Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD C315BEE

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 juni 2007 - 23:41

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Ja, än är det inte för sent för löken att blomma.

Postad bild

# 2 x 40 W i 8 ohm (kontin. effekt, båda kanaler samtidigt, 20-20 000Hz, 0,02% THD)
# 2 x 95 W i 8 ohm (dynamisk effekt – IHF)
# 2 x 130 W i 4 ohm (dynamisk effekt – IHF)
# 2 x 180 W i 2 ohm (dynamisk effekt – IHF)
# Signal/brusförhållande: 95 dB
# PowerDrive
# Soft Clipping
# Ringkärnetransformator
# 6 x Line-in, inkl. 1 x Tape-In/Out
# Ingång för bärbara spelare
# Guldpläterade anslutningsterminaler
# Tone Defeat (urkoppling av tonkontroller)
# Hörlursuttag
# Fjärrkontroll medföljer
# Mått: 43,5 x 8,0 x 29 cm (BxHxD)
# Vikt: 5,2 kg

Pris: 2698:-


Någon som har provlyssnat, och kan komma med åsikter? Hur står den sig mot resten av prisklassen?

#2

Postad 27 juni 2007 - 00:31

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Det står att det finns en matchande cd spelare ?

C515BEE.

Har inte hittat på den ? :)

#3

Postad 27 juni 2007 - 17:23

Pylorus
  • Pylorus
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Den dyker nog upp snart. C315BEE är ju ganska nylanserad, som det verkar.

#4

Postad 07 juli 2007 - 17:31

PowPow
  • PowPow
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Har den hemma nu. Enda problemet är att jag inte vet hur jag ska koppla in min subwoofer /=

Testade via tape out, men då regleras ju inte volymen när man ändrar volymen på de vanliga högtalarna. Och det håller inte. Tips?

#5

Postad 07 juli 2007 - 18:12

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Är inte säker på att jag just hörd den modellen men generellt så brukar Nad vara full av energi. De brukar vara rätt underspecade. Ljudet brukar vara lite åt det mörka hållet med en bra basgång lite som H/K. En del menar att de är grötiga främst i mellanregistret. Hur de står sig mot resten? Jodå en del gillar dem skarpt och en del ogillar dem. Skulle säga att de inte är bäst men inte heller det sämsta du kan hitta.

// Sat

#6

Postad 07 juli 2007 - 21:48

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Har den hemma nu. Enda problemet är att jag inte vet hur jag ska koppla in min subwoofer /=

Testade via tape out, men då regleras ju inte volymen när man ändrar volymen på de vanliga högtalarna. Och det håller inte. Tips?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan bero på att C315BEE inte har något subutgång... dvs. PRE-OUT.

Det står specat på Hifiklubbens hemsida iallafall. Med andra ord kan du inte koppla en sub till den stärkaren via lågnivå iallafall.

#7

Postad 08 juli 2007 - 14:42

PowPow
  • PowPow
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Har den hemma nu. Enda problemet är att jag inte vet hur jag ska koppla in min subwoofer /=

Testade via tape out, men då regleras ju inte volymen när man ändrar volymen på de vanliga högtalarna. Och det håller inte. Tips?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan bero på att C315BEE inte har något subutgång... dvs. PRE-OUT.

Det står specat på Hifiklubbens hemsida iallafall. Med andra ord kan du inte koppla en sub till den stärkaren via lågnivå iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag vet. Men snubben jag snackade med på hifiklubben sa att jag kunde koppla det till tape out. Men det sket sig ju rejält. /=

Man skulle väl iofs kunna koppla signalen från förstärkarens högtalarutgångar, via suben, och sen till högtalarna. Men det känns inte helt bra, av någon anledning..

#8

Postad 08 juli 2007 - 19:32

DePalma
  • DePalma
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Har den hemma nu. Enda problemet är att jag inte vet hur jag ska koppla in min subwoofer /=

Testade via tape out, men då regleras ju inte volymen när man ändrar volymen på de vanliga högtalarna. Och det håller inte. Tips?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan bero på att C315BEE inte har något subutgång... dvs. PRE-OUT.

Det står specat på Hifiklubbens hemsida iallafall. Med andra ord kan du inte koppla en sub till den stärkaren via lågnivå iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag vet. Men snubben jag snackade med på hifiklubben sa att jag kunde koppla det till tape out. Men det sket sig ju rejält. /=

Man skulle väl iofs kunna koppla signalen från förstärkarens högtalarutgångar, via suben, och sen till högtalarna. Men det känns inte helt bra, av någon anledning..

<{POST_SNAPBACK}>


Eller också går du tillbaka till HiFi klubben och säger som det är. Att det inte alls funkar att köra på Tape-out. Få tillbaka dina pengar eller köp något annat där.

Det hade jag gjort iallafall.

#9

Postad 08 juli 2007 - 21:30

PowPow
  • PowPow
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Har den hemma nu. Enda problemet är att jag inte vet hur jag ska koppla in min subwoofer /=

Testade via tape out, men då regleras ju inte volymen när man ändrar volymen på de vanliga högtalarna. Och det håller inte. Tips?

<{POST_SNAPBACK}>


Kan bero på att C315BEE inte har något subutgång... dvs. PRE-OUT.

Det står specat på Hifiklubbens hemsida iallafall. Med andra ord kan du inte koppla en sub till den stärkaren via lågnivå iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag vet. Men snubben jag snackade med på hifiklubben sa att jag kunde koppla det till tape out. Men det sket sig ju rejält. /=

Man skulle väl iofs kunna koppla signalen från förstärkarens högtalarutgångar, via suben, och sen till högtalarna. Men det känns inte helt bra, av någon anledning..

