Kan man använda PS3ans Kontroller till pc?
Postad 26 June 2007 - 15:45
Postad 27 June 2007 - 16:32
Hittade en annan sida där man kan hemta hem rar filen. Här är den!
Installera först libusb-win32-filter-bin-0.1.10.1.exe
Plugga sen in sixaxis (Via USB) och kör sen ps3sixaxis_en.exe
Hadde lite meck med att få den sista filen att funka riktigt, men det löste sig på något vänster, fattade inte riktigt vad det var jag gorde för att det skulle fungera...
Nitter nu och kör gamla snes och nes spel på emulator medans jag väntar på min ps3 ska komma tillbaka från service
Postad 16 November 2008 - 13:06
Någon som vet om man kan koppla ps3-kontrollen till en pc med bluetooth och vilken typ av bluetooth-dongle man behöver isf?
Postad 16 November 2008 - 14:01
*bump*
Någon som vet om man kan koppla ps3-kontrollen till en pc med bluetooth och vilken typ av bluetooth-dongle man behöver isf?
Det handlar inte så mycket om vilken dongel som vilken mjukvara.
Bluetooth är ett standardiserat protokoll.
Vad du dock behöver är någonting som kan paira med kontrollern, och nånting som klarar av att mappa om signalerna till tangentbordskombinationer ellr joystick-liknande mappningar.
Posten ovanför din hjälper väldigt mycket.
Postad 17 November 2008 - 12:58
Postad 17 November 2008 - 17:39
Om spelet låter dig mappa kontrollerna mot ps3-kontrollens knappar så.Kan man då spela t.ex. Dead Space med ps3'ans handkontroll på datorn? Spelen brukar i allmänhet vara billigare till dator än ps3...
Det finns dock en nackdel. De drivrutinerna jag testade stödjer bara analog inmatning från spakarna. En ps3-kontroller har ju support för analog inmatning på alla knappar. Ingen analog gas och broms i bilspel mao.
Postad 17 November 2008 - 20:47
Jag har inte heller fått de analoga triggers att funka men jag har hört andra som har det, skam den som ger sig
Postad 19 November 2008 - 10:35
http://bqron.free.fr/PS3/BT/
Kräver bt-dongle med BT v 2.0.
Redigerat av anarkisträven, 19 November 2008 - 10:35.
Postad 21 November 2008 - 10:05
Postad 21 November 2008 - 13:42
Kan bekräfta att BtSix funkar med en BT v. 2.0 dongle. Har inte fått den att fatta att L2 och R2 ska vara analoga men det ska gå på något sätt. Andra som säger att de fått det att funka.
Du glömmer väl inte att posta en lösning här när du har fått L2 och R2 att funka som analoga ;-)
Det är ju just de knapparna man vill åt
Postad 22 November 2008 - 12:23
Sweet! Får testa det sen.Den här killen har fått L2 och R2 att fungera som analoga
http://davieslim.wor...less-bluetooth/
Postad 12 December 2008 - 07:49
Det var "bara" en kryssruta i Btsix där det stod enable anaolg. Den var default off men när man kryssade i den så fungerade det aldeles utmärkt. både med dualskhock och den gammla sixaxxis.
Dock verkar inte Btsix komma ihåg att rutan ska vara ifylld så jag måste fylla i den varje gång jag startar Btsix men jag är så nöjd att det fungerar så jag bryr mig inte
Konstigt att ingen tutorial jag jag har läst har nämnt detta (eller så har jag missat det)
;
Redigerat av mrspl, 12 December 2008 - 07:49.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 filmer
26 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?