Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CES 2007 - LG visar upp sin hybridspelare

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 January 2007 - 22:48

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
LG har som väntat visat upp sin hybridspelare som klarar av både blu-ray och hd dvd. Det rapporteras om en fullpackad presskonferens från CES i Las Vegas där LG visade upp ett flertal nya produkter men givetvis hybridspelaren i fokus.

Det är snabba ryck då LG “lovat” att den ska finnas till försäljning under kvartal 1 i USA för $1199, vilket motsvarar runt 11 000 kronor här i Sverige.

Vi i Europa får förmodligen vänta någon månad till men enligt LG så ska det inte vara några leveransproblem så under april - maj kan vi kanske förvänta oss LG BH100 i Sverige.

LG kallar den för en “Super Multi Blue Player” där Blue förmodligen syftar till den blå lasern som används för båda formaten, eller ska det ses som en liten vinst för blu-ray-lägret?

Förutom stöd för båda hd-formaten så klarar den även av vanliga dvd-filmer och levererar bilden, upp till 1080p, via HDMI-utgången som dock inte är av version 1.3.

Engadget.com rapporterar om att det tog cirka en minut att växla mellan blu-ray och hd dvd, inte optimalt men känns som det får duga för den första hd-multispelaren!

LG passar även på att släppa en multienhet till PC som klarar av båda formaten. Den klarar även att av bränna till blu-ray, samma pris för den som för den stationära spelaren, $1199.

Mer information:

Postad 08 January 2007 - 00:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vad härligt alltså, detta har man ju väntat på. Men jag trodde aldrig det skulle ske så snabbt.
Framåt hösten lär det ju finnas multispelare från flera märken får man väl hoppas om LG håller tidslinjen :D

Postad 08 January 2007 - 04:24

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0
Tur att de stryper HDi iaf.

Postad 08 January 2007 - 09:13

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag är glad eller besviken. På ett sätt blir ju en hybridspelare ett säkert kort - man kan spela båda formaten, vilket det än blir som tar över - om något gör det. :D

Å andra sidan, kan hybridspelare förlänga situationen med två format på marknaden? Det vill jag ju INTE! :D Tror ni att några större butikskedjor kommer att satsa på Hd-film och spelare innan ett format vinner? Eller kommer det att komma Hd-hyrfilm innan ett format har vunnit? Skulle inte tro det. 90% av den film jag ser, hyr jag. Så det är det som är intressant för mig. Den här Hd-industin kan troligen aldrig få fart förren vi har ETT Hd-format, det blir för komplicerat och knöligt för gemene man annars.

Redigerat av Unregistered4325f859, 08 January 2007 - 09:24.

Postad 08 January 2007 - 09:41

lorx
  • lorx
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag bara studsar av lycka. Äntligen!!! Men jag hoppas ändå på att vi får ett segrande format i slut ändan. Måste bara till lägga snyggt jobbat LG. De va snabbt fixat.

Postad 08 January 2007 - 10:19

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Men varför måste dem göra dem så fruktansvärt fula.
Tycker den påminner om en VHS spelare från början/ mitten av 90-talet...
:)

Postad 08 January 2007 - 10:42

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag är glad över denna utveckling.

Jag tror vi kommer att få se en liknande situation som med DVD-Audio och SACD. Inget system har ersatt CD:n på allvar, utan finns som ett komplement för oss som vill ha lite mer.

Skillnaden kan nog vara att alla "normala" kunder som köper PS3 får en Blu-Ray spelare på samma sett som Xbox 360 kommer att ha en inbyggd HD DVD.

Detta innebär att HD filmer kommer att ta större marknadsandelar från DVD än vad SACD och DVD-Audio har gjort från CD:n.

Själv vill jag ha 7.1 analog ut innan jag köper, annars är detta en klockren, men ful, produkt.

MVH
JOEKO

Postad 08 January 2007 - 10:57

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag är glad över denna utveckling.

