PM: 'Trådlösa hifi-headset med Bluetooth för mobiler & MP3-spelare'
34 svar till detta ämne
Postad 14 March 2007 - 10:33
Minhembio
-
Minhembio
-
Nyhetsankare
-
-
34 inlägg
Pressmeddelande - Sony, 2007-03-13
Sony DR-BT50 och DR-BT21G: Trådlösa hifi-headset med
Bluetooth för musikmobiler och MP3-spelare
Sony lanserar nu DR-BT50 och DR-BT21G, två trådlösa Bluetooth-headset som är snygga, har bra ljud och som dessutom sitter riktigt bekvämt. De nya headseten gör det enkelt att lyssna till musik eller prata i mobilen oavsett var man är, utan att man behöver trassla med sladdar eller acceptera dålig ljudkvalitet. Ända sedan de första musikmobilerna kom för några år sedan, har det saknats trådlösa headset som både ser bra ut och – framför allt – har riktigt bra ljudåtergivning. Med Sonys nya Bluetooth-headset är detta inte längre något problem. De är inte bara fullfjädrade hörlurar, med bara en knapptryckning går det också att enkelt ta emot mobilsamtal. DR-BT50 är en klassisk, sluten hörlursmodell som passar lika bra hemma som på gatan. Den har en 40 mm Dome Type Driver och 24-bitars D/A-omvandlare, vilket gör DR-BT50 till den första Stereo Bluetooth-hörluren med äkta Hi-Fi-stereo. http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/ShowImageVersion.aspx?image_id=22173&type=l Headsetet kan enkelt vikas ihop och läggas i en väska eller i fickan när man inte behöver det. Vikten är endast 186 gram, inklusive batteri. http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/ShowImageVersion.aspx?image_id=22172&type=l DR-BT21G är en öppen neckband-modell som passar för dem som ägnar sig åt sport eller andra aktiviteter som kräver att lurarna sitter kvar även när man rör på sig mycket. http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/ShowImageVersion.aspx?image_id=22175&type=l http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/ShowImageVersion.aspx?image_id=22174&type=l De nya headseten ansluts trådlöst via Stereo Bluetooth till musikmobiler eller andra spelare – även Sony VAIO och stereoanläggningar – med A2DP-teknik (Advanced Audio Distribution Profile). Det innebär att musik kan strömmas trådlöst från musikmobilen eller spelaren direkt till headseten. Dessutom går de också att använda som handsfree-enheter för mobiltelefon, tack vare den lilla inbyggda mikrofonen. Såväl mobilsamtal som volym och val av musikspår sköts enkelt med knappar på headseten. Med omkring 17 timmars drifttid på bara 2,5 timmars laddning, eller hela 600 timmar om man bara använder dem för mobilsamtal, har headseten en batterikapacitet som vida överstiger musikmobilens. – För första gången kan man nu lyssna till musik trådlöst i riktig HiFi-kvalitet och ändå passa in i gatumiljön, säger Jon Grundström, produktchef på Sony i Sverige. Med våra olika Bluetooth-adaptrar går headseten dessutom att använda tillsammans med praktiskt taget alla typer av spelare. DR-BT50: Ca 2 300 kronor (inkl moms) DR-BT21G: Ca 1 100 kronor (inkl moms) Lansering på marknaden: April 2007.
Postad 14 March 2007 - 18:20
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Intressant...någon som hunnit prova några o höra hur de låter ?
Thomas
Postad 14 March 2007 - 20:30
Unregisteredf35ed254
-
Unregisteredf35ed254
-
Användare
-
-
130 inlägg
DR-BT50 verkar helt klart intressant, speciellt om den har bra drifttid, är lite trött på mina nuvarande hbh-ds970 som klarar max 3 timmar musik.. så dom måste ja ladda varje dag då det tar 3 timmar fram och tillbaka till jobbet...
hoppas bara att det är bra ljud i dom, då är det ett givet köp.
Postad 14 March 2007 - 21:46
jonasbonde
-
jonasbonde
-
Master of Who?
-
-
1832 inlägg
....... är lite trött på mina nuvarande hbh-ds970 som klarar max 3 timmar musik............ hoppas bara att det är bra ljud i dom, då är det ett givet köp.
