Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bildproblem PT AE700E

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2007 - 09:55

Dionysos
  • Dionysos
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har fått lite problem med en Panasonic PT-AE700E.

Felet visar sig genom att det ser ut som det ligger
ett blåaktigt filter över bilden.

Mest syns det i nederkant på bilden i mitten men
"flyter" även ut uppåt höger.

Bifogar en bild där problemet syns.

Vet ni vad problemet kan vara?
Åtgärder?
Erfodras service?

HJÄLP !

Detta fel kommer väldigt olägligt. Snart är ju PS3an här...

Bifogad fil(er)

Postad 25 March 2007 - 01:06

Unregisterede3c4ae6a
  • Unregisterede3c4ae6a
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag har haft min 900 inlämnad på service för samma problem förutom att mitt är rött och inte blått.. men dom har inte fixat det efter 3 ggr.

Postad 25 April 2007 - 20:20

Dionysos
  • Dionysos
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu är problemet löst med min blåaktiga bild.

Problemet var att den blåa LCD panelen var trasig/defekt.

På Panasonic PT-AE700E kan man inte byta LCD paneler var för sig utan man byter hela "blocket".

Summa för ett nytt block ligger på ca 7800 :-.

Pannan gått lite över 4000 fantastiska timmar med mig.

Enligt den kompetenta servicekillen jag haft nöjet att ha kontakt med i mitt ärende, menade att en projektor av denna kaliber får dessa problem efter ca 4000 timmar.

Slutsats: Vid byte av lampa kan du lika gärna även byta paneler! =DYRT =Inte intressant.

Servicekillen jag fick hjälp av hade en begagnad panel som jag fick köpa billigt, annars hade det ju i princip varit att kassera projjen eller leva med att bilden e kass.

Jag har öppnat upp min projje för att dokumentera vad det egentligen var för prylar som pajjat. kolla bilderna...

Idag är jag helnöjd och bilden är bra igen... Hoppas nu bara att optiken håller så inte den börjar strula också..

Bifogad fil(er)

Redigerat av Dionysos, 25 April 2007 - 20:21.

Postad 29 May 2007 - 13:11

wufei
  • wufei
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Bilden du visar tycker jag ser gul ut utvaskad ut, med blåa inslag.

Jag hade samma problem och fixade det, eller snarare fördröjde det lite.
Gul och utvaskad bild är att den blå panelen är sliten (sliten mer än de andra panelerna), detta beror på ultraviolett ljus. Jag justerade bilden genom att öka på den blåa delen av bilden marginellt och ändrade färginställningarna. Då försvann det problemet, men jag antar att slitaget snart kommer att leda till att det blir värre. Min projektor har dock bara gott 2500 timmar, så jag tycker det är illa att detta redan uppstått.

Jag hade något som liknande de blåa misfärgningarna som du hade, de fick jag bort genom att ta isär projektorn och blåsa ur damm från LCD-panelerna och polariseringsfiltren.

Jag har gjort en guide för hur man gör rent sin AE700: http://legolas.mdh.se/~dte96jbn/AE700/

Att bilden inte har samma "tryck" som förut beror på minskad ljusstyrka på lampan, detta kan man testa genom att zooma ner bilden till mindre storlek och slå på höglampläget.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.