Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Logitech Wireless DJ Music System recenserat

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Wireless DJ Music System (Mediaspelare) 4 8.416666 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 December 2006 - 16:06

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Logitech har med sitt Wireless DJ Music System försökt skapa en simpel och elegant lösning för att spela upp musik från datorn via stereon. Via fjärrkontrollen kan man bläddra bland sina låtar, lägga till låtar till spellistor, höja/sänka volymen med mera. Dockan, som kopplas till datorn via USB kommunicerar med fjärrkontrollen via Bluetooth och fungerar även som laddare när fjärrkontrollen är placerad i dockan.

För att streama musik krävs det att man installerar den medföljande programvaran StreamPoint på datorn där musiken finns.

BlueTomorrow.com, som är en webbplats som inriktar sig på Bluetooth-prylar, har testat Logitech Wireless DJ Music System och är imponerade över hur smidigt allting fungerar med detta system. De hittar en del brister men generellt är de nöjda. På plussidan nämner de det enkla handhavandet, bra ljud, snygg design och även att fjärkontrollen fungerade över 30 meter från dockan/sändaren.

När det gäller nackdelarna så saknar recensenten sökmöjligheter, problem med att navigera i mappar med mängder av filer och systemet ej stödjer Mac-datorer.

Kort utdrag från recensionen:

"Overall, we highly recommend this product as it is easy to use and looks great. Its functionality enhances the enjoyment of the digital audio format and allows a versatility that we feel has previously been overlooked. The convenience of full stereo system sound, digital clarity and placement in the home make the Logitech Wireless DJ Music System a must have for any music lover."

Recensionen hittas här.

Postad 11 December 2006 - 14:38

zonne
  • zonne
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
hur snygg som helst. skönt att slippa springa fram och byta låt så fort man vill.
kan bli ett kommande köp.

Postad 21 February 2007 - 16:27

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Någon som har kört detta system ett tag och som kan kommentera det något? Fungerar menyerna bra, hur känns det om man har mycket musik utan sökbarhet osv?

/ PG

Postad 18 May 2007 - 11:00

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Också intresserad av att höra mer om denna produkt. Är lite osäker på det här med Blåtandsöverföringen. Det nämns i vissa tester att överföringsavståndet inte är det bästa, men det står aldrig vilka avstånd det handlar om. Är det 2m eller 20m? Skulle den så att säga fungera även om sändare och mottagre är i två olika rum med vägg emellan?

tacksam för svar

Postad 18 May 2007 - 20:44

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
fel

Redigerat av Unregisteredf1616e6c, 18 May 2007 - 21:12.

Postad 19 June 2007 - 11:22

jonas9000
  • jonas9000
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Köpte en sådan här för några dagar sedan. tycker att kontrollen är otroligt snygg och enkel att använda, tyvärr är mottagningen lite si och så. Den tappar sändning ibland någon sekund eller så, mycket irriterande. Har försökt att fixa med olika inställningar men tror tyvärr detta fenomen är omöjligt att ta bort. Har senaste firmwaren på fjärren men Logitech kanske kan ytterligare förbättra mottagningen något med kommande uppdateringar.

Postad 19 June 2007 - 11:29

jonas9000
  • jonas9000
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har förresten upptäckt en bug. Om man har logitech´s bluetooth tangentbord "edge" som jag har tar streampoint programet som tillhör wireless dj bort inställningarna för tangentbordet ?? man kan bara använda standard knapparna som typ mail, web m.m. inte de programerbara knapparna.

Postad 05 August 2007 - 06:15

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag är grymt sugen på att köpa en sån här, men jag är lite osäker på räckvidden...
Har ett tvåvånings hus med datorn uppe i ena änden och vardagsrummet med stereon nere i andra änden, kommer det funka med räckvidden...?
Vill gärna veta innan jag beställer en.

Tack på förhand.
Mvh. Henke

Postad 19 August 2007 - 15:53

Adezj
  • Adezj
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har detta system, och har med 2 våningshus med datorn i ena änden, och stereon i den andra. Måste säga att det fungerade riktigt bra. Märkte dock att ljudet som streamas inte håller den högsta kvaliten, så det blir att koppla in den här underbara kontrollen till en dator som står direktkopplad till stereon istället.

Postad 26 August 2007 - 19:12

Tony Rosendahl
  • Tony Rosendahl
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har just köpt detta system också. Smart system med snygg design! Passar utmärkt designmässigt ihop med min stereo!

