Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Automatisk kalibrering av Pioneer VSX-1016V

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 mars 2007 - 12:52

Unregisteredc27cee65
  • Unregisteredc27cee65
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej

Jag försöker förtvivlat få latmanskalibreringen (MCACC) att ställa in högtalarna men det vill sig inte riktigt.

Jag har två frontar, två bakre surroundhögtalare plus en center (subba kommer senare). Jag pluggar in kalibreringsmiken, sätter den i min sweet-spot, och kör igång den automatiska kalibreringen. Ljud skickas ut från alla fem högtalare och på stärkarens diskplay flashar texterna Ambient Noise, Microphone, Speaker YES/NO under tiden.

Problemet är bara att varje kalibreringsförsök slutar med ERROR och jag kör RETRY som en idiot om och om igen med samma resultat.

Jag sitter tyst som musen under kalibreringen, jag har inga andra apparater som surrar i rummet som är ett helt vanligt rektangulärt svensson-vardagsrum på 32 kvm och där TV:n sitter på kortändan och högtalarna är utplacerade efter konstens alla regler.

Nån som har några tips om åtgärder för att kunna "få igenom" automatkalibreringen? :(

Postad 19 mars 2007 - 13:29

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Du kanske ska placera micken ovanför sweetspot, så den får fritt runt om. Jag menar, lägger du den i soffan så får den inte rätt förutsättningar.

Postad 19 mars 2007 - 13:35

Unregisteredc27cee65
  • Unregisteredc27cee65
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Tack för tipset men jag har redan placerat mikrofonen på ryggstödet så att ljudet "träffar" från alla håll.

Hur känsliga är dom här grejorna egentligen? Det blåste rätt ordentligt igår så kan det vara att vindljudet utomhus kunde störa kalibreringen?

Postad 19 mars 2007 - 22:51