Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Felsökning OrigenAE + IRTrans. Vad gör jag nu?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 april 2007 - 23:32

gurenius
  • gurenius
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft min HTPC rätt länge nu, men inte fått fixat alla småproblem jag kämpar med. Ett av de största är att jag inte kan få IRTrans att funka. Tanken är ju att man via den inbyggda IR-sensorn ska kunna starta PCn från off-läge. Jag har sökt och läst under lång tid om olika problem med IRTrans och det enda jag hittar är folk som har problem med att få drivrutinerna installerade eller att de missat koppla konstant-ström. Nu har jag börjat om helt med en ny fräsh installation av Vista.

Jag tror jag kopplat allt rätt. Alla övriga USB-enheter funkar och det ser OK ut i Windows (se screenshots), men ändå så får jag följande felmeddelande:

IRServer Version 5.5.49
No IRTrans Devices found.
Aborting...

Nu är jag lost och kommer inte vidare. Eftersom programmet inte hittar någon enhet så funkar ju såklart inte IR-mottagaren heller.

Hur gör jag för att felsöka? :)

Chassit är ett OrigenAE X15e:

Info om chassit:
http://www.origenae....n/htpc_x15e.htm

PDF med bilder över hur det ska kopplas:
http://www.origenae....de_2.060808.pdf

IRTrans kommer ursprungligen härifrån:
http://www.irtrans.de

// Mikael

PS: Jag har en MCE-fjärr och den funkar utmärkt tillsammans med den externa IR-mottagaren som följde med.

Bifogad fil(er)

Postad 02 april 2007 - 11:07

lurig33
  • lurig33
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Ledsen att inte kunna hjälpa till, men du är inte ensam. Har också precis samma problem. Har precis installerat Vista Home Premium med de nyaste drivrutinerna för Trans IR (som skall funka med vista.) men IRtranstray hittar inte enheten.......

Det ända udda är att jag har ett "gammalt" P4 2.8 moderkort..... men det skall ju inte spela någon roll.. tycker jag.

Lösning någon?

Mvh
Daniel

Postad 18 februari 2009 - 17:22

Orfeous
  • Orfeous
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
hittat någon lösning?
jag har samma problem..
funkar varken i XP eller i Vista :)
alla kablar osv är anslutna.

Postad 19 februari 2009 - 20:28

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag följde guiden på OrigenAEs och den funkade utmärkt på min s14v + vista.

Guide

Vet inte om det var något annat jag har gjort förutom att koppla in strömadaptern mellan moderkort+nätagg. Funkar hur som felfritt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.