Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snell K/II (K2)

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Snell Acoustics K2 (Golvhögtalare) 0 6.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 April 2007 - 18:41

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0
Hur står sig värdet på dessa idag? Hur "bra" är de jfrt med http://www.hifiklubb...D=860&rID=2400# ?

Kör mina Snell K/II på (ej fyllda) stativ (inköpta för knappt 1400 kr på Hifi-klubben) idag. Höjden råkar bli 91 cm, exakt samma som höjd som på B&W-högtalarna.

Edit: Gav väl 2500 kr för de begagnade högtalarna för snart tio år sedan. Det var alltså stativen som kostade 1400 kr.

Redigerat av Unregistered1124, 23 April 2007 - 14:23.

Postad 22 April 2007 - 20:41

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Har iofs aldrig hört K/II men jag har själv E/III (7300:- för 15 år sedan) och om dina påminner om mina i karaktären så tror jag du får leta i högre prisklasser än så för att hitta nåt bättre. Jag har haft ett par Dali Mentor 2 (ca 15000) hemlånade över helgen men jag byter aldrig mina E/III:or mot dom. Dom spelade i mitt tycke för "hårt" och saknade Snells otroliga mellanregister (som gör att röster låter så himla mumsmums! :) ).

Postad 23 April 2007 - 16:57

Unregistered9bf3363c
  • Unregistered9bf3363c
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag hade ett par K/II från -93 till -06...de låg uppe i bokhyllan när grabben var liten, stod sedan på "icke-seriösa" stativ...mycket trevliga högtalare men kanske inte de värsta "rockers"! De tålde dock att man späkte på rätt bra och hade ett klart fint ljud - mellanregistret särskilt, som nämnt ovan. Dessutom väldigt fin finish! Är dina också i matchande fanér?

Tror nog att K/II parade med en bra sub skulle räcka långt! Där är ju inte bas så det stör i dessa slutna lådor.

Mina åkte tillbaka till farsan när jag köpte 805 Matrix...det är inte många stativare som står upp mot dem!

Postad 29 April 2007 - 16:08

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlägg
  • 0

Jag hade ett par K/II från -93 till -06...de låg uppe i bokhyllan när grabben var liten, stod sedan på "icke-seriösa" stativ...mycket trevliga högtalare men kanske inte de värsta "rockers"! De tålde dock att man späkte på rätt bra och hade ett klart fint ljud - mellanregistret särskilt, som nämnt ovan. Dessutom väldigt fin finish! Är dina också i matchande fanér?

Tror nog att K/II parade med en bra sub skulle räcka långt! Där är ju inte bas så det stör i dessa slutna lådor.

Mina åkte tillbaka till farsan när jag köpte 805 Matrix...det är inte många stativare som står upp mot dem!

<{POST_SNAPBACK}>

Fanér? Tja, de är bruna... :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.