Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cyberlink PowerDVD Ultra - nu med stöd för HD DVD och Blu-ray

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 december 2006 - 11:34

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Nu verkar det som Cyberlink äntligen fått ordning på hd-uppspelning via datorn med hjälp av deras mjukvarupaket, Cyberlink PowerDVD Ultra.

Den stora nyheten i den senaste versionen är alltså stöd för HD DVD- och Blu-ray-uppspelning. Mjukvaran stödjer även Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD och DTS-HD.

Paketet finns tillgängligt för nedladdning via Cyberlinks webbplats. Priset är satt till 730 SEK.

Förhoppningsvis innebär detta släpp att tillverkarna av HD DVD- och Blu-ray-enehter nu börjar se möjlighet att kraftigt öka volymerna för datormarknaden och därmed producera enheterna till betydligt lägre priser än idag när de nu kan skicka med bra och välbekant mjukvara som gör det möjligt att spela upp film via hd-spelarna.

Dock så ska PowerDVD Ultra fungera med Microsofts HD DVD-spelare som finns att köpa till Xbox 360 men som även verkar fungera till en PC via USB-gränssnittet.

Mer information om PowerDVD Ultra finns i detta pressmeddelande från Cyberlink.

Postad 25 december 2006 - 17:33

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Var på tiden! Hoppas ljud problemen är åtgärdade i nya verisionen, har haft problem med att ljudet nästan försvinner.

En trevlig julklapp såhär i juletider!

Postad 26 december 2006 - 15:33

Unregistered305d630b
  • Unregistered305d630b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vad behöver man för grafikkort och utgång för att kunna få HD-bild på TV då? För jag får väl inte det via s-video bara? :(

Postad 26 december 2006 - 22:41

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Vad behöver man för grafikkort och utgång för att kunna få HD-bild på TV då? För jag får väl inte det via s-video bara? :(

<{POST_SNAPBACK}>

Antar att DVI borde göra susen.. S-video ligger nog en bit bort ja :D

Postad 27 december 2006 - 11:07

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Ett steg närmare HDDVD & Blu-ray i min HTPC :-)

Redigerat av Prism, 27 december 2006 - 11:12.

Postad 27 december 2006 - 20:43

AXD3
  • AXD3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Vad behöver man för grafikkort och utgång för att kunna få HD-bild på TV då? För jag får väl inte det via s-video bara? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror gränsen går vid geforce 6600 gt serie, som har stöd för purevision HD. men som med allt annat, ju bättre kort..... dvi är att föredra... inte s-video :blink:

sen fattas bara en tv som klarar att visa högupplöst.

bara som ett förslag:
idag är det många som väljer att se HD via image, problemet är bara att det kräver otroligt mycket processorkraft, har hört att duo core 2,16 ghz ska behövas för att få det att flyta helt felfritt. detta är då givetvis 1080p! 720p fungerar med betydligt sämre processorer

Postad 28 december 2006 - 23:25

reeseth
  • reeseth
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En lite fundering, själv har jag inte använt datorn för uppspelning av film på många år... körde väl s-video i slutet av 90-talet. Idag tar den stationära dvd:n och xboxen hand om det mesta...

Vilket är det bästa vanligaste sättet att överföra bilden idag? Är det via DVI->HDMI som är lämpligast?

Sen ljudet som man skickar till stärkaren, är det vanligast via sk. toslink? (optiskt). Har inte sett så många ljudkort med coaxial utgång hehe.

Lite funderingar, någon kanske har några bra erfarenheter från sin HTPC?.. själv är jag mest nyfiken.

Postad 29 december 2006 - 21:31

Unregisteredb822350c
  • Unregisteredb822350c
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag har precis installerat denna nya spelare på burken här hemma och än sålänge verkar den mycket lovande :)..använde WINDVD 8 innan men den laggade lite väl mycket vid uppspelning av DVD-filmer och har inte stött på detta problem med PD Ultra (änsålänge..)
Testade att köra några HD-filmer jag hade på datorn i H-264 formatet och det funkade fin fint, ska bli intressant att testa med riktigt HD-DVD & Bluray så småningom också B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.