<{POST_SNAPBACK}>
Jämfört med ds970, lär det inte bli svårt //Jonas
Postad 15 March 2007 - 18:52
Unregisteredf35ed254
-
Unregisteredf35ed254
-
Användare
-
-
130 inlägg
hoppas man kan övertala chefen om att ja kommer behöva dessa i mitt arbete, kan dock blir lite svårt  men man får väll ta sig råd annars, kan ju kanske vara värt det då man har 3 timmars restid varje dag...
hoppas bara att ljudet blir bra...borde det ju vara för det priset.
Postad 17 March 2007 - 15:56
Snoooz
-
Snoooz
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Väldigt bra att sådana prylar kommer fram. Dock är det synd att man ska betala en tredjedel av priset av mobilen.
Känns inte så motiverat för min egna del då.
Postad 18 March 2007 - 14:56
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
1. om man vill använda dom till mp3spelare, kopplar man in en liten plugg som då alltså skickar infon?
2. om man vill ha den både till telefon och mp3spelare, när det då ringer, tar telefonen över lurarna då, för att sedan när man pratat klart återgå till mp3spelaren?
dr-bt50 ser juh jävligt nääjs ut iallafall =)
Postad 23 March 2007 - 17:17
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5776 inlägg
Tror ni att dessa går att använda med en Qtek 9100, den har ju inbyggd Bluetooth ?
Postad 27 March 2007 - 21:48
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Har en w880 och medföljande lurar och är sugen på en uppgradering, men jag tror det krävs ny förstärkare och D/A förutom själva lurarna för att det ska bli riktigt bra.
Så dom här ser ju väldigt spännande ut!
Postad 17 April 2007 - 20:27
Unregistered7168c9b9
-
Unregistered7168c9b9
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag är intresserad av att testa småttingarna DR-BT21G nån som vet nått mer om dem? Finns någon recension eller dyligt ute? De har ju inte kommit ut på den svenska marknaden än vad jag vet, kan bara finna de stora lurarna DR-BT50 på webhallen, annars hade jag lätt dragit iväg och provat dem. Så är det kanske någon som har närmare info när i april dessa kommer?
Mvh Stefan
Postad 18 April 2007 - 17:04
Vajk
-
Vajk
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Man kan förbeställa de små lurarna här för 899:- Sony
Postad 16 May 2007 - 09:24
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jag skall hämta mitt DR-BT21G idag  Återkommer med testresultat
Postad 16 May 2007 - 22:40
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Så fick man tillsist sitt headset efter en månads väntande. Men det var det värt. Så här långt lever det lätt upp till vad de lovar.
Men det kanske inte säger så mycket i detta fallet (vilket ni förstår om ni läser vidare  )
Mitt största användningsområde för detta headset är för att lyssna på audioböcker från min mobiltelefon. Jag har avverkat (ie, förbrukat) en hel del trådbaserade headsets nu under ett par år och började tröttna på det. Alternativet var Sony Ericsson's bluetooth headset (HBH-DS970) men tanken att köpa ett trådlöst headset för att sen ha sladdar mellan hörsnäckorna och själva hårdvaran (BT enheten) kändes så dumt. Speciellt då det alltid har varit just sladdarna som fallerat.
Sen har jag inte upplevt att öronkanalheadset fungerar så bra när man är ute och promenerar i rask takt. De har helt enkelt en benägenhet till att poppa ur, oavsett vilken typ av gummipropp jag använder. Kanske är det mina öron som är förstora  men oavsett så gör det att jag inte vill använda sådana. Jag går ca 1 timme om dagen (till/från jobb) i stadstrafik, vilket ställer lite extra krav på mitt headset:
1. Skall sitta ordentligt
2. Vara bekvämt
3. Har tillräckligt bra volym för att kunna överrösta morgon/kvällstrafiken
Det som kommit närmast är det sedvanliga stereo headsetet som man får med K800i, men det börjar som sagt bli tråkigt att köpa nytt hela tiden.
Men nog om bakgrunden, hur funkar då DR-BT21G i praktiken?
Riktigt bra skulle jag vilja påstå... Förvisso har jag bara använt det en timme eller så när jag skriver denna korta recension, så man kanske skall ta det med en nypa salt
Till en början med så lever den nästintill helt upp till de tre ovan nämnda punkterna. Orsaken till att det blir "nästan" är att jag inte är helt kompis med slingan runt huvudet/nacken. Men det kan mycket väl vara vanesak.
