Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo lanserar hd-dvd-spelare i USA

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 August 2007 - 08:25

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 10 August 2007 - 09:35

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0
http://www.us.onkyo.com/news.cfm?id=119

My next HD DVD standalone = DV-HD805 :huh:

Postad 10 August 2007 - 10:28

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Vill inte kommentera det för alla har olika smak, MEN den ser ju ut som en video bandspalare från 80-talet... Är design teamet på semester????

Postad 10 August 2007 - 10:44

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Vill inte kommentera det för alla har olika smak, MEN den ser ju ut som en video bandspalare från 80-talet... Är design teamet på semester????

<{POST_SNAPBACK}>

"pre-production" bild...sen är smaken som baken :huh:

Redigerat av diabolo, 10 August 2007 - 10:46.

Postad 10 August 2007 - 11:08

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
nemnok:

Hahaha, kunde inte sagt det bättre. Fast Onkyos saker är ju inte direkt snygga men denna tog ju priset :huh:

Nä tacka vet jag, samsung, pioneer och denon.

Over and out!

Postad 10 August 2007 - 11:10

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

nemnok:

Hahaha, kunde inte sagt det bättre. Fast Onkyos saker är ju inte direkt snygga men denna tog ju priset :)

Over and out!

<{POST_SNAPBACK}>

Samsung?? ;) :o :D

Btw Denon har HD DVD spelare på G ;) ...coming soon

Over n...eller nej jag stannar kvar :huh:

http://www.dvdtown.c...dvd-player/4655

FIRST PUBLISHED Aug 10, 2007
Onkyo will introduce a high-end HD DVD player this fall. The DV-HD805 (which is it's name) will have a SRP of $899.

Known features:

*High quality audio streaming via HDMI version 1.3A
*Support for Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus and DTS-HD High Resolution Audio
*1080p video through HDMI 1.3A
*Internet connectivity

And more.

Redigerat av diabolo, 10 August 2007 - 11:17.

Postad 10 August 2007 - 11:34

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Kinaspelare med "Onkyo" på fronten? Fast det smakar väl lite för mycket, 899$???

Postad 10 August 2007 - 11:34

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Vad har Onkyo DV-HD805 för $899 som Toshiba HD-A35 för $499 inte har?

Postad 10 August 2007 - 11:35

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Kinaspelare med "Onkyo" på fronten? Fast det smakar väl lite för mycket, 899$???

<{POST_SNAPBACK}>

Då får du köpa en funai för 2000$ dvs Denons B-ray :huh:

Postad 10 August 2007 - 11:36

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Svaret får vi veta när de släpps :huh:

Redigerat av Jensen, 12 August 2007 - 00:15.

Postad 10 August 2007 - 11:54

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

nemnok:

Hahaha, kunde inte sagt det bättre. Fast Onkyos saker är ju inte direkt snygga men denna tog ju priset :huh:

Over and out!

<{POST_SNAPBACK}>

Får hålla med om att designen lär ju inte vinna pris direkt, men deras nya receivrar har samma design så det är klart de fortsätter på den modellen.
https://www.prisjakt...kt.php?p=206292

Personligen är jag mer för Marantz/Onkyo än Sony, samsung, panasonics grejor, iaf på förstärkarfronten. Så med inköp av en Onkyo 875 så passar denna spelare väldigt bra in=)

Postad 10 August 2007 - 11:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske är en combo-spelare, HDDVD+VHS? :huh:

Postad 10 August 2007 - 12:02

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Svaret får vi veta när de släpps :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag blev bara lite förvånad över prisskillnaden, eller snarare för att det inte klart framgick vad som motiverade den.

Edit: Enligt Mr Linde är DV-HD805 en moddad HD-A35. Så det vore intressant att veta vilka förbättringar som Onyko har gjort.

Redigerat av Jensen, 12 August 2007 - 00:16.

Postad 10 August 2007 - 12:52

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske är en combo-spelare, HDDVD+VHS? :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hahahaha, klockren! :)

Postad 10 August 2007 - 12:59

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

nemnok:

Over and out!

<{POST_SNAPBACK}>

Samsung?? :) :D ;)

Ehh ja om du inte visste det så satsar samsung jävligt mycket pengar på design!

