Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canon Powershot S3 IS

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canon PowerShot S3 IS (Kompaktkameror) 1 9.545454 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 December 2006 - 15:25

Jimmyhoffa
  • Jimmyhoffa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nån som har erfarenhet av Canon Powershot S3 IS och som är villig att dela med sej av denna??
Verkar som att det är en vettig kamera men jag har INGENTING att jämföra med då den kamera jag har idag är en kompaktkamera med 3,2mp ingen zoom och en startid på ca en kvart... :)

Finns det kanse en kamera som är bättre för samma pengar??

Tacksam för all hjälp!!

/Niclas

Postad 29 December 2006 - 18:10

kallelutt
  • kallelutt
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
http://www.webforum....ad.php?t=140490

Jag trivs mycket bra med kameran. Kolla länken ovanför där disskuteras kameran lite

Postad 30 December 2006 - 15:07

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
jag beställde en igår, återkommer på tisdag-onsdag när den borde vara här

Postad 03 January 2007 - 19:42

Unregisteredfd67aa39
  • Unregisteredfd67aa39
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tror ingen kamera slår S3 IS sett per krona idagsläget. 3 749 kr på jmedata, fraktfritt!
Jag är mycket nöjd med min, det enda tråkiga är att zoomen hörs när man filmar...

Postad 03 January 2007 - 19:48

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
men det blir grymt bra videoklipp jämfört me andra kameror jag sett !

själv är jag sån ###### nybörjare på att fotografera så det går värdelöst för mig för tillfället, kom idag och det går grymt långsamt att lära sig

Postad 05 January 2007 - 23:32

Jimmyhoffa
  • Jimmyhoffa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sitter nu och försöker lära mig denna underbara kamera, S3:an :) Tyvärr ingick inte den fullständiga instruktionsmanualen när jag köpte kameran från JMEData så nu skulle jag vilja beställa den. Frågan är bara var jag kan köpa den ifrån. Är det någon här som vet vart man beställer den? Skulle verkligen vara tacksam.
/Gutten

Postad 06 January 2007 - 23:12

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
tror bara den finns som PDF tyvärr

Postad 06 January 2007 - 23:14

m0t04u
  • m0t04u
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Sitter nu och försöker lära mig denna underbara kamera, S3:an :)  Tyvärr ingick inte den fullständiga instruktionsmanualen när jag köpte kameran från JMEData så nu skulle jag vilja beställa den. Frågan är bara var jag kan köpa den ifrån. Är det någon här som vet vart man beställer den? Skulle verkligen vara tacksam.
/Gutten

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
Oftast så hittar man manualer på produktens hemsida. Jag var inne och kollade på www.canon.se men hittade endast lite info om var man kunde köpa manulaer... Tyckte det var väldigt snålt och inte ett dugg kundvänligt. Canon sjönk verkligen i mina ögon.... Jag har funderat lite på just en powershot s3, men har läst att man ofta inte får med manual eller batterier. Kanske därav deras "låga" pris?

Jag vill också ha mer användarbetyg om denna kamera. Är finesserna och zoomen så pass bra att det väger upp storleken?

mvh/m0t04u

Postad 06 January 2007 - 23:31

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Jag är helnöjd med min som jag haft ett par dagar nu.
Manual får du med i cd rom format, batterier är vanliga AA och du får endast 4 vanliga, ej uppladdningsbara med i paketet. så räkna med en 600 spänn till för GP snabbladdare och 8 stycken 2700 GP batterier.

Finns ett bra forum med bilder och tips här: http://www.dcresourc...ead.php?t=21728

Mängder med bilder tagna av glada användare som delar med sig av tips och exempel.

Dom senaste bilderna i mitt galleri är tagna med kameran, jag är dock en total amatör och håller på att lära mig alla inställningar. Men hittills är jag mycket nöjd med den.

Postad 07 January 2007 - 21:29

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
finns även en tråd på www.webforum.nu....32 sidor om denna kamera
omdömen finns ganska många på pricerunner

Postad 19 February 2007 - 18:33

Oblivion
  • Oblivion
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur är s3 jämfört med Panasonic DMC-FZ8?

Postad 22 February 2007 - 21:54

Unregisteredfa4231f4
  • Unregisteredfa4231f4
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
www.dpreview.com har en bra test på FZ8:an.
Tyvärr verkar den ha som alla andra kameror från Panna stor brus problem som de försöker mörka med brus-redusering som istället smetar ut bilden.
Men håller man sig under ISO 200 är det en bra kamera.

