Sharp Aquos LC-46XL1E
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2E
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2E
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-42XL2S
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-46XL2S
(TV)
Rapporterad
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Sharp Aquos LC-52XL2S
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Samsung A656 eller Sharp XL2S (28 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp LC-52XL2S eller Samsung LE-52A656 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Sharp™ - XL1E- FullHD LCD (253 inlägg)
|
18 år sedan |
Vilken 46-47" (52 inlägg)
|
18 år sedan |
Sharp SE94U (SE= SPECIAL EDITION) (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 16 January 2008 - 01:58
Sharp_TV_2007_08_SE.pdf 8.71MB
32 Antal nerladdningar
Sharp_Xl2_X20_br_pres.jpg 123.74K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av toler, 20 January 2008 - 04:53.
Postad 17 January 2008 - 10:52
Redigerat av doppko, 17 January 2008 - 10:53.
Postad 17 January 2008 - 13:26
Kan någon svasra på varför apparaterna lanseras så sent i Sverige? Det är ju samma visa med Toshiba 46FZ335D. Eller är det så att Sharp och Toshiba helt enkelt inte satsar på Sverige? Det är ju sjukt att behöva vänta 6 månader på en ny modell som i princip är "omodern" innan den ens går att köpa.
För att XL2 håller på att godkännas av Boxer
Postad 17 January 2008 - 13:50
Postad 18 January 2008 - 15:13
Re: DustinHome har nu ett beräknat ankomstdatum satt till 2008-02-11 dvs om ca 4 veckor.
Det gäller naturligtvis 52":an
Postad 19 January 2008 - 15:59
Om någon har något råd eller tips tar jag gärna emot dem.
Någon som vet var man hittar firmware till TVn?
Redigerat av Unregistered50ff1e23, 19 January 2008 - 18:55.
Postad 20 January 2008 - 19:19
Har nu fått till blu-ray så det ser trevligt ut. Såg halva andra Pirates of the Carribean på 2 meters avstånd och det såg väldigt bra ut. Däremot så är fortfarande analog tv lite mörk. Det är som om man har skruvat ner en dimmer lite. Detaljer i mörka kläder blir svåra att se. Även skuggor blir lite för mörka. DVD har jag inte hunnit skruva mer på.
Undrar fortfarande om någon vet var man hittar firmware till TV:n.
Redigerat av Unregistered50ff1e23, 20 January 2008 - 19:24.
Postad 20 January 2008 - 19:54
Måste ju annars vara inställningar som är konstiga i din tv. Lcd brukar inte ha problem med att vara för mörk. Du nämner också att du har black crush. Finns ett tips i en av recensionerna (en engelsk) hur man slipper det. Vad jag vet så uppdaterar Sharp tv'n via antenn eller så får man lämna in för service om man misstänker fel på firmware.
Redigerat av andersos, 20 January 2008 - 19:57.
Postad 20 January 2008 - 20:06
Att Sverige har fått vänta så länge är illa skött med tanke på hur ofta det kommer nya versioner. Men att tappa marknadsandelar till konkurrenterna verkar inte oroa Sharp. Därav att jag köpte en "E" modell från DustinHome.
Men man måste kunna få tag på firmware utan digitaltv. Jag bor i en bostadsrätt och vi har kabel via föreningen. Jag vet inte med mig om att jag har något fel utan jag vill flasha med ny firmware när den finns tillgänglig. Man släpper inte en ny firmware bara för att det är roligt utan för att få ny funktionalitet eller rättar till någon bugg.
Ska kolla igenom recencionerna. Trodde jag hade läst allt som fanns att läsa.
Postad 20 January 2008 - 20:32
eftersom du har en europaversion så kommer denna inte uppdateras per antenn.
Bara Svenskmodellen kommer göra det, troligen har svenskmodellen en egen tuner.
E-modellen kan troligen inte uppdateras i tunern till att bli som S-modellen.
XD1E som jag haft funkade bra med tunern vad jag såg.