Kolla deras tv, mp3-spelare, blu-ray/dvd-spelare, ja det mesta i deras sortiment är jävligt snyggt!

Fan bara Samsung och Pioneer som gör snygga tv idag, resten ser ju helt plastiga ut! Såklart finns det några undantag men i stora hela så är det så.

Postad 10 August 2007 - 13:08

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Ehh ja om du inte visste det så satsar samsung jävligt mycket pengar på design!

Har haft Samsung LCD 40" och DVD spelare...mina kommentarer=not good...men visst vill du köpa samsung gör det, not my problem :huh:

Ontopic igen

Onkyo's High-End HD DVD Player Due This Fall

After initially tipping its hand last June, Japanese electronics manufacturer Onkyo has officially announced that it plans to release its first HD DVD player this fall.

Having developed a solid reputation among home theater enthusiasts for their top-shelf A/V components, Onkyo's products are never inexpensive, but their customers will tell you they're worth it.

Looking at the price tag and the specs for the company's forthcoming DV-HD805 HD DVD player (view the full press release here), it seems Onkyo plans to continue in that tradition. Priced at $899, the company says its new HD DVD player was designed as a companion piece to its 2007 line of high-end audio receivers.

As such, the deck will be one of the first HD DVD players to stream all high-resolution audio formats via HDMI version 1.3a, including Dolby TrueHD, DTS-HD Lossless Master Audio and uncompressed PCM, as well as standard Dolby Digital-Plus and DTS-HD High-Resolution Audio.

The DV-HD805 will also be capable of native 1080p/24 frames-per-second video playback, and support web-enabled network connectivity per the HD DVD spec, allowing for new and unique content such as additional online supplemental materials and bonus features.

Finally, the manufacturer is touting the player's built-in HQV Reon VX video processor, which promises to deliver exceptionally precise video scaling, regardless of the resolution of your discs and/or display device.

Onkyo is the second high-end electronics manufacturer to officially throw its hat in the high-def format wars this past month -- Denon recently announced plans to launch its own similarly featured Blu-ray player, at the whopping price of $1,999.

Needless to say, we'll keep you posted as soon as further details and confirmed street dates are officially announced. Watch this space!

Redigerat av diabolo, 10 August 2007 - 14:08.

Postad 10 August 2007 - 14:40

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Onkyo (Jamo) Klipsch Denon Marantz. Dessa är etablerade och erkända bra märken oavsett design.

Så vad är problemet?

I rest my case

Postad 10 August 2007 - 16:08

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Nu vet jag var de fått designet ifrån. En ren kopia från min Panasonic VHS-spelare, köpte den 1996.
Sorry för att jag skrev billig kinesisk spelare tidigare inlägg, nu är den en kopia från en gammal japanare. (bara designen nu).

Postad 10 August 2007 - 16:12

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

Nu vet JAG var de fått designet ifrån. En ren kopia från min Panasonic VHS-spelare, köpte den 1996.
Sorry för att jag skrev billig kinesisk spelare tidigare inlägg, nu är den en kopia från en gammal japanare. (bara designen nu).

<{POST_SNAPBACK}>

OT
;)

Och back on topic igen :unsure:

Onkyo DV-HD805 HD DVD Player
- 1080p
- HDMI 1.3a
- Dolby® TrueHD
- DTS®-HD Master Audio
- Dolby® Digital Plus
- DTS®-HD
- Deep Color
- 24p output
- High Quality DVD upscaling via chipset HQV Reon VX
- Ethernet Port for internet connectivity, HD DVD advanced content and firmware updates
- Price: $899
- Available: Fall 2007

Redigerat av diabolo, 10 August 2007 - 16:43.

Postad 10 August 2007 - 17:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ethernet Port for internet connectivity, HD DVD advanced content and firmware updates

"The HD DVD equivalent of this enabling feature, called HDi, is already standard on all HD DVD players. Rather than being based on Java, however, HDi is built on Microsoft’s XML standards.

"Another feature that points out the feature differences between the two high-definition player specifications is HD DVD’s requirement of being Internet-connectivity ready. Recent firmware updates for HD DVD players, which are obtainable via the web, have enabled “Web Content” features for specific movie titles."