Sitter själv och funderar på vad jag ska köpa för någon kamera.
S3 IS eller Sony H2/H5 eller Fuji 6500fd eller kanske en spegelreflex typ Canon 350D.

Postad 26 February 2007 - 11:26

oskara
  • oskara
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tänkte gå till Siba där jag köpte min Powershot A530 & gnälla för att den är långsam både att ta kort & att man för vänta inann kameran är klar att användas igen efter kortet är tagigt. Sedan äter den batteri har köp GP 2700 mAh men det hjälpte föga. Skall se om jag kan byta till en S3 istället min fråga är om den är snabb på de punkter som min är kass?

Postad 26 February 2007 - 12:28

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Mycket, kolla recensionerna om du vill ha exakta tider på uppstart och att ta bilder men jag är mycket nöjd. Och batteritiden är längst av alla kameror i prisklassen, Canon har överlag överlägset bäst batteritid jämfört med andra märken.

Jag vågar lova att du inte blir missnöjd med denna kameran.

Tänk dock på att du inte får några uppladdningsbara batteier i paketet, endast vanliga. Men som jag fattade det hade du redan köpt 2700mah så det borde ju vara lugnt.

Postad 16 March 2007 - 17:10

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej! JAg är intresserad av canon powershot s3.

Nån som vet en liknande kamera i samma prisklass?

Postad 23 March 2007 - 08:09

Hilken
  • Hilken
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har de blivit bättre med generationerna? Jag har en Powershot S1 IS och det är den sämsta kamera jag har haft någon gång om man räknar med att ta kort i lite och jag menar då lite svagt ljus... den kan knappt fokusera om man knäpper inomhus på dagen...

Postad 29 April 2007 - 19:11

karraa
  • karraa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en S3:a på jobbet för att kunna ta macrobilder och allt annat för den delen. Macro med 0 cm näravstånd ger ett bärbart mikroskop, helt fantastiska närbilder. On/off knappen är lite tokig eftersom det är zoom på Z5:an jag har hemma. Har man inte lärt in något förut så saknar det betydelse. Det finns massor av möjligheter till inställningar. Vissa inställningar som ex. vitbalans och färgschema kommer man åt med en egen knapp, det är smidigt. ISO kan ställas med en egen knapp, vissa klagar på att dom kommer åt knappen av misstag, det har jag inte upplevt. Vid innomhus fotografering utan blixt kan man behöva justera vitbalansen men det gäller väl alla kameror. Enda som inte funkar ok är närbild med blixt då blir det oftast helt vitt. Bildstabilisatorn är inte lika effektiv som på min Z5:a. Har tagit ca 1500 bilder med S3:an oftast blir det mycket bra bilder och i bland helt perfekt. Min erfarenhet är dock att man behöver ta över 100 bilder för att få en som är riktigt, riktigt super. En rolig funktion är panoramabilder som man sätter ihop av ett antal separata bilder, då kan man fånga ett helt rum på en bild eller en tjusig utsikt. Ytterligare en rolig men kanske inte så användbar funktion är att man kan byta färg på saker i kameran, funktionen är relativt enkel att utföra men beskrivningen i manualen hade behövt en manual för att förstås. Bra kamera till ett hyfsat pris. Bara 6 megapixel det finns ju upp till 10mP nu, tänk då på att om man skall få dubbelt så bra bilder som en 5mP kamera måste man ha 20 mP och dit är det ju som bekant rätt många tusenlappar.

MVH

Postad 30 April 2007 - 22:24

Chribbe76
  • Chribbe76
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon som vet om/när uppföljaren kommer till S3:an?

Jag är grymt sugen på en men inbillar mig att en uppföljare inte är långt borta....

Postad 02 May 2007 - 19:01

Unregistered54cb9f6d
  • Unregistered54cb9f6d
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Manual till S3 IS i pdf-format finns att ladda ner här.

Länkar till både svensk och engelsk manual finns i informationsrutan en bit ner.

Postad 24 July 2007 - 16:39

WebMaximus
  • WebMaximus
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Köpte nyligen en Canon Powershot S3 IS och läste någonstans på nätet men minns tyvärr inte var att det följer med ett program till kameran där du kan få de bilder du tar bedömda av programmet och tips på vilka andra inställningar du kunde använt när du tog bilden för att få ett ännu bättre resultat...någon som känner till denna funktion och var jag hittar den?

Tack på förhand!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.