Postad 20 January 2008 - 21:24
De problem jag har är.
En klarröd pixel nästan mitt i bilden.
Skuggor och mörka områden grötar ihop sig. Den lite mörka tonen över lag är jag av med.
Det är väl allt. Förrutom att frugan hatar TV:n. Hon anser att den är på tok för stor.
På sikt lär det bli ett problem att inte ha en svensk modell om jag inte kan komma åt firmwares på något sätt. Förr eller senare kommer det en version som bör installeras. Får väl sälja den när den svenska versionen finns eller det kommit någon ännu värre från någon konkurrent. Sony har väl en x5000 på gång?
Redigerat av Unregistered50ff1e23, 20 January 2008 - 21:25.
Postad 21 January 2008 - 22:07
Enligt honom verkar det ju främst vara boxer som strular, då sharp tydligen behöver bygga mottagaren i Japan och sen skicka den till Sverige för att boxer skall ta se en titt för att därefter säga att det är något som inte stämmer eller som jag uppfattade det, komma med nya krav!
Frågade även vad han gissningsvis trodde skulle bli det svenska riktpriset, men då sa han att man inte längre får sätta ett riktpris av konkurrensskäl utan det helt och hållet är upp till marknaden att bestämma ?
En sak som jag inte fattar är om det bara är Sharp som har svårt att få till en godkänd digitalmottagare hur är det med andra märken som Samsung, Panasonic, Sony och Pioneer osv där finns det nya modeller på marknaden och har gjort det ett bra tag emedans Sharp XL2S verkar ha fastnat i någon form av moment 22 ?
Postad 22 January 2008 - 03:06
Du kommer kunna uppdatera TVn på nåt sätt.De problem jag har är.
En klarröd pixel nästan mitt i bilden.
Skuggor och mörka områden grötar ihop sig. Den lite mörka tonen över lag är jag av med.
Det är väl allt. Förrutom att frugan hatar TV:n. Hon anser att den är på tok för stor.
På sikt lär det bli ett problem att inte ha en svensk modell om jag inte kan komma åt firmwares på något sätt. Förr eller senare kommer det en version som bör installeras. Får väl sälja den när den svenska versionen finns eller det kommit någon ännu värre från någon konkurrent. Sony har väl en x5000 på gång?
Lysande röding mitt i skärm - då är det bara att byta gratis.
För stor TV finns inte, bara inskränkta medvetanden.
Kommer ju nytt av speciellt LG, Sharp & Sony. En W5000 kommer, X5000 kanske.
Bra att riktpriser försvunnit, det hjälper säkert ner priset något.Satt i luren med någon snubbe på Sharp idag och hörde lite om vad som händer, mars sa han, när vet ej.
Enligt honom verkar det ju främst vara boxer som strular, då sharp tydligen behöver bygga mottagaren i Japan och sen skicka den till Sverige för att boxer skall ta se en titt för att därefter säga att det är något som inte stämmer eller som jag uppfattade det, komma med nya krav!Och sen är karusellen igång igen, tillbaka till Japan för ombyggnad och sen hit för ett godkännande.
Frågade även vad han gissningsvis trodde skulle bli det svenska riktpriset, men då sa han att man inte längre får sätta ett riktpris av konkurrensskäl utan det helt och hållet är upp till marknaden att bestämma ?
En sak som jag inte fattar är om det bara är Sharp som har svårt att få till en godkänd digitalmottagare hur är det med andra märken som Samsung, Panasonic, Sony och Pioneer osv där finns det nya modeller på marknaden och har gjort det ett bra tag emedans Sharp XL2S verkar ha fastnat i någon form av moment 22 ?
Sharps XL2Ss tuner är ett skämt jag inte hade trott på om jag inte visste om det. Finns ingen tillverkare som har detta problem, varför är det bara Sharp som måste tillverka en tuner just för Sverige, och som ska ska styra det från Japan och gissa vad som behövs. Godkänt eller inte, varför sätter de inte in en tuner som funkar bra, andra tillverkare klarar det ju! Hela Boxer-godkännandet är vansinnigt, det är bara Sverige som vill ha godkänt, Norge har de värsta förhållanden för mottagning men de har inget godkännande. Och att Boxer valt Viaccess när de flesta använder Conax är oxå för att styra oss.
