Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ingen som vill ha en primare?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juni 2007 - 01:07

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
*detta är ingen säljannons vill bara ha hjälp*

Jag bara undrar, är suget efter en Primare I21 slut här i Sverige?

Har min ute på tre siter, och knappt något intresse...

Har satt ett pris på 8000:- bvsa eftersom den är så pass ny (feb 2007)

Är det för dyrt? eller är intresset så in norden svalt just nu för hifi pryttlar??


obs misstolka detta inte, jag försöker inte sälja genom detta forum, jag vill bara ha rätt förutsättningar för att få den såld.

//viro

#2

Postad 10 juni 2007 - 01:27

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
"Rätt förutsättningar" för att få den såld är väl att hitta rätt köpare?
Vanligtvis så går det att få det mesta sålt, nästan till vilket pris som helst om man bara har lite tid och "annonserar" på rätt ställe.

"Rätt ställe" för en annons kanske kan vara i det lokala snabbköpet, men kan också vara på nätet...

Går det inte fort nog att hitta en köpare så får man antingen annonsera mer, eller justera priset och oftast får man göra båda delarna...

Personligen så tycker jag att ditt utgångspris på 8.000:- innebär att skillnaden mot nypriset på 10.900:- är ganska liten, vilket kanske kan vara en förklaring till att du ännu inte har hittat någon köpare. Man kanske tycker att det inte är värt att 3.000:- för att få en fingrad och i värsta fall halvt sönderspelad förstärkare, när man genom att lägga till dessa 3.000:- kan få en i det närmaste helt orörd förstärkare istället...

Även om jag är medveten om att Primare's grejer oftast är väldigt väl-ljudande så tycker jag inte denna förstärkare är speciellt imponerande ändå. Ganska lågt specad uteffekt, få ingångar vilket innebär få möjligheter. Något som också talar emot denna förstärkare är att det är fler som idag är intresserade av hembio-förstärkare än av 2-kanaliga förstärkare. Något som helt enkelt minskar den potentiella kundkretsen.

Ta det lugnt så får du säkert den såld, om inte så kanske du behöver överväga att justera utgångs-priset. Det är lite som med bilar, andrahandsvärdet rasar hiskeligt fort den första tiden för prylar baserade på äldre teknik...

#3

Postad 10 juni 2007 - 01:35

Unregistered7cde3c8f
  • Unregistered7cde3c8f
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

"Rätt förutsättningar" för att få den såld är väl att hitta rätt köpare?
Vanligtvis så går det att få det mesta sålt, nästan till vilket pris som helst om man bara har lite tid och "annonserar" på rätt ställe.

"Rätt ställe" för en annons kanske kan vara i det lokala snabbköpet, men kan också vara på nätet...

Går det inte fort nog att hitta en köpare så får man antingen annonsera mer, eller justera priset och oftast får man göra båda delarna...

Personligen så tycker jag att ditt utgångspris på 8.000:- innebär att skillnaden mot nypriset på 10.900:- är ganska liten, vilket kanske kan vara en förklaring till att du ännu inte har hittat någon köpare. Man kanske tycker att det inte är värt att 3.000:- för att få en fingrad och i värsta fall halvt sönderspelad förstärkare, när man genom att lägga till dessa 3.000:- kan få en i det närmaste helt orörd förstärkare istället...

Även om jag är medveten om att Primare's grejer oftast är väldigt väl-ljudande så tycker jag inte denna förstärkare är speciellt imponerande ändå. Ganska lågt specad uteffekt, få ingångar vilket innebär få möjligheter. Något som också talar emot denna förstärkare är att det är fler som idag är intresserade av hembio-förstärkare än av 2-kanaliga förstärkare. Något som helt enkelt minskar den potentiella kundkretsen.

Ta det lugnt så får du säkert den såld, om inte så kanske du behöver överväga att justera utgångs-priset. Det är lite som med bilar, andrahandsvärdet rasar hiskeligt fort den första tiden för prylar baserade på äldre teknik...

<{POST_SNAPBACK}>


Jo visst e det så. Priset är oftast en stor del till ett sälj eller inte.. men det står ju inte att det är p.o.k. men har haft ett svalt intresse..
Tänkte mer på olika disskutioner här på forum så ser man mer eller mindre ofta att Primare nämns som en bra kompanjon till den eller den högtalaren. Detta borde ju generera ett intresse...

#4

Postad 10 juni 2007 - 06:30

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
1. Det finns ganska ofta Primare ute beg och köpkretsen är rätt liten. Fortfarande väljer det flesta Pioneer och sony.

2. Primare är rätt dyra beggade vilket gör man man som köpáre kanske väljer alternativ som sjunket mer typ Audio Analuge eller liknande. Samma klass men lägre begpris.

3. För att göra den mer attraktiv måste du justera priset lite. Du vet folk står inför semesterplaner och varma sommardagar och tyvärr under juni och juli är marknaden svalast. Lite som att man får mindre för en vattenskoter i september än i juni. :)

#5

Postad 10 juni 2007 - 09:40

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Sedan vet jag som krasse sa. Jag vet inte om Primare är den mest eftersökta förstärkaren och många är ju ute efter en flerkanalig. Även priset är kanske lite högt. Köpte en själv så sent som igår och kan säga att jag betalade inte 10900 för min... Denna var ny...

// Sat

#6

Postad 10 juni 2007 - 09:43

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Jag även nytt kan man pruta lite om man är minsta lilla verbal. Jag tror tyvärr inte du får mer än 6000 kanske 6500:- för den. :) Men som alltid kommer frågan. Varför ens sälja. Det är en riktigt bra maskin. Du får ju knappas nått bättre. :)

#7

Postad 10 juni 2007 - 09:54

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Jag har fått känslan av att många dissar just Primare oxå. Kanske för att de inte har så mycket lull lull som krasse nämner. Sedan om du lägger på ex blocket är det mycket folk som läser watt före kvalite osv. Mer inriktade ställen som hifimagasinet verkar vilja ha lite mer hi-end grejer. Bara en till tanke från min sida.

// Sat



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.