PM: HD DVD offering exclusive web-enabled capabilities and 24p output
Postad 02 July 2007 - 16:45
Redigerat av diabolo, 02 July 2007 - 16:47.
Postad 02 July 2007 - 17:53
bäst spelare med bäst och enklast funktionabel interaktivitet , kommer bli en intressant
fortsättning på året japp
Postad 02 July 2007 - 19:09
Movie films are traditionally captured at 24 frames per second and Toshiba’s HD DVD players will be able to maintain this frame rate allowing consumers to enjoy movies in their native form.
Vafasen, har Borat himself skrivit artikeln eller?
Postad 02 July 2007 - 19:21
Movie films are traditionally captured at 24 frames per second and Toshiba’s HD DVD players will be able to maintain this frame rate allowing consumers to enjoy movies in their native form.
Borat?
Postad 02 July 2007 - 19:37
Borat?
Om du vet vem det är så fattar du vad som är kul med citatet.
Postad 02 July 2007 - 19:40
Movie studios can also opt to 'lock' extras on the HD DVD itself, which then can be unlocked by downloading a key. Other interactivity features allow for the studios to provide ways for consumers to interact with content providers.
"While others may talk about interactivity, HD DVD has proven time and time again that it offers true interactive features and capabilities for consumers which can make the enjoyment of movies a new experience every time they're viewed," Toshiba Digital AV marketing chief Jodi Sally said.
Nice
Postad 02 July 2007 - 20:20
Borat?
Du har internet. Du har hifi-prylar. Du har ett intresse för media (antagligen annars hade du väl inte hängt här
Jag kan dock trösta dig med att du har en kul tid framför dig.... du får se allt från scratch. Nice!
Redigerat av shuriken, 02 July 2007 - 20:22.
Postad 03 July 2007 - 05:37
Fan va fånigt, dom kan ju likagärna lägga det på skivan. Det blir nog som angle knappen på dvd fjärren.
Postad 03 July 2007 - 08:29
Fast lägger man det på skivan så är det ju ganska statiskt, om det är webbaserat så kan ju informationen uppdateras/utökas.Fan va fånigt, dom kan ju likagärna lägga det på skivan. Det blir nog som angle knappen på dvd fjärren.
På "Blood Diamond" kan man även delta i omröstningar om filmer man vill se på HD-DVD i framtiden osv.
En sådan omröstning hade ju inte funkat så bra om du gjorde den lokalt på din skiva
Postad 03 July 2007 - 09:29
Fast lägger man det på skivan så är det ju ganska statiskt, om det är webbaserat så kan ju informationen uppdateras/utökas.Fan va fånigt, dom kan ju likagärna lägga det på skivan. Det blir nog som angle knappen på dvd fjärren.
På "Blood Diamond" kan man även delta i omröstningar om filmer man vill se på HD-DVD i framtiden osv.
En sådan omröstning hade ju inte funkat så bra om du gjorde den lokalt på din skiva
Rösta kan man göra på nätet, det är bara att skriva url på omslaget
Postad 03 July 2007 - 09:33
Du vet att det är pouplärt att tala om vissa favorit scener / sekvenser ur en film eller hur?The new functionality allows the player to download exclusive content from the movie studio's server. Once downloaded, it is saved within the persistent storage of the set-top player for access.
Fan va fånigt, dom kan ju likagärna lägga det på skivan. Det blir nog som angle knappen på dvd fjärren.
Dessa kan man lägga till som ett minne i spelaren för varje HD DVD, så när man sen önskar se dessa är det bara ta fram HD DVD filmen och börja njuta
Postad 03 July 2007 - 10:33
Postad 03 July 2007 - 11:18
Du vet att det är pouplärt att tala om vissa favorit scener / sekvenser ur en film eller hur?The new functionality allows the player to download exclusive content from the movie studio's server. Once downloaded, it is saved within the persistent storage of the set-top player for access.
Dessa kan man lägga till som ett minne i spelaren för varje HD DVD, så när man sen önskar se dessa är det bara ta fram HD DVD filmen och börja njuta
Bookmark har ju iofsig funnits rätt länge nu till alla format. Det är ju inget nytt, och inget som har med online att göra?
Eller så förstår jag inte vad du menar.