I slutändan är det Sharp som valt att försena sin eftertraktade TV så gravt i Sverige, Sharp kunda ha testat ut en tuner själva och släppt TV och sedan vänta på Godkännande, vad är ett godkännande värt när det hindrar TVn existens - godkännande till döds. Sharp ska snällt vänta på Boxers hårda kontroller - Sharp spjutspetsföretaget som gör tunna TVs kan inte göra en tuner för sverige.....som inte behövs
/sharpinsatt
Postad 23 January 2008 - 19:36
Fick höra av en väldigt trevlig kille på Sharp Sverige att de håller på med en EU anpassning av digitalmottagare. Så slipper vi vänta på Boxer i framtiden.
Undrar ni något om TVn så passa på och fråga nu innan jag skickar tillbaka den.
Postad 24 January 2008 - 11:29
Kändes TVn robust byggd. Hur var Fjärren. Gick det bra att styra TVn.
Blev du störd av det röda. Fixade du svartkrossen. Satte du upp den?
Postad 24 January 2008 - 12:09
Något surr kunde jag inte höra
Ingen clouding vad jag sett. Men jag har mest sett analog TV och det ser ju ut som det gör. Inte så mycket blu-ray.
TVn tycker jag är rejält byggd.
Fjärren är lite seg.
Den röda pixeln syns på nästan 2 meters håll. Där vill jag sitta när jag tittar på blu-ray själv.
Svartkrossen är nästan borta. Jag tror att jag får det ännu bättre om jag kalibrerar med skiva.
Har inte satt upp den på väggen då planen var att tapetsera om först.
Vad som irriterar är att om jag sätter på en videofilm så hoppar den automatiskt till rätt ingång, men sedan när jag stänger av videon så hoppar den inte tillbka till TV automatiskt. TVn känner inte av när det kommer signal på HDMI så man måste byta källa på fjärren. Men det är väl inte unikt för Sharp? Jag vet inte om det skickas sådana signaler via HDMI.
Postad 24 January 2008 - 13:15
Jag menade om du har problem med det röda i bilden, red-push.
Går ju inte att få färgerna normala, ty antingen push blått eller rött.
Fick du ljus bra bild? Synd du inte testade DTV CAM
Var fjärren bekväm/seg eller menyerna eller responsen eller vad.
Postad 24 January 2008 - 14:06
Fjärren är bekväm och snygg. Men tyvärr seg att reagera på kanalbyte och byte av signalkälla. Det är även lite segt att bläddra i inställningarna.
TV och DVD är väl hyfsat. Den här Vn kommer till sin rätt med högupplöst material. Kör blu-ray från datorn och det ser väldigt bra ut. Drog även igång Half-Life 2 i full upplösning med allt på max och det såg väldigt bra ut. Hade jag behållt den här TVn hade jag nog skaffat mig en 26" också för att titta på TV på.
Postad 25 January 2008 - 11:21
Kör du även SDTV från datorn?Jag har väl fått ansiktsfärgen ganska normal. Tyvärr verkar det inte gå att få en inställning som passar alla TV kanaler. Så man får justera lite när man fastnar på en kanal man ska titta på. Men överlag rätt OK tycker jag
Fjärren är bekväm och snygg. Men tyvärr seg att reagera på kanalbyte och byte av signalkälla. Det är även lite segt att bläddra i inställningarna.
TV och DVD är väl hyfsat. Den här Vn kommer till sin rätt med högupplöst material. Kör blu-ray från datorn och det ser väldigt bra ut. Drog även igång Half-Life 2 i full upplösning med allt på max och det såg väldigt bra ut. Hade jag behållt den här TVn hade jag nog skaffat mig en 26" också för att titta på TV på.
