har hört en hel del av dessa i priklassen kring 5' och aldrig blivit särskilt imponerad. Ofta har de ett ljud som med "hifiparametrar" (lätthet att höra röster och instrument mm) låter "bättre" än tex Logitec, men med mindre "tryck". Har dock inte kollat denna marknad de senaste två åren och verkligen försökt jämföra så många som möjligt av dessa paket (och det finns MÅNGA!) under kort tid så det är mycket möjligt att jag missat någon godbit. + Lättmöblerat och snyggt + Ofta lätta att installera och använda + Oftast radio - Svåra att bygga vidare på - Ofta taskigt "tryck" - På vissa modeller begränsat med ingångar - kolla! - För i sammanhanget lite pengar kan man få mycket bättre ljud Är ett hemmabiopaket mer äne 5 högtalare och en DvD? Varför pratar vissa om receivers här på forumet? Det får man aldrig höra från nån säljare som säljer på S**a. Sitter det i DVD:n då?
<{POST_SNAPBACK}>
Förenklat: För att få ljud behöver du: ljudkälla förstärkare högtalare Därför är detta ofta det som ingår i paket. Ljudkällan kan vara en cd-spelare, dvd eller varför inte en dator eller x-box. (Går inte in mer på det.) Förstärkaren får en signal från ljudkällan/spelaren och omartbetar/förstärker denna för att den skall kunna köras till högtalarna. Den förstärkta signalen kommer till högtalarna och det låter. Förstärkaren kan vara gjord för 1, 2, 3 eller fler högtalare. Man pratar då ofta om 1, 2,3 osv kanaler. En förstärkare med inbyggd radio kallas reciver. Ett hemmabiopaket kan innehålla allt från 1 till egentligen hur många högtalare som helst (men i praktiken sällan mer än 8-9st). det vanligaste man pratar om i ditt fall är dock 5.1 vilket betyder 3 högtalare fram (en på var sida + en centrerad hölgtalare), två stycken bak samt en bashögtalare. I det föreslagna paketet med Logitec ovan får du köpa en dvd som ljudkälla. Förstärkaren är inbyggd i högtalarpaketet. I förslaget från fynda har du en dvd som ljudkälla, en förstärkare med inbyggd radio=reciver som ska driva högtalare och 5 högtalare, men ingen bashögtalare (vanligen kallat 5.0paket. 5 för 5 högtalare och 0 för ingen subbas). I "stormarknadsförslaget" har man byggt ihop ljudkällan (dvdn) samt förstärkaren med radion (=recivern) i samma låda. Tydligare eller förvirrar jag bara nu igen ...
Postad 01 december 2006 - 09:57
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag håller med Thomas i allt han säger 
Men jag undrar lite över detta;
Det har även en sk. HDMI-utgång I specen på Prisjakt står det att det inte finns DVI eller HDMI. Vad gäller?
<{POST_SNAPBACK}>
Du har helt rätt Bart, jag hade lagt in en länk till fel produkt. Jag tittade på två stycken Panasonic-paket och råkat lägga in fel produktlänk, men har ändrat till rätt nu. Det blev lite mycket på en gång…  Den bifogade produktbilden var dock den rätta. Hifisnubben har också några goda alternativ. Logitech-paketet är litet och smidigt och har säkert tillräcklig ljudkvalitet för MammaLinda´s ändamål. Det paketet har jag själv hört också. Sen håller jag också med om att det är bättre med separata delar som i Fynda-paketet och köpa en seperat dvd. Bra förklarat med fördelar och nackdelar också. En annan sak som jag inte vet, är om X-boxen kan kopplas in till någon av dessa paket? Jag kan bara se att det finns en analog rca-ingång på Panasonic-paketet och då kan man om inte annat få ljudet från TV:n, eller? Hur är det med de andra förslagen Hifisnubben? Jag vet inte vad X-boxen har för utgångar… Thomas
Postad 01 december 2006 - 10:14
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Hej!
Jag är en ensamstående mamma som återigen tar hälp av detta forum, ni killar här är så mycket trevligare än alla försäljare på El***anten *ler*.
Mina pojkar har länge tjatat om ett litet multimediadagis här hemma, där de kan se på film, spela Xbox ocjh kolla TV. Tekniken har längre skrämt mig *skäms* för att våga köpa nåt. Men jag har insett nu att allt, förutom Xboxen då ;-) kan ju även ge mig en upplevelse i Tv-tittandet.
Jag tänkte lägga mycket mer pengar på en LCD ärn på en hammabioanläggning. Kan hjälpa mig *rodnar* med ett tips på ett hammabiopaket under 4.000:-. Killarna får ofta skivor från skolkompisar som är DivX så det måste klara det, sen skall där gärna vara lite tryck som killarna säga och stödja alla ljudsystem (tiitta vad jag kan :-)) som de nya filmerna är i.
Om radio inte är av intresse så föreslår även jag Logitechs paket kompletterad med en lämplig dvd-spelare. Mycket ljud (bra tryck) för pengarna. Eventuellt kan t.o.m. X-boxen användas som dvd, vilket sparar lite pengar. Jag tror inte du hittar någon anläggning under 4000:- som levererar bättre tryck än Logitechs Z-5500. Lycka till!