Jag tror vi kommer att få se en liknande situation som med DVD-Audio och SACD. Inget system har ersatt CD:n på allvar, utan finns som ett komplement för oss som vill ha lite mer.

Skillnaden kan nog vara att alla "normala" kunder som köper PS3 får en Blu-Ray spelare på samma sett som Xbox 360 kommer att ha en inbyggd HD DVD.

Detta innebär att HD filmer kommer att ta större marknadsandelar från DVD än vad SACD och DVD-Audio har gjort från CD:n.

Själv vill jag ha 7.1 analog ut innan jag köper, annars är detta en klockren, men ful,  produkt.

MVH
JOEKO

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas att hd-film inte kommer blir en grej "för oss som vill ha lite mer". DVD-audio och SACD är ju en obefintlig del av marknaden. Jag vill att nästa HD-disk-system på sikt ska ta över helt efter DVD, och att DVD upplöses från jordens yta. :) (Kanske tog i lite för mycket).

För oss som kör projektor är nog förhoppningarna desto större att HD-film ska komma STORT och snabbt! (Har man en 32-tums tv spelar HD upplösningen mindre roll)

Jag vill också ha 7.1 (räcker med 6.1) analog ut innan jag slår till.

Vi får hoppas att den här spelaren i alla fall kickar igång marknaden för HD oavsett format! Det är ju mycket bra isåfall.

Redigerat av Unregistered4325f859, 08 January 2007 - 11:49.

Postad 08 January 2007 - 14:44

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Det är ju sådana här nyheter som man blir glad utav! :)

Sen vet jag inte riktigt vad man ska tycka när man läser att det inte kommer bli 1.3 versionen på HDMI-uttaget... Många har ju skrikit sig hesa över att de olika surr.förstärkare som kommer ut i dagsläget inte har 1.3 Men tydligen är detta ngt som inte verkar ligga längst upp på priolistan hos fabrikanterna? Eller så är det väl som vanligt, att det håller lite på vissa godsaker, så att de kan släppa uppdateringarna efter hand. :)

Postad 08 January 2007 - 15:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sen vet jag inte riktigt vad man ska tycka när man läser att det inte kommer bli 1.3 versionen på HDMI-uttaget... Många har ju skrikit sig hesa över att de olika surr.förstärkare som kommer ut i dagsläget inte har 1.3 Men tydligen är detta ngt som inte verkar ligga längst upp på priolistan hos fabrikanterna?

<{POST_SNAPBACK}>

De som skriker efter v1.3 är väl mest de som ännu inte riktigt hajjat att man kan få ut såväl uppackad TrueHD som DTS HD (om spelaren dekodar detta) via dagens HDMI (v1.1 el 1.2).

Förutom det lite speciella läsaren är det som möjliggör denna spelare "allt-i-allo-chippet" (klart imponerande pryl, 3 MIPS CPU:er, videodekodning, grafkchip, ljudprocessor, minnesinterface mm mm i ett och samma chip = wow) från Broadcom. Fler tillverkare (STM och NEC) är på G med liknande chip varför det är troligt att vi får se många multipselare framöver.

Postad 08 January 2007 - 15:53

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Men varför måste dem göra dem så fruktansvärt fula.
Tycker den påminner om en VHS spelare från början/ mitten av 90-talet...
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste hålla med dig, min reaktion när jag såg spelaren var att jag tyckte den var extremt ful. Jag skulle aldrig kunna köpa en sådan ful spelare själv om man inte kunde gömma den i en låda "som de kanske inte passar in precis heller". Nej det blir att vänta ännu längre tills det kommer ut spelare som faktiskt går att titta på utan att man skäms över, känns som att Lg stressat ut denna och inte lagt någon tid på designen alls.

Postad 08 January 2007 - 18:27

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Otoligt ful måste jag börja med att säga. hehe

Men för det andra så är det roligt att det kommer lite variationer i marknaden nu och att det går framåt. Klart så är den här långt ifrån bra eller perfekt ska man säga när det är så som jag känner det, en produkt som säkert kommer ut snabbare än det kommer prestera efter.

Dock så är det som någon sa i tråden trist på det sättet att nu kommer inte ett av formaten vinna kampen som jag själv vill att det ska göra. Att ha två format alltid kommer ha sina små frustrerande stunder. som den här:

-Har du en film som jag kan låna?
-Ja klart, har den nya Matrix 8, men har du HD-DVD eller BR?
-BR? Hur så?
-Tyvärr, har den bara i HD-DVD

Suck? en typisk vardags situation då jag inte tror dom flesta kommer skaffa sig en Hybrid spelare.

Men lite offtopic, vilket format leder ogentligen? Tycker det känns som HD-DVD är lite större här i norden

Postad 08 January 2007 - 19:02

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
De som skriker efter v1.3 är väl mest de som ännu inte riktigt hajjat att man kan få ut såväl uppackad TrueHD som DTS HD (om spelaren dekodar detta) via dagens HDMI (v1.1 el 1.2).

mm men för o va på den säkra sidan samt framförallt vara framtidssäkrad så tycker jag att det är lika bra o köra 1.3 hela vägen... :)

Redigerat av Unregistered6f4e89a3, 08 January 2007 - 19:04.

Postad 08 January 2007 - 19:10

Sportster
  • Sportster
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Precis vad jag också har väntat på, men jag vill ha den till datorn. Vad jag inte kan förstå är att priset är det samma den till datorn borde vara billigare. Hoppas fler tillverkare släpper hybrid-spelare, jag klarar mig med en som bara kan läsa HD-DVD och BR, bränner aldrig något.

Postad 08 January 2007 - 20:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

mm men för o va på den säkra sidan samt framförallt vara framtidssäkrad så tycker jag att det är lika bra o köra 1.3 hela vägen... :(

<{POST_SNAPBACK}>

ja det förstås, 1.3 gör ju ingen skada direkt. :angry:

Förutom om man tänkt utnyttja de interaktiva finesserna, tex PIP och annat gojjs. För att få ljud då måste man låta spelaren dekoda ljudet - eller nått sånt. Fick jag lära mig idag...

Postad 09 January 2007 - 11:44

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Roligt att det äntligen kommit en spelare för båda format, även om jag önskat att den skulle vara av märke Denon eller varför inte Nakamichi... men de tillverkarna kanske redan har bundit upp sig till något av formaten ?

Ser på bilden av (fula) spelaren att denna också verka sakna en fjärr med självlysande knappar.... varför har ingen tänkt på detta ? :angry:

Jag kan också se faran i att kanske inget av formaten kommer att vinna kampen, vilket bl a kommer att göra hyrbutiker tveksamma till att ta in något av HD-formaten. Själv har jag hyrt det mesta jag sett på DVD.

Thomas

Postad 10 January 2007 - 22:42

AXD3
  • AXD3
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hmm, jag tycker inte om denna idé, hybridspelare och THD skivor kommer inte att gynna konkuransen, och vi kommer att få betala mer pengar under en längre tid än om format kriget får fortsätta utan sådana "kompromisser"

tror jag iallafall ... :)

Postad 11 January 2007 - 09:58

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Tyvärr verkar inte spelaren vara en fullvärdig HD-DVD-spelare... Den kommer inte att få ha HD-DVD märkning och klarar in HD-DVD:s HDi interaktiva lager... tyvärr. Enligt vad Ultimateavmag.com skriver så har i princip samtliga titlar pop-up:er osv enligt HDi... så det finns helt klart frågetecken kring hur multi denna maskin verkligen blir!

Läs själva här!

Postad 23 January 2007 - 15:11

astfors
  • astfors
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jag hoppas på att den Europeiska versionen har HDMI 1080i, annars så väntar jag på en annan och då eventuellt så är väl priset lägre och barnsjukdomarna mindre eller kanske helst helt borta på dessa spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.