Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 - fredagen den 23:e mars är det dags

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 januari 2007 - 19:53

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Idag har Sony släppt det officiella släppdatumet för Sony Playstation 3 i Europa, fredagen den 23:e mars är det dags. Sony ska ha 1 miljon PAL-maskiner redo för Europa, Afrika, Mellanöstern och Australien.

Sony släpper till att börja med enbart det större paketet med 60GB hårddisk, WiFi och minneskortsläsare och priset är satt till €599, räkna med 5 999 kronor (eller mer) i Sverige.

Mer information och tillgängliga spel hittas i det officiella pressmeddelandet från Sony Computer Entertainment Europe.

Postad 26 januari 2007 - 00:32

Speedball
  • Speedball
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Sorry men,

Från att ha varit Sony frälst under hela 90-talet och en bit in på 2000-talet, så har Sony gång på gång slagit in spikar i sin egen kista. Droppen kom med uppskjutandet av PS3 lanseringen, så någon investering i PS3 kommer det inte bli i alla fall.

Postad 26 januari 2007 - 04:42

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Tycker det va lite tamt med 1miljon maskiner, kommer nog bli slutsålda rätt så snabbt. Väntar nog med mitt PS3 köp när "andra vågen" av maskiner kommer.

Postad 26 januari 2007 - 07:19

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
En sak är ju rätt självklar. Ska man Investera i dom enorma pengarna så .Gör man bäst i att se alla misstag och Buggar hos alla andra ,innan man lägger ett korvöre på denna maskin...Sinnes-sjukt mycket pengar om man ser till vilka som får betala kalaset..Jo just det ! Det är vi föräldrar som Cashar! ! Jag har inga tvivel om att den skulle floppa..Har både Xbox och Ps2,Första generationen,men vill se bevis att den Rockar Fett innan jag ens Sneglar på den !

Postad 26 januari 2007 - 08:20

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Trevligt tycker jag men som student så får man vänta tills efter sommarjobbet innan denna maskin hittar in sig till min lya. Har stått över hela Xbox360 kalaset för att få råd till denna maskin.

Postad 26 januari 2007 - 09:18

lorx
  • lorx
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Äntligen. Men en försening till så avbokar jag mitt exemplar

Postad 26 januari 2007 - 09:34

infinity-Ante
  • infinity-Ante
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har både psone och ps2 men nu vete rackarn om det blir en tredje, naturligtvis priset men även avsaknaden av RUMBLE, kan omöjligt tänka mig att sixaxis funktionen uppväger (jag var inte ens särskilt fascinerad när jag provspelade wii som ju är betydligt mer avancerad än sixaxisfunktionen.)

Postad 26 januari 2007 - 11:59

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

En sak är ju rätt självklar. Ska man Investera i dom enorma pengarna så .Gör man bäst i att se alla misstag och Buggar hos alla andra ,innan man lägger ett korvöre på denna maskin...Sinnes-sjukt mycket pengar om man ser till vilka som får betala kalaset..Jo just det ! Det är vi föräldrar som Cashar! ! Jag har inga tvivel om att den skulle floppa..Har både Xbox och Ps2,Första generationen,men vill se bevis att den Rockar Fett innan jag ens Sneglar på den !

<{POST_SNAPBACK}>

Om man tittar på vad man får så är den faktiskt rätt billig. Sony går flera tusen back på varje maskin.
MEN, det är också här problemet ligger. Sony har tagit i för mycket, med dyr och ny hårdvara, som har lett till den prisbild vi ser. Hårdvarumässigt är det en grym maskin, och xbox 360 har i den aspekten inget att sätta emot. Men risken är stor att den helt enkelt är för dyr, folk i allmänhet är nog inte riktigt beredda att lägga den mängden pengar på en spelkonsoll. Om Sony lyckas marknadsföra den som en underhållningscentral (och också stöder upp det med mjukvara) så kan de nog hitta en del kunder där.

Postad 26 januari 2007 - 12:08

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Här kommer i alla fall en ny användare av konsol för första gången i sitt liv!

Vågar man berätta om sin ålder? 41 år(!) är man och min första konsol här i livet blir en PS3:a...

Kanske Sony siktar på att nå även oss "äldre" målgrupper denna gång eftersom man satsar på Bluray och mediacenter, inte en strik spelmaskin. Därmed kanske de kan motivera prislappen?

Min lillbrosa på 28 år har en XBox 360 som vi testat hemma hos mig med min HD-projje - mycket trevligt! Men tyvärr tycker jag inte den tillför så mycket utöver min HTPC idag och så lät fläkten alldeles för högt för min smak.