Postad 01 december 2006 - 10:25
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Logitechs Z5500 var det första som dök upp i skallen även på mig. Har funderingar på detta själv till grabben. Har hört det på en fest för ett tag sedan och det skapade bra tryck med signal endast från dator om jag förstod rätt. Hifi var det inte men det är vi väl inte ute efter här heller...
Kors vilka uttömmande svar man får av de gamla rävarna om man är ensamstående mamma btw  . Annars brukar paketfrågorna i dessa priklasser inte få någon större respons. Omvänd diskriminering?
Postad 01 december 2006 - 11:26
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
En annan sak som jag inte vet, är om X-boxen kan kopplas in till någon av dessa paket? Jag kan bara se att det finns en analog rca-ingång på Panasonic-paketet och då kan man om inte annat få ljudet från TV:n, eller? Hur är det med de andra förslagen Hifisnubben? Jag vet inte vad X-boxen har för utgångar…
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har tyvärr ingen koll på x-box heller, men har en bekant som har det kopplat mot just z5500, så jag chansade stenhårt på att det ska gå. Säker är jag dock inte. Fyndas alternativ har mest flexibilitet, så det borde vara störst chans. Allt-i-ett-paketen brukar det som sagt ibland vara klent med ingångar till så där har jag, som jag nämnde, hissat en flagga för noga koll.
Postad 01 december 2006 - 11:27
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Kors vilka uttömmande svar man får av de gamla rävarna om man är ensamstående mamma btw . Annars brukar paketfrågorna i dessa priklasser inte få någon större respons. Omvänd diskriminering? 
<{POST_SNAPBACK}>
Busted! För min del så handlade det om att jag tyckte det var en ovanligt ödmjuk och trevlig ton där någon verkligen verkar intresserad och forumerar sig väl. Då brukar jag försöka svara ... om jag kan ... även till killar.  Edit: En klar fördel med Logitec är att det troligen kan avlyssnas i närmasta "lada" där Linda själv kan göra en bedömning om det ljudmässigt uppfyller familjens krav.
Redigerat av Unregistered37573cc1, 01 december 2006 - 11:46.
Postad 01 december 2006 - 11:49
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Logitechs Z5500 var det första som dök upp i skallen även på mig. Har funderingar på detta själv till grabben. Har hört det på en fest för ett tag sedan och det skapade bra tryck med signal endast från dator om jag förstod rätt. Hifi var det inte men det är vi väl inte ute efter här heller...
Kors vilka uttömmande svar man får av de gamla rävarna om man är ensamstående mamma btw . Annars brukar paketfrågorna i dessa priklasser inte få någon större respons. Omvänd diskriminering? 
<{POST_SNAPBACK}>  Ja, det är väl aldrig fel att hjälpa ensamma damer… Men sen har hon ju också ev. två framtida forummedlemmar som vi får värna om. Kanske ett hett tips om man vill ha lite effektivare hjälp här – bara att bli en ensam mamma…! Hur är det med kablar till Logitech-paketet? Antar att det ingår till "stormarknadspaketen", men ingår det till Logitech?
Postad 01 december 2006 - 12:13
Hays
-
Hays
-
Beroende
-
-
1 183 inlägg
Logitechs Z5500 är även det jag skulle rekomendera. kopplas lämppligast med optisk från xboxen, jag har för mig att det även finns coaxial in på dem så man kan koppla in en annan dvd spelare också.
fördelen med xboxen är ju att den tar sågott som alla format om man chippat den.
Postad 01 december 2006 - 13:36
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1 503 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Busted!
För min del så handlade det om att jag tyckte det var en ovanligt ödmjuk och trevlig ton där någon verkligen verkar intresserad och forumerar sig väl. Då brukar jag försöka svara ... om jag kan ... även till killar. 
Edit: En klar fördel med Logitec är att det troligen kan avlyssnas i närmasta "lada" där Linda själv kan göra en bedömning om det ljudmässigt uppfyller familjens krav.
<{POST_SNAPBACK}>
Jasså? =) Är det onte likabra du frågar henne om om hon vill gå på middag med dig direkt? :]
Postad 01 december 2006 - 14:01
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Jasså? =) Är det onte likabra du frågar henne om om hon vill gå på middag med dig direkt?
:]
<{POST_SNAPBACK}>  För att avsluta OT - Min fru skulle nog inte uppskatta det. Som sagt är det nog attidyd mer än kön som avgjorde svaret ... i alla fall för min del. Sorry Linda att vi svävar iväg. Hays kommentar fördelen med xboxen är ju att den tar sågott som alla format om man chippat den.
Gör ju att en naturlig fråga blir om grabbarnas box är chippad och om man slipper köpa dvd. Isf - så trycker jag ännu hårdare på Logitec som budgetdödare eller ett Fyndapaket som då faktiskt håller budgeten (om mn ainte vill trimma upp det lit eoch skicka med en sub ... vilklet nog killarna skulle gilla  ) Thomas - Logitech brukar skicka med kablage (utom från ljudkällan).
Postad 03 december 2006 - 23:14
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Köp X-Boxen begagnad här! Köp en Andersson R1 på NETONNET den är underbar för den lilla slanten och bl.a bäst i test av minhembio! Klarar de flesta formaten dessutom!! Högtalare kan du oxå köpa billigt begagnat i marknad - tråden HÄR! te.x https://www.minhembi...8/marknad/85487vet att detta hamnar över din budget men tror väldigt seriöst att du och dina barn får mkt mer valuta för era pengar om ni skuter till de extra tusingarna! Annars har du alltid budget system! Har lite länkar till dig här, Pixmanias utbud.NETONNET's utbud, rekomenderar som sagt någon av Andersson kombinationerna!HIFI-klubben Det dyraste och mest kavlitetssäkra alternativet..
