Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny dvd-läsare gör Xbox 360 tystare?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 februari 2007 - 19:58

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
I en forumtråd hos Xbox-scene.com pågår det en diskussion om att Microsoft börjat använda en ny dvd-läsare i nyare batchar av Xbox 360.

En stor del av oljudet från Xbox 360 kommer från dvd-läsaren som jobbar för fullt när man lirar de flesta spelen. Den nya läsaren från BenQ rapporteras vara betydligt tystare än föregångarna.

Så här säger en användare som tydligen ska ha den nya dvd-läsaren:

"From alot of play time on this new drive, I can tell everyone that this drive is SUPER QUIET. You still hear the drive spin very fast, but when the game is constantly loading data it's nearly inaudible. I have been sitting very close to my 360 to try and determine how the drive sounds and behaves, and IMO it's alot better than the SAMSUNG and Hitachi in nearly every aspect of operation."

Tills vidare bör man ta uppgifterna som lösa rykten men förhoppningsvis har Microsoft börjat göra något åt ljudvolymen för Xbox 360 och att hitta en tystare dvd-läsare kan vara en bra början då man slipper göra några större förändringar i produktionslinjerna.

Forumtråden hittas här.

Postad 06 februari 2007 - 20:24

StevenStevenL
  • StevenStevenL
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Undra om man kan byta till den nya läsaren utan att garantin ryker?

Postad 06 februari 2007 - 20:37

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jo man vill ju ha den! Är det denna läsare som kommer vara i nästa maskin?
Största frågan är ju som du sa om garantin ryker för det vill man ju inte när man nyss köpt sin 360?

Postad 06 februari 2007 - 22:28

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Hoppas min pajjar en gång till, tredje gången gillt. :unsure:

Postad 06 februari 2007 - 22:34

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Min är tystare än pc'n, men det är klart intressant alternativ så nån släkting får min billigt ock skaffar den nya versionen istället. Men, störs inte av ljudet trots allt. Kul ändå för nya kunder.

Postad 06 februari 2007 - 22:43

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Oljudet från x360 är ju ett sämre skämt. Är den nya tyst så blir det ett byte direkt.

Postad 06 februari 2007 - 23:10

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tystare Xbox360?

Ge hit!

Postad 07 februari 2007 - 00:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Här är svar på frågor:

F: Är detta allvar?
S: Ja detta är the real deal nu. BenQ spelaren går att plocka upp och bilder m.m på den finns att tillgå på nätet

F: Går det att byta ut sin Samsun eller Hitachi spelare mot denna?
S: Ja eftersom det är samma ingångar och dylikt är det möjligt. Vad som behövs är att man kopierar den unika CDkeyn så låser spelaren med maskinen till den spelaren man vill byta till.

F: Var finns dessa BenQ spelarna?
S: Tydlign ska denna ersätta både Samsung och Hitachi och produktionslinjerna började bytas November 2006, så risken att de som är tillverkade då kan innehålla den.

Postad 07 februari 2007 - 00:32

CinemaPWNS
  • CinemaPWNS
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag vill absolut inte ha en tyst dvd läsare hellre en tystare xbox360 och en inbyggd HD-dvd i xbox360 och spel som klarar 1080/25 i HD upplösning det vore mycet bättre. får se nu vad Ps3 har att komma med

Postad 07 februari 2007 - 03:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag vill absolut inte ha en tyst dvd läsare hellre en tystare xbox360

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du då? Det är ju dvd-läsaren som står för den absolut största delen av oljudet från 360.

Tyst läsare = tyst 360 :unsure:

Postad 07 februari 2007 - 08:49

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Köpte en 360 igår. Kommer hem och läser om detta. Nu kan jag inte påstå att jag stör sönder mig på ljudnivån. Man sitter ju ofta å lirar med en del ljud på så man inte hör det. Men som får nog bli ett samtal till supporten på microsoft om det visar sig att de nya dvd läsarna är mycket tystare, Tycker man borde bli kompenserad som kund om det visar sig vara stor skillnad på produkterna fast det egentligen ska vara likadana.

Postad 07 februari 2007 - 09:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 689 inlägg
  • 0

Köpte en 360 igår. Kommer hem och läser om detta. Nu kan jag inte påstå att jag stör sönder mig på ljudnivån. Man sitter ju ofta å lirar med en del ljud på så man inte hör det. Men som får nog bli ett samtal till supporten på microsoft om det visar sig att de nya dvd läsarna är mycket tystare, Tycker man borde bli kompenserad som kund om det visar sig vara stor skillnad på produkterna fast det egentligen ska vara likadana.