Ljudet är mycket bra, trots att man komprimerar om redan komprimerad musik. Jämfört med HBH-DS970 så är det nog något sämre, men det rör sig inte om någon enorm skillnad (men det beror ju också lite på krav och smak).
Att lyssna på musik sköts helt via headsetet. Man behöver inte röra telefonen. Man har en liten joggdial med vilken man kan pausa/starta och skippa till nästa/föregående låt. Det skall även gå att snabbspola, något som jag inte testat än. Volymen sköts av två separata knappar och headsetet kan lätt göra livet surt för dina öron, dvs, där är rejält med kräm i dessa lurar, trots sin storlek. De överröstade trafiken utan problem.
Men det är inte bara musik som de hanterar, det går även bra att använda den vid telefonsamtal. De du ringer upp hörs bra (och i stereo  ) och de du ringer har inga problem att höra dig. Har bara testat inomhus hittentills, så det kanske är sämre när man är ute. Återstår att höra.
Men såhär långt så låter det mycket bättre än man skulle kunna tro eftersom mikrofonen sitter direkt på själva hörluren, en lång bit från munnen. Du har även en multiknapp (som de kallar den), med vilken du kan svara/lägga på/voice dial/neka samtal/etc genom att antingen trycka en kort eller lång tid vid de olika situationerna. Här måste man dock tillägga att det är den sämsta knappen av de alla. Inte för att den är liten eller sitter där den gör (avlång, mitt på) utan för att feedbacken rent mekaniskt inte är 100% ... Det är alltså svårt att avgöra om man trycker in den eller ej.
Som ni förstår hanterar headsetet en massa saker och måste även kunna meddela dig, användaren, om status. Detta sköts med två led:ar som är dolda bakom tillsynes reflektiv plast. I manualen så hänvisar de till en blå och en röd led, men i realiteten så är de blå och rosa/lila. Men det är inga problem att se skillnaden och förstå signalerna.
Slutligen, har man haft ett blåtandsheadset från Sony Ericsson så känner man lätt igen sig i hur man hanterar detta. Behövde inte ens öppna manualen för att para ihop och lyssna på musik, vilket får mig att tro att det mer eller mindre är samma folk som gör detta som tex HBH-DS970. Detta är positivt, då min erfarenhet är att Sony Ericsson är klart bland de bästa på BT headset (funktion/stabilitet)  .
Hoppas det gav er lite insikt i hur de är. Svarar gärna på frågor... Bifogar även lite bilder för att "dryga" ut det hela lite mer
kit.jpg 94.69K
1 Antal nerladdningar
mic.jpg 67.89K
1 Antal nerladdningar
indikator.jpg 42K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered56b04b1d, 10 September 2007 - 00:42.
Postad 20 May 2007 - 14:44
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
MrWorf, tack för recensionen! Hur är det med basen? Är det mer bas i 21g än i ds-970?
Hurpass smidiga är dom att ha ihopvikta i fickan?
Hur pass mycket dämpar dom ljud från omgivningen jämfört med tex k800 org lurar och ds-970?
Frågan är om det blir 21g eller bt-50... bt-50 bör ju låta betydligt bättre men är nog inte så smidiga att ha i fickat...
Någon som har provat BT-50?
Redigerat av Micke_L, 20 May 2007 - 14:53.
Postad 20 May 2007 - 16:41
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
MrWorf, tack för recensionen! Hur är det med basen? Är det mer bas i 21g än i ds-970?
Oj.. svår fråga... jag tycker basen i 21g är bra, och mkt lättare att få till än DS-970 eftersom 970an behöver en bra tillslutning för att du skall få bra ljud. Basen dränker heller inte musiken. Hurpass smidiga är dom att ha ihopvikta i fickan?
Dom blir mindre, men hur dom funkar i fickan beror på din jacka. Spontant tycker jag inte dom är så smidiga, men jag har använt dom när jag haft en jacka med små fickor. Fördelen är dock att de trasslar inte till sig så som sladdbaserade gör  Dessutom kan man bara dra ner dom till halsen istället när man inte skall lyssna (tex när man skall snacka med någon). Hur pass mycket dämpar dom ljud från omgivningen jämfört med tex k800 org lurar och ds-970?
