Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Försteg till T-amp

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 December 2006 - 21:09

orco
  • orco
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ett pyttelitet försteg med fyra ingångar inkl. phono som heter TCC TC-754 rekommenderas till T-ampen. Finns att köpa för typ 90$ inkl. frakt.
http://www.tnt-audio...t-preamp_e.html

Vad tror ni om det?

Postad 28 December 2006 - 01:10

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Najs, men varför ingen fjärr??

// Lyckman

Postad 30 December 2006 - 11:54

orco
  • orco
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Man kan inte få allt här i världen. Någon som vet ngt annat försteg eller en audioväxel som funkar bra om man vill ha lite fler ingångar?

Postad 30 December 2006 - 12:51

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
CD/DVD, dator och phono. Räcker den med råge till för. Vad kan man möjligtvis vilja ha för fler analoga ljudingångar? Resten kan man koppla via preout från HB-receivern i såna fall.

Postad 30 December 2006 - 14:08

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Man kan inte få allt här i världen. Någon som vet ngt annat försteg eller en audioväxel som funkar bra om man vill ha lite fler ingångar?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har faktiskt inte hittat något vettigt med fjärr.
Kvalitén är säkert inte super, men clas ohlson har några olika växlar (till humana priser). Tex denna.

// Lyckman

Postad 01 January 2007 - 21:04

orco
  • orco
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Men kan växlarna sabba ljudet på ngt sätt?

Postad 02 January 2007 - 09:29

Lyckman
  • Lyckman
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
En audioväxel har en teoretisk negativ inverkan på signalen. huruvida det är hörbart eller ej är upp till var och en att avgöra. Personligen hade jag dock inte tvekat att stoppa in en dylik växel i en så pass blygsam anläggning om nu behovet funnits. :D

// Lyckman

Postad 03 February 2007 - 02:06

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ja, då har man fått hem en TC-754 phonopreamp/preamp ;)
Och det som jag kommer använda den till är som riaa.

Första som slog mig var hur gedigen och relativt tung den var, men ändå så liten. Den är tyngre än mitt gamla riaa Cambridge Azur 540P, men mindre. Tjock plåt runt om.
Tycker det verkar vara bra kvalitet överlag. Knapparna funkar precis som dom ska och har en viss kvalitetskänsla över sig. Guldpläterade RCA ut- och ingångar. Volymreglaget är väldigt litet och i plast dock, men inget som stör nämvärt. Planer finns på att byta ut reglage + pot så småningom, om den visar sig hålla måttet. Dom har snygga mässingsreglage på Svalanders, som jag tror skulle matcha tryckknapparna perfekt. Dock retar jag mig lite på att volymkontrollen har steg. Hade föredragit steglös. Men iofs så spelar det inte såå stor roll när jag iaf får lov att ha reglaget i botten för att det inte ska vara för stor skillnad volymmässigt mellan vinyl och cd, men ändå skiljer det en hel del. Måste vara en väldigt låg utsignal från skivspelaren.

Kopplade först in den borta i tv-bänken vid stärkarna, men då fanns det antagligen mycket andra kablar och ström som störde och det uppstod ett brum-ljud ur den. Då kopplade jag in den borta vid skivspelarhyllan i annat uttag och brummet försvann.

Blev till att börja med ganska besviken, då jag trodde den skulle prestera bättre än den gjorde. Den lät ju mycket sämre än CA 540P och jag som trodde den skulle låta bättre. Hård och kall utan värme och med en väldigt liten ljudbild. Lät som om allt ljud kom från tvn i mitten. Men då hade jag den inkopplad i tv-bänken och hade en 5 meters RCA från skivspelaren till den. Sen flyttade jag den ju pga brum-ljudet och då blev det bättre ljud. Det är förmodligen bättre att ha 5 meter kabel efter riaat än före.
Nu har den stått på ett antal timmar och bättrat på sig en hel del. Hårdheten har till stor del försvunnit och ljudbilden är mycket större och luftigare. Men fortfarande saknar jag lite värme, men det kanske kommer när den gått ytterligare ett tag. Redan nu kan jag ju säga att basen är bättre än på CA 540P. Det var ju en av anledningarna till att jag köpte den. Det skulle vara hyfsad bas i den.
Den här har jag nog kvar ett tag för att ge den en redig chans. Ska även byta ut AC-adaptern som följer med till nånting bättre (strömstarkare). Ska tydligen göra en hel del för ljudet.

Jaja, man får se................to be continued.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 03 February 2007 - 02:30.

Postad 06 February 2007 - 15:21

orco
  • orco
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Intressant. Var köpte du den ngnstans?

Postad 06 February 2007 - 16:48

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Från tillverkarens hemsida.

660:- nånting gick det på med frakt. Trodde det skulle fastna i tullen, då hade det säkert blivit ett påslag på ett par hundra, men det gick igenom :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.