<{POST_SNAPBACK}>


Eller också går du tillbaka till HiFi klubben och säger som det är. Att det inte alls funkar att köra på Tape-out. Få tillbaka dina pengar eller köp något annat där.

Det hade jag gjort iallafall.

<{POST_SNAPBACK}>


Absolut. Jag har 6 dagar kvar på mitt öppet köp, så det är ingen brådska. Ska dit och lämna tillbaka en kabel imorgon, och då snacka lite med dem. Har fått tips om att man kan koppla via de vanliga högtalarterminalerna också, så det kan ju vara värt ett försök. Gillar verkligen förstärkaren annars ju.


Vad tror ni om nämnda förstärkare tillsammans med B&W DM685?

#10

Postad 08 juli 2007 - 22:28

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
De flesta subbar kan ju anslutas via högnivå, dvs vanlig högtalarkabel. Dra ett par kablar parallellt med de andra högtalarkablarna så ska du se att det blir bra.


ojdå måste missat ditt sista inlägg ;)

Redigerat av Unregistered32263a93, 08 juli 2007 - 22:29.


#11

Postad 08 juli 2007 - 22:34

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

  • 1 653 inlägg
  • 0

De flesta subbar kan ju anslutas via högnivå, dvs vanlig högtalarkabel. Dra ett par kablar parallellt med de andra högtalarkablarna så ska du se att det blir bra.


Exakt, hann inte först ;) .

Sedan tycker jag det är konstigt att de sa åt dig att använda tape out till subben! Tycker jag BORDE vara känt hos HiFi-handlare att den INTE är nivåvariabel (kan det kallas det?). Jaja, säljaren får ju lära sig något nytt iaf.

#12

Postad 08 juli 2007 - 22:38

PowPow
  • PowPow
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

De flesta subbar kan ju anslutas via högnivå, dvs vanlig högtalarkabel. Dra ett par kablar parallellt med de andra högtalarkablarna så ska du se att det blir bra.


Exakt, hann inte först ;) .

Sedan tycker jag det är konstigt att de sa åt dig att använda tape out till subben! Tycker jag BORDE vara känt hos HiFi-handlare att den INTE är nivåvariabel (kan det kallas det?). Jaja, säljaren får ju lära sig något nytt iaf.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, jag vet inte riktigt hur han tänkte där.

Tilläggas bör kanske att jag sa till honom att subwoofern kommer användas väldigt sällan. Jag föredrar att lyssna på musik utan subwoofer, och enda gången jag vill använda den är när jag tittar på film, vilket är väldigt sällan. Han kanske tänkte att jag skulle ta mig tid att ställa in ljudnivån de gånger jag ville titta på just film...

#13

Postad 16 september 2010 - 09:35

Wernham Hogg
  • Wernham Hogg
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Lyfter tråden lite.

Köpte en C315BEE nyligen och den ska användas med en LP Pioneer som har relativt ny pickup (för cirka 1000:-).
Högtalare är ett par Dali för cirka 5000:-.

Kanske är svårt att säga utan mer info och modellbeteckningar, men tror ni att förstärkaren i detta fall blir en flaskhals?
Är det lönt att lägga några tusenlappar extra på den?

Kommer inte bli aktuellt att koppla in något annat i den framöver, så den kommer endast driva vinylen med dessa 2 högtalare.

Om jag har förstått det rätt så beror det låga priset mycket på avsaknad av subwoofer-möjlighet samt att den saknar möjlighet för fler högtalare än 2.
Eller är det några andra uppenbara nakdelar?

Tack på förhand!

#14

Postad 16 september 2010 - 11:00

Wernham Hogg
  • Wernham Hogg
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av Wernham Hogg, 16 september 2010 - 11:01.


#15

Postad 16 september 2010 - 11:53

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Kommer säkert fungera ok så länge du spelar på "lagom" volym. Du kommer inte kunna ösa på så väldans högt menar jag. Testa och se vad du tycker, blir du nöjd så är allt frid och fröjd!

#16

Postad 16 september 2010 - 12:48

Wernham Hogg
  • Wernham Hogg
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Kommer säkert fungera ok så länge du spelar på "lagom" volym. Du kommer inte kunna ösa på så väldans högt menar jag. Testa och se vad du tycker, blir du nöjd så är allt frid och fröjd!


Några jättevolymer kommer inte bli aktuellt, men det är klart att man vill kunna bränna på lite extra ibland :-)

Jo jag får testa. Har dock väldigt svårt att höra väsentliga skillnader mellan förstärkare om jag inte jämför direkt efter varandra (dvs, inte åka och byta mot en annan och sedan testa 2h senare).
Det är mest störande att veta att det kanske hade kunnat vara mycket bättre om man lagt 2000:- extra.

Men vad jag har läst mig fram till verkar det som att man bör komma upp i 5000kr+ för att märka några stora skillnader.

Redigerat av Wernham Hogg, 16 september 2010 - 12:48.


#17

Postad 16 september 2010 - 13:09

Unregistered69f3f8a4
  • Unregistered69f3f8a4
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jag har haft denna stärkare nu i drygt 2år. Har haft den med ett par Aurum Cantus Leisure 3se mk2, Mårten Design Mingus 3 samt mina nuvarande Amphion Prio510 och jag kan bara tillägga att jag är väldigt nöjd med Naden, enda negativa är väll att den saknar pre out.

Redigerat av Unregistered69f3f8a4, 16 september 2010 - 13:10.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.