Postad 03 december 2006 - 23:24
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Ps, med "ett hembiopaket under 4000" vad inkluderar du där föresten?? Är xboxen oxå inkluderad i det?? Har funderat lite och jag måste säga att jag håller med om creative oxå!! enkelt, lätt och stabilt! Om än lite klent, men det är jag som tycker och min sambo brukar fråga om ica har hyrt in mig som DJ eftersom det hörs inne i butiken ( ca 600m bort ) när jag SPELAR med ballkongen öppen på sommaren..  Men då är det självklart lite HÖGT även för mig.. Men det är kul att det går lixom, barnsligt va?
Postad 04 december 2006 - 10:26
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Förra julen köpte jag ett litet system till mina föräldrar, Philips 3000 eller 3500 någonting. Finns säkert listat här.
I det ingick ingen DVD-spelare, men en förstärkare, 5 högtalare och en Subwoofer. Det fanns ett system som var snarlikt med inbyggd DVD, men då det redan fanns så köpte jag inte det.
Hur lät det då? Jo, efter omständigheterna mycket bra skulle jag säga. Och även om jag är van att lyssna på lte dyrare (och förhoppningsvis bättre...) produkter skulle jag helt klart rekomendera det till någon som dig, har en budget på 3-4000 och vill ha något som inte låter skämmas för sig på modesta volymer och i normalstora rum.
Helt klart värt pengarna och att kolla upp tycker jag. Har för mig tidningen Hemmabio gjorde ett test med detta system med inbyggd DVD och att det fick bra betyg (för vad de nu kan vara värt.
MVH
/Chuck
Postad 04 december 2006 - 11:59
FinnGus
-
FinnGus
-
Användare
-
-
228 inlägg
Jag brukar resonera såhär:
Skaffa alla delar separat, mao ingen kombinations-DVD-förstärkarapparat, ogärna ett färdigt fabrikspaket.
Alltså:
En DVD-spelare,
en receiver/förstärkare,
fem högtalare runtom och
en bashögtalare (sk. subwoofer).
Med en sådan sammansättning kan man byta ut en felande länk i taget; t.ex. om DVD-spelaren eller en högtalare går sönder, så behöver man inte byta ut hela paketet (man kan sällan byta ut enbart DVD-delen i ett "fabrikspaket" med DVDspelare och förstärkare i ett).
Jag tycker att du skall besöka Hifiklubben, där du kan få bättre råd än på många onoffstormarknader. Om du indikerar var du bor, kan vi här på forumet också rekommendera någon butik värd att besöka.
Redigerat av FinnGus, 04 december 2006 - 12:00.
Postad 04 december 2006 - 14:00
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Jag brukar resonera såhär:
Skaffa alla delar separat, mao ingen kombinations-DVD-förstärkarapparat, ogärna ett färdigt fabrikspaket.
Alltså:
En DVD-spelare, en receiver/förstärkare, fem högtalare runtom och en bashögtalare (sk. subwoofer).
Med en sådan sammansättning kan man byta ut en felande länk i taget; t.ex. om DVD-spelaren eller en högtalare går sönder, så behöver man inte byta ut hela paketet (man kan sällan byta ut enbart DVD-delen i ett "fabrikspaket" med DVDspelare och förstärkare i ett).
Jag tycker att du skall besöka Hifiklubben, där du kan få bättre råd än på många onoffstormarknader. Om du indikerar var du bor, kan vi här på forumet också rekommendera någon butik värd att besöka.
<{POST_SNAPBACK}>
Men asså om hon nu inte tänker lägga mer än 4000 är det då lönt att egentligen ens titta åt hifi-klubben?! Knappt hon hittar en förstärkare för dom pengarna där ens.. och sen högtalare sladdar är hon uppe i 14 direkt!.. Vill tillägga att kombinationerna på netonnet inte är "Färdigt Fabrikspaket" utan utvalda komponenter precis som på hifiklubben! fast 30 lök billigare! Och alla säljare på hifi-klubben är inte ärliga änglar!!
Postad 04 december 2006 - 14:12
Surter
-
Surter
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har länge vart ute och sökt efter ett stero/tv paket, men efter en koll på var jag skulle kunna ställa alla grejerna har jag bestämmt mig för ett paket med mindre högtalare, och då tittat på logitech 5500.
Som dom nämner i tråden är Z5500 prisvärt till film och spel, men om det är ett alternativ för dig kan jag passa på att nämna LOGITECH Z-5450 som verkar vara samma paket men med trådlösa bakre högtalare:) inte att förakta, eftersom många plågas av "sladdproblemen" iaf jag
Postad 04 december 2006 - 14:13
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Vill tillägga att kombinationerna på netonnet inte är "Färdigt Fabrikspaket" utan utvalda komponenter precis som på hifiklubben! fast 30 lök billigare!
<{POST_SNAPBACK}>
Frågan är väl om "utvalet" gjorts på samma premisser. Jag har fortfarande inte hört en produkt från netonnet som låter bra (även om det säkert finns). Kikar man bara hos andra butiker än hifiklubben så ... Och alla säljare på hifi-klubben är inte ärliga änglar!! 