Jag själv kör just nu SDTV (samt SVTHD) via Comhem i en FireDTV.
SDTV, speciellt "bra" kanaler som t ex SVT ger kanonbra bild. Min tanke var ju då om man kan jämföra en datorskärm med en LCD? SDTV bilden upplåst till 1080p visar på min 23 tums datorskärm inte minsta kvalitetsproblem, även om jag sitter en halv till en meter ifrån. Borde då inte bilden på en 46 tummare bli likartad? Så klart under förutsättning att man låt säga dubblar avståndet. En 46 tummare med bra kvalitet borde då klara 2-3 meters tittavstånd galant.
Eller är det så att datorbilden blir mycket sämre på en LCDTV?
Postad 25 January 2008 - 12:18
Postad 25 January 2008 - 13:38
Min tanke är alltså att ha en dator kopplad via dual DVI till två skärmar. En datorskärm 23tum (vilken jag alltså har idag) samt en typ 46 tums LCD (t ex Sharp XL2). Jag har istället för digitalbox en fireDTV med superbra kvalitet även på SDTV.
Då blir båda skärmarna både datorskärm och "TV", men jag kommer ju naturligtvis använda 46:an i vardagsrummet mest som TV och 23:an i det andra rummet mest som dator.
Jag har även kraft nog att använda datorn som TV samtidigt som jag använder datorn helt normalt, även med tunga processer. Jag kan tex titta och spela in HDTV samtidigt som jag kör t ex någon videokomprimering parallellt. Detta helt utan några som helst problem. Alltså både en dator och en HTPC i ett
Men som sagt frågan är ju då om den tänkta bilden på en stor LCD blir av samma kvalitet som på min nuvarande datorskärm.
T ex så rekommenderas ju ett avstånd på SDTV som är 6*höjden av TV:n (4* vid HDTV)
Min 23:a är 31 cm hög dvs SDTV avstånd blir lämpligen 6*31=1,86 m
Sharpen är väl då gissingsvis det dubbla så ett avstånd på ca 3-3,5 m
Poängen är ju att jag ser en superbra bild på datorn redan vid 1 m.
Frågan är ju då om detta är helt jämförbart med en Sharp vid 2 m.
Rimligen borde det ju vara så...
Postad 25 January 2008 - 19:51
Däremot så var datorbilden mycket bättre på TVn än jag trodde. Jag körde skrivbordet i full upplösning och det var ändå riktigt skarpt. På jobbet har vi 3 Sharp XD1 i våra konferensrum. 1 42" och 2 52". där har jag ställt in upplösningen på 1600*900 för att få hyffsad läsbarhet. Så XL2 är ett rejält lyft som datorskärm mot XD1 i alla fall.
Postad 25 January 2008 - 21:42
Titta lite på FireDTV istället för vanligt TV kort. Mycket bättre bild! Iaf jmf med de kort jag har haft.
Det är helt digitalt och gör inte om signalen alls. Jag spelar in bild (icke omgjord som i t ex en dvd recorder) plus teletext plus alla tillgängliga ljud.
Nu närmar sig iaf mitt tv köp. Min HTPC funkar bra och blue ray spelare har blivit billigare samt snart tar även uthyrningen fart.
Har själv studerat Sharp sedan XD1:an men blivit lite skrämd i alla forum (bandning etc). DOCK faktum kvarstår:
1. Har sett ganska många Sharp i butiker utan minsta bandning eller andra problem (både XD1:or och XL1:or)
2. Dessa, framförallt XL1 har alla haft kanonbild och varit klart bäst jmf med andra TV-apparater butikerna haft (med undantag av Sony X men den är ju lite dyrare)
3. Överlägset snyggast design
Så för min del finns nog till slut bara ett val: Sharp. Frågan kvarstår då XL2E, XL2S, XL1 eller X20?
