Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hundar och alkohol - svensk långfilm med enbart digital distribution

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 March 2007 - 13:25

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Pressmeddelande - Hyddfilm, 2007-03-04

Hundar och alkohol

Hundar och alkohol - den första svenska långfilmen med enbart digital distribution finns nu tillgänglig för nedladdning från publiken.se  

En förkrossad Hans (Christian Fex)

Om filmen

Hundar och alkohol dyker rakt ner i ett fritidshus på landet och ställer frågan: kan en flaska sprit, en fallfärdig hemmagjord cabriolet och ett rått skratt på grannens bekostnad göra livet värt att leva? Eller är det trots allt inte för sent att göra något mer?

Truckföraren Jakob och hans fru Carina lever sina liv som i dvala. Carina flyr in i sina böcker och

Jakob in i fyllan med sin alkoholiserade vän Hans. Hans och Jakob raljerar ständigt över grannen i huset intill som talar och klär sig vårdat och verkar vara allmänt fin i kanten. En dag går de för långt och attackerar grannens son. Och plötsligt är ingenting sig likt längre. Den tidigare så behärskade grannen börjar ge igen med alla medel, Carina blir som en ny människa när en gammal älskare dyker upp, och mitt i all röra blir Hans kär. Det verkar bara vara hundarna som är sig lika.

Produktionsfakta

Produktion: Hyddfilm

Regi: Björn Markusson

Manus: Björn Markusson & Jens-Peter Olsson

Redigering: Björn Markusson & Jens-Peter Olsson

Efterproduktion: The Chimney Pot

I rollerna: Jessica Forsberg (Harrys döttrar, Klassfesten), Rickard Castefjord (Hemligheten), Christian Fex (Wallander - Täckmanteln), Max Malmgren (Kommissionen), Amanda Renberg (Små mirakel och stora, Hip hip ********), Stefan Förberg (Mäklarna) m.fl.

För mer information

Björn Markusson, tel. 0709-948362

E-post: [email protected]

Publiken.se: http://www.publiken.se

Pressbilder och filmklipp: http://www.hyddfilm.se/hoapressmaterial.html

Postad 05 March 2007 - 15:29

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
en bra distribution som antagligen inte kommer att lyckas eftersom dom DRM skadar sitt material....

Ifrån deras FAQ:
"Kan jag ladda ner en film och sedan bränna denna på en CD/DVD?

I nuläget går det inte att ladda ner en film och bränna denna på en CD/DVD. Du kan bara överföra filmen upp till tre gånger till andra Plays for sure-enheter. Med enhet menas att du kanske laddat ned filmen till din stationära dator, och sedan överför till din laptop, till din Mp3 spelare med videofunktion och till en back-up hårddisk. Inom kort kommer tydlig information om hur du exakt går till väga för att genomföra dessa överföringar. "

Jag vill inte se på film på min dator, jag har en TV till det... (och min HTPC funkar inte just nu :-(

Postad 05 March 2007 - 18:38

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

en bra distribution som antagligen inte kommer att lyckas eftersom dom DRM skadar sitt material....

Ifrån deras FAQ:
"Kan jag ladda ner en film och sedan bränna denna på en CD/DVD?

I nuläget går det inte att ladda ner en film och bränna denna på en CD/DVD. Du kan bara överföra filmen upp till tre gånger till andra Plays for sure-enheter. Med enhet menas att du kanske laddat ned filmen till din stationära dator, och sedan överför till din laptop, till din Mp3 spelare med videofunktion och till en back-up hårddisk. Inom kort kommer tydlig information om hur du exakt går till väga för att genomföra dessa överföringar. "

Jag vill inte se på film på min dator, jag har en TV till det... (och min HTPC funkar inte just nu :-(

<{POST_SNAPBACK}>

Det står dessutom att man endast kan spela filmerna med XP eller 2000, alltså inte med Vista???
Är det gamla stenkakor man laddar ner eller?

