Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-E1 recenserad

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 januari 2007 - 12:21

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
En första recension har dykt upp på den europeiska hd-dvd-spelaren från Toshiba.

Det handlar om Toshiba HD-E1 som nu finns i lager hos ett flertal svenska återförsäljare, pris runt 6 000 kronor.

En sak man bör tänka på med denna spelare är att den inte är regionsfri för vanliga dvd-filmer, vilket innebär att det enbart går att spela upp region 2 dvd-filmer. Om det kommer ett regionshack återstår att se.

För hd dvd-filmer så är det fritt fram då hd dvd-formatet idag inte använder sig av regionskodning.

När det gäller TrustedReviews recension av spelaren så gillar de HD-E1 och tycker man får mycket för pengarna. Fjärrkontrollen är det största minuset men annars är de nöjda.

HD DVD-filmer ser underbara ut och även dvd-filmer uppskalat till 720p/1080i verkar fungerar helt okej, de anmärker dock på att det förekom “jaggies” vid panoreringar för uppskalade dvd-filmer, ett ganska vanligt problem när deinterlacingen inte är helt 100-procentig.

Toshiba HD-E1 verkar leverera en bra hd-upplevelse, nu återstår Toshiba HD-XE1 där man får stöd för 1080p, Silicon Optix bildbehandling och en del andra trevliga funktioner som lillebror HD-E1 saknar.

Kort utdrag:

"The big question is whether I would buy the HD-E1 and the answer is probably no. Personally I’d be willing to pay a little extra for the HD-XE1 when it arrives – assuming it lives up to my expectations. But would I recommend the HD-E1 to anyone else? Definitely! If you’re looking for an affordable step into high definition movie collecting and you want to get the most out of your existing DVD collection, the HD-E1 is a bit of a no brainer."

TrustedReviews.com recenserar Toshiba HD-E1

Postad 06 januari 2007 - 12:50

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Intressant läsning måste jag säga, att man änterligen kan få lite mer information eller omdömen från någon som testat den.

Det som jag fastnade för var ethernet kontakten, det är en superb future som kommer göra många glada när det kommer lite stabilare firmwire eller andra godis som man kan nå med den. Nu kanske jag inte ska klaga då det rä en relativt ny produkt, men WLAN skulle sitta bättre här.

Men man får följa priserna nu på den, men har redan lagt en order på xbox360 HD-DVD spelare

Postad 06 januari 2007 - 14:30

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Intressant läsning måste jag säga, att man änterligen kan få lite mer information eller omdömen från någon som testat den.

Det som jag fastnade för var ethernet kontakten, det är en superb future som kommer göra många glada när det kommer lite stabilare firmwire eller andra godis som man kan nå med den. Nu kanske jag inte ska klaga då det rä en relativt ny produkt, men WLAN skulle sitta bättre här.

Men man får följa priserna nu på den, men har redan lagt en order på xbox360 HD-DVD spelare

<{POST_SNAPBACK}>

Wlan kanske är lite för instabilt för uppdateringar. Antagligen så de tänker, man vill inte få en uppdatering avbruten.

Postad 25 maj 2007 - 17:58

Gäst_NabCake_*
  • Gäst_NabCake_*
  • 0
Köpte dena toshiba spelare idag, men jag är tydligen för dum för att lista ut hur amn kopplar upps ig med den, kan någon skicka ett pm om hur man gör. Gick igenom manualen men deras instruktioner gick inge vidare.

PS: använder router.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.