DS-970: Dämpar rejält Orginal: Dämpar lite 21g: Dämpar lite mindre än Orginal men det är inte riktigt rättvist att generalisera sådär, eftersom 21g inte dämpar på samma sätt som de andra. Iom att det är en öppen design på lurarna så verkar dom dämpa allt lika mycket, 970an & orginal dämpar vissa saker bättre än andra. Får återkomma efter att ha gått med dom i en vecka.
Postad 20 May 2007 - 21:14
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Tack för svaren! Tycker det låter lovande, jag la faktiskt in en beställning från CDON, blev så sugen  Känns väldigt bra att slippa sladdtrasslet, ifall man lägger originallurarna (för min del hmp-70) i fickan så blir det en hel del upptrasslande sen..
Det känns också som att BT-DR50 blir för stora och opraktiska så jag tror 21:orna blir bra.
Postad 21 May 2007 - 16:34
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
MrWorf vart köpte du lurarna? Verkar som att CDON inte har dom i lager...
Postad 22 May 2007 - 07:19
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
MrWorf vart köpte du lurarna? Verkar som att CDON inte har dom i lager...
<{POST_SNAPBACK}>
Sony Center i Malmö. Tror dock inte de har dom i lager, fick vänta i en evighet. Sony.se's Sony Style webshop säljer dom oxo.
Postad 22 May 2007 - 09:28
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Postad 05 June 2007 - 10:24
hcverner
-
hcverner
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jobbar i en butik som säljer bt50.
Villha-faktorn är enorm! Grymt ljud, bra räckvidd, små och smidiga. Har själv varit inne på att köpa mig ett par sennheiser hd555 men nu är jag helt såld på sonylurarna. Inte riktigt lika bra ljud som hd 555 men inte långt ifrån. Har testat dem med min laptop och det är främst till denna jag skulle använda lurarna. M3 testade ju lurarna i senaste tidningen och där belv de faktiskt lite smått sågade!? De klagade ju på dålig räckvidd men de måste ha använt en sändare med blåtand 1,2 och inte 2,0 eller nått för de sa att de räckte 5m men jag har testat dom på mer än 10m avstånd och de har fungerat perfekt! Deras listpris var iof 2300kr vilket är lite mycket peningar för dessa lurar.
Jag kommer iaf lätt köpa ett par när nästa paycheck trillar in.
Postad 06 June 2007 - 18:37
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Har köpt bt-21g, dom var mycket bättre än vad jag hade trott! Så jag är jättenöjd förutom på en punkt, en väldigt väldigt viktig punkt.
Räckvidden. Har använt min w880 (bt 2.0) och även testat en p990.
Lurarna funkar upp till 10m, det stämmer, men om jag stoppar telefonen i fickan så blir det väldigt lätt dropouts, ibland ofta, ibland sällan. Vrider jag på huvudet kan det bli dropout och det blir det lättare om man rör på sig.
Att samtala mha micen i headsetet funkar precis lika dåligt som med mitt SE HBH-IV835 headset, dvs man ska sitta stilla och ha telefonen brevid sig, inte i fickan för att det ska funka bra.
Jag tycker det är jättekonstigt... I manualen till bt21g visar dom bilder där dom säger att man tex kan ha telefonen i fickan eller i resväskan, men det stämmer ju dåligt.
hcverner kan inte du testa bt50 lite mer? Jag bryr mig inte om hur långt lurarna funkar, utan att dom ska funka på korta avstånd, i fickan, i en väska, när man rör sig osv.
Kan väl inte vara så att bt50 funkar bättre än 21g?
Redigerat av Micke_L, 06 June 2007 - 18:39.