Postad 05 March 2007 - 18:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Om bolagen nu ska envisas med att drm-skada sina produkter vore det i alla fall roligt att kunna ladda hem en hd-version.. säg vc-1 kodad runt 30 GB samt en dvd9 iso (för dom som vill).

Tanken är god med det hela men 59:- för en drm-skadad wmv-fil på 739mb känns lite sådär, eller är det bara jag.

Postad 05 March 2007 - 18:53

Suomela
  • Suomela
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nej tack, inte intresserad.

Postad 05 March 2007 - 19:01

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Tanken är god med det hela men 59:- för en drm-skadad wmv-fil på 739mb känns lite sådär, eller är det bara jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det är inte bara du, om man ska ladda ner film via nätet så ska man kunna bränna det på skiva tex, så att man kan se den på sin tv/proj.

dom måste lita på att folk inte bränner det för att sedan sälja utan bara bränner till sig själva.

Postad 07 March 2007 - 00:03

tibnok
  • tibnok
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Håller med om att det suger med drm-skyddet..

Men annars var filmen i sig bra, och jag fick mig några goda skratt samt en & annan tankeställare efter att ha sett den.. Klart sevärd och har bestämt för mig att jag såg mitt favoritklipp på youtube http://www.youtube.c...h?v=pM-bev6lA7w :(

Redigerat av tibnok, 07 March 2007 - 01:45.

Postad 07 March 2007 - 09:15

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0
Ska anmäla dem för diskriminering, dem tvingar mig att installera windows på min nya glansande mac om jag vill se deras DRM-skräp :P

Undra när bolagen ska börja tänka på oss Mac-ägare och för all del även Linux-användare för vi råkar ju faktiskt vara en växande skara... Lägg till att en stor del av Windows-användarna kan se det, men inte vill pga DRM :(

Postad 07 March 2007 - 09:30

Unregistered76b72946
  • Unregistered76b72946
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Bara en ynka kommentar om filmen. Jag undrar om någon annan sett den
(Ja Ja - helst skulle allt komma i HD+++ och vara gratis och DRM ÄR krångligt osv men i första hand är det filmen som räknas för mig i alla fall)

Postad 08 March 2007 - 00:54

tibnok
  • tibnok
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En kort sekvens där två bråkstakar attackerar sina grannar som har en trevlig grillfest i sin trädgård :)

(Detta klipp är taget ur filmen) --> http://www.youtube.c...h?v=zsAXsNlFn4g
(1:50sek)

Redigerat av tibnok, 08 March 2007 - 10:17.

Postad 08 March 2007 - 11:02

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

(Ja Ja - helst skulle allt komma i HD+++ och vara gratis och DRM ÄR krångligt osv men i första hand är det filmen som räknas för mig i alla fall)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill se den, men jag kan som sagt var inte göra det så ibland måste man få klaga lite på DRM och sådant även om det är filmen i sig som räknas i slutändan :)

Postad 08 March 2007 - 12:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Fast man undrar fortfarande, varför sånt högt pris för ett sånt skitformat!
En dvd9 eller hd-version distrubuerad med torrent vore ju inte dumt och skulle inte generera några direkta merkostnader.
Jag sitter med projektor och då vill man inte se i sån skräpkvalitet, och titta på film på datorskärmen?! Nej inte för mig i alla fall.

Postad 09 March 2007 - 18:25

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Skivindustrin och filmindustrin har alltid skyllt på piratkopiering..När kasetten kom så var det likadant.
likadant är det med spel industrin, titta på t ex Nintendo förut..Dom spelen kostade 699:- att köpa..vad ska man skylla på där när det gäller det höga priset.Dom säljer knappt några spel i Asien efterom dom inte gick att kopiera.700 spänn för ett spel. inte konstigt att man vill blåsa dom till slut.En dvd film för 200:-.den varar i 1,5 timme sen vill man inte se den på hundra år..ganska dyrt minutpris för det nöjet.

Redigerat av Mr Thomson, 09 March 2007 - 18:26.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.