Postad 03 januari 2007 - 09:12
Edit: nu har jag accepterats

Redigerat av TCM, 03 januari 2007 - 09:21.
Postad 03 januari 2007 - 14:51
Postad 03 januari 2007 - 15:40
Postad 03 januari 2007 - 18:41
Postad 03 januari 2007 - 19:23
Postad 03 januari 2007 - 19:32
Det är en radiostation som kan spela musik baserat på liknande artister eller liknade taggar. Dvs du kan söka på tex "celtic" som tagg så spelas musik användare märkt upp som celtic.
Skriver Rammstein som grupp så spelas grupper som kan tänkas vara liknande i stilen .. men det där kan man inte lita helt på alla gånger

Sen för det statistik, alla låtar som spelar lagras och du får diverse topplistor och annat. Med statistiken kan du även hitta likasinnade.
Sen grupper, när en grupp blir tillräckligt stor genererar den en egen station som spelar musik som liknar den folket i gruppen spelar ...
osv osv osv.. finns hur mycket som helst bara att klicka runt lite! Men det var väl de stora dragen ändå

Titta in min sida som exempel: http://www.last.fm/user/SatanicT/
Sen glömde jag.. även musik du spelar med winamp, windows mediaplayer etc kommer med i statistiken... sen inte minst, därför jag reggade mig. Allt som spelas i Squeezeboxen!
Redigerat av Martin.M, 03 januari 2007 - 19:34.
Postad 03 januari 2007 - 19:48
Martin.M - kul med en till som också gillar Eluvium, du bör kolla upp Tim Hecker om du gillar sån musik, det är fan ännu bättre

Postad 03 januari 2007 - 22:05

Postad 04 januari 2007 - 00:35
Sen kan du ju lyssna på last.fm med hjälp av Squeezeboxen också: plugin
Programmet:

Flash-spelaren:

Sen skriver Martin om att allt du lyssnar på kommer med i statistiken. Det gör det med hjälp av Audioscrobbler, som är en plugin som installeras i dina mediaspelare när du installerar last.fm-spelaren. Använder du Squeezeboxen så heter det SlimScrobbler. Det kommer då att genereras statistik som du kan lägga på hemsidor, forumsignaturer etc

Veckans mest spelade låtar

Veckans mest spelade artister

Och så vidare. Det går att välja ett annat utseende, längre listor mm. Ni hittar listsidan här.
Ha det så kul

Postad 04 januari 2007 - 01:27
Postad 04 januari 2007 - 02:19
10 Male, 0 Female, 1 Unsure."
-vem är det som...
Nej f'låt, skall självklart gå med så fort jag tjurat färdigt över att "Dman" redan var taget. Kan ju bli riktigt kul.
Postad 04 januari 2007 - 16:11

Har en liten fråga som jag chansar på att ställa här

MVH Kribban.
Postad 04 januari 2007 - 16:40
Trevligt
![]()
Har en liten fråga som jag chansar på att ställa härHur startar man en grupp på Last.FM? Tänkte dra igång en för spelklanen man är med i
![]()
MVH Kribban.
När du är inloggad klicka på Users längst upp. När den sidan öppnas så klickar du på Groups-fliken. Där finns det en länk som heter "Click here to create a group."

Postad 05 januari 2007 - 08:29

Tänkte att jag ställer en liten fråga om Last:FM samtidigt. Hur lång tid tar det innan man får igång sin radiokanal i en grupp? Någon som har koll på det?
MVH Kribban
Postad 05 januari 2007 - 09:32

lastfm://group/MinHembio.com
Postad 05 januari 2007 - 09:57

Jag behöver mer bandbredd på jobbet

Postad 05 januari 2007 - 11:10
Postad 05 januari 2007 - 11:10

MVH Kribban
Postad 05 januari 2007 - 11:13
Okej, du står på http://www.last.fm/group/MinHembio.com trycker spela group radio, vad händer sen?Jag lyckas inte spela upp "group radio" i mediaspelaren som man laddar ner
Vad gör jag för fel
?
MVH Kribban
Har inte haft problem alls faktisktJag blir så less.... Har försökt 9 ggr. 7 av dessa har det inte gått. Är det bara jag som har problem?

Postad 05 januari 2007 - 11:18

En kollega lyckades spela upp radio i den mediaspelaren som man laddar ner men han vet inte hur han gjorde

Jag vill spela upp gruppradio i denna:
Bifogad fil(er)
Redigerat av kribban, 05 januari 2007 - 11:22.
Postad 05 januari 2007 - 11:21
Det är inte så att kanske det är spärrat på jobbet just för att spara bandbredd?
Postad 05 januari 2007 - 11:29
Eller så ställer man om sina permissions att allting ska spelas i den externa så öppnas det där när man klickar på någon musik-länk.
Postad 05 januari 2007 - 12:17
Man kan alltid dra länken över till stationära spelaren.
Eller så ställer man om sina permissions att allting ska spelas i den externa så öppnas det där när man klickar på någon musik-länk.
Du är min hjälte idag

Postad 06 januari 2007 - 01:21
En liten undran ..
Det är ju meningen att Audioscroobler skall skicka över alla data om
vad jag spelar/lyssnar på till min sida hos last fm.. Skall det även visas
det jag lyssnar på som inte är från last fm... typ min egen musik i datorn
som jag lyssnar på genom Squeezen ?
MaVeRiC

Postad 06 januari 2007 - 01:39

Redigerat av Unregistereded6aa4bd, 06 januari 2007 - 01:42.
Postad 06 januari 2007 - 01:50
MaVeRiC>> Ja det är det som är det fina med det ju! Det går att stänga av scroobler funktionen om man inte vill att andra ska se att man lyssnar på dansband