<{POST_SNAPBACK}>
Bara att hålla med. .... men det är väl många ställen som det gäller för, eller? Det är sällsynt med säljare som inte propagerar i eget syfte.
Postad 04 december 2006 - 14:15
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
... tycker trådstartaren är lite väl tyst! Har hon lämnat oss?
Postad 04 december 2006 - 15:14
FinnGus
-
FinnGus
-
Användare
-
-
228 inlägg
Mamma blev väl skrämd...  eller så är hon bara överväldigad av all respons. Nej, skämt åsido...Jo, på Hifiklubben kan det finnas krängare med kotlettfrillor också, men man har i alla fall möjlighet att klämma på maskinerna. Ett paket som nästan kostar 4.000,- är Yamaha HTiB-359. Yamahas DVD-spelare och receivers är riktigt bra och högtalarna är säkert inte i alla fall sämre än motsvarande från NetOnNet. OK, detta är också ett sk färdigt fabrikspaket, där högtalarna säkert är den svagaste länken, men vad jag kan minnas så var de faktiskt rätt så gediget tillverkade och borde tillfredsställa båd mor och söner.
Postad 04 december 2006 - 18:53
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Logitec Z5500 är definitivt något för spelsugna grabbar om man bor i villa och är själv är borta nästan jämt. Om man bor i lägenhet eller vill läsa en bok efter jobbet blir det för mycket av det goda, d v s åskdundrande bas.
Ett annat problem med logitec är placering av högtalarna. Det krävs i princip att man ställer dem på stativ för att få rätt surroundeffekt. Alternativet är att skruva upp dem på väggen men då hamnar de ofta fel i rummet och man tappar surroundeffekten.
Skulle nog föreslå ett mindre potent system med mer lättplacerade stavhögtalare.
Redigerat av Unregistered1197, 04 december 2006 - 18:54.
Postad 04 december 2006 - 20:56
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
kotlettfrillor
HahahahhHHAhahaha!!!!! Den va bäst!! Förlåt, tillbaka till topic.. Ja hifi-klubben har sina fördelar, lixom flera andra seriösa 'hifi / hembio' butiker!! Men risken är att prislappen springer iväg något dock!
Redigerat av YOU, 04 december 2006 - 20:59.
Postad 04 december 2006 - 22:00
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
MammaLinda!!!VARSÅGOD!!! Mkt bättre än detta erbjudande jag snubbla över tror jag inte du får!! Direktlänk, http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1428Glöm inte sladdar till högtalarna bara!! Det kan du köpa ngn annanstans oxå men komihåg att det ska vara högtalar kabel och kostar minimum 15kr/m! Till de två 'större' högtalarna som du ställer framme (front) ska du ha något grövre, till de mindre (sourond eller bak-högtalare) går det bra med en tunnare dimention!
Postad 04 december 2006 - 23:00
hellyarp
-
hellyarp
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Håller helt klart med YOU...
Postad 05 december 2006 - 02:53
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1 503 inlägg
Är väl nästan smartare än köpa några grejer i taget. 4000kr är väldigt lite om man ska ha 5.1, reciever och dvd, fast finns ju kombinerade dvd/recievers med.
Fast netonnet hade ett rätt ok 5.0 paket med reicever för bara 3000kr innan. riktiga golv högtalare och alllt. Vet inte om de har kvar det dock
Redigerat av Unregisterede74beff4, 05 december 2006 - 02:54.
Postad 05 december 2006 - 13:01
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
MammaLinda!!!
VARSÅGOD!!!
Mkt bättre än detta erbjudande jag snubbla över tror jag inte du får!!
Direktlänk, http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1428
Glöm inte sladdar till högtalarna bara!! Det kan du köpa ngn annanstans oxå men komihåg att det ska vara högtalar kabel och kostar minimum 15kr/m! Till de två 'större' högtalarna som du ställer framme (front) ska du ha något grövre, till de mindre (sourond eller bak-högtalare) går det bra med en tunnare dimention!
<{POST_SNAPBACK}>
Det här är nog vinnaren. Ett hyfsat system som kan uppgraderas bit för bit. Helt perfekt och grabbarna blir nog helt till sig av Yamahan och den snygga pianolacken på högtalarna (kanske mamma också).
Redigerat av Unregistered1197, 05 december 2006 - 13:04.
Postad 05 december 2006 - 14:03
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Jag undrar bara stilla hur VARSÅGOD!!!
Mkt bättre än detta erbjudande jag snubbla över tror jag inte du får!!
Direktlänk, http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1428
Glöm inte sladdar till högtalarna bara!! Det kan du köpa ngn annanstans oxå men komihåg att det ska vara högtalar kabel och kostar minimum 15kr/m! Till de två 'större' högtalarna som du ställer framme (front) ska du ha något grövre, till de mindre (sourond eller bak-högtalare) går det bra med en tunnare dimention!
<{POST_SNAPBACK}>
och Det här är nog vinnaren. Ett hyfsat system som kan uppgraderas bit för bit. Helt perfekt och grabbarna blir nog helt till sig av Yamahan och den snygga pianolacken på högtalarna (kanske mamma också).
<{POST_SNAPBACK}>
ska matcha Jag tänkte lägga mycket mer pengar på en LCD ärn på en hammabioanläggning. Kan hjälpa mig *rodnar* med ett tips på ett hammabiopaket under 4.000:-.