För att vara på den säkra sidan blir det nog XL2S eller möjligen XL2E. Möjligen lite tryggare med S-modellen även om man absolut inte har någon nytta av en boxergodkänd modul (kommer ändå inte använda modulen då jag har en i datorn)
Kommer du som haft en hemma köpa Sharp?
Postad 25 January 2008 - 22:20
TV kort blir det nog HAUPPAUGE WINTV HVR-4000 PCI. Det tar emot HDTV. Har analog och digital mottagare. Jag bor i bostadsrättsradhus och vi har analog kabeltv via föreningen. Så ser jag de fria kanalerna digitalt.
Postad 26 January 2008 - 09:15
Har nu en 32-tjockis en halvmeter framför väggen, så det får bli en 46:a så man märker någon skillnadKöp en S och inte en E om du bestämmer dig för XL2. Så får du full garani genom Sharp Sverige. De utför reparationsgarantier på E modeller men inte utbyte som t.ex med min röda pixel. Jag funderar på att antingen vänta och ta en 42" XL2S i mars eller nöja mig med en 37" X20 och köpa större TV om 1-2 år.
TV kort blir det nog HAUPPAUGE WINTV HVR-4000 PCI. Det tar emot HDTV. Har analog och digital mottagare. Jag bor i bostadsrättsradhus och vi har analog kabeltv via föreningen. Så ser jag de fria kanalerna digitalt.
Bra iaf att du inte verkar bortskrämd från Sharp.
Vad jag hörde så gäller samma pixelpolicy (även om Sharp inte har någon fast) även på E-modeller. Enda skillnaden är att man måste gå via sin affär för att byta istället, så tar man en E bör man nog ta en lite större återförsäljare.
Fördelen med E är väl att lär bli billigare än S.
Postad 26 January 2008 - 11:10
Nej jag är int bortskrämd från Sharp. När man väl fått till inställningarna så är det en väldigt trevlig TV.
Postad 26 January 2008 - 18:26
Nej jag är int bortskrämd från Sharp. När man väl fått till inställningarna så är det en väldigt trevlig TV.
Kul att höra, det är nog min uppfattning oxå även om jag inte haft en hemma som du...
Postad 03 February 2008 - 22:34
Det enda som irriterar är väl den ojämna bakgrundsbelysningen, som är klart märkbar vid panoreringar över stora enfärgade ljusa ytor, som t.ex. sändningar från alpina sporter. Ett problem jag kände till innan jag köpte den, skall väl tilläggas.
Här är två bilder som visar problemet. Den första oredigerad, den andra har jag justerat nivåerna i för att accentuera problemet.
band2.jpg 456.04K
1 Antal nerladdningar
band.jpg 1.06MB
1 Antal nerladdningar
Postad 04 February 2008 - 08:55
Skicka bilderna till Sharp och fråga om detta är normalt för deras apparater vettja!
Säger de att det skall vara sådär så kanske de skall ägna sig åt andra saker än att bygga tv.
Postad 04 February 2008 - 10:04
Postad 04 February 2008 - 18:09
Har just mailat Sharp Sverige. De svär sig säkert fria pga att det är en -E-modell, men vi får väl se. Annars får jag väl ta det med Sharp Europe. Jag är mer ute efter ett vettigt svar så här i förstone. Har inte bestämt mig för om jag skall reklamera den ännu (då det självklart är Dustin Home jag skall kontakta, dvs säljaren).WTF, är detta vad man får när man lägger några månadslöner på en ny tv?
Skicka bilderna till Sharp och fråga om detta är normalt för deras apparater vettja!
Säger de att det skall vara sådär så kanske de skall ägna sig åt andra saker än att bygga tv.
Postad 06 February 2008 - 13:32
Jag funderar starkt på en XL2:a och prioriterar följande egenskaper:
- bra på SDTV
- Vanlig DVD-film med "100Hz" (har jag fattat rätt att denna TV kan i princip uppdatera i 48Hz med hyfsad interpolering?)
- Digitalbilder via HTPC. (PC:en borde kunna kompensera eventuella brister i färgåtergivning?)