Postad 03 July 2007 - 16:52
"Bookmarks that Stay with the TitleBookmark har ju iofsig funnits rätt länge nu till alla format. Det är ju inget nytt, och inget som har med online att göra?
Now a user can bookmark a favorite scene within the movie and have those bookmarks remain even after the user removes the disc. The bookmarks are stored in persistent storage which is a mandated feature on all HD DVD players. This capability is unique to HD DVD."
Postad 03 July 2007 - 18:56
"Bookmarks that Stay with the TitleBookmark har ju iofsig funnits rätt länge nu till alla format. Det är ju inget nytt, och inget som har med online att göra?
Now a user can bookmark a favorite scene within the movie and have those bookmarks remain even after the user removes the disc. The bookmarks are stored in persistent storage which is a mandated feature on all HD DVD players. This capability is unique to HD DVD."
Not, jag använde mig av det för DVD uppspelning via HTPC tex för evigheter sedan.
Postad 03 July 2007 - 20:10
Postad 03 July 2007 - 20:23
Det som nämns i artikeln om nedladdade feature etc. kan väl inte vara något specifikt för HD-DVD. Låter som om det lika gärna kan göras på både DVD och Blu-ray. Jag menar själva lagringsmediat är ju bara en skiva, om sedan spelaren har en uppkoppling bör man kunna ha liknande features oavsett format. Eller är jag helt ute och cyklar?
BD-live profilen AKA 2.0 är inte klar.http://en.wikipedia....ki/Blu-ray_Disc
2.0 (BD-Live)
"Profile 2, also known as BD-Live, adds network connectivity to the list of mandatory functions and increases mandatory local storage capability to 1 GB. No players have been announced as compatible with this profile. Players of earlier profiles will still be able to play the main feature of the disc, however."
Postad 04 July 2007 - 09:35
Titles now have a feature that show how long the movie is and where you are in the movie. This is not a standard feature on DVD players. To date, this feature is not available in any competing format.
Postad 04 July 2007 - 11:12
Time Progress Meters
Titles now have a feature that show how long the movie is and where you are in the movie. This is not a standard feature on DVD players. To date, this feature is not available in any competing format.
Kan du inte förklara mer ingående istället, för om jag läser det som står i texten så finns det tex redan i min PS3, och känns inte som något nytt och exklusivt.
Postad 04 July 2007 - 13:27
Snart får du allvarligt skärpa till dig, håll dig till ämnet ----> HD DVDTime Progress Meters
Kan du inte förklara mer ingående istället, för om jag läser det som står i texten så finns det tex redan i min PS3, och känns inte som något nytt och exklusivt.
(B-ray är off topic)
Postad 04 July 2007 - 13:37
Snart får du allvarligt skärpa till dig, håll dig till ämnet ----> HD DVDTime Progress Meters
(B-ray är off topic)
Men herre min ja du vet! Look whos talking!
Jag frågade dig vad som skiljer mellan befintliga "Time Progress Meters" och det du påstår är exklusivt? Vad gör du på ett forum om du inte kan argumentera?
Vad skiljer DVDs Time Progress Meters från det kommande HDDVD Time Progress Meters tex?
Jag vill uppriktigt veta vad skillnaden är till det bättre jämfört med nu. Dont get nasty.
Postad 04 July 2007 - 16:04
Users can zoom from 2X, 4X and 8X simply by pressing the “A” button on the remote control. This feature is not available in any other format.
Postad 04 July 2007 - 16:42
Zoom
Users can zoom from 2X, 4X and 8X simply by pressing the “A” button on the remote control. This feature is not available in any other format.
Den funktionen kommer Diabolo gilla iaf.
Postad 04 July 2007 - 20:17
Postad 05 July 2007 - 11:21
Time progress metern är analog med digitala tider angivna för vart du är i filmen, slutet etc.Skulle nog också vilja få förklarat för mig vad som är unikt med time progress meter. Zoom finns ju för övrigt också att tillgå på konkurrerande format...
Se bilden ifrån Children of Men mitt galleri så får du se hur den ser ut, den kommer fram när man spolar, pausar eller liknande
i filmen.
Den känns faktiskt som en riktigt trevlig finess
Postad 05 July 2007 - 11:39
Time progress metern är analog med digitala tider angivna för vart du är i filmen, slutet etc.Skulle nog också vilja få förklarat för mig vad som är unikt med time progress meter. Zoom finns ju för övrigt också att tillgå på konkurrerande format...