<{POST_SNAPBACK}> Därav tidigare inlägg om Ett alternativ kan vara fyndas paket. Ett "instegspaket" med mycket snällt pris. Finns även i andra färger.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket som sagt är gränsfall med tanke på kabelsidan. Annars håller jag med om att det är ett prisvärt paket. Ändå skulle jag nog hellre lägga pengarna på subbas än uppstegad stärk ... om jag måste ställa det mot varandra .... Nåja, spekulationer så länge inte Linda tittar förbi fler gånger och specar lite mer tankar ...
Postad 05 december 2006 - 14:13
JeppeN
-
JeppeN
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
"Mkt bättre än detta erbjudande jag snubbla över tror jag inte du får!! Direktlänk, [url="http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1428""] http://www.fynda.se/...did=1428"[/url]Förvisso, om man kan klura ut hur man får in sina dvd-skivor i recievern!  Förlåt, vet inte vad som flög i mig, måste ha varit nåt i lunchen.... Skämt åsido så är det säkert prisvärt, men med en dvd och kablar så spräcker hon sin budget med minst 25%. Om de sista slantarna går att skrapa fram så håller jag dock helt med i rekommendationerna, och dessutom kanske hon kan flörta lite med Fynda och få lite rabatt. För övrigt verkar paketet inte finnas i lager heller, fynda verkar lite upptagna med sin nya butik...
Postad 05 december 2006 - 14:28
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Jeppe - ev kan hon använda nämnda x-box som dvd..  ... men annars håller jag med.
Postad 05 december 2006 - 15:39
JeppeN
-
JeppeN
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Jeppe - ev kan hon använda nämnda x-box som dvd.. ... men annars håller jag med.
<{POST_SNAPBACK}>
...och i samma sekund som han, om än bara i förbifarten, nämnde möjligheten att spela upp cd eller dvd på en spelkonsoll så öppnades en avgrund framför honom och han såg rakt ner i skärseldens lågor och hörde det illvilligaste hånskratt som någonsin hörts av en levande själ "whoah-ha-ha-ha-ha" Okej, jag kanske överdriver en smula  men är det verkligen problemfritt nuförtiden? Jag har iofs bara hört playstation 1 och 2 via tv:ns högtalare, men t.o.m. där hör man ju att ljudet är sämre än vanlig TV. Fast då är det ju iofs via scart så det kan ju låta bättre via dedikerad ljudkabel till en förstärkare. Och X-box kanske fixar det bättre än vad ett gammalt playstation gör. Nåja i vilket fall som helst så kan det ju vara ett alternativ tills budgeten tillåter inköp av en "riktig" dvd-spelare. I stand corrected!
Postad 05 december 2006 - 19:18
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Tja, med tanke på att MammaLinda hade en budget på 20 tkr för TV:n och fick flera bra förslag omkring 14-16 tkr så kanske hon får pengar över till DVD-spelare och kablar. Det räcker ju med NS76 eller nåt liknande och högtalarkablar blir inte dyrt till den anläggningen.
I hennes skor (eh?) skulle jag definitvt lägga någon tusenlapp extra för att få ett uppgraderingsbart system istället för ett hemmabiopaket som inte kan byggas på.
P.S. XBox360 är duglig som DVD och CD-spelare under en övergångsperiod.
Redigerat av Unregistered1197, 05 december 2006 - 19:20.
Postad 05 december 2006 - 21:02
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
"Mkt bättre än detta erbjudande jag snubbla över tror jag inte du får!!
Direktlänk, [url="http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1428""]http://www.fynda.se/...did=1428"[/url]
Förvisso, om man kan klura ut hur man får in sina dvd-skivor i recievern! 
Förlåt, vet inte vad som flög i mig, måste ha varit nåt i lunchen....
Skämt åsido så är det säkert prisvärt, men med en dvd och kablar så spräcker hon sin budget med minst 25%.
Om de sista slantarna går att skrapa fram så håller jag dock helt med i rekommendationerna, och dessutom kanske hon kan flörta lite med Fynda och få lite rabatt.
För övrigt verkar paketet inte finnas i lager heller, fynda verkar lite upptagna med sin nya butik...
<{POST_SNAPBACK}>
Men hon skulle ju ha xbox skrev hon ju..!? Med strap-on på den är det till och med en HD-DVD spelare.. Tycker du kan läsa tråden, eller åtminstone trådstartarens inlägg ordentligt innan du sitter och är vitsig på andras bekostnad Fynda skickar dessutom fraktfritt så med kablar och allt landar det alternativet på ca 4800kr, altså 800 mer än tänkt men som sagt om hon kan tänka sig att gå upp de hundringarna får hon ett komplett, framtidssäkert kvalitetssystem! .. Om dom vill ha ännu mer bas te.x kan de vid ett senare tillfälle köpa en sub.. mer pondus kan hon byta ut frontarna osv.. Pioneer alternativet verkade oxå shyst och då håller hon sig under budget!.. Fynda verkar iaf vara the way to go! eftersom bägge erbjudandena kom där ifrån + att det är fraktfritt, vilket te.x netonnet inte är!