Postad 06 February 2008 - 14:11
Har just mailat Sharp Sverige. De svär sig säkert fria pga att det är en -E-modell, men vi får väl se. Annars får jag väl ta det med Sharp Europe. Jag är mer ute efter ett vettigt svar så här i förstone. Har inte bestämt mig för om jag skall reklamera den ännu (då det självklart är Dustin Home jag skall kontakta, dvs säljaren).WTF, är detta vad man får när man lägger några månadslöner på en ny tv?
Fått nåt klokt svar från Sharp?
Postad 06 February 2008 - 16:43
Vid vissa bildförhållanden är det klart störande, såsom alpina världcupen i helgen, där det dessutom var disigt och mulet, vilket gjorde det till en ännu mer homogen, ljus bild, som tillsammans med konstanta panoreringar gjorde att ojämnheterna i belysningen syntes direkt.Hur allvarligt är bandning? Jag kan inte låta bli att undra om man typiskt inte har många andra störningar i form av blänk från fönster och lampor. Hemma hos mig (4 pers) har vi sällan ideala tittförhållanden. Det är svårt att helt mörklägga. Stearinljus ska fram etc.
...
När det gäller störande ströljus från omgivningen störs jag inte öht av detta, trots att jag ofta tittar på TV i dagsljus utan persienner eller gardiner för fönstren (som ni ser i mitt galleri har jag fönster nära TV:n men iallafall inte bakom soffan). I övrigt verkar TV:n vara bra antireflexbehandlad.
@Haddirajan: Nej, inget svar ännu.
Postad 07 February 2008 - 23:33
Postad 08 February 2008 - 15:55
Jodå, det går att välja svenska som menyspråk.Någon som kan bekräfta att det går att ställa meny-språk svenska på XL2E?
Har förresten fått svar från Sharp Sverige nu. Inga överraskningar precis:
"Tack för ditt mail.
Då Sharp ej har släppt denna modell i Sverige så har vi begränsad erfarenhet
om eventuella fel som kan förekomma på denna produkt. Ojämn
bakgrundsbelysning är ju också en bedömningsfråga vad som kan anses vara
normalt eller inte. Vi kan givetvis ta in tv'n för en kontroll på
auktoriserad Sharpverkstad. Ta kontakt med din återförsäljare för att få
hjälp med service processen ..."
Skall kolla med Sharp Europa också för säkerhetsskull.
Postad 08 February 2008 - 21:10
Just nu önskar jag att det inte fanns tv överhuvudtaget, för sambon skall se nåt som heter "Let´s Dance" så jag får inte ens spela PS3. Man är handikappad med bara en tv i hushållet...
Edit: Nu känns livet lättare när "Hjälp" sänd på TV4.
Redigerat av Haddirajan, 08 February 2008 - 21:45.
Postad 10 February 2008 - 18:23
Denna fråga leder mig osökt in på nästa fråga, nämligen, vad är "bandning"? Är inte så jätteinsatt i terminologin.
Sedan fråga nummer tre, hur kommer det sig att 46'tums modellerna är billigare än 42'tums modellerna. Är det endast en fråga om popularitet, eller?
Postad 11 February 2008 - 22:11
Se mina inlägg ovan, från #484 och framåt. Uttrycket banding verkar användas om lite olika grejjer, från "Colour banding" (färgblockningar som det börjat kallas på svenska) till banding som syns som skuggor i ljusa bilder.Någon som har haft problem med "bandning" på denna modellen? Läste att ägare till tidigare modeller haft problem med det.
Denna fråga leder mig osökt in på nästa fråga, nämligen, vad är "bandning"? Är inte så jätteinsatt i terminologin.
Sedan fråga nummer tre, hur kommer det sig att 46'tums modellerna är billigare än 42'tums modellerna. Är det endast en fråga om popularitet, eller?
