Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snart kan du surfa med Wii

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 december 2006 - 14:55

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Den 22 december kommer den kostnadsfria provversionen av webbläsaren från Opera att vara tillgänglig för de Wii-ägare som vill ladda ner den. Med webbläsaren aktiveras Internet Channel på Wii så att du kan surfa på Internet.

Den slutgiltiga versionen av Operas webbläsare kommer att finnas tillgänglig i slutet av mars och kommer även den att kunna laddas ner gratis via Wii Shop Channel fram till och med slutet av juni. Efter det kommer den att kunna laddas ner i Wii Shop Channel till en kostnad av 500 Wii Points. Provversionen av webbläsaren klarar Adobe Flash och gör det lätt att surfa på Internet via skärmen på din tv-apparat. Wii:s rörelsekänsliga handkontroll gör det lätt att navigera sig fram på skärmen.

Forecast Channel, som ger dig den senaste väderinformationen på Wii är redan igång på Wii.

För mer information om Wii, besök www.Wii.com eller www.nintendo.se

Postad 19 december 2006 - 15:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0
Ganska meningslöst när det är i 480p, kommer se väldigt fult ut när man surfar i sidor som är byggda för minst 1024x768. Men visst det är ju bra att det finns för dom som inte kan använda sin dator som HTPC.

Postad 19 december 2006 - 18:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ganska meningslöst när det är i 480p, kommer se väldigt fult ut när man surfar i sidor som är byggda för minst 1024x768. Men visst det är ju bra att det finns för dom som inte kan använda sin dator som HTPC.

<{POST_SNAPBACK}>

Opera renderar om sidorna så de kommer se bra ut även i 480p.
Samma teknik som Opera har i sin browser till mobiltelefoner och det funkar hur bra som helst.

Postad 19 december 2006 - 18:54

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl överhuvudtaget rätt meningslöst att sitta och surfa på TV:n med en spelkonsoll :blink:

Postad 20 december 2006 - 00:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jepp ganska meningslöst att surfa. Men när de stödjer plugins i webläsaren så kan det bli fullt möjligt att strömma musik och video till den genom ett webgränssnitt. Inte helt meningslöst om jag får säga det :blink:

Postad 20 december 2006 - 09:23

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2 349 inlägg
  • 0
störigt att de skall ta betalt för den sen bara. kommer man kunna ladda ner upgrades kostnadsfritt eller?

Jag för min egen del känner att när frugan behöver skriva något på datorn och jag bara vill kolla forumen kommer Wii fylla mina behov, klockrent. I teorin vill säga. Måste ju se hur det blir de facto sen, det borde komme tangentbord till wii då eller? snälla inte bara mjukvarubaserat

Redigerat av Unregistered973, 20 december 2006 - 09:24.

Postad 21 december 2006 - 01:27

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jepp ganska meningslöst att surfa. Men när de stödjer plugins i webläsaren så kan det bli fullt möjligt att strömma musik och video till den genom ett webgränssnitt. Inte helt meningslöst om jag får säga det :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har för mig att browsern redan stödjer flash.. kan ha varit ett rykte och jag bara ville att det skulle vara så oxå.
Om det är så och man är sjukt sugen på att strömma video via http går det juh att lägga en web-server på sin dator, lösenords-skydda sin websida och sedan använda flash för att strömma filmer .. det är skitjobbigt men det är möjligt iaf :lol:

Postad 21 december 2006 - 11:32

Unregistered530c48a5
  • Unregistered530c48a5
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Jepp ganska meningslöst att surfa. Men när de stödjer plugins i webläsaren så kan det bli fullt möjligt att strömma musik och video till den genom ett webgränssnitt. Inte helt meningslöst om jag får säga det :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Om det är så och man är sjukt sugen på att strömma video via http går det juh att lägga en web-server på sin dator, lösenords-skydda sin websida och sedan använda flash för att strömma filmer .. det är skitjobbigt men det är möjligt iaf :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Att strömma film via flash l'är väl inte vara några probelm, bara fixa till lite med codecs som ska vara rätt, ska ngot gränssnitt som kollar filmer i en mapp o trycka på play typ...

ett eget lite wii-media center B)

Postad 24 december 2006 - 01:34

AXD3
  • AXD3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
:D jag tänker stream tv, borde gifta sig bra med 480p. eller vad tror ni?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.