Postad 05 december 2006 - 21:57
JeppeN
-
JeppeN
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Men hon skulle ju ha xbox skrev hon ju..!? Med strap-on på den är det till och med en HD-DVD spelare.. Tycker du kan läsa tråden, eller åtminstone trådstartarens inlägg ordentligt innan du sitter och är vitsig på andras bekostnad
Fynda skickar dessutom fraktfritt så med kablar och allt landar det alternativet på ca 4800kr, altså 800 mer än tänkt men som sagt om hon kan tänka sig att gå upp de hundringarna får hon ett komplett, framtidssäkert kvalitetssystem! .. Om dom vill ha ännu mer bas te.x kan de vid ett senare tillfälle köpa en sub.. mer pondus kan hon byta ut frontarna osv..
Pioneer alternativet verkade oxå shyst och då håller hon sig under budget!..
Fynda verkar iaf vara the way to go! eftersom bägge erbjudandena kom där ifrån + att det är fraktfritt, vilket te.x netonnet inte är!
<{POST_SNAPBACK}>
Igen förlåt, inte meningen att trampa på några tår. Meningen var att upplysa trådskaparen om att en dvd-spelare inte ingick i paketet, och jag ville hellre skämta till det än att verka besserwissrich. Sen kanske X-box är en bättre mediaspelare än mina tidigare erfarenheter av dylikt, fast någon HD-strap on vet jag inte om det finns till xbox. Jag har läst igenom tråden igen och inte hittat något som säger att det är 360 hon menar. Jag tänkte inte ens tanken att använda en spelkonsoll till det även om det säkert går utmärkt, det var därför jag påpekade att paketet saknade dvd. Hoppas du godtar min ursäkt så vi kan fortsätta hjälpa MammaLinda. Håller helt och hållet med om att fynda verkar vara stället att handla i detta fallet. Dock verkar det som att deras invigning av nya butiken tagit rätt mycket av deras tid i anspråk, så ett köp just nu kanske inte blir lika smidigt som det brukar. Jag har väntat på ett mailsvar i nästan en månad, och väldigt många produkter finns ej i lager. Men nu har ju invigningen varit så det blir nog snart bättre.
Postad 05 december 2006 - 22:20
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Om MammaLinda (som nu närmast är en mytisk figur) tänker köpa hemmabio för 25 papp till sina söner får man utgå från att hon med Xbox menar XBox360. Annars skulle sönerna (med rätta) ha krävt en XBox360 före en 40 tums LCD, eller hur?
XBox360 är lika bra som de flesta DVD-spelare under 1500 kr, dvs helt OK.
Postad 05 december 2006 - 22:27
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Men hon skulle ju ha xbox skrev hon ju..!? Med strap-on på den är det till och med en HD-DVD spelare.. Tycker du kan läsa tråden, eller åtminstone trådstartarens inlägg ordentligt innan du sitter och är vitsig på andras bekostnad
Fynda skickar dessutom fraktfritt så med kablar och allt landar det alternativet på ca 4800kr, altså 800 mer än tänkt men som sagt om hon kan tänka sig att gå upp de hundringarna får hon ett komplett, framtidssäkert kvalitetssystem! .. Om dom vill ha ännu mer bas te.x kan de vid ett senare tillfälle köpa en sub.. mer pondus kan hon byta ut frontarna osv..
Pioneer alternativet verkade oxå shyst och då håller hon sig under budget!..
Fynda verkar iaf vara the way to go! eftersom bägge erbjudandena kom där ifrån + att det är fraktfritt, vilket te.x netonnet inte är!
<{POST_SNAPBACK}>
Igen förlåt, inte meningen att trampa på några tår. Meningen var att upplysa trådskaparen om att en dvd-spelare inte ingick i paketet, och jag ville hellre skämta till det än att verka besserwissrich. Sen kanske X-box är en bättre mediaspelare än mina tidigare erfarenheter av dylikt, fast någon HD-strap on vet jag inte om det finns till xbox. Jag har läst igenom tråden igen och inte hittat något som säger att det är 360 hon menar. Jag tänkte inte ens tanken att använda en spelkonsoll till det även om det säkert går utmärkt, det var därför jag påpekade att paketet saknade dvd. Hoppas du godtar min ursäkt så vi kan fortsätta hjälpa MammaLinda. Håller helt och hållet med om att fynda verkar vara stället att handla i detta fallet. Dock verkar det som att deras invigning av nya butiken tagit rätt mycket av deras tid i anspråk, så ett köp just nu kanske inte blir lika smidigt som det brukar. Jag har väntat på ett mailsvar i nästan en månad, och väldigt många produkter finns ej i lager. Men nu har ju invigningen varit så det blir nog snart bättre.
<{POST_SNAPBACK}>
Ursäkt godtagen! Tråkigt att det tagit så lång tid för dom att svara på ditt mail, dålig stil faktiskt!! Men det är säkert mkt att fixa nu med invigningen som sagt.. Får ändå inte glömma sina kunder! Xboxen har du rätt i, jag tog faktiskt bara förgivet att hon syftade på 360.. my mistake! Strap-on till 360 på ingång så den klarar HD-DVD! Rent generellt tyckte jag det var en extremt svår uppgift att komma på ett bra produkter till "multimedia-dagis" för under 4000 det är ju ca vad mina kablar kostar, så det kändes som en stor utmaning att hitta en fullständig utrustning! I de prisklasserna får man nästan chansa sig fram, typ köpa och testa.. Eller läsa trådar här på forumet ang billiga produkter. Vet bl.a att nån hade hittat en kalas dvd-spelare på netto för kring femhundringen. Annars är begagnat ett alternativ. Och en kobination av A+B nog det absolut bästa!