Spel är av underordnad betydelse för mig, men bilspel är ju aldrig fel och med en son på 6 år kan man ju alltid ha kul tillsammans <_<

PS3:an ger mig dock en mycket bra Bluray-spelare för billig peng och resten är ren bonus i min värld.

A happy customer, so far...

/Jonzy

PS. Får låna hem en europeisk PS3:a en helg redan 10 februari (från grannen som är i branschen). Gissa om den kommer att gå varm - lite spel samt njuta av mina 10 Bluray-rullar på min 1080-projje :lol:

Postad 27 januari 2007 - 12:05

hamstah
  • hamstah
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Nu ska man nog räkna med 6500 kr.. Annars är det nog stor risk att man blir besviken när man väl får betala för den. Känns surt som fan, speciellt för mig som fattig 18-åring. Men man får väl bita i det sura äpplet och leva utan extra handkontroll i början eller nått.

Postad 28 januari 2007 - 00:29

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0
Jag har varit pre-order-kund sedan i sommras och det här är vad man äntligen har väntat på. Men nu när man fick göra att den kostar över 6000:- så har jag börjat överväga att importera en amerikansk ps3:a då man vinner på flera saker med import-konsoll. Men innan jag importerar en egen via en kompis så ska jag få bekräftat vad priset mot kund verkligen blir. Om det kommer över 6200:- så får mina pengar till USA direkt.

Postad 28 januari 2007 - 02:47

londonjohan
  • londonjohan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Klart det blir en ps3! 6500 kr är inte så mkt när man kollar på vad stand alone bluray spelare kostar. 23:e mars blir min sharp 42" XD1E och ps3 bästa kompisar ;D

Postad 28 januari 2007 - 13:30

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Med tanke på vad maskine kostar i rex japan så är de 7000kr som Sony kommer ta hutlöst!!! Det är en trevlig maskin, men fan inte värd så mycket.

Jag köpte min för 3700kr. Skulle inte lagt ett öre mer!

Postad 28 januari 2007 - 15:36

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag håller med... 7000 spänn för en PS3 är för mkt pengar... Jag väntar lite tills den sjunker under 6000:- Visst man får Blueray, multimeda maskin och spelmaskin i ett men 7000:- !!!

Postad 28 januari 2007 - 16:39

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Jag håller med... 7000 spänn för en PS3 är för mkt pengar... Jag väntar lite tills den sjunker under 6000:- Visst man får Blueray, multimeda maskin och spelmaskin i ett men 7000:- !!!

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig helt;) det är en bra maskin men de skulle vara mer öppna som xbox 1...

o upplåst för spel men inte för filmer det är ruttet..

Postad 29 januari 2007 - 18:52

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0
Älskar man att spela Konsoll så är det ju inte så mycket pengar, jag gillar själv inte konsol men är och har alltid varit en sucker för bra spel datorer där mitt senaste kort köp (gfx) kostar mer än hela ps3an. Jag anser själv att de kortet va värt pengarna så många ser väl likandant när de gäller 3an :ph34r:. Fast visst jämför man med dom andra konsolerna så är det ju dyrt. Allt beror väl på ur vilken vinkel man ser det. :lol:

Postad 30 januari 2007 - 18:52

SeaTHX
  • SeaTHX
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Självklar köp för en Hemmabio fantast som jag. Att köpa en Blueray spelare för 12000:- det är för dyrt. Men 6500:- för Blueray spelare + spelkonsoll mm på köpet är ju rena fyndet :D

Sony kommer att släppa en MultiMedia version av PS3 där det är med riktad för hemmabio då den kommer att se ut som en DVD-spelare. Och då kommer jag att köpa den med ;)

Postad 16 mars 2007 - 10:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Tjena.. en del frågor gällande PS3. Svaren kanske redan finns med i forumet men... med den mängs trådar och post som det finns gällande PS3 så är det nästan som att leta efter en nål i en höstack...

Aja back to my point...

PS3:an har ju en 60gb hårdisk. Och vissa säger att den kan fungera som en media center. Min fråga är då... kan man spara typ divx,xvid filmer på hårdisken och spela upp dessa?
Kan man spela upp vanliga DVD- filmer?

Om det är så.. 6500kr är ingenting, du får ju 3 saker på 1 masking. Blueray spelare, spel konsol och en media spelare... sen trådlös handkontroll fungerar som en fjärrkontroll.

Och då menar jag typ utan extra addons osv...

Postad 20 mars 2007 - 16:45

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Flyttade inlägget:

https://www.minhembi...arams=ss=playst

Redigerat av joe_manic, 20 mars 2007 - 17:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.