Se bilden ifrån Children of Men mitt galleri så får du se hur den ser ut, den kommer fram när man spolar, pausar eller liknande
i filmen.
Ja men som sagt det där är ju inget nytt och exklusivt för HD DVD.
Postad 05 July 2007 - 12:25
HD-DVD-spelare med 600 GB hårddisk
Toshiba kommer att lansera två nya hd-dvd-spelare lagom till jul. En med 300 GB hårddisk och en med 600 GB.
[2007-07-05 12:03]
Henrik Johansson, produkt och försäljningschef på Toshiba, säger att spelarna inte är tilltänkta för Europa i dagsläget men under kvartal tre släpps all information dem för en europeisk lansering.
Vad kommer dvd-spelarna att kosta?
– En grov uppskattning är att spelarna kommer att ligga mellan 5 000 kronor till 7 500 kronor ungefär, säger Johansson.
Toshiba är ledande när det gäller det högupplösta formatet hd-dvd och det är Sony som riktar in sig på det konkurrerande formatet blu-ray. Formaten är inte kompatibla med varandra och kampen är inte på långa vägar avgjord vilket av de båda som kommer att dominera marknaden framöver.
Med de framtida dvd-spelarna från Toshiba kommer konsumenten kunna koppla upp sig mot internet för att bland annat kunna ladda ner bonusmaterial från dvd-filmer.
– Det kommer inte att kosta något extra att ladda hem extramaterialet. Det som är bra att det ger möjlighet till obegränsad mängd extra information som samtidigt också är interaktiv, poängterar Johannson.
Den senast släppta modellen från Toshiba - HD-EP 10.
Postad 05 July 2007 - 14:12
Vilken dvd spelare/film har den funktionenTime progress metern är analog med digitala tider angivna för vart du är i filmen, slutet etc.Skulle nog också vilja få förklarat för mig vad som är unikt med time progress meter. Zoom finns ju för övrigt också att tillgå på konkurrerande format...
i filmen.
Postad 05 July 2007 - 16:22
Vilken dvd spelare/film har den funktionenTime progress metern är analog med digitala tider angivna för vart du är i filmen, slutet etc.Skulle nog också vilja få förklarat för mig vad som är unikt med time progress meter. Zoom finns ju för övrigt också att tillgå på konkurrerande format...
i filmen.
Min PS3
Postad 05 July 2007 - 17:42
Make it easy to find and navigate all the features on the HD DVD
Postad 05 July 2007 - 18:01
"First-time buyers interested in HD-DVD will find the XA2 everything they could want. Its handsome lines would look good in any system; its 1080p capability is good for bragging rights; the incorporation of the HDMI 1.3 standard helps future-proof it, at least in the near run; its host of functions make it an all-around versatile machine; and, most of all, its excellent audio and video qualities set the example for the industry."
"Referenz Classe" -tungt
"Product of the Year Award"
"Best Hi-Def Player Award Home Cinema Choice Awards"
Och vi vet vad HD DVD filmerna Presterar
Postad 05 July 2007 - 18:36
i filmen.
Finns stand-alones som har också och självklart ALLA mjukvaruspelare på vilken dator som helst, så jag fattar verkligen inte vad det är som är unikt (filmerna behöver ju ite vara utrustade med ngt särskilt för att det ska funka). Och Zoom har ju funnits på t.o.m TV-apparater i typ 15 år iaf.
Postad 05 July 2007 - 19:20
edit: öööh, två inlägg här emellan försvann visst...
Redigerat av B8, 05 July 2007 - 19:22.
Postad 05 July 2007 - 19:33
Exakt. En sådan analog/digital-kombo har man ju stirrat på i åratal nu.
edit: öööh, två inlägg här emellan försvann visst...
edit2: äh, jag som är virrig. Svarade visst på de två senaste inläggen på förra sidan som jag tydligen lyckats missa innan
Postad 09 July 2007 - 02:20
Bra pris!!! Fast "Hulken" är inte min favorit precis.
Du kan få Ghost Rider när den släpps
Postad 09 July 2007 - 09:26
Bring the richness to the main feature without ever stopping the movie.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?