Problemet är att det jag spelar kommer inte upp ..
Bara en del av det jag spelar på Last Fm och då inte allt.
Allt är rätt installerat och jag loggar in genom scroobler så den är
aktverad ..
MaVeRiC

Postad 06 januari 2007 - 01:54
Postad 06 januari 2007 - 01:57
Jag installerade Audioscroobler och last.fm pluginen idag och signade upp på last.fm.
Lade till mig i minhembio gruppen också.
Det jag gjorde var att mata in 740517:******* i audioscrobler och välja submit automatically "ON".
Sedan lade jag till samma användar info i last.fm pluginen, och jag valde inte att använda användarinfo från audioscrobler.
Det jag gjorde sedan var att spela lite kanaler från last.fm i slimservern, vilket fungerade bra. Sedan gick jag över till Att spela min egen musik vilket också fungerade.
Det kan inte vara så att du kör en beta av slimservern som inte stödjs av pluginen?
Jag ladade ner senaste versionen jag hittade av båda pluginen.
kör 3.5.1 och använder Scrobler 3.75 och last.fm 2.10
Ang spela hela låten, jag testade lite tidigare idag och mina låtar kom med även om jag växlade låt efter mindre en halva låten, så fort som låten jag spelar kommit upp i listan som "currently playing, elelr vad det står" så kan man byta till nästa...
Ang bandbredd och problem, när jag streamar till squeezeboxen så blir det stop i musiken ibland, läste runt lite och det verkar som om last.fm haft lite problem med bandbredden och prioriterar dem som betalar för extra tjänsterna.

Redigerat av wiped, 06 januari 2007 - 02:10.
Postad 06 januari 2007 - 02:19
Postad 06 januari 2007 - 02:25
Jag har kört hela låtar nu o de kommer inte med ..
Allt det du har kört är det även dina egna filer från datorn som kommit med ?
MaVeRiC

Postad 06 januari 2007 - 02:29
Allt detta har jag kört genom min Squeezebox, lyssnar just nu på ett album med SOAD och dom kommer med så det är konstigt att det inte funkar för dig.
Mina inställningar:
Use login details from SlimScrobbler plugin : OFF
Submit Automatically : ON
Får du med låtar om du ex spelar dom i winamp?
Har du provat att starta om Slimserver? (kolla så att den stängs helt i aktivitetshanteraren)
Redigerat av Unregistereded6aa4bd, 06 januari 2007 - 02:34.
Postad 06 januari 2007 - 02:39
Mina inställningar:
Use login details from SlimScrobbler plugin : OFF
Submit Automatically : ON
Vänta nu ...
Så här står det på hemsidan
If you do not have the SlimScrobbler plugin installed, enter your username and password. If you do have it installed, the logins as configured for SlimScrobbler will be used by default. (This behaviour can be changed with the 'Use SlimScrobbler login' setting). SlimScrobbler logins are entered in Server Settings/Plugins.
Det uppfattade jag som att man skulle köra inloggningen via slimscrobbler
MaVeRiC

Postad 06 januari 2007 - 02:41
Postad 06 januari 2007 - 02:43
så får vi se vad som händer
MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 06 januari 2007 - 02:53.
Postad 06 januari 2007 - 02:59
Postad 06 januari 2007 - 03:16
Borde ju vara likadant för dom andra spelarna, alltså jag tror det. Dock är tro att inte veta.
Redigerat av thurner, 06 januari 2007 - 03:18.
Postad 06 januari 2007 - 09:02
För mig är i alla fall inte bandbredden problemet på jobbet. Antingen är jag otursförföljd eller så har jag lepra i datorn.... eler så är det som vanligt - kass användareJa det kanske är bandbreddsproblem, min hoppar igång direkt både i nerladdade och i flashspelaren.
Det är inte så att kanske det är spärrat på jobbet just för att spara bandbredd?

I'll keep on trying....
Postad 06 januari 2007 - 09:51
Förutom minhembio så vore det kul om alla som köra scrobler och squeezebox går med i denna grupp som jag hittade.
http://www.last.fm/group/SlimScrobbler
"For owners of Slim Devices' network audio players."
22 Från sverige hittils...
Postad 06 januari 2007 - 11:23
Mycket märkligt.. har inte gjort några förändringar mot vad jag hade från
början, det bara började fungera ..
Fantastiskt nog är det så väl att det tom reggas vad jag spelar just nu
från min dator via Squeezen ...
MaVeRiC

Postad 06 januari 2007 - 12:54
Har ingen Squeezebox, utan provar istället en plugg till Mediaspelaren. Den verkar uppdatera spelningsinfon 110 sekunder efter start av låt. Kanske gör andra varianter även så?
Bifogad fil(er)
Postad 06 januari 2007 - 14:20

Postad 06 januari 2007 - 15:03
(jag kör iTunes, WMP, Winamp samt foobar 2000)
Postad 06 januari 2007 - 16:51
Postad 06 januari 2007 - 17:19
Nu har jag installerat Last Fm jag med och det fungerar ju som det skall
En liten undran ..
Det är ju meningen att Audioscroobler skall skicka över alla data om
vad jag spelar/lyssnar på till min sida hos last fm.. Skall det även visas
det jag lyssnar på som inte är från last fm... typ min egen musik i datorn
som jag lyssnar på genom Squeezen ?
MaVeRiC
En lite fråga bara: använder du bara audioscrobbler eller använder du också SlimScrobbler. SlimScrobbler är den plugin du ska använda till Squeezeboxen/SlimServer. Se även här.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar