Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Finale Sub 10D

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2007 - 02:51

kullander
  • kullander
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
fick min nya subwoofer ida från fynda.. "Dynavoice Finale Sub 10D" men när ja koppla in den blev jag verkligen besviken.. trodde denna skulle flytta lite luft.. men ja fick höjja riktigt mycke på recivern för att det bara skulle bli lite små puffande från den.. fattar inte vad problemet är.. recivern i fråga är en Marantz SR 5300.. ja vet inte om det är subben det är fel på eller om det är min reciver.. någon som har en likadan subb eller kan föklara varför det är så.. skall ringa o prata med fynda i morrn men tänkte om ni har nått o säga om detta..

Mvh//kullander

Postad 10 January 2007 - 11:08

Matten
  • Matten
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Från fynda.se

"OBS! Efter en grundlig genomgång av denna subben så har vi tyvärr konstaterat att den har leverarats med fel baselement. Baselementet har en för mjuk damper, vilket gör att den passar bäst till en svagt slutsteg, men med ett stark slutsteg som sitter i denna sub slår den igenom alldeles för fort och blir okontrollerad.

Vi kommer att byta ut alla basarna när vi fått hem nya och tills vidare kommer denna subben vara leveransstoppad, men förhandsbeställning går att göra.

De kunder som redan fått basen, kommer få ett nytt baselement skickat till sig när de kommer hem och kommer få behålla det gamla baselementet."

Postad 10 January 2007 - 12:12

kullander
  • kullander
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
okej.. tackasam för det svaret.. nu släppte magknipet.. tack..B)

Postad 28 February 2007 - 04:38

dildoe
  • dildoe
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nån som har fått sitt nya element än??
Lite intresserad av hur den låter.. speciellt i jämförelse med gamla dynavoice subben (challenger sub10)

Postad 07 January 2008 - 15:22

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Är detta en skaplig subb för pengarna? vill inte ha någon monsterbas utan bara lite mer tryck och den kommer mest att användas till film.

Postad 07 January 2008 - 23:09

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Från fynda.se

"OBS! Efter en grundlig genomgång av denna subben så har vi tyvärr konstaterat att den har leverarats med fel baselement. Baselementet har en för mjuk damper, vilket gör att den passar bäst till en svagt slutsteg, men med ett stark slutsteg som sitter i denna sub slår den igenom alldeles för fort och blir okontrollerad.

Vi kommer att byta ut alla basarna när vi fått hem nya och tills vidare kommer denna subben vara leveransstoppad, men förhandsbeställning går att göra.

De kunder som redan fått basen, kommer få ett nytt baselement skickat till sig när de kommer hem och kommer få behålla det gamla baselementet."

Det hade ingenting me finale 10D subben att göra. Det var SUB10 som hade för mjuk damper i elementet. jag har hört med fynda och denna sub ska vara felfri ! Mvh

Postad 08 January 2008 - 22:28

christianjohnsson
  • christianjohnsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har själv denna sub och är än så länge mkt nöjd med den.

Fick för inte så länge sedan lite problem med att den slutade spela sporadiskt och felsökningen visade att själva slutsteget inte funkade som det skulle, ett nytt slutsteget skickades till mig på garanti utan några som helst bekymmer av Fynda.se. Utöver detta skickades enl samtal med Joakim på Fynda även ett nytt baselement då denna suben var berörd av att ha ett felaktigt element fabriksmonterat precis som det nämndes i tråden tidigare.

Efter bytet av själva elementet kan jag tycka att basen uppträder tightare och spelar mer kontrollerat vilket är till min förnöjelse ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.