<{POST_SNAPBACK}>

Du hade nog väldigt tur att få en tyst 360, min låter som en dammsugare. Jag skulle lätt betala 500kr för att få DVD läsaren utbytt.

Postad 07 februari 2007 - 10:48

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Tyst och tyst. När min dvd spelar varvar igång så lever det ju om. Men när jag tittar på film från hårdisken tex så är det inte så specielt hög ljudnivå. Men detta är ju off topic.
Men vore roligt höra en jämförelse, antar att det dyker upp på någon lämplig sida och kanske ett officielt uttalande av microsoft.

Postad 07 februari 2007 - 11:12

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Skulle vilja se bilder på Benq-s släde för att kolla om jag har den. Fick min xbox bytt för några veckor sen, och anser den vara ovanligt tystlåten.

//Lorryquai

Postad 07 februari 2007 - 11:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0

Skulle vilja se bilder på Benq-s släde för att kolla om jag har den. Fick min xbox bytt för några veckor sen, och anser den vara ovanligt tystlåten.
//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket intressant.

Postad 07 februari 2007 - 12:13

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0
Vänster: BenQ Mitten: Hitachi/LG Höger: Samsung

Jag hade visst LG:s dvdläsare, fast den är ovanligt tyst jämfört mot samsungs, som jag hade först. Klart intressant är hur pass tyst Benq:en kan vara.

//Lorryquai

Bifogad fil(er)

Redigerat av Lorryquai, 08 februari 2007 - 11:51.

Postad 07 februari 2007 - 22:11

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Th: BenQ Mitten: Hitachi/LG Höger: Samsung

Jag hade visst LG:s dvdläsare, fast den är ovanligt tyst jämfört mot samsungs, som jag hade först. Klart intressant är hur pass tyst Benq:en kan vara.

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om jag ovanligt slow idag men vilken spelare är vilken på den bilden?

Postad 07 februari 2007 - 22:47

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Um jag fattar inte heller. Vilken är vilken? :angry:

Har jag rätt om jag antar att:

Vänster: Philips/Benq
Mitten: Hitachi/LG
Höger: Samsung

Mvh
Infernoo

Postad 08 februari 2007 - 07:09

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Det är därför man aldrig ska hänga på dörren när nya teknikprylar släpps. För mycket barnsjukdomar. Bättre att vänta nåt år eller mer.

Postad 08 februari 2007 - 11:50

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1 928 inlägg
  • 0

Um jag fattar inte heller. Vilken är vilken? :)

Har jag rätt om jag antar att:

Vänster: Philips/Benq
Mitten: Hitachi/LG
Höger: Samsung

Mvh
Infernoo

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta. Givetvis är det felstavsnisse som varit och härjat. Infernoos version är korrekt.

//Lorryquai

Postad 11 februari 2007 - 06:38

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Slängde iväg till MS support angående detta, om man kunde urskilja de gamla modellerna från de nyare på något sätt när man köper en ny Xbox. Får se vad de säger.

Postad 11 februari 2007 - 12:28

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Skönt att Microsoft har börjat göra något vid den.

Postad 11 februari 2007 - 23:39

Bamsegrill
  • Bamsegrill
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Stämmer det att Philips dvdn och Benq är samma har den ju funnits ute i öevr ett år... Så jag tvivlar på att det är den som är ny. Philips dvd har knappt sålts här i Sverige och den är inte vanlig i resten av världen heller som det verkar. Och jag hoppas verkligen inte att det är den dvdn då Philips läsaren inte går att softmodda =/

Postad 12 februari 2007 - 14:49

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Fick svar från Microsoft precis, vilket inte hjälpte för fem öre. Dom hänvisade mig till supportsidan. Vilket var sidan jag använde för att kontakta dom. ;)

Postad 13 februari 2007 - 14:59

F4LKz0r
  • F4LKz0r
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Fick svar från Microsoft precis, vilket inte hjälpte för fem öre. Dom hänvisade mig till supportsidan. Vilket var sidan jag använde för att kontakta dom.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

M$ tycker nog bara att du är jobbig, enklare om du köper en eller två boxar tills du hittar rätt. $$$ :)

Postad 19 juni 2007 - 11:32

icu2
  • icu2
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Får tillbaka min xbox från service idag antagligen. Sa åt dom att byta till den tystare dvd - hoppas verkligen att dom har gjort det och att det är skillnad...

Postad 31 juli 2007 - 03:49

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ser att konsollen har den nyare/tystare BenQ-läsaren utan att plocka isär konsollen?
Köpte min för fyra dagar sedan och tycker den låter väldigt mycket...

Tacksam för svar! :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.