Funderar nu på om jag inte skall köpa en Harman Kardon HK 970 istället då den borde har mer kräm under huven. Det enda negativa är detta med den skenande volymratten man läste om (inte specifikt för modellen men väl för märket).
Jamo E 770
(Golvhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Harman Kardon HK 970
(Förstärkare)
|
1
|
(60)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-1 (st)
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Advance Paris MAP103
(Förstärkare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
XTZ Class A-100 D II
(Förstärkare)
|
2
|
(53)
|
Inga priser |
50 relaterade trådar
Postad 15 September 2007 - 13:56
Jag har en Advance Acoustic MAP103 på ingående och ett par Klipsch F1 och Jamo E 770. En högtalare skall bort men eftersom jag har för långt att åka till en återförsäljare som har dem båda för demo så blev det så att jag beställde dem och skickar tillbaka den som inte faller mig i smaken genom att nyttja ångerrätten.
Funderar nu på om jag inte skall köpa en Harman Kardon HK 970 istället då den borde har mer kräm under huven. Det enda negativa är detta med den skenande volymratten man läste om (inte specifikt för modellen men väl för märket).
Postad 15 September 2007 - 15:11
Jag tycker nog att du ska blanda in en XTZ Class A100 också.
MVH Kribban
MVH Kribban
Postad 15 September 2007 - 15:50
Men då är det helt andra pengar vi talar om och i den prisklassen, om jag skulle köpa, så köper jag hellre Advance Acoustic MAP303. Gillar inte alls hur Hasse på Fyndbörsen försöker sälja XTZ framför de produkter man frågar efter.
Postad 15 September 2007 - 18:22
Väldigt olika ljud på Advance Acoustic och Harman Kardon. Det beror mkt på vilken ljudbild du föredrar samt vilka andra komponenter du skall köra med.
Lyssnar du mkt på hårdrock/rock hade jag gått på HK med nämnda högtalare.
HK 970 skall inte ha skenande volym så vitt jag vet.
Lyssnar du mkt på hårdrock/rock hade jag gått på HK med nämnda högtalare.
HK 970 skall inte ha skenande volym så vitt jag vet.
Postad 15 September 2007 - 19:46
Lyssnar på Trance/elektronisk musik så H/K 970 ger kanske mer "bang for the buck"!? Bra detta med att volymen ej skenar.
Postad 15 September 2007 - 19:59
Tror att den mer nyanserade klangen hos XTZ skulle ge dig mervärde även på electronica. Fast 970 är en väldigt kompetent förstärkare också så det blir inte fel vilken du än väljer.
När det gäller Fyndbörsen och eventuell personal får man ta det onde med det gode som den gode Trier sa.
När det gäller Fyndbörsen och eventuell personal får man ta det onde med det gode som den gode Trier sa.
Postad 09 October 2007 - 13:39
Hur gick det?
Jag har Jamo E770 och jag tycker dom spelar galant både på det djupare å det snärtigare. har grym attack och kontroll i basen.
Jag har Jamo E770 och jag tycker dom spelar galant både på det djupare å det snärtigare. har grym attack och kontroll i basen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
KLIPSCH-klubben
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?