Postad 06 June 2007 - 18:52
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Mkt märkligt. Jag kör med mot en K800i och den har jag i jackfickan och har inga av de problemen som du beskriver. Men jag vet däremot att det är fel från Sony att påstå att man skall kunna ha den i resväskan, mm pga hur radio fungerar. Det är 10m med fri sikt, skulle du ha det så att det finns något stort imellan (en kropp eller annat) så är det inga 10m eller ens 1m. Enda gången det fungerar trots att du har den bakom dig är när det finns något som radio signalen kan studsa på. Tex, om du har den i bilen så kommer det med all säkerhet att fungera att lägga den bakom förarsätet, men om du är ute på stan och har den i bakfickan så kan du bara glömma det. Surt men sant. Inget BT klass 2 headset löser detta. Tvivlar på att klass 1 fixar det (kl 1 = 100m, kl 2 = 10m). Orsaken till att man kan uppleva att andra BT saker (såsom GPS, data uppkoppling, mm) fungerar beror på lägre bandbredd och att de protokollen tillåts omsändningar. Ljud är som bekant viktigare att det kommer fram direkt, än att du får ljudet en kvart senare  så alla missade paket med ljuddata kastas och skickas inte om. Edit: Fel nummer på klasserna
Redigerat av Unregistered56b04b1d, 06 June 2007 - 19:14.
Postad 20 June 2007 - 07:21
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Nu har jag använt dr-bt21g i ett par veckor och är mycket nöjd! Det enda negativa är att jag får hack i musiken ibland beroende på vart jag har mobilen.
Tex: Funkar bra i nedre fickan på shortsen, i jackfickan, i bakfickan på byxorna.
Ganska bra i högra jeansfickan.
Dåligt i en rem runt halsen och i vänstra byxfickan.
Ljudet är över all förväntan (jag hade ärligt talat inte så höga förväntningar), bra mycket bättre än med hpm-70 lurarna till w880. Och man slipper ljudet av sladdarna som gnider mot kläderna
Samtal funkar också bra, känns stabilare än med mitt SE HBH-IV835.
MrWorf, vart har du hittat info om att data inte sänds om i a2dp? Låter konstigt eftersom man gott och väl kan buffra ljudet en "stund" utan att det gör nåt. Däremot i handsfree-profilen så är det ju viktigt att ljudet kommer fram så fort som möjligt, och man hör ju att den är mycket störningskänsligare.
Vad menar du med att "Ljudet är mycket bra, trots att man komprimerar om redan komprimerad musik" ? Mina 21g har inbyggd mp3-dekoder så telefonen behöver inte komprimera om musiken
Postad 04 September 2007 - 20:38
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
En fråga... är BT21 bekväma nog att använda typ 2 timmar i sträck..?
Hur känns kvaliten på plasten som går bakom nacken?
Upptäckt något mer dåligt?
Postad 04 September 2007 - 20:53
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Användera mitt dagligen och har inte upplevt några problem. Även varit lite vårdslösa med dom och klämt ner dom i både fickor och ryggsäckar och de funkar utmärkt. Man blir lite varm om öronen efter ett tag, men annars tänker man inte på det. Mkt bra ljud oxo när man snackar i telefon, både för dig och "andra sidan" .. Dock inte så tåliga för vind, men vilka headset är det?
Postad 05 September 2007 - 09:02
Roger Moore
-
Roger Moore
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ok tack.. några frågor till bara... sitter de bra.. har ni typ joggat med dem nån gång.. skaver på örat? Måste de rättas till ofta?
Tack igen..
Postad 05 September 2007 - 09:24
Unregistered56b04b1d
-
Unregistered56b04b1d
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Nix, inte joggat med den. Inte min stil
Postad 17 September 2007 - 19:15
bio är bäst hemma
-
bio är bäst hemma
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Någon som har testat dom till playstation 3 som headset när man spelar
Postad 11 October 2007 - 20:20
rikardcarlsson
-
rikardcarlsson
-
Rookie
-
2 inlägg
Skaffade ett par BT50 nu i veckan hos Teknikmagasinet för 1499:-. Funkade nästan klockrent till telefonen (Nokia N95). Däremot hade jag svårt att få igång dem med datorn. Testade både med den inbyggda blutoothkretsen (dator IBM X60s) och även med en USB Dongle (Kensington USB Bluetooth v2.0). Ljudet funkerade i nån sekund, sen var det tyst i några och sen ljud i nån sekund igen...
Tycker det är konstigt att det inte fungerade för jag har även en itech bluetoothheadset som det vid ett tidigare tillfälle gått att spela med. Detta var via den inbyggda kretsen i IBM:en.
