(begärd leverans på "halvpall")
* Legitimering vid köpet gjordes genom inskanning av ID kort som mailades in till John D.
* Levereras EJ med UPS utan med andra leverantörer i norden till oss i Sverige.
I mitt fall (till Malmö) gick leveransen med Åkeribolaget från Helsingborg i en lastbil.
* Serienumret på mitt exemplar börjar med 7018xxxxx, så ser ut att vara producerat i Januari.
+ Priset
+ Bra mailkontakt med John D på KrishAV.
+ Förvånansvärt bra ljud.
+ Läckert utseende / finish.
+ Tycks inte vara några problem med buzzing (är ett svagt surrande från nätdelen men det
är så pass lite att det inte är en issue överhuvudtaget / inte något att irritera sig på).
De apparater som klassats att ha strul med buzzing hade / har förmodligen betydligt mer buzz.
- Frakten tog lång tid (ca 7 dgr)
- Inte helt nöjd bildmässigt (än så länge) pga följande......
1) Tycks se viss banding (DVI -> HDMI från datorn)
2) 3 st def pixlar (ej döda, ser ut att vara röda). Ska se om jag kan få liv i dem.
(UDPixel 2.1 - Download ). Syns inte överhuvudtaget på 2 m avstånd så det är hur som heslt ingen fara.
3) Får ej 1920x1080p att fungera klockrent med DVI från datorn in via HDMI på TV'n. Har fått
bilden i sig pixelmappad (i både 50/60Hz nu men texten är halvkass (suddig).
Köpte en medelbra kabel från Kjell & Co...antar och hoppas att en dyrare kabel
kommer att lösa dessa problem. Vad tror / känner ni till om detta ??
Köpte även ett mantelströmsfilter på Kjell o Co om kopplade in direkt på analog antennen. Till min förvåning blev bilden helt kass. Enligt info lite här och var på nätet ska ett sådant filter rensa bort överspänning etc. och på så vis eliminera "skräp" (som kan leda till missljud / bildstörningar)
men i mitt fall pajade det hela bilden rakt av (såg ut ungefär som att TV'n hade 10% signalstyrka in....). Någon som är tekniskt kunnig och kan förklara vad som hände / hur detta "fungerar" !?