Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PM: Toshiba to Debut Third Generation HD DVD Players

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 augusti 2007 - 17:22

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 06 augusti 2007 - 17:59

BiggestMike
  • BiggestMike
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Dags att gå med i kriget. En HD-A35 ser inte helt fel ut... skapligt pris med om den kan komma under 5000 kr. More Hd for the people.

Postad 06 augusti 2007 - 18:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Helt otroligt.
1:a Generationens spelare över östes med positiv kritik där XA1 blev Sound & Vision Product of the Year. :)

Sedan lanseras Generation 3 innan XA2 (Gen 2) ens hunnit bli nominerad, medan EU modellen HD-XE1 får priset "Bästa Hi-def Spelaren" av Home Cinema Choice B)

Starkt jobbat. :lol:

Med Gen 3 utgår "X" ur modell namnet. En ny läcker design, dessutom nära hälften så hög som Gen 1 spelarna.
Tekniken går verkligen framåt ;)

Antar att våra EU modeller får uppföljare även här snart B)

Postad 06 augusti 2007 - 19:21

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
En HD-A35 verkar minst sagt vara en guldklimp. Finns det överhuvudtaget någon annan spelare på marknaden som erbjuder Deep Color?

Postad 06 augusti 2007 - 19:49

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

En HD-A35 verkar minst sagt vara en guldklimp. Finns det överhuvudtaget någon annan spelare på marknaden som erbjuder Deep Color?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja deep color är säkert trevligt, men som jag förstår det måste själva källan vara kodad i det för att kunna utnyttjas.

Postad 06 augusti 2007 - 20:25

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Om spelaren (HD-A35) presterar lika bra som den för 8000 (som finns ute nu, kommer inte ihåg beteckningen) så kan det nog bli riktigt intressant. Kliar i fingrarna :)

Postad 07 augusti 2007 - 10:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Undra om de är någe bra, tidigare budgetmodeller lämnade en del övrigt att önska vad det gäller såväl deinterlace av 576i och 1080i (endast A20/E1P då) om jag minns rätt. Vem vet, kanske helt andra lösningar nu.

På pappret väldigt lovande dock, inte minst prislapparna som håller sig på "why not try" nivåer, ska följas med spänning.

Chansen att nån kodar i Deep Color känns liten (varför skulle man då en HDDVD/BD-spelare inte behöver stödja det?). Dessutom tror jag bara vinsten blir riktigt märkbar först när det kombineras med xyYCC-colorspace. Verkar mest vara en gratisgrej man får med i och med nya chip. Tippar att det är inget att hetsa upp sig för.

Postad 07 augusti 2007 - 12:44

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0
Frestande.. Synd bara att formatkriget inte är över ännu.. ;)

Postad 07 augusti 2007 - 15:41

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Frestande.. Synd bara att formatkriget inte är över ännu.. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar inte som att det nånsin kommer att ta slut. Jag har Blu-Ray, kommer nog att skaffa mig en HD-DVD spelare pga många av de titlarna som finns på HD-DVD (Heroes, t. ex).

När DVD blev "standard" så försvann inte VHS ... självklart är det inte att jämföra Blu-Ray och HD-DVD som DVD och VHS .... men på ett sätt är det gemensamt i att samexistens av flera format är möjligt.

Jag har gett upp teorin om något formatkrig. Olika rapporter säger olika saker. Jag kallar det BS. Är ganska trött på rapportern och statistiksiffrorna, det betyder inte ett skvatt. Hade PS3 lyckats bättre, ja då hade det varit en annan femma för då hade fler köpt en PS3 och automatiskt haft en Blu-Ray spelare (som numera även klarar av 1080p/24fps helt strykfritt). Men icke, det har rent av gått åt **** eftersom det inte finns fler än typ 5 bra spel till PS3:an. Allt kommer nu i höst, kan vara too little too late.

Tror helt enkelt att vi konsumenter får leva med fler än ett format i flera år till, eller fram till nästa formatlansering, vad det än må vara. 500 gb Ultra HD Disc eller något... I just made that up.

Känns som att HD-DVD levererar riktigt bra nu medan Blu-Ray inte marknadsfört sig och sin potential lika bra.

För övrigt så håller jag även med pacman i hans inlägg (inte xxYCC grejomojen, ingen aning om vad det är).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.