Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Använda Balanserad anslutning fast obalanserat?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Advance Acoustic MAA405 (Slutsteg) 2 8,5 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 maj 2007 - 09:24

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Halloj allesammans :D

Sitter idag med ett Advance Acoustic MAA-405 slutsteg, detta kan matas balanserat eller icke balanserat. Det jag undrar är helt enkelt om det är möjligt att mata de balanserade ingångarna (XLR) med en obalanserad källa (RCA) & om det isåfall skulle ge någon ljudmässig fördel.

Jag inser att detta till stor del beror på slutsteget om det blir någon ljudmässig fördel men någon kanske har provat? (förutsatt att det är möjligt dvs.)

Så har ni något förslag kanske?

PS. Jag driver steget med en Onkyo TX-DS898 Integra, kör frontarna på slutsteget nämligen. I dagsläget så kör jag RCA->RCA (The Cord Company, Chrysalis) Med i mina öron gott resultat men kan det bli bättre?

Postad 21 maj 2007 - 15:48

Lust
  • Lust
  • Veteran

• 1 707 inlägg
  • 0

Halloj allesammans :wub:

Sitter idag med ett Advance Acoustic MAA-405 slutsteg, detta kan matas balanserat eller icke balanserat. Det jag undrar är helt enkelt om det är möjligt att mata de balanserade ingångarna (XLR) med en obalanserad källa (RCA) & om det isåfall skulle ge någon ljudmässig fördel.

Jag inser att detta till stor del beror på slutsteget om det blir någon ljudmässig fördel men någon kanske har provat? (förutsatt att det är möjligt dvs.)

Så har ni något förslag kanske?

PS. Jag driver steget med en Onkyo TX-DS898 Integra, kör frontarna på slutsteget nämligen. I dagsläget så kör jag RCA->RCA (The Cord Company, Chrysalis) Med i mina öron gott resultat men kan det bli bättre?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det kommer inte att bli någon skillnad.

Postad 21 maj 2007 - 19:26

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Ok :wub: Ja tänkte mest om det var någon skillnad på ingångarna i steget kvalitetsmässigt sett... Fått för mig att det kan vara fallet ibland...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.