Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur bra är den nya batchen PS3:or?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 april 2007 - 17:57

alfahelix
  • alfahelix
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är lite sugen på en PS3:a, men efter att ha läst om att vissa maskiner låter som gamla tröskverk så börjar man ju tveka... ;) Dock så lär det ha kommit en ny laddning maskiner till vårt kära gamla Svedala, så nu undrar jag (och många med mig tror jag) hur ni som har bytt eller köpt en ny maskin upplever att PS3:orna från den nya batchen funkar, och då framför allt ljudnivån.

Det vore också intressant att höra någon har några initierade uppgifter om när vi kan förvänta oss att de första PS3:orna baserade på den nya 65nm arkitekturen kommer till Sverige.

Mvh Patrik

Postad 27 april 2007 - 08:47

tolou
  • tolou
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Det undrar jag också... Eller snarare var är den? Vissa butiker har ju den gamla batchen kvar, men de flesta har slut. Det skulle kommit en ny sändning denna vecka enl. NF... Nu är snart veckan slut.
Någon som sett/hört något?

Postad 27 april 2007 - 09:38

Bonoman
  • Bonoman
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det vore också intressant att höra någon har några initierade uppgifter om när vi kan förvänta oss att de första PS3:orna baserade på den nya 65nm arkitekturen kommer till Sverige.

Vad menas med 65nm arkitektur? ;)

Postad 27 april 2007 - 11:10

londonjohan
  • londonjohan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Det menas med hur proccesorn ar tillverkad. Tror det ar avstandet mellan silicon plupparna eller kiselet (hur som helst sa bor den va kallare vid samma hastighet vilket resulterar i mindre kylning -> tystare). Sen tycker jag att de "gamla" ps3:orna inte later mkt alls. Jag menar har man ljud pa (vilket man bor) sa hors de knappt. Fattar inte denna galna hypen med att allt ska va helt ljudlost.

Redigerat av londonjohan, 27 april 2007 - 11:11.

Postad 27 april 2007 - 14:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Sen tycker jag att de "gamla" ps3:orna inte later mkt alls. Jag menar har man ljud pa (vilket man bor) sa hors de knappt. Fattar inte denna galna hypen med att allt ska va helt ljudlost.

<{POST_SNAPBACK}>

Det där "har man ljud på"-argumentet är bara för roligt...ser dessa personer aldrig på filmer som innehåller tysta/tystare sekvenser? :)

Förövrigt så handlar inte hypen så mkt om att det ska vara helt ljudlöst - den handlar om att man inte vill betala 6 papp för en maskin som fungerar felaktigt.

Postad 27 april 2007 - 16:05

londonjohan
  • londonjohan
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Sen tycker jag att de "gamla" ps3:orna inte later mkt alls. Jag menar har man ljud pa (vilket man bor) sa hors de knappt. Fattar inte denna galna hypen med att allt ska va helt ljudlost.

<{POST_SNAPBACK}>

Det där "har man ljud på"-argumentet är bara för roligt...ser dessa personer aldrig på filmer som innehåller tysta/tystare sekvenser? :ph34r:

Förövrigt så handlar inte hypen så mkt om att det ska vara helt ljudlöst - den handlar om att man inte vill betala 6 papp för en maskin som fungerar felaktigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart star det att denna ps3:a som du precis inhandlat kommer att vara ljudlos?
Jag har missat den infon :), om denna info finns sa betyder det att den fungerar felaktigt. Annars inte?

Tycker man nu att den later for mkt sa kan man alltid lamna tillbaka den pa oppet kop och sluta klaga. Man kanske ska skaffa sig ett troskverk alá xbox360? :ph34r:

Postad 28 april 2007 - 19:00

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
londonjohan: Finns väl ingen som på allvar hävdat att PS3 är ljudlös??? Vad det handlar om är att Sony själva gått ut och sagt att maskinen ska lämna ifrån sig 22db som mest.

Alla vi som klagar på ljudvolymen har, eller har haft maskiner som gått upp till minst fläktläge tre och då passerar vi snart 22db med råge = Felaktig maskin?

Men har du fått en tyst kan du ju vara glad...Annars är du ju en bra kund för Sony som utan att klaga nöjer dig med en produkt ur deras andrasortering.

Jag accepterar inte skräp när jag betalar 6000:- och därför har jag lagt ner PS3 tills vidare!

Postad 05 maj 2007 - 08:39

tolou
  • tolou
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Någon som fått fatt i den nya batchen? Och hur fungerar den? Fläktljud?

Ange gärna första delen av serie nr. 02-27430423-666xxxx
Kontrollera också helst vilken fläkt som sitter i. Ta en hyffsat stark ficklampa och sätt emot det plattta underredet. Det halvgenomskinliga skalet gör att du ser fläkten igenom! (Det måste vara ganska mörkt i rummet)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.