Kollade upp lite på nätet och tror att det är för att de inte stödjer a2dp. Testade då att lägga in de nyaste drivrutinerna. Efter mycket pill fick jag faktiskt igång det.
Det som är konstigt är att det är mkt bättre ljud om jag kör hörlurarna mot mobilen. Kan ju va att den stödjer a2dp. I datorn är ljudet lite knastrigt lite gittrigt, ungefär som en mp3:a i 64-96 kbit/s. Man kanske kan ställa in eq lite så det blir bättre, men det är helt lyssningsbart. Sen är det ju inte fy skam att kunna byta låt i datorn från lurarna.
Annars är lurarna riktigt sköna och batteriet har jag aldrig kört slut på innan jag laddat om. Det har snarare varit mobilens batteri som tar slut alldeles för fort.
Är det någon som kan tipsa om ett USB Bluetooth Dongle som stödjer a2dp så att man kan få lika bra ljud i datorn som mobilen? Parrot har visst ett USB Dongle som ska stödja a2dp. Nån som har har testat detta?
Det är faktiskt en ska som jag stör mig på. När man ska lyssna på ljudband med tysta delar så hör man ett litet pip i bakgrunden i högra luren. Ljudet uppträder i både mobilen och datorn. Fast jag har aldrig upplevt ljudet vid musik.
Sen är det ju kasst att man inte kan kolla på film på datorn och änvända lurarna. för då är ljudet helt osynkat.. Vet nån om detta går att komma runt på något sätt?
/Rikard
Postad 12 October 2007 - 18:30
MalcolmX7
-
MalcolmX7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Testa adaptern Jabra A320s. Den ska stödja HSP, HFP, A2DP, AVRCP och 2.0 EDR. Har själv BT-50 till mobilen och funderar på att köpa Jabra-adaptern när jag skaffar mig en bärbar dator. Kör nu med Sony MDR-RF820RK till den stationära datorn.
Postad 22 November 2007 - 16:34
Johbe
-
Johbe
-
Rookie
-
7 inlägg
Tänkte köpa DR-BT50 för att använda till datorn primärt. Jag har ett litet annorlunda problem hemma, en av ungarna har en tendens att käka upp mina sladdar till dom headsets jag haft, så jag behöver nått trådlöst, och jag vill ha grym ljudkvalite osv.
Men nu undrar jag är det nån som kört dessa med dator primärt, och både ljud in/ut, dvs med microfon o hela kittet, så typ skype/ventrilo osv funkar bra? Behöver jag nån extra dongle för det?
Postad 03 January 2008 - 17:49
NewfarM
-
NewfarM
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag var in på Sony Center idag & testade DR-BT50 mot min Samsung P2. Ljudet var lite av en besvikelse, Tomt & utan större känsla. Lurarna var i övrigt riktigt coola & hade en stor "vill ha" faktor. Inte alls så stora & klumpiga som jag föreställt mig att dom skulle vara. Det är dock en sak som stör mig. Så fort man kopplade upp P2´an mot hörluren så ställs EQ Profilen till "Normal" & väljaren för EQ gråas ut (vilket kan förklara det tomma ljudet). Enligt samsung själva så är det så det är med BT & dom tyckte att jag skulle leta efter BT lurar med någon slags inbyggd Basboost.
Ni som testat mot andra källor? Kan ni ställa EQ & om det går, förändras ljudet?
Postad 08 January 2008 - 15:59
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Ni som testat mot andra källor? Kan ni ställa EQ & om det går, förändras ljudet?
Jag har kört HBH-DS970 mot k800, sony dr-bt21g och SE HBH-ds200 mot w880i och jag har kunnat ändra eq och slå på megabass på telefonen, men ljudet förändras inte i lurarna. Beror på att mp3an avkodas först i headsetet och inte i telefonen.
Postad 09 October 2008 - 23:19
LionKing
-
LionKing
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Funderat på att köpa DR-BT50.
Är det någon som VET om de fungerar ihop med PS3?
Skummade igenom tråden lite snabbt, och märkte inte ett ord ang. detta...
Tacksam för svar...
Postad 14 January 2009 - 15:12
v1qer
-
v1qer
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är också lite nyfiken hur de fungerar med ps3?!!? Ingen som har testat det än?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
→
Nyhetskommentarer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|