Det är den senare som Sharp ofta är drabbad av. Orsakas av ojämn bakgrundbelysning. Om det sedan i själva verket är belysningen som är ojämn eller LCD-panelen som släpper igenom lite olika vet jag inte.
Postad 11 February 2008 - 23:57
Postad 12 February 2008 - 12:00
Nej, du kan inte räkna med det!Hej igen, dum(?) fråga om den optiska ljudutgången på XL2... Är det så att den matar ut externa ingångars ljud? Figuren på sid 15 i svenska bruksanv. antyder det. Kan man räkna med att HDMI TV-set, oavsett tillverkare, alltid har sådan pass-through av ljud in? (Och är TV-set:en så smarta att de fördröjer ljudet för att matcha den fördröjning de har i video-kedjan?)
Ett alternativ är att mata in ljudet i din hembioreceiver och låta den synka "läpparna" (Lip Sync). Samt att stänga av det direkta TV-ljudet.
Postad 12 February 2008 - 13:04
Jag betällde en LC-46XL2S igår!
Enligt Sharp är boxer godkännandet klart och leverans ser ut att bli slutet av februari.
Funderade ett tag på X20 oxå men förutom 100Hz 10bitar så verkar inte denna inte vara helt 24p kompatibel.
Postad 12 February 2008 - 14:07
Väntan snart över...
![]()
Enligt Sharp är boxer godkännandet klart och leverans ser ut att bli slutet av februari.
Funderade ett tag på X20 oxå men förutom 100Hz 10bitar så verkar inte denna inte vara helt 24p kompatibel.
Vart kommer denna uppgfiten ifrån, Sharp? Har du pratat med Sharp om detta eller någon annan?
Jag är lite nyfiken då jag beställde min i september men har inte hört nåt ännu...
Postad 12 February 2008 - 15:06
Väntan snart över...
![]()
Vart kommer denna uppgfiten ifrån, Sharp? Har du pratat med Sharp om detta eller någon annan?
Jag är lite nyfiken då jag beställde min i september men har inte hört nåt ännu...
Vilken uppgift menar du? Att den kommer i slutet av februari?
Detta har jag dels pratat med Sharp om samt även med Ullared, där jag beställde. Var beställde du?
Redigerat av BoL79, 12 February 2008 - 15:07.
Postad 12 February 2008 - 15:28
Aha, ok. Jag beställde i den lokala Euronicsbutiken på annan ort, men just där är den lokal.Väntan snart över...
![]()
Detta har jag dels pratat med Sharp om samt även med Ullared, där jag beställde. Var beställde du?
Försäljaren mailar ibland att han pratat med Sharp men att de inte kunnat lämnat nåt besked ännu. Nu är det två veckor sedan jag fick någon uppdatering så det kanske kommer snart då :-)
Ännu ingen uppdatering på Boxers sida iallaall: http://www.boxer.se/...r...scart=&typ=
Postad 12 February 2008 - 15:43
Aha, ok. Jag beställde i den lokala Euronicsbutiken på annan ort, men just där är den lokal.Väntan snart över...
![]()
Försäljaren mailar ibland att han pratat med Sharp men att de inte kunnat lämnat nåt besked ännu. Nu är det två veckor sedan jag fick någon uppdatering så det kanske kommer snart då :-)
Ännu ingen uppdatering på Boxers sida iallaall: http://www.boxer.se/...r...scart=&typ=
Har pratat med två olika på Sharp som iaf säger att Boxer godkännandet är klart. Man kan ju hoppas de har producerat lite under väntetiden...
Alla besked jag har fått tyder iaf på senast vid månadsskiftet.
Skall bli spännade och se hur den är. Jag har iaf varit mycket nöjd med all XD1:or och XL1:or jag sett hitills
Postad 12 February 2008 - 18:46
Aha, ok. Jag beställde i den lokala Euronicsbutiken på annan ort, men just där är den lokal.
Beställde du en 46:a? Vad fick du för pris när du beställde så tidigt?
Redigerat av BoL79, 12 February 2008 - 18:48.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
15 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?