Redigerat av YOU, 05 december 2006 - 23:44.
Postad 06 december 2006 - 15:04
JeppeN
-
JeppeN
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
...och i samma sekund som han, om än bara i förbifarten, nämnde möjligheten att spela upp cd eller dvd på en spelkonsoll så öppnades en avgrund framför honom och han såg rakt ner i skärseldens lågor och hörde det illvilligaste hånskratt som någonsin hörts av en levande själ "whoah-ha-ha-ha-ha"
Okej, jag kanske överdriver en smula men är det verkligen problemfritt nuförtiden? Jag har iofs bara hört playstation 1 och 2 via tv:ns högtalare, men t.o.m. där hör man ju att ljudet är sämre än vanlig TV. Fast då är det ju iofs via scart så det kan ju låta bättre via dedikerad ljudkabel till en förstärkare.
<{POST_SNAPBACK}>
Förlåt för OT men kolla vad jag hittade nyss! https://www.minhembi...howtopic=138733Sanslöst, först kollade jag om tråden skapats 1:a april, sen hade jag en konspirationsteori om att ett gäng forummedlemmar gått ihop och skojar skiten ur alla andra, men nu lutar det åt att i alla fall damma av sitt gamla playstation och testa! Om det stämmer så finns risken att jag får äta upp det citerade uttalandet! : )
Postad 10 december 2006 - 13:45
MammaLinda
-
MammaLinda
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack alla ni killar *ler*. Så mycket ni kan och vilka svar man får *glad*. Tyvärr är jag nog inte så rolig att bjuda ut på middag, jag kan ju inte alls prata om det här... Det ser ut som jag väljer att köpa en LG RZ-42LB1 http://www.inwarehou...spx?prd=1097677Om man nu vågar köpa innan mellandagsrea? Vet inte hur mycket elektronik som reas ut, jag har mest varit på NK, Gina Tricot och KappAhl under mellandagarna Eller om man vågar köpa på nätet, hur gör man med service? Som spel, väljer jag PS2, finns med barntitlar där, samt nåt som heter optisk ut för ljud, låter väl bra...?  Har ingen aning vad det är, men det skall vist kunna spela ut hemmabio ljud från Ps2. Vad tror ni om Sony HT-SS1000P som hemmabio? http://ww.prisjakt.n...kt.php?e=102008Jag får väl köpa till en DVD då oxå. Den där stora lådan i paketet, vart ställer jag den?  Har inte så stort i vardagsrummet, så skall skulle helst vilja kunna ställa undan den, men ändå få ljud
Postad 10 december 2006 - 22:32
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Tack alla ni killar *ler*. Så mycket ni kan och vilka svar man får *glad*.
Tyvärr är jag nog inte så rolig att bjuda ut på middag, jag kan ju inte alls prata om det här...
Det ser ut som jag väljer att köpa en LG RZ-42LB1 http://www.inwarehou...spx?prd=1097677 Om man nu vågar köpa innan mellandagsrea? Vet inte hur mycket elektronik som reas ut, jag har mest varit på NK, Gina Tricot och KappAhl under mellandagarna Eller om man vågar köpa på nätet, hur gör man med service?
Som spel, väljer jag PS2, finns med barntitlar där, samt nåt som heter optisk ut för ljud, låter väl bra...? Har ingen aning vad det är, men det skall vist kunna spela ut hemmabio ljud från Ps2.
Vad tror ni om Sony HT-SS1000P som hemmabio? http://ww.prisjakt.n...kt.php?e=102008
Jag får väl köpa till en DVD då oxå.
Den där stora lådan i paketet, vart ställer jag den? Har inte så stort i vardagsrummet, så skall skulle helst vilja kunna ställa undan den, men ändå få ljud 
<{POST_SNAPBACK}>
Den typen av skärm kommer minska i pris med ca 30% de kommande 4månaderna! FullHD är på intågande och kommer de skärmar som säljs efter åsrskiftet nu rear de smått för att bli av med de gamla HD-skärmarna! Som egentligen inte är nått vidare iaf inte i jämförelse!! Ang. sony 'systemet' ... eh, nja du gör som du vill! Läs de ovanstående inläggen!
Postad 10 december 2006 - 23:44
MammaLinda
-
MammaLinda
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack YOU för ditt svar. Du satte verkligen myror i mitt huvud, ang ditt reseonemang om HDTV. Jag skall även försöka läsa och lära mer om ljudsystem, men det är lite svårt kan jag säga Så jag skapade två nya mess... trådar menar jag... iblan måste vi tjejer vara rakt på sak...  hoppas jag där kan skaffa mig ett köpbeslut nu, innan jul: https://www.minhembi...howtopic=141603https://www.minhembi...howtopic=141600
Postad 11 december 2006 - 00:19
Mean Machine
-
Mean Machine
-
Rookie
-
3 inlägg
Philips har sin HTS-3500 eller vad den nu heter, den har tillochmed HiFi & Musik kallat för fruktansvärt bra för pengarna. Tror det paketet går loss på lite drygt 2000:-, vilket gör det nästan gratis.
Nu har jag själv inte lyssnat på det, eller är speciellt intresserad av flerkanalsljud, men jag skulle ta mig en närmare titt på det.