Jag får däremot problem med att den del som är kopplad till stereon ("laddaren") tappar kontakten med datorns sändare. Däremot fungerar det alldeles utmärkt i övrigt att styra musiken och lyssna direkt genom datorns högtalare.
Den stereo jag använder är en gammal Bang & Olufsen från slutet på 80-talet.
Efterssom det inte finns någon CD till den, men jag i övrigt är riktigt nöjd med både ljudet och designen på den, så tänkte jag att denna "uppgradering" var rätt smart och billig....

Är jag helt fel ute om jag direktkopplar stereon DIREKT till datorns ljudutgång? Alltså inte sänder musiken trådlöst.
Därigenom borde man inte riskera att få kvalitetsbortfall genom sändningen mellan modulerna,
utan får bästa möjliga ljud direkt?

Edit: Såg just att det var i princip samma sak som Adezj beskrev.

En ny fråga: Hur långa phonokablar kan man ha mellan datorn och stereon utan att det blir någon märkbar skillnad i ljudkvaliten?
(såg att Kjell & Co hade phonosladdar på 20 meter. Funkar det utan problem?)

Är själv total rookie på detta..... :rolleyes:

Redigerat av Tony Rosendahl, 26 August 2007 - 19:26.

Postad 26 September 2007 - 22:18

Akoa
  • Akoa
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Hur är denna i jämförelse med Squeezboxen vad gäller ljudkvalité?

Postad 01 November 2007 - 17:56

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Nån som vet om denna kan spela flac?
Kräver den nåt serverprogram?

Postad 17 November 2007 - 17:03

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
man måste ha förstärkaren inkopplad i datorn?

Postad 22 December 2007 - 14:17

HK-Henke
  • HK-Henke
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Skaffade en sån här för fyra dagar sen och har pillat en del. Så här kommer lite intryck.

Har sändaren uppe på övervåningen och mottagaren snett nedaför på nedre våningen, tycker att kvaliten på ljudet är bra över förväntan...!!! men det hackar till i musiken ibland (ungefär en 1/2 sek var 4:e låt), vet inte om det kan vara att jag har så mycket annat trådlöst i huset (trådlösa telefoner, två trådlösa nätverk, flera trådlösa ljud o bildsändare) och sånt kan ju tydligen störa...

Måste säga att jag sammantaget är väldigt nöjd med denna mannick!! :)
En fråga bara, kan nån förklara för mig så som man förklarar för ett barn hur jag lägger till egna radiostationer i Itunes tex. Mix, Rix, Vinyl mm. För jag fixar det f*n inte...

Tack för mig! :unsure:

Postad 13 January 2008 - 20:39

Cavebird
  • Cavebird
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag ska köpa denna men undrar nu:

1 - behöver jag köpa något särskilt kort till datorn för att den ska kunna använda Logitech Wireless... Datorn är en stationär PC Bell med Windows Vista och 11 mån gammal. 1Gig ram.

Fråga 2: Jag vill kunna använda den på min radio i köket http://www.elgigante...R8AAAEOjidZtSzz
som bara har USB-ingång och en AUX ingång. Dvs inga RCA ingångar.

Någon som har bra tips? Eller finns det annat som är bättre än Logitech Wireless Dj Music System?

tack på förhand
C

Postad 26 January 2008 - 23:01

Tony Rosendahl
  • Tony Rosendahl
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag ska köpa denna men undrar nu:

1 - behöver jag köpa något särskilt kort till datorn för att den ska kunna använda Logitech Wireless... Datorn är en stationär PC Bell med Windows Vista och 11 mån gammal. 1Gig ram.

Fråga 2: Jag vill kunna använda den på min radio i köket http://www.elgigante...R8AAAEOjidZtSzz
som bara har USB-ingång och en AUX ingång. Dvs inga RCA ingångar.

Någon som har bra tips? Eller finns det annat som är bättre än Logitech Wireless Dj Music System?

tack på förhand
C

Fråga 1: Nej du behöver inget speciellt kort i den. Den dator jag förnärvarande använder är en "antik" sak som har långt ifrån din dators prestande. Fungerar klockrent!

Fråga 2: Det finns adaptrar att köpa!
Köpte själv det för att koppla in till min gamla B&O-stereo. Nu visade det sig att den hade både AUX och RCA-ingång, så jag kör på RCA-ingången. (hade inte kollat så noga innan...)

Postad 13 February 2008 - 19:28

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
En fråga: kan man lysna på vilken internetradiostation som helst, eller är det bara vissa förproggade ?

Postad 05 February 2009 - 13:03

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Nån som kan förklara hur man lägger till en internetradiostation ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.