"Found only on the HD DVD version is the 'Bluescreen Picture-in-Picture Version' of the film. As “300” was shot almost completely in a bluescreen-laden warehouse in Canada, the raw footage differs greatly from the movie’s final look. Viewers are able to directly compare the before and after shots through a picture-in-picture window that can be dynamically enabled or disabled. Running alongside the pre-processed footage is an exclusive commentary track by director Zack Snyder recorded specifically for the special feature."

Postad 10 August 2007 - 18:49

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

No offence, men jag tyckte den va tvärsnygg i kontrast till alla svarta HD-DVD/Blue Ray spelare som redan finns på marknaden.

Jag kan helt klart se den matcha mitt rack med prylar. ;)

Postad 10 August 2007 - 19:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

No offence, men jag tyckte den va tvärsnygg i kontrast till alla svarta HD-DVD/Blue Ray spelare som redan finns på marknaden.

Jag kan helt klart se den matcha mitt rack med prylar.  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Så ska det låta! :D

Inte mig emot med en Vit HD DVD Spelare från Toshiba.

Det skulle matcha mina vita Surround! ;)

Postad 11 August 2007 - 00:54

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
De flesta är nog ute efter prestanda i första hand. Men det skadar ju inte om den är snygg också. Det bästa är förståss en perfekt balans mellan design och funktion. Vilket kan vara svårt att hitta och man får ofta kompromissa.

Postad 11 August 2007 - 18:30

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Personligen så är jag nog lite annorlunda än många andra när det gäller värderingen av det estetiska. Jag söker nästan alltid efter "kostnads-effektiva" lösningar och då är det prestanda i förhållande till kronorna som jag fäster absolut störst vikt vid. Jag väljer hellre en "fulare" lösning som ger mer prestanda per krona än en snyggare.

Självfallet så letar jag inte efter de "fulaste" lösningarna och det är klart ett plus att något kanske ser bra ut också, men aldrig på bekostnad av prestandan.

Tyvärr så har jag en fruga som är betydligt mer intresserad av design, så lite kompromissande får även jag göra...

Jag låter helt klart ögonen vara med när jag köper hifi/bild-utrustning. Det finns så många "nästan identiska" produkter vad det gäller specen att jag mer än gärna lägger på både en å två 500-ingar på prylar i 5000-8000 kronorsklassen för att få något som är visuellt snyggt oxå.

Ursäkta min något sarkastiska ton, men specarna???

Jösses, man kan ju inte dra några slutsatser om en produkts prestanda genom att jämföra specar, det har du ju själv redan klurat ut eftersom du nämner att många prylar har i det närmaste identiska specar. Jag hoppas bara att du inte därmed tar för givet att deras prestanda är identisk också, för då grundlurar du dej själv kapitalt...

Postad 11 August 2007 - 21:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Nå väl, Onkyo är inte kända för att "under prestera" :P
Hellre än 8000kr Onkyo än en bd :D

Postad 12 August 2007 - 00:21

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Har nu rensat upp lite skit-inlägg i denna tråd. :P

Denna tråd handlar om Onkyos nya HD-DVD spelare, inte om Samsungs design m.m. och framför allt inte om Blue-ray! Inget mer tjafs om det och låt bli att dra in HD-DVD - Blue-ray kriget hit.
Den som inte lyssnar får varning. :D

Redigerat av Nomad, 12 August 2007 - 00:22.

Postad 15 August 2007 - 13:55

tpv917jj
  • tpv917jj
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Kommer man att kunna spela sina gamla cdskivor i dessa nya hd-dvd-spelare? Lg har ju en spelare som klarar både hd-dvd OCH blue-ray MEN INTE cd... Eller kommer man bli tvungen att skaffa dedikerad cd? Någon som vet?

Postad 15 August 2007 - 14:19

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Ja den klarar vanliga CD-skivor också, då den i grund och botten är en Toshiba HD-XA2 som Onkyo modiferat.

Postad 16 August 2007 - 22:54

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
luckan på spelaren motsvarar Onkyos nya receiver serie, men det övriga?! :blink: Vad ska man para ihop denna best med?

Postad 03 October 2007 - 11:20

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Något nytt om denna?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.