Postad 11 december 2006 - 00:28
YOU
-
YOU
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Måste du promt ha en LCD eller Plasma innan jul skulle jag rekomendera en billig billig runt 4-5000 kanske.. Finns hos te.x jme dataOch sen kast... jag menar ha den i sovrummet eller nått liknande sen! Vad gäller PS2 förstår jag inte ditt resonemang på annat än att den är billig! Fiberoptik fungerar men är inge vidare ljudöverföring sorry.. Coaxial är det bästa för digital överföring därefter hdmi 1.3! Satsar du på X-box 360 så kommer det en strap-on som möjligör uppspelning av hd-dvd formatet ( ca 6ggr bättre än trad. DVD ) straponnen går på 1500 skulle jag gissa. Blir väl ca 3300+1500=4800kr Annars är det PS3 som gäller och det är helt klart EXTREMT mkt maskin för pengarna! och med en uppskattad livslängd på playstation konsollerna på ca 10år (menar då inte att dom dör, utan att det kommer en ny och man plockar bort dem från produktionslinjen..) är det kanske en investering som kan vara er ett tag!? Prismässigt är den lite dyr dock ca 6000-6500kr kommer den ligga på inetialt. Bägge klarar 1080p som är FullHD och bägge är kvalitetskonsoller! Ekonomiskt sett skulle jag nog satsat på xbox 360 premium nu och inväntat straponnen när jag kände att jag vill ha/har råd med den! PS2 är kass som DVD-spelare och konsoll!! Tycker inte du ska satsa på det där sony paketet!! Finns annat som du får mkt mer av!!! Mkt hellre Creative som de andra snackade om isf!!! Men det bästa är naturligvis om du skaffar en riktig anläggning frn 4000kr Kollade du netonnet och fynda? Om du skippar platt tv'n helt och hållet detta året eller satsar på en 5000kr kan du skaffa PS3 en riktig och bra anläggning, frn hifiklubben till och med!! och sen om ni vill ha en platt tv får ni en bra till samma pris du angav för LGn nästa jul ist!! Vad har du för tv nu?
Redigerat av YOU, 11 december 2006 - 00:29.
Postad 11 december 2006 - 08:53
martinizi
-
martinizi
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hejsan! Ser att du fått massor av svar!
Här kommer ett tips på ett kompakt och mycket välljudande litet paket som för visso är lite dyrare än 4000 men det är iaf ett tips :)
Klarar även divx och mp3. Två små högtalare som är lättplacerade som låter bra!
Lycka till!
Postad 11 december 2006 - 09:12
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1 832 inlägg
Här har du mitt tips: http://www.dustinhom...lse_PricerunnerDå har du allt utom dvd:n, sorry. Tänkte på pojkarnas behov av ingångar i förstärkaren, så detta paket är nog prisvärt.
Postad 11 december 2006 - 09:52
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3 928 inlägg
Jag tyckte ju att MammaLinda skrev att paketet skulle vara till hennes söner.....mest. Frågan är ju då om inte playstation 2 eller x-box duger alldeles utmärkt som dvd-spelare  skulle nog tro det. Tror kanske inte att varken du Linda, eller dina grabbar, är då kräsna att ni kräver Hd-överföring. PS2 är klart duglig som dvd-spelare. Däremot finns det nyare och bättre konsoller, ja. Men det är en helt annan sak. Till vanligt vardagstittande för en Svensson-familj duger en PS2 mer än väl. De flesta människor som hänger här inne är tekniknördar som vill ha det bästa och nyaste, så du ska nog ta det dom tycker du ska köpa med en liiiten nypa salt Och att optiskt skulle vara sämre än coaxial har ingen något som helst belägg för. Bara man ser till att det är glasfiber och inte plast i kabeln. HD-sändningarna har knappt kommit igång och det lär dröja ett bra tag innan dom tar över helt och Hd-spelare finns det knappt än och dom som finns är svindyra. HD-filmer är det oxå ganska tunnsått med. Så jag tror garanterat att ni skulle bli nöjda med en platt-tv för 10000:- - 15000:- och ett ljudsystem för resten och PS2 till det. Edit: Såg ju att du redan hittat en tv som du vill ha. Till det kan du köpa t ex detta paket. Många verkar nöjda med det och så håller din budget oxå Kostar ju inte allt för mycket så det är lätt försumbart om ni om några år vill ha bättre grejor. Tror absolut att det duger om man inte är teknikskadad som de flesta är härinne
Redigerat av Unregisterede10e9503, 11 december 2006 - 10:06.
Postad 11 december 2006 - 10:05
MammaLinda
-
MammaLinda
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad har du för tv nu?
En (vanlig, ni vet en sån där klumpig, bildrörs tv tror jag ni kallar det för  ) Grundig 32 tum 100 Mhz, tror jag säljaren sade då, den är ca 4 år gammal, kostade 7.500:- på den tiden. En helt OK TV, men tyvärr har nåt hänt sen jag köpte en min digitalbox, jag fick problem med signalen, som kom och gick hela tiden, så TV-bilen hoppade till flera gånger, kraftigt. Löste det med en bra digital antenn som Expert hjälpte mig med Men...  efter att TV:n tog sin frivolter under en vecka har jag för mycket grönt i bilden och det ser ut om nån lagt en 20% grå hinna på glaset, så blek har bilden blivit Men ibland hoppar den tillbaka i rätt läge, gärna direkt när jag satt på TV:n, men det håller bara i 2 minuter
Redigerat av MammaLinda, 11 december 2006 - 10:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|