Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp XV-Z21000E recenserad

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2007 - 16:03

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Sharp XV-Z21000E är en high-end projektor som nu funnits ute på marknaden i några månader.

Vi har tidigare presenterat projektorn i denna nyhet och nu har två bra recensioner publicerats på denna otroligt kompetenta maskin.

Det är Ultimate AV och Secrets of Home Theater and High Fidelity som publicerat var sin recension och det visar sig att båda gillar projektorn men föredrar lite olika inställningar (som påverkar bilden rejält), förmodligen har de båda recensenterna gått väldigt mycket på sina egna preferenser när det gäller "bästa bild" och vad som är bäst är nog upp till var och en att bedöma.

Exempelvis föredrar recensenten hos Ultimate AV Sharpen när Brilliant Color år påslaget men Secrets-recensenten tycker det ger alldeles för onaturliga färger och föredrar den inställningen avstängd.

Oavsett så skrivs det i båda recensioner att det är svårt att inte bli imponerade av den grymma kontrast med bevarad detaljrikedom som Sharp XV-Z21000E förmedlar.

En negativ sak verkar vara att Sharpen lider av regnbågsfenomet trots 5x hastighet på färghjulet, Secrets recensenten ser nämligen regnbågarna tydligt men skriver också att han är känslig för just regnbågsfenomenet.

Kort utdrag från Secrets-recensionen:

"The Sharp XV-Z21000 has one of the best pictures I've seen in a consumer projector. The projector is sharp, feature laden, robust, and quiet. It has medium brightness (1,000 ANSI lumens), and should work well in most applications."

Länkar:

Postad 28 January 2007 - 17:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
precis som dom säger i ena recensionen så har jag inte heller sett en bättre bild någonsin som denna projektor kastar! helt otrolig! måste börja spara så man har råd med denna!

Postad 28 January 2007 - 19:11

Nillan
  • Nillan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Var och tittade på denna idag på mässan Rock hade i Lund nu i helgen.
Kan säga att jag inte är lika imponerad som Beagle Five. Missförstå mig rätt den har en otroligt
fin bild. Gick från en visning av Samsung H710 till denna Sharp, visade exakt samma film Swordfish
Kan säga så här att jag hade hellre lagt 35.000 på samsungen och sparat dom resterade 35.000 till något annat.

Postad 29 January 2007 - 02:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Var och tittade på denna idag på mässan Rock hade i Lund nu i helgen.
Kan säga att jag inte är lika imponerad som Beagle Five. Missförstå mig rätt den har en otroligt
fin bild. Gick från en visning av Samsung H710 till denna Sharp, visade exakt samma film Swordfish
Kan säga så här att jag hade hellre lagt 35.000 på samsungen och sparat dom resterade 35.000 till något annat.

<{POST_SNAPBACK}>

ja jag vet inte, men mig har den fått att totalt tappa hakan vid 2 tillfällen, ingen annan projektor som fått mig att göra det på samma sätt, kanske var den inte perfekt inställd med overscan t.ex
för även om samsungen har en fin o djup bild så är den inte i samma liga som sharpen tyvärr!
bara svärtan som sharpen har sopar mattan med samsungen som ju inte är känd för sin svärta direkt.
men hade varit kul att se hur den såg ut på mässan, i mässtråden var det inte mycket liv om den plus att du säger att samsungen var bättre, det MÅSTE nästan betyda att något inte stod rätt till.

Redigerat av Beagle five, 29 January 2007 - 03:28.

Postad 29 January 2007 - 05:51

Nillan
  • Nillan
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag menar inte att samsungen var bättre, naturligtvis så är shapen den bättre projektorn, men jag menar bara att det inte var så mycket bättre bild för + 35.000 och att jag inte blev imponerad, eller skulle välja att köpa den för 70.000
Båda projektorerna var kaliberarade och det var mörka rum med svart dämpande tyg på väggarna.
Finns billigare alternative som levererar mycket bra bild. Missförstå mig rätt skulle gärna hänga en sharp i taket hemma hos mig inget snack om det men absolut inte för det priset ,överpris imo.

Postad 29 January 2007 - 15:21

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Det är enorm skillnad mellan Sharpen och Samsungen, har man en budget som klarar priset så är den absolut värd det dubbla priset.

Postad 29 January 2007 - 18:24

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Såg båda dessa på projektormæssan i Stenkullen (Hembioconsult). Får hålla med Nillan, jag føll før samsungen. Pris/prestanda vill sæga. Dock så låter båda de projjarna før mycket tyværr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.